Page 39 of 39 FirstFirst ... 91929343536373839
Results 1,521 to 1,543 of 1543

Thread: Sesongen 2017

Viking leder 1-0 over Molde. Hvis de vinner så er de bare 3 poeng bak oss hvis vi taper mot RBK.

Quote Originally Posted by tordvif View Post
    Viking leder 1-0 over Molde. Hvis de vinner så er de bare 3 poeng bak oss hvis vi taper mot RBK.
    6 poeng bak oss.
    Ett lag i Oslo. http://www.vgtv.no/#!/video/120672/se-kaoset-foer-stroemsgodset-og-vaalerenga. Vakkert. Stem Demokratene!

Quote Originally Posted by VIFpatriot View Post
    6 poeng bak oss.
    Nå har Viking fått rødt kort, og Molde har scoret. Molde vinner nok den her.

Tromsø leder forøvrig 2-0 over S08.

Merkelig at 08 sparer så mange.
    Ett lag i Oslo. http://www.vgtv.no/#!/video/120672/se-kaoset-foer-stroemsgodset-og-vaalerenga. Vakkert. Stem Demokratene!

3-0 til Tromsø. 08 med b-lag når de kjemper om gull/medalje. Skammelig.

Tidstjuvradd

Kan jo lurer på hva Sarpsborg driver med. Enten så satser dem virkelig alt på cuppen og gir litt f.. i serien, noe som er merkelig nok. Eller så har formkurven dems begynt å gå andre veien, ingen som tenkte at dem ville være der oppe.

Men kan jo snu på det. Kan Tromsø ha fått en ny start, etter at treneren signerte ny kontrakt.

Tippekonge 2016 Facebookverifisert
    Bablefant
    VVV's Avatar

Quote Originally Posted by VIFpatriot View Post
    Merkelig at 08 sparer så mange.
    3-0 etter halvtimen. Er det her uttrykket "spare seg til fant" kommer fra?
    "Be what you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind." (Dr. Seuss)

Ja, bra er det ikke i alle fall. 3 poeng over nedrykk.

Tidstjuvradd

Redd dette blir en jævlig kjip høst/vinter for dem som holder med Enga.

Facebookverifisert
    Tidstjuvradd
    hmchrist's Avatar

Quote Originally Posted by VVV View Post
    3-0 etter halvtimen. Er det her uttrykket "spare seg til fant" kommer fra?
    Tja. De ser vel at det tross alt er større sjanse for gull i den andre turneringa, og går all in for det...
    Også er det en omgang igjen...

Facebookverifisert
    Tidstjuvradd
    hmchrist's Avatar

Quote Originally Posted by hmchrist View Post
    Også er det en omgang igjen...
    Obs... 4-0
    Er vel greit å dele ut 3 poeng til hjemmelaget, da...

Fint intervju med Deila om dårlige resultater, spillerkjøp osv. https://www.dagbladet.no/sport/deila...ekdal/68701608

Retsius Grødem scoret for Ullesaker Kisa i dag.

Tippekonge 2016 Facebookverifisert
    Bablefant
    VVV's Avatar

Quote Originally Posted by hmchrist View Post
    Obs... 4-0
    Er vel greit å dele ut 3 poeng til hjemmelaget, da...
    5-0 :O Tydelig at ikke Sarp har to gode førsteelvere i hvert fall
    "Be what you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind." (Dr. Seuss)

Thumbs down

Haugesund i ledelsen. Bra. 5-0 til Tromsø

Flott. Da har Tromsø fått litt inspirasjon etter 5-0 seier i går. De har Odd hjemme i neste. Med litt uflaks og tap mot Brann kan vi kun være målforskjellen unna direkte nedrykk etter helgens kamper.

Til helgen er det tre måneder siden forrige trepoenger. Vi må vinne neste kamp for å unngå å ligge bak skjemaet fra i fjor.

Odds leder 2-0 mot Aafk. Aafk er et lag vi burde legge bak oss til slutt. Vi har dem hjemme igjen også.

