Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 41 to 63 of 63

Har vi tapt mot norsk motstand i år?

Quote Originally Posted by Nils_de-Noia View Post
    Har vi tapt mot norsk motstand i år?
    Nei, men det skal jo sies at vi har møtt lagene som er tippet på nedrykk og kvalikplass denne sesongen. Sandefjord var fryktelig svake, og tror de rykker rett ned igjen, hvis Bohinen fortsatt nekter å legge om fra 3-5-2. De blir slaktet i Eliteserien med 3 i forsvar. Vi har levert en meget god pre season, men skulle gjerne sett oss mot noen av de store lagene, som for eksempel Rosenborg.

Quote Originally Posted by FrankO View Post
    SMS med kodeord KWR [din mld/evt navn] til 2242 (5 kr). Om det så bare en sponsing så blir alle meldinger tatt i mot med stor takk av KWR-gjengen!
    Sendte 10 meldinger (med jobbtelefon) med beskjed om at KWR må skaffe seg Vipps :P
    ....

Tråkk på en KANARI

Facebookverifisert
    Tastopat

Litt varierende kamp, men synes stort sett vi fremstår solid. En fryd å se på når Finne, Ghayas, Moa og Lundstrøm kom på overganger mot forsvaret til Sandefjord, tror vi har et potensiale til å score mye mål i år. Synes også vi er bra defensivt. Juklerød slet tidvis litt i en uvant posisjon, men bidro også tidvis med mye bra. Ikke all verdens motstand i dag, men virker likevel som om vi er i rute.

Er forøvrig enig med tordvif i at Sandefjord mest sannsynlig går rett ned igjen. Virket stort sett et nummer for små i alle posisjoner.

Småtamme første 15 min. Så er vi gode og har full kontroll. Ikke helt perfekt det høye presset. Men mer enn godt nok. Mange gode angrep og fine mål. Litt rotete utover i andre, men mange fine kombinasjoner. Lett å se at backer skal stå høyt mens Lekven kommer ned mellom stoppere som også går bredt.
    Lekven Nakkim og Lundstrøm våre tre beste.

Avhengig

Synes Lundstrøm og Finne var sjef i dag.
    Nationen og Nakkim utfylte hverandre bra.
    Juklerød klarer seg bra på VB.
    Og fy fader så surt det var..... Glad jeg ikke har fast tilholdssted på Kadettangen annenhver helg.

Men. Kjedelig å møte så svak motstand. Sandefjord var ekstremt rævva, ikke bare vi som var gode, selv om vi var solide.

Forøvrig hyggelig å se Berge ta turen innom og hilse på gutta.
    - I år tar vi alt -

Avhengig

Fikk ikke sett hele kampen, men ut fra det jeg så (nesten hele andre) virket Nakkim og Nation solide. Veldig gledelig!

Quote Originally Posted by Basement View Post
    Småtamme første 15 min. Så er vi gode og har full kontroll. Ikke helt perfekt det høye presset. Men mer enn godt nok. Mange gode angrep og fine mål. Litt rotete utover i andre, men mange fine kombinasjoner. Lett å se at backer skal stå høyt mens Lekven kommer ned mellom stoppere som også går bredt.
    Lekven Nakkim og Lundstrøm våre tre beste.
    Finne med 2+1 ikke en av våre 3 beste?

KADETTANGEN (Dagsavisen): Vålerengas nyervervelse Bård Finne overbeviste stort da Vålerenga utklasset Sandefjord i lørdagens treningskamp i Sandvika.

http://www.dagsavisen.no/sport/deila...langt-1.940121
    ....

Tråkk på en KANARI

Tidstjuvradd

Quote Originally Posted by hmchrist View Post
    Mener ikke å undergrave KWR, og send gjerne masse meldinger dit, men det er påskevær ute. Hva med å legge noen kroner i en liten togbillett til Sandvika?
    Går ut fra at du også var der, og da kan vi vel være enige om at det ikke akkurat var godt og varmt der vi sto på skyggesiden. Mista følelsen fra knærne og ned etter ca timen. Men sånn er det, året rundt med Vål'enga...
    Vi er Vål'enga!!

Bra kamp av oss men litt vanskelig å bedømme den egentlig kvaliteten på det vi driver med når motstanderen er såpass rævva som det Sandefjord var, om de ikke hever seg betraktelig er det bare å planlegge for nedrykket med en gang.

Hva betyr egentlig resultatet av treningskamp i Mars, sikkert ikke så mye men for oss supportere er det i det minste mere morsomt enn tap og kanskje det solgte noen ekstra sesongkort .....

Kjenner at jeg gleder meg til seriestart
    "A man is only as old as the woman he feels"

--Groucho Marx--

Munndiarétiker

Quote Originally Posted by Sofasupporter View Post
    Kjenner at jeg gleder meg til seriestart
    Kjenner på stemningen for tiden at vi er i et positivt driv og kan gjøre en veldig god sesong.
    Og når jeg mener veldig god mener jeg innen de 3 første plassene.
    Helt sykt hvor mye jeg gleder meg!

