Page 9 of 10 FirstFirst ... 45678910 LastLast
Results 321 to 360 of 386

Dette kom i dag til alle som har registrert seg som mottakere av info fra kommunen vedr Jordal:

-Vår entreprenør har bekreftet at nye Jordal Amfi ferdigstilles i juni 2020 og at endelig overlevering inkludert uteområder vil kunne skje høsten 2020.

Så da må vente i nesten to år til...

VårtOslo :- Oslo kommune melder nå offisielt at nye Jordal Amfi vil stå klart først i 2020, to år på overtid https://www.vartoslo.no/oslo-kommune...ar-pa-overtid/

Noen som sitter på noen ferske drone-bilder? Artig å sett fremdriften ovenfra!

Er det baksiden av nedre del på langside Øst vi ser reise seg på bildene? http://37.26.217.211/jpeg?id=0

Quote Originally Posted by Pondus View Post
    Er det baksiden av nedre del på langside Øst vi ser reise seg på bildene? http://37.26.217.211/jpeg?id=0
    Enten det ellers skal VIP'en sitte midt på isen
    Når man ser disse bildene og vet at prosjektet i seg selv skulle ta 2 år, så er det vanskelig å tro at det er 2 år igjen til det er ferdig.
    Blir det da en mann som jobber alene i 2 år?
    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Quote Originally Posted by Flem View Post
    Enten det ellers skal VIP'en sitte midt på isen
    Når man ser disse bildene og vet at prosjektet i seg selv skulle ta 2 år, så er det vanskelig å tro at det er 2 år igjen til det er ferdig.
    Blir det da en mann som jobber alene i 2 år?
    Jeg tror det må være tribunen mot øst. Nye Jordal bli betraktelige smalere enn den gamle. Ikke bare er isflaten smalere, men tribunene skal mye nærmere isflata. Rad 1 blir inntil vantet. Men de får nok ikke lukket tribunen i de to østre svingene pga kulverten.

Info fra byggearbeidene: I perioden fra uke 44 til og med uke 50 vil arbeidstiden for grunnarbeider på byggeplass være fra kl 07 til kl 21. Det vil etter kl 19 være to gravemaskiner og én hjullaster på byggeplass. Det vil forekomme arbeider med forskaling og armering i samme tidsrom. Støybegrensningene i perioden skal overholdes, og prosjektet vil følge opp støynivåer.

Vi minner samtidig om at arbeid med brønnpark har planlagt oppstart i uke 45, og vil pågå ut året. Arbeidene vil normalt pågå mandag til fredag innenfor normal arbeidstid på byggeplass, men det vil kunne forekomme arbeid fra 07-22.

Jeg tror det må være tribunen mot øst. Nye Jordal bli betraktelige smalere enn den gamle. Ikke bare er isflaten smalere, men tribunene skal mye nærmere isflata. Rad 1 blir inntil vantet. Men de får nok ikke lukket tribunen i de to østre svingene pga kulverten.

Info fra byggearbeidene: I perioden fra uke 44 til og med uke 50 vil arbeidstiden for grunnarbeider på byggeplass være fra kl 07 til kl 21. Det vil etter kl 19 være to gravemaskiner og én hjullaster på byggeplass. Det vil forekomme arbeider med forskaling og armering i samme tidsrom. Støybegrensningene i perioden skal overholdes, og prosjektet vil følge opp støynivåer.

Vi minner samtidig om at arbeid med brønnpark har planlagt oppstart i uke 45, og vil pågå ut året. Arbeidene vil normalt pågå mandag til fredag innenfor normal arbeidstid på byggeplass, men det vil kunne forekomme arbeid fra 07-22.
    Når man leser slikt, har jeg iallefall troa på at det kan stå ferdig tidligere enn høst 2020.
    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Quote Originally Posted by Flem View Post
    Når man leser slikt, har jeg iallefall troa på at det kan stå ferdig tidligere enn høst 2020.
    NCC sier hallen er ferdig i juni 2020, mens resten utendørs skal være ferdig på høsten. Jeg tenker at NCC nå er helt sikre på at hallen er klar i juni 2020. Stort prestisjenederlag, også for dem, om hallen blir ytterligere forsinket. Det får meg til å tenke at de har tatt godt i, at mye vil stå klart lenge før men at de ikke tar noen sjanser på å ikke stå igjen som de som hadde rett hele veien ift tidsbruken. Den beste PR de kunne fått var om de klarte å få så mye ferdig at vi fikk spille kamper i februar/mars. Det er i alle fall lov til å håpe på et lite under..

Noen som vet hvem som drifter web-kameraet på Jordal? Er ute v funksjon for øyeblikket.

