Results 1 to 21 of 21
    skog
    Anonym Feiging

Default 14 - Herman Stengel

http://www.tv2.no/a/5146955

Herman Stengel (18) signerte i dag under en kontrakt med Vålerenga Fotball, som strekker seg ut 2017-sesongen. Stengel kommer som bosmanspiller og slutter seg til Vålerengatroppen fra 6. januar 2014, melder VIF.

Tastoman

Tar denne videre her, etter fornuftige påpekninger om feil tema i en annen tråd:
    Quote Originally Posted by 1/2VorseN View Post
    det er vel litt spenstig og si at han har holdt samme nivå i snart 3-4 år. Har du fulgt denne spilleren så nøye.
    Jada det har jeg.
    Stengel debutterte i TL for litt under 3 år siden, og fikk en god del spilletid resten av den sesongen. I 2012-sesongen fikk han også masse spilletid, særlig med tanke på alderen (16/17). Før tippeligadebuten i 2011 hadde jegganske mye om han, fordi han blei ansett som et kjempetalent i europeisk målestokk, og blei kjent for alle (unntatt Erik Hoftun!!) som nettopp dette. Så kom jo overgangssaken, og da visste jo alle inkludert Hoftun hvem han var.

Jeg påstår ikke at han ikke har blitt bedre siden 2011, men den rivende utviklinga han hadde fram til da har ikke vært å se de siste åra. Det sagt, så er han sjølsagt fortsatt bare 19 år. Spørsmålet blir om han stopper omtrent der han er nå, eller om han fortsatt har mye å hente. Hvis han stort sett stopper opp nå, ville han være den siste i en lang rekke talenter som kommer til TL-nivå men ikke lenger, så noen stor bombe ville det jo ikke være.

Facebookverifisert
    Tastoman
    ziggy75's Avatar

Grindheim står over neste kamp, så da er det duket for en kamp for Stengel sentralt. Nå har han gyllen mulighet til å vise hva han kan i den posisjonen han er best!

Kontrakten til Stengel går vel ut 31. desember/ved årsskifte. Jeg håper virkelig de gir han ny kontrakt? Jeg kan ikke fatte hvorfor han ikke skulle bli satset på fremfor en aldrende Grindheim (34 år i juli), Lekven (29 år). Stengel er jo den spilleren som virkelig går ut og blør for drakta, virker å være bra en Vål'eng-gutt. I mine øyne er han kaptein-emne når Grindheim går av..

Gi mannen en ny kontrakt!
    EVIG
    TRO

Facebookverifisert
    Tidstjuvradd
    MadsAndre's Avatar

Hvorfor i all verden har ikke Deila gikk Stengel en ny kontrakt nå? Er ikke noe å nøle med en gang.

Facebookverifisert
    Avhengig
    j_robber's Avatar

Mener det ble nevnt et sted at Stengel er tilbudt forlengelse for noen dager siden. Husker bare ikke helt hvor..

Facebookverifisert
    Tidstjuvradd
    MadsAndre's Avatar

Kopierer denne og legger den her jeg:

På tribunen satt Herman Stengel, vraket fra Vålerenga-troppen.

– Hvorfor er du ikke i troppen i dag?

– Da får du snu kameraet og spørre han der, er Stengels svar til VG, mens nikker bort til Vålerenga-trener Ronny Deila.

Hva skjer bak kulissene her? Tydeligvis en hel del.Deila? Tid å forklare...

Facebookverifisert
    Tidstjuvradd
    lokalhelt's Avatar

Quote Originally Posted by j_robber View Post
    Mener det ble nevnt et sted at Stengel er tilbudt forlengelse for noen dager siden. Husker bare ikke helt hvor..
    Etter kamp analyse for 2-3 runder siden sa Deila at han hadde gitt tilbud til Stengel og Tollås.

En har akseptert, en er i tenkeboksen.

Ikke verre enn det.

Quote Originally Posted by MadsAndre View Post
    Kopierer denne og legger den her jeg:

På tribunen satt Herman Stengel, vraket fra Vålerenga-troppen.

– Hvorfor er du ikke i troppen i dag?

– Da får du snu kameraet og spørre han der, er Stengels svar til VG, mens nikker bort til Vålerenga-trener Ronny Deila.