Quote Originally Posted by Nils_de-Noia View Post
    Til helgen er det tre måneder siden forrige trepoenger. Vi må vinne neste kamp for å unngå å ligge bak skjemaet fra i fjor.
    Skandaløst. Vi er IKKE for gode til å rykke ned.
    I likhet med i fjor er vi fortsatt et BUNNLAG.
    Men til forskjell fra i fjor hvor vi hadde mange marginer i mot oss, har vi nå mindre sjanser og har tapt fortjent i flere kamper.
    Vi er også betydelig svekket i og med at vi har mistet et halvt førstelag og erstattet de med rotasjonsspillere og unggutter.

Dette blir en blytung høst. Helt ærlig så driter jeg i om vi avanserer i cupen eller ikke, så lenge vi har full fokus på å beholde plassen. Vi er kanskje nødt til å skifte taktikk og være mer kyniske fremover. Men Deila har jo sagt at han heller vil rykke ned med sin type fotball - enn å forandre taktikk (noe han sa i Godset). Men har vi egentlig riktig spillerstall til å spille Deila-fotball? Når nedrykksspøkelse banker på døra, er det kanskje for seint å gjøre endringer..

Quote Originally Posted by Nils_de-Noia View Post
    Men til forskjell fra i fjor hvor vi hadde mange marginer i mot oss, har vi nå mindre sjanser og har tapt fortjent i flere kamper.
    Vi er også betydelig svekket i og med at vi har mistet et halvt førstelag og erstattet de med rotasjonsspillere og unggutter.

Dette blir en blytung høst. Helt ærlig så driter jeg i om vi avanserer i cupen eller ikke, så lenge vi har full fokus på å beholde plassen. Vi er kanskje nødt til å skifte taktikk og være mer kyniske fremover. Men Deila har jo sagt at han heller vil rykke ned med sin type fotball - enn å forandre taktikk (noe han sa i Godset). Men har vi egentlig riktig spillerstall til å spille Deila-fotball? Når nedrykksspøkelse banker på døra, er det kanskje for seint å gjøre endringer..

Facebookverifisert
    Tastoman
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by EngaForAlltid View Post

Hva er Deila-fotball egentlig?

Quote Originally Posted by ziggy75 View Post
    Hva er Deila-fotball egentlig?

Tar man utgangspunkt i den måten Strømsgodset spilte på da de vant seriegull, i tillegg til hans inspirasjoner så vil jeg si:

Kanter som går innover i banen. Backer som løper opp og ned langs krittlinja som noen bikkjer hele kampen. Mye fokus på overlap og at backene slår 45 grader inn i boksen. Midtbanespillere som løper mye uten ball, med stort fokus på gjenvinning. Når det gjelder gjenvinning så finnes det i hovedsak to måter å gjøre dette på: 1. Sette inn press noen meter fra spiller med ball og stenge av rommene rundt, slik at motstander til slutt gjør en feil (Hoffenheim, Leicester..) 2. Satse på taklingstyrke, presse og stresse motstanderen ved enhver anledning (både forsvar, midtbane OG angrep-spillere skal takle). Et eksempel på sistnevnte er Liverpool som er mest nærliggende Deila sin filosofi.

Midtstoppere som er ballsikre, men som også tørr å stå høyt i banen under etablert angrep. Gjerne en midtstopper som kan forsere ledd.
    Fokus på hurtige overganger i lengderetning med pasninger i rom istedenfor på fot. Her skryter Deila veldig av Jurgen Klopp, og Deila sier selv at han ser mye på Liverpool-kamper for å hente inspirasjon til overgangene. Under etablert angrep foretrekkes det å spille RUNDT backlinja til motstanderen før det enten kommer et innlegg fra siden eller et skudd fra spiss vinkel.

