Results 1 to 20 of 20

Default 'Neste Kamp' VIF-Teater 'i bar overkropp'!!

Har sett en del info og reklame om 'Neste Kamp' før.

Og her er Oslo Nyes egen lenke:
    http://www.oslonye.no/forestillinger/47476.html

Jeg går ikke så ofte på teater. Men i dag bestemte jeg meg for å faktisk gå og se stykket.
    Grunn: Et bra innsalg om 'Neste Kamp' med regissør og manus-forfatter + noen lydsnutter fra stykket på NRK P1. Den korte lydsnutten med diskusjonen i Vålerenga-familien (som stykket er bygd rundt) etter banan-kastinga mot Caleb Francis, virka god...

At Finn Schau spiller hovedrollen, er heller ikke noe minus.

Likte også det som regissøren sa: Dette er teater som det fint går an å se i bar overkropp!

PS: Hvor mange fotballag/Idrettsklubber har forresten fått et eget teaterstykke?
    'Unike i Europa'?... Kanskje likevel!?
    Last edited by san Paolo; 29.08.2013 at 15:25. Reason: La inn PS...

Her er innslag med bilder fra Morgennytt på NRK i dag. Fra 1.18.10.

http://tv.nrk.no/serie/morgennytt/nn...913/29-08-2013

Skal se dette i neske uke, gleder meg!
    Det mottar jo gode kritikker over hele linja!

Skal på forestillingen. Ser på billettservice.no at man kan kjøpe billetter til redusert pris dersom man kjøper billett med "vif-rabatt". Noen som vet hvem som får "vif-rabatt"? Er det nok å være medlem av klanen m/sesongkort?

Quote Originally Posted by Dorte View Post
    Skal på forestillingen. Ser på billettservice.no at man kan kjøpe billetter til redusert pris dersom man kjøper billett med "vif-rabatt". Noen som vet hvem som får "vif-rabatt"? Er det nok å være medlem av klanen m/sesongkort?
    Jeg har lurt på nøyaktig det samme selv. 215 kr. for en kveld med "høykultur" er på ingen måte noe å klage over

Forum-Cenarius Facebookverifisert

Driftsleder

loco's Avatar

Jeg så den i går. Utrolig bra forestilling og kan anbefales på det VIFfeste!

-jørn-
    (*´ェ`*)

Quote Originally Posted by Mysh View Post
    Jeg har lurt på nøyaktig det samme selv. 215 kr. for en kveld med "høykultur" er på ingen måte noe å klage over
    Ingen som vet hva disse VIF-billettene krever?

Quote Originally Posted by FrankO View Post
    Jeg vet ikke, men: Utfra hva som er vanlig kontrollregime på teater, og hva som ble kontrollert da jeg så "Neste Kamp", så ville jeg ikke være redd for å tolke det dithen at medlemskap i Klanen eller sesongkort på Ullevaal er nok til at man kan påberope seg en "Vif-pris".

Quote Originally Posted by FrankO View Post
    Jeg vet ikke, men: Utfra hva som er vanlig kontrollregime på teater, og hva som ble kontrollert da jeg så "Neste Kamp", så ville jeg ikke være redd for å tolke det dithen at medlemskap i Klanen eller sesongkort på Ullevaal er nok til at man kan påberope seg en "Vif-pris".

Facebookverifisert

Vaktmester

Tilbudet gjaldt også Klanen. Det var gyldig til fredag 13/9.
    Det var i alle fall infoen jeg fikk i forkant av at jeg skrev denne:

http://www.klanen.no/blog/2013/09/kl...mp/#more-17103

Ring likevel teaterets bestillingstelefon 22 34 86 80 og hør.
    Det verste svaret du kan få er nei.

Esp1
    Ei kasse, er passe!!

Stix10's Avatar

Quote Originally Posted by Esp1 View Post
    Tilbudet gjaldt også Klanen. Det var gyldig til fredag 13/9.
    Det var i alle fall infoen jeg fikk i forkant av at jeg skrev denne:

http://www.klanen.no/blog/2013/09/kl...mp/#more-17103

Ring likevel teaterets bestillingstelefon 22 34 86 80 og hør.
    Det verste svaret du kan få er nei.

Esp1
    Jeg ringte på mandag, og da sa dama at det gikk greit med Klansmedlemskap. Men det virket ikke som om hun hadde noe peiling da.
    - LGRW

Default Klubb- og Klanstilbud kun ut uka!

Quote Originally Posted by Stix10 View Post
    Jeg ringte på mandag, og da sa dama at det gikk greit med Klansmedlemskap. Men det virket ikke som om hun hadde noe peiling da.
    Har nettopp kjøpt billetter til sånn "VIF-moderasjon" etter å ha ringt 22 34 86 80 (Takk for tips! Internett-kjøp funka ikke) . Den hyggelige telefon-dama spurte om jeg var VIF/Klans-medlem. Så da fikk jeg 2x billetter - på gode plasser ca. midt i salen - for 390 kr. (195 per stk.).
    (Uten Klansmedlemskapet hadde jeg måttet sitte bakerst på balkongen )

NB: Dette tilbudet om rabatt til Klans- og klubbmedlemmer gjelder iflg. samme dama kun ut denne uka, så løp og kjøp!