Hva skjer bak kulissene her? Tydeligvis en hel del.Deila? Tid å forklare...
    Helt vanlig svar det, vel. Ro ned dramaet.

Lurer på hvordan det går med den kontrakten...

Tastopat

Quote Originally Posted by Nils_de-Noia View Post
    Lurer på hvordan det går med den kontrakten...
    Det er mitt store spørsmål hver eneste dag! Første jeg gjør på morra er å klikke inn på alt som har med Vål`enga å gjøre på sosiale medier for kun sjekke Stengelgate. Ingen nyheter og dagen går i undring, og kommer nyheten om signering vil dagens hverdagsproblem forsvinne i lykkerus.
    Ingen kan spre slikt ett mørke som den som har sett lyset!!

Munndiarétiker Moa91's Avatar

Quote Originally Posted by arvegods View Post
    Det er mitt store spørsmål hver eneste dag! Første jeg gjør på morra er å klikke inn på alt som har med Vål`enga å gjøre på sosiale medier for kun sjekke Stengelgate. Ingen nyheter og dagen går i undring, og kommer nyheten om signering vil dagens hverdagsproblem forsvinne i lykkerus.
    Etter det jeg har hørt har han mottatt et kontraktstilbud fra VIF. Det er agenten hans Mr. Solbakken som ikke vil at han skal signere. Ender vel opp i en Championship klubb i England.

Quote Originally Posted by Moa91 View Post
    Etter det jeg har hørt har han mottatt et kontraktstilbud fra VIF. Det er agenten hans Mr. Solbakken som ikke vil at han skal signere. Ender vel opp i en Championship klubb i England.
    Stengel sier jo at han vil bli...

Munndiarétiker Moa91's Avatar

Ja har hørt det samme, men at som sagt Solbakken som bremser opp hele prosessen.

Alternativt er ikke kontraktsforslaget godt nok. Det er jo også en mulighet.

Solbakken er et makkverk av en fyr. Synd vi har spillere som bruker han.
    Ett lag i Oslo!

Tidstjuvradd eiks's Avatar

Han ender vel på benken i Molde.. Han la ut et ungdomsbilde av seg selv og OGS forleden...

Quote Originally Posted by eiks View Post
    Han ender vel på benken i Molde.. Han la ut et ungdomsbilde av seg selv og OGS forleden...
    Har han lagt ut Tv"en på Finn.no også?

Molde kan vel ikke signere han før i vinter uansett, så at han legger ut ett bilde med OGS nå trenger ikke å ha så mye å si.

Det skal jo sies at Solbakken + Solskjær= sant. Det blir ikke første gang en spiller som har Solbakken som agent havner i Molde. Eller eventuelt den klubben OGS er trener i.

Tippekonge 2015 Avhengig Daniel's Avatar
    Blog Entries
    33

Quote Originally Posted by tordvif View Post
    Har han lagt ut Tv"en på Finn.no også?

Molde kan vel ikke signere han før i vinter uansett, så at han legger ut ett bilde med OGS nå trenger ikke å ha så mye å si.
    Stengel kan signeres allerede nå, han er bosman. Han kan også selges og flytte til Molde nå men Molde kan ikke registrere han for spill før nyttår.

Quote Originally Posted by Daniel View Post
    Stengel kan signeres allerede nå, han er bosman. Han kan også selges og flytte til Molde nå men Molde kan ikke registrere han for spill før nyttår.
    Ja, det har du rett i. Det er vel likevel ganske sjeldent at noe sånt skjer. Stengel kom jo inn som innbytter for oss mot RBK i kvartfinalen. Er bedre at han får spilt litt her, fremfor å bare trene i Molde. Jeg tror ikke han flytter på seg før i vinter.

Det skjedde vel med Adam Larsen at vi signerte han før vi kunne registrere seg, men han var vel omtrent uønsket i klubben og fikk ikke spille i det hele tatt. Stengel er nestemann i køen og det vil nok åpne seg muligheter.

Ny artikkel ute om Stengel-situasjonen.

Ingenting nytt i artikkelen. Stengel forteller at han ønsker mer spilletid og at det er derfor han avventet å fornye kontrakten sin.

Deila svarer at Stengel må være god nok om han vil spille. At Vålerenga har lyst til å ha han med videre. Men at det ikke er krise hvis han forsvinner.