Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 41 to 69 of 69

Quote Originally Posted by bohem33 View Post
    Sånn sett var det også positivt å høre at DFH og Lundstrøm nærmer seg form selv om de (særlig dfh) har vært skada (trent alternativt) i det meste av årets oppkjøring.
    Mener å ha hørt at DFH ikke har vært skadet, men på en egen skadeforebyggende treningsplan og at dette er årsaken til at han kun har blitt matchet 45 min så langt.
    ....

Tråkk på en KANARI

Quote Originally Posted by 2m@s View Post
    Mener å ha hørt at DFH ikke har vært skadet, men på en egen skadeforebyggende treningsplan og at dette er årsaken til at han kun har blitt matchet 45 min så langt.
    Ja, tror du har rett i det. Det var noe sånt jeg mente med trent alternativt, men kunne vært mer presis. Uansett blir man litt nervøs som supporter når han gang etter gang ikke er med i kamp troppen til treningskampene. Men hva vet jeg, kanskje det er det som skal til for at han nå holder hele sesongen og slipper skadeavbrekk. Få har vel mer uforløst potensiale enn han, men skader har vel ødelagt muligheten for å herje mer enn i enkelt kamper. Nå er nok utenlandstoget gått for hans del, men stjerne i tippeligaen kunne han fint vært fem år til.

Quote Originally Posted by bohem33 View Post
    Uansett blir man litt nervøs som supporter
    Skal du holde med Enga så må du ha nerver av rustfritt stål..

Flisbønda får smake akkurat det samme som Sandefjord fikk mot dem i 1. serierunde. Herlig.

I tillegg gjorde det at jeg har 5 av 5 på både pause og fulltid. Dobbeltdeilig.
    Ett lag i Oslo. http://www.vgtv.no/#!/video/120672/se-kaoset-foer-stroemsgodset-og-vaalerenga. Vakkert. Stem Demokratene!

Tippekonge 2015 Avhengig Daniel's Avatar
    Blog Entries
    33

Quote Originally Posted by VIFpatriot View Post
    Flisbønda får smake akkurat det samme som Sandefjord fikk mot dem i 1. serierunde. Herlig.

I tillegg gjorde det at jeg har 5 av 5 på både pause og fulltid. Dobbeltdeilig.
    Unner ikke Lillestrøm en dritt, men med tanke på at S08, Molde, Odd og RBK vinner i dag så spretter ikke jeg champagne i kveld for å si det sånn. Vi får ikke akkurat noe gratis i dag.

Bablefant

Lillestrøm elsker jeg å hate, Molde bare hater jeg. Norges største møkkaklubb. Overhodet ingen glede. Uavgjort ver det eneste dugbare resultat mellom de to.

Lurer på hva styret i Sandefjord har røyka.

http://www.sandefjordfotball.no/nyhe...-mot-rosenborg

De har rød og blå klubb logo.
    Så har de skaffet seg ultra stygge gule og svarte drakter som de spiller på hjemmebane med??
    Håper de rykker ned fort som f...

Facebookverifisert
    Tastopat

Quote Originally Posted by christer1913 View Post
    Lurer på hva styret i Sandefjord har røyka.

http://www.sandefjordfotball.no/nyhe...-mot-rosenborg

De har rød og blå klubb logo.
    Så har de skaffet seg ultra stygge gule og svarte drakter som de spiller på hjemmebane med??
    Håper de rykker ned fort som f...
    Det er fordi Sandefjord BK er hundre år i år. http://www.sandefjordfotball.no/nyhe...-mot-rosenborg

Quote Originally Posted by JorgenH View Post
    Det er fordi Sandefjord BK er hundre år i år. http://www.sandefjordfotball.no/nyhe...-mot-rosenborg
    Også velger de gule bøffel drakter.
    Skam!

Facebookverifisert
    Tastoman
    ziggy75's Avatar

De spilte i gule drakter på 80-90 tallet husker jeg.

Facebookverifisert
    Tastopat

Også velger de gule bøffel drakter.
    Skam!
    Det er vel en historie bak da, antagelig. Klarer ikke helt å se at dette er noe å hisse seg opp over.

Facebookverifisert
    Tastoman
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by JorgenH View Post
    Det er vel en historie bak da, antagelig. Klarer ikke helt å se at dette er noe å hisse seg opp over.
    https://no.wikipedia.org/wiki/Sandefjord_Ballklubb

Ja, de originale draktene til "Sandefjord BK" var svarte og gule.
    Sandefjord Fotball, ble stiftet i 1998 etter at Runar og Sandefjord BK ble slått sammen, så det er nok en sammenheng her ja.

Avhengig

Quote Originally Posted by ziggy75 View Post
    https://no.wikipedia.org/wiki/Sandefjord_Ballklubb

Ja, de originale draktene til "Sandefjord BK" var svarte og gule.
    Sandefjord Fotball, ble stiftet i 1998 etter at Runar og Sandefjord BK ble slått sammen, så det er nok en sammenheng her ja.
    Stemmer det. De ønsket hedre Sandefjord BK som har 100 års jubileum. Sandefjord BK er i dag i 5 divisjon, og er klubben som overlot plassen sin i 2 div til det nye Sandejord Fotball (Sandefjord BK + Runar).

