Results 1 to 19 of 19
    Facebookverifisert
    lokalhelt's Avatar

Lightbulb Oppgradering / oppdatering av forum

Ifjor hadde vi en seanse med diskusjon om forumet, hvordan det fungerer og litt generelt om hvordan det burde brukes.

Hvis jeg ikke husker feil, mener jeg at klansstyret ønsket reduksjon av IT kostnader da server var grisedyr og dette ble misforstått såpass at noen startet planlagt riving av forumet pga lav aktivitet.

Fler interessante tråder ble opprettet i anledning denne diskusjonen. Inneholder mye forslag som trolig ble glemt i etterkant.

SPØRSMÅL 1 - Hva er status på forumet her pr idag? Blir det noen endringer eller oppgraderinger i fremtiden?
    Den nåværende vBulletin4 av forumet ble lansert 2009, siste oppdatering vi kjører er 4.2.3 er fra 2014.

Siden 2013 har alt av utvikling av forum skjedd med vBulletin 5. Er det noen som har kjennskap til det nye forumet, er det vanskelig å oppgradere? Ser at prisen for ny versjon med mobil funksjonalitet er US $359.00. Er det verdt å oppgradere?

Kan oppgradering gi nye funksjoner og dermed gjøre forumet mer attraktivt?

SPØRSMÅL 2 - Finnes det andre måter å øke aktiviteten på forumet?
    - Sosiale medier? Kan denne forumversjonen kombineres med twitter, facebook eller andre medier for å synes mer?

- Chatte funksjon? Støtter nåværende vBulletin online chattefunksjon? Kan vålerenga supportere som ikke bor i Oslo eller mulighet til å se bortekamper ha en chattekanal hvor man kan spy ut alt gørret sitt samtidig under kamp? Tror ikke en slik funksjon vil kanibalisere av forum bruken da forum egner seg best til før og etter kamp diskusjon/analyse.

- Integrering / samkjøring med vif-fotball.no. Er det mulig å samarbeid med Vålerenga fotball slik at man får en boks eller liste hvor 6-7 nyeste saker på forumet kommer frem på hjemmesiden?

- Polls/stemming. Ved lettbeinte diskusjoner eventuelt uenigheter, kan man opprette stemmefunksjonalitet så man ser hvem som er for eller imot et forslag?

- Thumbs up. Ser at LSK har på sitt forum en tommelopp og takk for bra innlegg funksjon som minner litt om facebook funksjoner. Dette er en grei funksjon som motiverer til å skrive innlegg og lese innlegg med mye "tommelopp" Eksempel på tommelopp funksjon her.. Vårt stjernepoeng system synes jeg er bra og ønsker ikke nødvendigvis å erstatte den.

- Eventuelt andre innspill som kan gjøre forumet aktuelt, oppdatert og mer levende.

Tommel opp til thumbs up. Mye bedre enn alle som vil skrive varianter av "enig", og trivelig å markere gode innlegg (og gi en tommel ned til ren syting og mas). Polls kan også være moro, om det brukes med varsomhet.

Enig....
    Se! Der ble det aktuelt gitt!

Kanskje en tapt sak, men er det håp om Tapatalk-integrasjon? Dagens mobilsider er mildt sagt svært dårlige. Tidligere har jeg blitt fortalt at grunnen til at vi ikke tilbyr Tapatalk er klikk-tellingen og fordeling av mediekroner, men jeg forstår ikke at dette kan stemme.

Uten at det betyr all verdens ser jeg at Kanariforumet tilbyr Tapatalk

Facebookverifisert
    lokalhelt's Avatar

Quote Originally Posted by anderan View Post
    Kanskje en tapt sak, men er det håp om Tapatalk-integrasjon? Dagens mobilsider er mildt sagt svært dårlige. Tidligere har jeg blitt fortalt at grunnen til at vi ikke tilbyr Tapatalk er klikk-tellingen og fordeling av mediekroner, men jeg forstår ikke at dette kan stemme.

hvordan fungerer tapatalk? Noe gjør de riktig siden de har mer aktivitet enn oss på forumet. Mange vålerenga supportere spredt over som ikke får sett kamper live. enten fordi de bor langt unna, er på ferie, bortekamp, barn osv.

kan gi en liten tilhørighet selvom man ikke er tilstede. behøver ikke å være veldig avansert, bør være enkel sak.