Quote Originally Posted by Ingar View Post
    Noen som vet hvem som drifter web-kameraet på Jordal? Er ute v funksjon for øyeblikket.
    Noen her må kunne svare https://www.oslo.kommune.no/politikk...e-jordal-amfi/ eller her https://www.oslo.kommune.no/politikk...sbygg-oslo-kf/

Manglerud Star håper på to nye ishaller på Ryen, en av dem som ny matcharena for MS. Alle vet at fra å foreslå en ny ishall, til den realiseres kan det ta ti-år. I mellomtiden ønsker MS å spille hjemmekampene på Nye Jordal Amfi https://www.vartoslo.no/24-ar-gamle-...-hockeytoppen/

Det bør være helt kurant. Nye Jordal blir meget påkostet ift fasiliteter for publikum, VIP, sponsorer og media. Inkl mediakube, boards mm. VIF spiller ca 30 kamper inkl sluttspil. At MS også vil spille på Jordal gjør bare det hele mer regningssvarende. Når vi f.eks spiller bortekamp på Hamar, gjør det ingenting om MS samtidig spiller kamp på Jordal mot Frisk. Og de lagene som mister istimene sine Jordal kan trene på Manglerud i stedet. Slik fungerer det nå når VIF spiller på Furuset. For samtidig trener Furuset-lag på Jordal.

Antall isreklamer kan deles mellom klubbene, mens vantreklame kan skiftes eller være LED-boards. I Stockholm deler Djurgården og AIK på å bruke Johanneshov. Da kan vi få det til på Jordal også. Ideelt er det ikke, men da kan det kanskje bidra til fortgang i planene om en nye ishaller på Ryen.

Manglerud Star håper på to nye ishaller på Ryen, en av dem som ny matcharena for MS. Alle vet at fra å foreslå en ny ishall, til den realiseres kan det ta ti-år. I mellomtiden ønsker MS å spille hjemmekampene på Nye Jordal Amfi https://www.vartoslo.no/24-ar-gamle-...-hockeytoppen/

Det bør være helt kurant. Nye Jordal blir meget påkostet ift fasiliteter for publikum, VIP, sponsorer og media. Inkl mediakube, boards mm. VIF spiller ca 30 kamper inkl sluttspil. At MS også vil spille på Jordal gjør bare det hele mer regningssvarende. Når vi f.eks spiller bortekamp på Hamar, gjør det ingenting om MS samtidig spiller kamp på Jordal mot Frisk. Og de lagene som mister istimene sine Jordal kan trene på Manglerud i stedet. Slik fungerer det nå når VIF spiller på Furuset. For samtidig trener Furuset-lag på Jordal.

Antall isreklamer kan deles mellom klubbene, mens vantreklame kan skiftes eller være LED-boards. I Stockholm deler Djurgården og AIK på å bruke Johanneshov. Da kan vi få det til på Jordal også. Ideelt er det ikke, men da kan det kanskje bidra til fortgang i planene om en nye ishaller på Ryen.
    Håper for guds skyld at dette bare er en dårlig opplyst journalist som skriver akkurat dette i linken din:

"Men det kan ta mange år før en hall kan stå klar på Ryen. Derfor har M/S ytret ønske om å få spille sine hjemmekamper på Jordal når den nye hallen står klar i 2020 eller 2021. Dette ønsket har fått blandede mottagelser, ikke minst fra VIF Hockey."

Jeg blir dårlig av tanken hvis vi må vente til 2021 så dette må være noe journalisten antar og ikke vet håper jeg. 3 1/2 år fra riving av gamle Jordal til nye står klar får være nok.

Quote Originally Posted by Vader View Post
    Håper for guds skyld at dette bare er en dårlig opplyst journalist som skriver akkurat dette i linken din:

"Men det kan ta mange år før en hall kan stå klar på Ryen. Derfor har M/S ytret ønske om å få spille sine hjemmekamper på Jordal når den nye hallen står klar i 2020 eller 2021. Dette ønsket har fått blandede mottagelser, ikke minst fra VIF Hockey."

Jeg blir dårlig av tanken hvis vi må vente til 2021 så dette må være noe journalisten antar og ikke vet håper jeg. 3 1/2 år fra riving av gamle Jordal til nye står klar får være nok.
    Kanskje det formuleres slik fordi det har blitt litt sånn med Jordal at "du tror det ikke før du ser det"? jeg håper og tror at vi kan stole på NCC her, at hallen blir ferdig til juni 2020.

Tippekonge 2017 Facebookverifisert
    LameDuck's Avatar

Muligens gammelt nytt, men kameraet er oppe igjen.

http://37.26.217.211/jpeg?id=0

PøkkDøkk.
    Vålerenga - Oslos stolthet

Deilig å se at det jobbes hardt der... *ironi*
    Stolthet, tradisjon og religion kan ikke kjøpes!