Stygge drakter ja visst, men det er da ikke stort å bry seg om? Vi har da spilt i grønne grelle drakter.
    - I år tar vi alt -

Facebookverifisert
    Tastopat
    Wild Touch's Avatar

Hvor mange sessong kort har vi solgt nå?
    Han kom ble svett og dett var dett

Quote Originally Posted by donny View Post
    Stemmer det. De ønsket hedre Sandefjord BK som har 100 års jubileum. Sandefjord BK er i dag i 5 divisjon, og er klubben som overlot plassen sin i 2 div til det nye Sandejord Fotball (Sandefjord BK + Runar).

Stygge drakter ja visst, men det er da ikke stort å bry seg om? Vi har da spilt i grønne grelle drakter.
    Jeg blir ikke sinna, synes bare veldig synd på dem.

Facebookverifisert
    Tastopat

Jeg blir ikke sinna, synes bare veldig synd på dem.
    Selv om du har fått forklart konteksten? Veldig spesielt.

Quote Originally Posted by donny View Post

.
    Og nå ødelegger Bohinen klubben med å være sta og på trass spille i en 3-5-2 formasjon som sender de rett ned igjen i Obos.

Facebookverifisert
    Tastoman
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by tordvif View Post
    Og nå ødelegger Bohinen klubben med å være sta og på trass spille i en 3-5-2 formasjon som sender de rett ned igjen i Obos.
    De hadde nok rykka ned uansett formasjon.

De hadde nok rykka ned uansett formasjon.
    Du sier noe der, men da hadde det kanskje blitt færre pinlige tap. En hver person med litt vett i skallen, vet at man ikke skal stille med 3 i forsvar mot Rosenborg. Er tullete at han tvilholder på den formasjonen uansett motstander, når han til og med har rykket ned med samme formasjon for 2 år siden. Ikke at jeg bryr meg så alt for mye altså, han må bare holde på! det er 6 gratis poeng til oss.

Tastopat Nico 8's Avatar

Du sier noe der, men da hadde det kanskje blitt færre pinlige tap. En hver person med litt vett i skallen, vet at man ikke skal stille med 3 i forsvar mot Rosenborg. Er tullete at han tvilholder på den formasjonen uansett motstander, når han til og med har rykket ned med samme formasjon for 2 år siden. Ikke at jeg bryr meg så alt for mye altså, han må bare holde på! det er 6 gratis poeng til oss.
    Nå er 3-5-2 fort en 5-3-2 når man blir pressa bakover av bedre lag. Vingbackene i denne formasjonen er nesten alltid opprinnelige backer. Så for Sandefjord sin del er det jo bedre at det er 3 spillere igjen når vingbackene går høyt, enn som feks hos oss hvor det kun er 2 igjen. Og etter å ha spilt den formasjonen i 3 år så er det sikkert en formasjon spillerne føler seg trygge i også. Største problemet til Sandefjord er at spillerne er rævva.

Avhengig

De var minutter unna seier over LSK, og en tåpelig utvisning ødela det mot RBK. Første omgang var de helt på høyde. Fra det jeg har sett av de 2 matchene har de vist en helt annen innsats enn de gjorde mot oss før sesongstart. Jeg tror ikke lenger på en enkel 5-0 seier neste søndag for å si det sånn...
    - I år tar vi alt -

Facebookverifisert
    Tastoman
    ziggy75's Avatar

Noe av det beste med Ajax synes jeg, er at de spiller sitt spill uansett om det er hjemme mot Nijmegen eller borte mot Barcelona. De mener at det er ganske utviklende for spillerne og klubben.
    Får faktisk litt respekt for Bohinen som har såpass tro på egne ideer, og ikke gir seg.
    Når vi møtte Sandefjord før sesongen, så så ikke det veldig lyst ut for dem, for de var rett og slett ræva og sjanseløse mot oss da. Men,de hadde lenge taket på LSK i første kamp og litt uheldige at de ikke vant. Igår så måtte RBK være en mann mer, før de klarte å senke dem.

Sandefjord har en tøff start på sesongen, og de bør jo egentlig være ganske kjørt på søndag fysisk etter 3 kamper på en uke for dem, og de har i tillegg ikke den beste stallen, så jeg aner ikke hvor mye de kan rotere uten å gamble for mye.
    Desverre så har skader gjort sitt at vi ikke kan rotere noe særlig heller, med mindre vi får bl a Lekven, Grindheim og Moa 100% klare til søndag.

