Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 41 to 53 of 53

2 nye år på Thomas Olsen og ettårs-kontrakt på Morten Ask.

Facebookverifisert

Vaktmester

Driftsleder

Driftsleder

Tastoman
    Nesrene's Avatar

Quote Originally Posted by Pondus View Post
    For Eikrem Haugen gjelder det visst at han vil studere, muligens trappe ned. Her bør vi være på banen.
    Trappe ned og spille i Vålerenga? Trur ikke det :-)
    Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

En oppsummering på spillere allerede nevnt i denne tråden:

-Stefan Espeland, har vært sitert på at klubber i Finland, Tyskland og Østerrike skulle være interessert. Men Espeland er vraket fra landslagstroppen etter svake treningskamper. Storhamar skal være veldig interessert. Kan sikkert også havne i Oilers. Men, vil VIF ha Espeland, eller vil Espeland spille for VIF? Det kommer nok for tidlig uansett.

-Jimmy Andersson, skal være på hjem til Sverige. Det etter å ha fått sparken i Storhamar fordi han ikke ville bli norsk, og etter å ha vært Frisk sin beste back i finalene mot Oilers. Lite trolig at han havner i VIF.

-Adrian Saxrud Danielsen har fått prøve seg på landslaget. Men han har nå signert for Tingsryd i Allsvenskan.

-Viktor Backman har takket nei til ny sesong for Stjernen og har reist hjem til Sverige. Er nå linket til finsk ishockey.

-Daniel Øhrn har også signert for Tingsryd i Allsvenskan

-Kjetil Martinsen ble hentet fra MS til Oilers i januar og har gjort det bra for siddisene. Han er dermed den fjerde unge spiller med bakgrunn i VIF som er hentet til Oilers og som blomstrer som spillere der (Markus Søberg, Eirik Salsten og Magnus Hoff). Alle disse fire er nå på U-25 landslaget som skal spille turnering i Russland neste uke.

-Stian Kaltrud Nystuen, har signert for en ny sesong i Lillehammer

-Daniel Tranavsky, er ønsket av Sparta. Vil tro flere klubber også er interessert. Må være prototypen på spiller som Roy Johansen ser etter.

-Jesper Hoel. MS har begynt å resignere spillere. Hoel er ikke blant dem. Vil være et godt valg når vi nå skal erstatte Trygg og Csisar. 42 poeng på totalt 50 kamper for MS er meget gode tall. Jesper er rett og slett en meget god hockeyspiller.

-Vinny Saponari. 72 poeng på totalt 60 kamper gir nok denne spilleren så gode kort på hånda at han kan tjene langt bedre i klubber utenlands, eller i Stavanger.

-Kim Lennhammer og Sean-Michel Sunnquist. Intet nytt om lagbygge på Kongsvinger. Bør fortsatt være aktuelle for VIF, i alle fall en av dem.

-Eirik Børresen. Intet nytt, dvs ikke resignert i Sparta. Men er linket til VIF av både Sparta- og Storhamarfans. Vil være en fin erstatter for Jonas Knutsen. Børresen har den opp-siden at han produserer brukbart, 27 poeng på 46 kamper. Knutsen gjorde bare 11 poeng på 50 kamper.

-Magnus Eikrem Haugen er foreløpig ikke tilbudt kontrakt i Storhamar. Han er pr dd. derfor innstilt på å finne seg en ny klubb http://www.h-a.no/sport/hockey/vurderer-klubbskifte

Eirik Børresen sa nei til både Sparta,Storhamar og Vålerenga,ble profesjonell goaldigger å signerte for Åjlers.

Daniel Tranavsky er ønsket av Stjernen. Klubben han kom til som junior fra Tsjekkia.