Quote Originally Posted by eiks View Post
    Deilig å se at det jobbes hardt der... *ironi*
    Det er ikke nødvendigvis de som jobber på anleggsplassen som er skyld i forsinkelsene

Quote Originally Posted by anderan View Post
    Det er ikke nødvendigvis de som jobber på anleggsplassen som er skyld i forsinkelsene
    Neida.. Men det går heller ikke raskere når det ikke er noen der.. Håper det jobbes godt i det usynlige!😀

Web-kamera nede igjen....

Forum-Cenarius Facebookverifisert

Driftsleder

loco's Avatar

Web-kamera nede igjen....
    Du får finne fram et bilde fra april, ikke store forskjellen....

-jørn-
    (*´ェ`*)

Noen som vet hvor losjene er planlagt plassert?

Ift tegningene ser det til at VIP-losjene starter ca på samme sted som losjene var på Gamle Jordal. Men de går videre inn søndre sving og til langside vest starter. Det er tegnet 23 losjer. Men jeg har hørt at VIF vil ha 11 losjer, at arealene i søndre sving blir fellesareal for sponsorer. Slik de hadde på Jordal, og som de har det nå i Forum. Alle på VIPen får egne utganger til tribune, slik at de sitter på to rader over nedre plan. Har også hørt at det skal bli en sports-pub, men jeg vil ikke hengt om dett er feil

Web-kamera

Brukernavn: bruker
    Passord: viDeO

Web-kamera

Brukernavn: bruker
    Passord: viDeO
    Funker ikke.

LameDuck's Avatar

Funker ikke.
    Samme her.

NerdDuck.

Funker ikke.
    Både webkamera og vpn.no har begynt å kreve innlogging. Artige greier, ordner seg vel når noen våkner etter julebordet

Quote Originally Posted by LameDuck View Post
    Samme her.

NerdDuck.
    prøv med:

Bruker (stor B)
    viDeO

Funker fortsatt ikke
    Jeg fikk det brukernavnet og passordet. Funket for meg lørdag kveld. Men etter en restart funker det ikke. Men de er på saken.

Jeg fikk det brukernavnet og passordet. Funket for meg lørdag kveld. Men etter en restart funker det ikke. Men de er på saken.
    Bra jobba Pondus.Artig å følge med på storstua.Syntes det faktisk er litt fremdrift!

Ser nå at det spilles NM-finaler i håndball i Oslo Spektrum i kveld. Både herrer og damer. Forsåvidt ingen nyhet da de har hatt dette som tradisjon. Men det var vel også noen år at de brukte Nadderud Arena. I kveld er det lag fra Kristiansand og Hamar, Storhamar Håndball, i kvinnefinalen og fra Halden og Elverum for gutta. Men ikke bare disse kampene som spilles i Spektrum. Torsdag begynner herrelandslaget sin 4-nasjoners med kamp mot Island i Spektrum. Også Brasil-Nederland spilles der samme kveld. Så flyttes resten av kampene til Nadderud (2000 plasser).

Dette betyr at Spektrum er rigget for håndball i minst 8-9 dager. Neste arrangement er Disney on ice, i fem dager fra 23. januar. Da legger de is vha kjøleanlegget som har vært der siden hallen var ny.

Poenget må være at her burde VIF før neste sesong undersøke om det vi ser av arrangementer i Spektrum nå skal gjentas neste år. Da kunne det være mulig å få spilt et par kamper i den tre-ukers perioden som er mellom håndball og Disney. Vant, plexi og nett kan leies. Slik som på Ullevål i sommer. Her kan jo kommunen bidra litt med kostnadene, som en liten kompensasjon for 2,5 år på Furuset. Kamper mot Storhamar fredag og Oilers søndag må være ønskedrømmen

LameDuck's Avatar

Funker webkameraet for folk flest nå?

Jeg kommer fortsatt ikke inn.

OfflineDuck.

Linken skal funke nå http://37.26.217.211/jpeg?id=0 Bare klikk i bildet (eller på login) så kommer du videre uten brukernavn og passord

LameDuck's Avatar

Linken skal funke nå http://37.26.217.211/jpeg?id=0 Bare klikk i bildet (eller på login) så kommer du videre uten brukernavn og passord
    Nydelig! Takk!

OnlineDuck.

Quote Originally Posted by LameDuck View Post
    Nydelig! Takk!

OnlineDuck.
    Det Duck sa.
    Deilig å se Nye Jordal reise seg.
    Har det kommet noe løsning på denne bekken?

Over 100 p-plasser fjernes når Nye Jordal Park står ferdig. Breddeidretten fortviler
    — Situasjonen er helt håpløs. Det kommer til å bli en umulig situasjon for brukere og nærmiljøet med så få parkeringsplasser, sier styreleder i VIF hockey bredde, Albert Collett.

https://vartoslo.no/over-100-p-plass...eG0pDdJSGWfAAg

Det er så deilig å se på! Er redd jeg får 2 min for "høy kølle"!