PS: Lurer på om jeg skal ta med skjerf? Men nøyer meg vel med VIF-jakke eller T-skjorte...

PS 2: ved sånn telefon-bestilling, må man hente billetene seinest 1 time før forestilling. Så da har man ok med "pub-time" før forestilling...
    Last edited by san Paolo; 18.09.2013 at 12:42. Reason: La til Ps

Jeg bestilte noen "VIF-billetter" til 215 kr stykket gjennom Billettservice til showet i morgen. Gikk uten problem. Fikk også printe ut billettene så jeg slipper puben i forkant (øhh).

Da har jeg endelig sett 'Neste Kamp'
    ...
    Kort oppsumert: W O W!!
    Med litt flere ord: Konsentrert og briljant - virkelig enn innertier for, med et Vålerenga-hjerte. Og trolig meget interessant for andre og.

Dette er mer enn bare 'Oslo-historie'. Det er Norges-historie også - særlig blir arbeideres kår i 20-30åra med fattigdom og alkoholisme - og hva det gjør med en alminnelig familie, "godt belyst"... Men det er egentlig ikke noe politisk budskap som kjøres fram - det er bare en grei beskrivelse av 'life as it was' for ganske mange på Vålerenga - og ellers i landet...

40-50åra beskrives med en setning - Hovedpersonen var på fylla og i fengsel... Og det holder - men så tar VIF en stadig større plass i livet hans.... Og nå skal jeg ikke lage enda mer av et referat - Men det gnistrer av skuespillerne - med Jon Skau (hovedperson) og Dennis Storhøi (som div. bad guys) i spissen... Samspillet med salen - hvor flere hadde med VIF-skjerf etc. - var helt spesielt, med cupfinalen 1980 som et av flere høydepunkt...

Musikken var en smart miks av instrumental og div. Vålerenga-sanger i nye arrangementer. Versjonen av 'Jeg gikk en tur i Oslo by', var intet mindre enn genial. Hadde aldri trodd jeg skulle få tårer i øya av DEN sangen!! Men altså her...(snufs)
    'Du gå'kke aleine i Vål'enga' var også en blink...

Ai, ai, ai - dette skulle flere - MANGE FLERE - sett før siste forestilling 2. november!!

Klansrabatten gjaldt fortsatt ved telefon-bestilling (250 per billett på orkesterplass).
    Til dem som IKKE Har sett denne: GJØR DERE SJØL EN TJENESTE! Dere vil IKKE angre!!

PS: Noen som veit om det BLIR gjort film/TV-opptak?
    Virkelig trist om ei slik perle ikke blir foreviga!

Uansett: Mange takk til ALLE skuespillere og personale på Oslo Nye!! You shine!!

Quote Originally Posted by san Paolo View Post
    Men det gnistrer av skuespillerne - med Jon Skau (hovedperson) og Dennis Storhøi (som div. bad guys) i spissen...
    Hovedrollen spilles av Finn Schau. Er du sikker på at Dennis Storhøi var med? Står ikke i programmet, og spilte ikke da jeg var der for et par uker siden. Bare fint om han er med, skal se det til helgen også.

Quote Originally Posted by usbenga View Post
    Hovedrollen spilles av Finn Schau. Er du sikker på at Dennis Storhøi var med? Står ikke i programmet, og spilte ikke da jeg var der for et par uker siden. Bare fint om han er med, skal se det til helgen også.
    Ops - Var jeg SÅ dårlig på navn til skuespillere... Tar vel feil mht. Storhøi og da.
    Husker skuespillern fra Jul i Blåfjell - han var 'Lillegutt'...

Uansett: Flotte skuespiller-prestasjoner i ALLE ROLLER!

Quote Originally Posted by san Paolo View Post
    Ops - Var jeg SÅ dårlig på navn til skuespillere... Tar vel feil mht. Storhøi og da.
    Husker skuespillern fra Jul i Blåfjell - han var 'Lillegutt'...

Uansett: Flotte skuespiller-prestasjoner i ALLE ROLLER!
    Da er det Johannes Joner du tenker på. :-)

Quote Originally Posted by usbenga View Post
    Da er det Johannes Joner du tenker på. :-)
    Ok. Takk!

Kunne tenkt meg å se stykket en gang til!

Må være eneste teaterstykke hvor skuespillerne tar bølgen sammen med publikum etter forestillinga - på samme måte som et et fotball-lag gjør foran hjemmefansen etter en seier!

Var snakk om at denne forestillingen skulle filmes og gis ut på DVD, noen som vet noe mer om dette?

Og endelig, drøyt fire år etter, så finnes den i Sjappa, på DVD!