Tolker man hvilke spillere som er avbildet på vår egen hjemmeside kan det tyde på at følgende er med videre;
    -Oppøyen
    -Spaberg Olsen
    -Thomas Olsen
    -Tobbe
    -Ylven
    -Juell
    -Gunnarson
    -Fischer
    -Fetter Fredrik
    -Aspehaug
    -Ahlholm
    -Øksnes
    - Braavold
    -Ask
    -Lyngset
    -Søberg
    -Brede
    -Moflag
    -Marius Johansen
    -Mørk

To spillere jeg har nevnt kan nå kvitteres ut som kun nevnt:

Jesper Hoel fortsetter i MS http://www.mshockey.no/artikkel/3062/Jesper-Hoel

Daniel Tranavsky har signert for tre nye år for Kongsvinger http://knights.no/daniel-trnavsky-3-ar-i-knights/ Når han først ikke ble VIF-spiller så er vel greit at han fortsetter i Kongsvinger. Vi trenger et sterkere KIL-lag. Det er ikke bra for GET med lag som bare tar seks poeng.

Samtidig har ikke Oilers signert Kjetil Martinsen for ny sesong. Løp og kjøp, en ekte VIF-gutt også.

Quote Originally Posted by Pondus View Post
    Samtidig har ikke Oilers signert Kjetil Martinsen for ny sesong. Løp og kjøp, en ekte VIF-gutt også.
    Fra ra.no i dag:
    – Jeg har blitt sagt opp, så jeg kommer ikke til å spille for Oilers neste sesong. Jeg hadde selvsagt lyst til å bli værende, men det er mange menn om beinet og jeg har bare positive tanker om min tid i Oilers, sier Martinsen.

Han brakk tommelen i siste seriekamp, og spilte sluttspillet med brukket tommel.

– Det er klart at du alltid kunne prestert bedre på isen, men jeg ga det jeg hadde. I serien synes jeg det gikk fint, men det er klart at skaden hemmet meg noe i sluttspillet. Jeg prøvde å gjøre det beste ut av det, og er glad for at jeg fikk være med å vinne både serien og sluttspillet mens jeg var her, sier Martinsen, som ennå ikke har tatt en avgjørelse om hvor han spiller neste sesong.

Kjetil Martinsen går fra Oilers til Storhamar. Er det kun penga som rår?
    http://www.h-a.no/sport/hockey/berge...rtinsen-kommer

Samtidig er to Storhamarspiller vraket. Martin Blakseth Huse, helt OK spiller, og Martin Gran som var veldig god for et par år siden, men som har stagnert. Huse er en spiller vi gjerne kunne hatt i troppen http://www.sil.no/2017/05/16/huse-og...n-ny-kontrakt/

Magnus Eikrem Haugen, som er nevnt i tråden, havnet i Stjernen.

Mens mange spillere skifter beite i GET, har VIF hittil bare signert egne spiller inkl noen juniorer. Bør komme inn noen helt nye spillere også. Det trengs.

Tidstjuvradd eiks's Avatar

Hva skjedde med denn landslagsspilleren som var aktuell?

Oilers signerer spillere på løpende bånd.. Romano, Villiam Strøm og Djupvik Løvli, og kanskje Espeland...
    Stolthet, tradisjon og religion kan ikke kjøpes!

Quote Originally Posted by eiks View Post
    Hva skjedde med denn landslagsspilleren som var aktuell?

Oilers signerer spillere på løpende bånd.. Romano, Villiam Strøm og Djupvik Løvli, og kanskje Espeland...
    Espeland bør jo være innen rekkevidde... gammel enga spillere, kanskje av typen lojal klubbspiller.... Han er heller sikkert ikke så dyr ...vant jo en 1 mill i rødekors lotteriet. ;-)

Facebookverifisert

Vaktmester

Driftsleder

Driftsleder

Tastoman
    Nesrene's Avatar

Quote Originally Posted by kimo View Post
    Espeland bør jo være innen rekkevidde... gammel enga spillere, kanskje av typen lojal klubbspiller.... Han er heller sikkert ikke så dyr ...vant jo en 1 mill i rødekors lotteriet. ;-)
    Lojal klubbspiller?
    Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.