Quote Originally Posted by anderan View Post

Uten at jeg vet veldig mye, så kan det jo hende at kanariforumet ikke ligger med klubben som "ansvarlig redaktør" som gjør at klikk på det forumet ikke innregnes på medieavtalen til lsk?

Driftsleder

Quote Originally Posted by Nico 8 View Post
    Uten at jeg vet veldig mye, så kan det jo hende at kanariforumet ikke ligger med klubben som "ansvarlig redaktør" som gjør at klikk på det forumet ikke innregnes på medieavtalen til lsk?
    Det har uansett ikke noe å si da medieavtalen er endret så forumklikk ikke kommer inn under dette lenger.

Medieavtalen bruker antall artikler som kommer og ikke klikk som grunnlag (det var i alle fall sånn da jeg leverte masteren min for to år siden).

Quote Originally Posted by Nico 8 View Post
    Mulig. Så er det også et interessant poeng at vårt forum opererer med Lasse Vangstein som ansvarlig redaktør. All ære til ham, men jeg antar han ikke tok med seg det ansvaret til ny jobb. Det gorteller litt om fokuset man har hatt på mobilsidene.

Quote Originally Posted by lokalhelt View Post
    hvordan fungerer tapatalk? Noe gjør de riktig siden de har mer aktivitet enn oss på forumet. Mange vålerenga supportere spredt over som ikke får sett kamper live. enten fordi de bor langt unna, er på ferie, bortekamp, barn osv.

kan gi en liten tilhørighet selvom man ikke er tilstede. behøver ikke å være veldig avansert, bør være enkel sak.

Tapatalk installeres som en plugin i forumprogramvaren, så kan brukerne lese og skrive gjennom en app som er vesentlig enklere å forholde seg til enn forumprogramvaren

Facebookverifisert
    lokalhelt's Avatar

Fant min gamle tråd fra 2015. Stilte noen spørsmål, fikk delvis svar.

Men er det noen planer om å satse på forumet med oppgraderinger eller nye funksjoner?

Kanskje enn Vålerenga forum app? Kan man lett kommentere og diskutere via mobil :-)

Fant min gamle tråd fra 2015. Stilte noen spørsmål, fikk delvis svar.

Men er det noen planer om å satse på forumet med oppgraderinger eller nye funksjoner?

Kanskje enn Vålerenga forum app? Kan man lett kommentere og diskutere via mobil :-)
    Det er da ganske enkelt å kommentere og diskutere via mobil allerede? Tviler også på at noen har økonomi til å legge tusenlapper i å utvikle en app.

Facebookverifisert
    lokalhelt's Avatar

Quote Originally Posted by Juro View Post
    Det er da ganske enkelt å kommentere og diskutere via mobil allerede? Tviler også på at noen har økonomi til å legge tusenlapper i å utvikle en app.
    Ok. Glem app. Det var mer artig kommentar.

Er det noen planer var hovedspørsmålet.

Facebookverifisert

Vaktmester

Driftsleder

Driftsleder

Nesrene's Avatar

Er det noen planer var hovedspørsmålet.
    Nope, det er det ikke.
    Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Er det fortsatt slik at man pga fordeling av penger fra mediapotten ikke kan tilrettelegge forumet for Tapatalk? Jeg klarer ikke bli fortrolig med mobilversjonen av forumet

Facebookverifisert
    lokalhelt's Avatar

Quote Originally Posted by Nesrene View Post
    Nope, det er det ikke.
    Takk for svar. Ingen planer for oppgradering/utvikling av forumet. Det var synd.

Merkelig at ikke Vålerenga som klubb engasjerer seg på noe vis, skulle tro det var i deres interesse å skape dialog med massene. Det mest som de kjører av info er enveis kommunikasjon via hjemmeside.

Forum må være beste måte å få interaktiv kommunikasjon med fans/supportere.

Takk for svar. Ingen planer for oppgradering/utvikling av forumet. Det var synd.

Merkelig at ikke Vålerenga som klubb engasjerer seg på noe vis, skulle tro det var i deres interesse å skape dialog med massene. Det mest som de kjører av info er enveis kommunikasjon via hjemmeside.