Noe av det beste med Ajax synes jeg, er at de spiller sitt spill uansett om det er hjemme mot Nijmegen eller borte mot Barcelona. De mener at det er ganske utviklende for spillerne og klubben.
    Får faktisk litt respekt for Bohinen som har såpass tro på egne ideer, og ikke gir seg.
    Når vi møtte Sandefjord før sesongen, så så ikke det veldig lyst ut for dem, for de var rett og slett ræva og sjanseløse mot oss da. Men,de hadde lenge taket på LSK i første kamp og litt uheldige at de ikke vant. Igår så måtte RBK være en mann mer, før de klarte å senke dem.

Sandefjord har en tøff start på sesongen, og de bør jo egentlig være ganske kjørt på søndag fysisk etter 3 kamper på en uke for dem, og de har i tillegg ikke den beste stallen, så jeg aner ikke hvor mye de kan rotere uten å gamble for mye.
    Desverre så har skader gjort sitt at vi ikke kan rotere noe særlig heller, med mindre vi får bl a Lekven, Grindheim og Moa 100% klare til søndag.
    Jeg er enig i mye det du skriver, og det står litt i respekt at Bohinen har såpass stor tro på egne ideer og formasjon. Alikevell må det snart begynne å ringe noen bjeller. Han har rykket ned med den formasjonen, og jeg mener å ha lest at de stort sett tapte alle kampene i vinter også.

Dette begynner mer å mer å ligne på prosjekt Høgmo hvor man bare fortsetter å tape og tape. Tilslutt blir det jo utrolig mye negativitet og spillerene mister troen på at man kan vinne fotballkamper. Jeg hadde hatt mer respekt for Bohinen hvis han hadde lagt om formasjon i noen kamper. At han har en plan B. I stedet for at han sier at han heller rykker ned enn å bytte formasjon. Et annet eksempel er Rikard Norling med Brann, han klarte heller ikke å se at det var nødvendig å bytte formasjon. Det endte med nedrykk, og hadde han ikke fått sparken så var de godt på vei ned fra 1 divisjon også. Som trener er man nødt til å se at man må legge om hvis det ikke fungerer i noen tilfeller. 3 i forsvar mot Rosenborg er nødt til å gå galt tilslutt, uavhengig om de hadde fått en mann utivist eller ikke. Det er tidlig i sesongen og Rosenborg vil bli sterkere utover våren.

Facebookverifisert
    Tastopat
    Wild Touch's Avatar

i 2. og 3. serierunde har de lagene Vålerenga spiller mot EN ekstra hviledag (noe som er gull verd når kampene kommer så tett). Skulle likt å se det skje mot Sutre Bruttern eller Fagermo.....
    Han kom ble svett og dett var dett

Facebookverifisert
    Tastoman
    ziggy75's Avatar

3 i forsvar mot Rosenborg er nødt til å gå galt tilslutt, uavhengig om de hadde fått en mann utivist eller ikke. Det er tidlig i sesongen og Rosenborg vil bli sterkere utover våren.
    Gjør kantene det de skal i 352, så blir de liggende med omtrent en forsvarsfemmer når de ikke har ballen. Men det kreves ekstremt løpsterke kanter for å spille sånn.

Gjør kantene det de skal i 352, så blir de liggende med omtrent en forsvarsfemmer når de ikke har ballen. Men det kreves ekstremt løpsterke kanter for å spille sånn.
    Det er en kul formasjon når man heter Chelsea eller Juventus for eksempel. Har sansen for den selv jeg. Bare mener at Bohinen bør han litt selvinnsikt og legge om når det tydeligvis ikke fungerer. Nå skal de selvsagt få noen flere sjanser, men Bohinen bør etterhvert legge bort den våte drømmen om å bli Norges svar på Juventus, med mindre han vil fortsette å rykke ned og rykke opp helt til formasjonen sitter og man har spillere til det. Det høres slitsomt ut, men er jo en mulighet

De to første hjemmekampene med henholdsvis 8559 og 6778 besøkende er jo ikke så mye å rope hurra for...

DB: Ekspert om svakt oppmøte på Ullevaal Stadion: - Vålerenga har et for dårlig produkt
    http://www.dagbladet.no/sport/eksper...odukt/67454363

Blir eliteserien 2017 enda et mellomår for VIF ?
    https://m.youtube.com/watch?v=jkhpZoPOfZI

Tippekonge 2015 Avhengig Daniel's Avatar
    Blog Entries
    33

Quote Originally Posted by vif_supporter View Post
    De to første hjemmekampene med henholdsvis 8559 og 6778 besøkende er jo ikke så mye å rope hurra for...

DB: Ekspert om svakt oppmøte på Ullevaal Stadion: - Vålerenga har et for dårlig produkt

Blir eliteserien 2017 enda et mellomår for VIF ?
    Skulle man få med seg null poeng borte mot Molde hvilket er mest sannsynlig er jeg redd det ikke blir veldig mange som stikker huet innom mot Sogndal. Tilskuertallene avhenger i stor grad av gode resultater over tid.

Bablefant

Quote Originally Posted by vif_supporter View Post

Jo, det er faktisk bra oppmøte. Mot Viking hadde vi vel et par tusen fler enn i fjor. Vi skal ikke høre på Enga-hatere i Dagbladet.