Results 1 to 8 of 8

Default Club Brugge – Vålerenga - (video og bilder)

Hei! Jeg har fått god hjelp fra dere her på forumet her flere ganger, og har et nytt spørsmål. Denne gangen lager jeg serien "Tidenes kamp" og "Tidenes øyeblikk" (som f.eks Vålerenga - Sandefjord http://www.tv2.no/v/918089/). Forløpig er jeg bare i research-fasen, men jeg er interessert i å komme i kontakt med folk som sitter på opptak fra Club Brugge - Vålerenga (2005). Alt er av interesse: opptak av kampen på DVD, videoer fra tribune/bilder osv.

Kontakt meg gjerne her på forumet eller send meg en mail på cth@tv2.no.

mvh

Christian Thorkildsen
    Videojournalist TV 2 Sporten

Hei,
    Veldig kult at du har lyst til å lage en tidenes kamp som gjelder Vålerenga. Det er noe vi alltid kan være stolte av
    Når det er sagt, så tror jeg du ser feil i persektivet. Club Brugge kampen er nok ikke kampen noen av oss vil huske som om det var igår. Hvis vi hadde vunnet den kampen så hadde vi vært på linje med Rbk, Fck og Malmø i Sverige. Vi var nesten der, men fortjente ikke å vinne den kampen. Hvis du er veldig interessert i den kampen så anbefaler jeg deg å henvende deg til en av følgende: Kjetil Rekdal, Bernt "N " Hulsker eller Freddy Dos Santos. Kampen gikk på Tv3 så hvis du vil se kampen om igjen anbefaler jeg deg å kontakte dem. (igjen dette er ikke en tidenes kamp hos oss!!!)
    Når du snakker om tidenes kamp med Vålerenge så seiler du feil. Vi har våre egne kamper i 1998 samt 2004.
    1998 kom vi i kvart finale, knuste Benfica, samt i 2004 tapte vi mot Newcastle etter å ha rundspilt dem (Shearer) & Co.
    Men hvis du kunne gjøre oss en tjeneste?? ALDRI!! Aldri ta tidenes kamp episode mot Brugge.. Jeg ber deg!

Tastoman

Hehe, jeg trygla forgjeves om det samme da serieinnspurten 2004 var tema.

Jeg har sendt ham en kopi av Klanens DVD fra Brugge, men har ikke bilder fra selve kampen (annet enn straffekonken). Vi spilte jevnt mot dem hjemme (vant 1-0), men ble utspilt der borte og spilte siste 45 (inkl ekstraomgangene) med ti mann. Det var, så vidt jeg vet, første gang i klubbens historie at vi tapte en straffesparkkonkurranse i en obligatorisk kamp. Bra timing.

Vi har for øvrig aldri slått Benfica. Vi slo Besiktas 1-0 hjemme og spilte 3-3 borte etter å ha liggi under 3-0 (for øvrig min beste opplevelse på Bohemen ever). Vi ble derimot rundspilt etter noter i London mot Chelsea selv om alt rundt var et høydepunkt. Noen som husker Trafalgar Square før kampen og Chelsea-fansen som melka kua på Old Trafford uka etter?

Tidlig i 2005 spilte vi 1-1 hjemme mot Newcastle (Runar Normann FTW!), men tapte borte. Å si vi rundspilte dem er nok en drøy overdrivelse, men vi var nær på tampen av kampen før dem kontra inn det siste målet. Vi scora for øvrig bare ett mål på de fire kvalikkampene før vi kom til Newcastle (0-0 hjemme og 1-1 borte mot Grazer AK (som ble østerriske mestere det året), og 0-0 både hjemme og borte mot Wisla Krakow (som ble polske mestere). Der vant vi på straffer. Øyvind Bolthof bomma, men Lars Bohinen fikk krampe da han satte inn den siste straffa).

Men hvilke andre dramatiske kamper har vi vært med i? Det er liksom ingenting som topper kvaliken i 03 og siste serierunde i 04 og 05 sett med objektive øyne.

Avhengig

Besiktas borte faller mer i kategorien slik jeg husker disse kampene. Men det er jo subjektivt...husker for eksempel stemninga hjemme mot Brügge som helt magisk, men har snakket med andre som mener det var mer mje...
    In the beginning the Universe was created.
    This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
    - Douglas Adams

Kringkastingssjef
    Driftsleder

Tastoman

Quote Originally Posted by FrankO View Post
    Men hvilke andre dramatiske kamper har vi vært med i? Det er liksom ingenting som topper kvaliken i 03 og siste serierunde i 04 og 05 sett med objektive øyne.
    Vi var vel med i en rimelig dramatisk kamp da vi rykka ned mot Sogndal i 2000. Fikk ikke straffe på overtid da Supermusa blei takla i knehøyde bakfra da han skulle breiside ballen i mål fra fire fem meter.
    in Absinthia

Her var det mange vonde minner som rippes opp....... Takk.
    Ett lag i Oslo. http://www.vgtv.no/#!/video/120672/se-kaoset-foer-stroemsgodset-og-vaalerenga. Vakkert.

Ikaros Tastopat

Håper helt klart at du lager en episode om denne matchen. Ja, det var et helvete for oss, men det er helt klart interessant for de som ikke var med på den tida. Nedturene er også en viktig del av en fotballklubb. De definerer oss, og å få dem godt dokumentert er viktig for de neste generasjonene av supportere.

Hei! Takk for gode innspill. I utgangspunktet tenker jeg ikke episoden skal handle om selve kampen. Jeg er mest interessert i straffekonkurransen, og hvordan det oppleves som spiller/trener å gå i gjennom en slik opplevelse med så mye på spill. Kjetil, Bernt og Freddy er absolutt folk jeg tenker å snakke med om det blir noe av episoden. Har snakket med TV 3 som ikke har kampen i sitt arkiv. Jeg er derfor avhengig av at noen har opptak på DVD/VHS eller lignende.

mvh

Christian

Tags for this Thread