Forum må være beste måte å få interaktiv kommunikasjon med fans/supportere.
    Tror VIF har større problemer med å nå ut til massene enn å gjøre et i utgangspunktet enkelt forum enda enklere for en liten gruppe allerede ihuga fans. Skjønner at du spør, altså, men FOLK FLEST får nok sin informasjon via Vålerengas hjemmeside, andre medier eller helst Facebook, hvor jeg antar man i det minste forsøker å snakke med fansen/brukerne/kundene.

Ut av nysgjerrighet: Hva er det du og Anderan synes er vrient med forumet/mobilversjonen?

Ut av nysgjerrighet: Hva er det du og Anderan synes er vrient med forumet/mobilversjonen?
    De største problemene jeg opplever er først og fremst at forumfunksjonaliteten er veldig nedstrippet. Det er for eksempel ikke mulig å markere alle innlegg som lest. Jeg syns også at layouten er klønete mtp hvor store soner man kan klikke på for å få ting til å skje. Dessuten savner jeg muligheten Tapatalk har til å se kun tråder jeg har deltatt i, eller abonnerer på.

Jeg tror også det er noen kodefeil i scriptet på sidene, for det ser ut for meg som om det er en linje med php-kode nederst på sidene jeg får opp. Det er imidlertid ikke noe som plager meg veldig

Facebookverifisert
    lokalhelt's Avatar

Tror VIF har større problemer med å nå ut til massene enn å gjøre et i utgangspunktet enkelt forum enda enklere for en liten gruppe allerede ihuga fans. Skjønner at du spør, altså, men FOLK FLEST får nok sin informasjon via Vålerengas hjemmeside, andre medier eller helst Facebook, hvor jeg antar man i det minste forsøker å snakke med fansen/brukerne/kundene.

Det er en forskjell på å nå ut til massene og dialog med massene.

Sosiale medier med Facebook, Twitter, sms varsling osv er hovedsakelig enveis kommunikasjon. Men joda, de når jo ut til folk.

For å svare på ditt spørsmål. Det er ikke vrient å bruke forumet, skriver nå på mobil. Går bra det.

Men forumet oppleves som svært uferdig produkt, trykk på smileys så fungerer bare halvparten av knappene f.eks. Vi vet at klanen som sitter med kostnadene hadde lyst og vedtok å kvitte seg med hele forum driten for et år siden. Selvom det ble kansellert. Virker ikke som noen egentlig har eierskap til produktet eller tro på det.

Men forumet har vanvittig potensiale. Det finnes ingen andre steder å skravle og diskutere Vålerenga fotball. Blogger, Facebook kommentarfelt og Twitter er noe helt annet.

Tre pils på bohemen og Vålerenga vertshus er analogt, ikke store masser.

Jeg fatter ikke at Vålerenga ikke har interesse i å videreutvikle eneste arenaen hvor vi supportere kan møtes digitalt.

Hvorfor ikke linke direkte til tråder på hjemmesiden? Hvorfor ikke spytte inn penger på å utvikle produktet?

Alle klubber har et forum, sveip innom middels store klubber i Europa og alle har steder der supportere kan prate sammen. Evt med klubben. Men aktive forum og solide forum, det har alle.

Å utvikle forumet videre, har en svært lav kostnad. Men potensiale er vanvittig. Det må da høres ut som en god deal?

Det som er synd er at verken Vålerenga fotball eller klanen er interessert i å satse på forumet.

Alle som har hyperlojalitet til Vålerenga har en konto eller lest forumet uten å selv å kommentert. Disse folkene som er lidenskapelig opptatt av Vålerenga, må da være viktig å kommunisere med. Dyrke frem flere.

Forstår ikke at klubben eller klaner forstår det. Vi mister jo daglig supportere, så har de et super virkemiddel rett foran fjeset de ikke ser.

Facebookverifisert
    lokalhelt's Avatar

Denne tråden her gammel og var veldig aktuell for noen år siden når vi holdte på å miste forumet.

Kanskje det er greit å lufte det i denne tråden, jeg savner en ting på forumet her som kunne vært veldig kjekk.

Tommel opp og tommel ned.

Er det mulig i denne versjonen av vBulletin å slå på dette? Hadde vært veldig kjekt å kunne se raskt hvilke innlegg som har fått mange "likes" eller tommel opp.

Forumet her hadde ikke tatt skade av en liten refresh, selvom det er veldig kjekt slik det er nå
    Er det her jeg skal legge inn signatur?

Tags for this Thread