Det jeg mente med at vi mangler spillermaterialet til denne typen fotball har jeg flere punkter:

- Kantspillere. I DFH har vi kanskje den perfekte vingen til dette systemet mot etablert forsvar. En spiller som evner å holde på ballen, men som også kan skyte eller spille ballen til rett tid. Dessverre blir han lite brukt på grunn av skader og det hemmer oss. Et svakhetstegn er at han også har mistet mye av farten sin, noe som gjør han lite egnet i kontringsspillet. Finne synes jeg mangler eksplosivitet og hurtighet nok til å brukes på kanten. Mot etablert forsvar er han også god, men svakere på overgangene (unntaket er hjemmekampen mot Lillestrøm). Han er en spiller som jeg tror er bedre egnet som hengende spiss ENN som ving. Juklerød passer profilen, men har blitt flyttet ned på venstreback (der han har gjort en OK jobb), de andre kantspillerne vi har er uerfarne og kan ikke forventes mye av enda.

- Backene. Da vi har greid å doble med Lundstrøm på høyresiden har vi fått til det spillet vi ønsker. Han er en spiller som kan komme seg helt ned ved kortlinja til motstanderen og skape trøbbel. Men dette ser vi dessverre for sjelden. Spørsmålet er om han har ork nok til å jobbe såpass mye gjennom 90 minutter. Dessuten hadde han i fjor Berge som foret han med pasninger langs høyrekanten. Hverken Lekven eller Grindheim har til gode å fylle den rollen. Lindkvist passet oss VELDIG bra i systemet til Deila, men etter mitt syn hadde han mye å gå på når det gjelder pasningspillet. Likevel er han et stort tap, og selvom Jukle tidvis har vært god kan vel alle være enige om at han gjør seg best på kanten.

- Midtbanen. Lekven er en veldig typisk Deila-spiller. En som kan holde på ballen, har ro og overblikk, og er bindeleddet mellom forsvaret og angrepet. Han har etter min mening vært veldig opp-og-ned i år, noe som har gjort oss sårbare på midten. Dessuten er han ingen typisk defensiv midtbanespiller og liker seg aller best høyere i banen. Dette gjør at forsvaret får mer jobb. Grindheim har etterhvert fått flere defensive fibre. Når både Lekven og Grindheim er i "slaget" samtidig så har midtbanen våres vært sterk. Grindheim liker jeg å sammenligne med Deila's mest betrodde mann i Celtic, Scott Brown. Men jeg mener vi mangler en ryddebikkje bak der. I bakhånd har vi Ibrahim og Stengel. Men begge de kan vel heller klassifiseres som indreløpere enn ankere. En spiller som Mohammed Abu i Godset (for 5 år siden) er viktig for å skape balanse. En som dekker mye rom og gir mer firhet til de andre midtbanespillerne. Vi er uansett NØDT til å legge over permanent til en 433-formasjon med en sittende midtbanespiller for at spillerne våres skal passe inn i systemet. Dette tror jeg vi kommer til å gjøre også.

Ellers så kan jeg jo si at vi har vært heldige/dyktige med midtstopperne Jääger og Nation, som begge har vist seg tilliten verdig. Jeg vil ikke svartmale helt heller. Moa og Kjelsrud er jeg begge fornøyd med. Men vi skulle jo gjerne sett mer av Moa.

Facebookverifisert
    Tastoman
    ziggy75's Avatar

Da har vi ganske lik oppfatning av hva Deila-fotball er. ☺
    Vi bør nok hente en vb, selv om jeg tror Deila fortsatt har trua på Juklerød som back. Har forsåvidt det sjøl!
    I en hengende midtbane-rolle i en 433 formasjon, så har jeg trua på at både Stengel og Lekven kunne fungert der. Begge er gode ballfordelere, både på kortpasninger og langpasninger. Litt skeptisk til Stengels defensive kvaliteter, men han er litt Skammelsrud-aktig Stengel.

Jeg har ikke trua på Juklerød som vb.
    Han var meget god som høyre kant ifjor, Og jeg skjønner ikke hvorfor man skal fjerne en spiller fra en posisjon han var meget god som, til en posisjon han har bevist han er mindre god til.
    Hvis Dfh blir håper jeg at de to kan kjempe om den plassen. Og at vi får oss en betydelig bedre vb.