Det andre jeg nevner var jo mye mer involvert i spillet. Klart, Finne er ett uromoment han og god på linje med mange. Men i mine øyne var de jeg nevnte de tre beste. Lekven aller best. Imponerende.
    Forøvrig spiller det egentlig ingen rolle

Facebookverifisert
    Tidstjuvradd
    hmchrist's Avatar

Jeg må innrømme at jeg dro i pausen. Enda jeg satt meg i sola på kortsiden etter et kvarters tid. Pokker så kaldt. Sola lurte meg, og jeg var for tynnkledd. Fikk sett siste halvtimen på YouTube, så takk til KWR!

Første 15-20 var ikke bra. Mot bedre motstand kunne vi fort fått et mål eller to mot oss.

Quote Originally Posted by hmchrist View Post
    Første 15-20 var ikke bra. Mot bedre motstand kunne vi fort fått et mål eller to mot oss.
    Det skyldes på at banen ikke kunne vannes pga kulden og at det tok litt tid før de ble vant til underlaget... men jeg synes også det var direkte uryddig og mye feilpasninger de første 15. Men veldig bra at vi klarer å stramme opp strukturen og snu en dårlig start.
    ....

Tråkk på en KANARI

Facebookverifisert
    Munndiarétiker
    aasp's Avatar

Er det video av målene? Ser ut som om det skal være på hjemmesiden, men får ikke opp noe. Kommer det kanskje snart?

Bablefant

Videoen fungerer men er "bare" interjuv med Skiri.

Facebookverifisert
    Munndiarétiker

Quote Originally Posted by aasp View Post
    Er det video av målene? Ser ut som om det skal være på hjemmesiden, men får ikke opp noe. Kommer det kanskje snart?
    Hele matchen ligger ute på Youtube-kanalen til Klanens Webradio. I kommentarfeltet er det en bruker som har lagt ut klikkbare linker til hvert enkelt mål.

Dagsavisen med ett lite sammendrag av kampen: http://www.dagsavisen.no/sport/deila...langt-1.940121

Samt småintervjuer med Deila og Finne. Jeg er enig med Deila og tror vi har gjort ett lite kupp når det kommer til å signere Bård. Virker ellers som han har kommet fint tilrette i gruppa og byen, bare å glede seg til fortsettelsen.

Tastoman

Quote Originally Posted by JorgenH View Post
    Haha, alltid litt morsomt å bli minnet på at Stabækfansen faktisk går rundt og tror at det er et reelt rivaleri gående mellom Stabæk og oss. Sikkert kult for dem, men tror ikke så mange Vålerengafans har noen sterke følelser for Stabæk, hverken positive eller negative.
    Syns Stabææk er en grei nok klubb - (ikke som visse andre naboer ;-) ) STB er jo relativt ferske som nabo-rivaler ifht.de 'ekte' hatlagene våre.
    Tror Stabæk TRENGER (og ønsker seg?) et hat-lag og vi er jo i nærheten.
    Men da de Ingebrigt Steen-Jensen prøvde å liksom hate VIF for noen år siden, ble det mer tullete enn seriøst.
    Kanskje de burde prøve å hate Godset?
    De er jo ikke godvenner med RBK mener jeg å ha hørt...
    Har og hørt Stabæk-folk mislike LSK (mye pga-spillestil / grisespill etc.)

Enuff om Stabæk...

Jeg er ganske sikker på at jeg leste et sted for mange år siden (7-10 år) at det var forsøkt å få i stand en rivalisering mellom Strømsgodset og Stabæk, men det ble ingenting av. Heldigvis får man si. Man kan ikke bare bestemme seg for at man skal ha en rivalisering mellom klubb A og klubb B. En rivalisering må oppstå av naturlige årsaker. Det må være en historisk forankring et sted, gjerne én stor spesifikk hendelse som startet alt eller at det har vært diverse småepisoder over mange år som sakte men sikkert bygger opp en rivalisering. Konstruert og påtatt rivalisering, bare fordi man ikke har noen ekte rivalisering, er så pinlig og flaut at da er det best å bare ikke ha noen rivaler. Skjønner at det er kjipt å ikke ha noen hatkamper som ekstra krydder ila. sesongen, men sånn er det. Noen lag har mange rivaler, andre har kanskje én (Strømsgodset har jo f.eks. kun Mjøndalen som historisk rival, men siden 1976 har de kun møtt hverandre i 7 tellende kamper. Rivaliseringen falmer jo litt når det går så lang tid mellom hver gang de møtes) mens noen ender opp med null.

Det er sikkert noen Godset-folk som ønsker rivalisering mellom SIF og VIF, og har store forhåpninger om at det skal skje nå i årene fremover fordi vi hentet Espeseth fra dem og vi har en trener som tidligere var hos de. Men føler ikke akkurat at det er noe grunnlag for rivalisering. Det blir bare ensidig fra deres side i såfall. At de er grinete på oss for det, forandrer jo ikke noe på vårt syn på de....

Facebookverifisert
    Tastoman
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by Cyrus View Post
    Det er sikkert noen Godset-folk som ønsker rivalisering mellom SIF og VIF, og har store forhåpninger om at det skal skje nå i årene fremover fordi vi hentet Espeseth fra dem og vi har en trener som tidligere var hos de. Men føler ikke akkurat at det er noe grunnlag for rivalisering. Det blir bare ensidig fra deres side i såfall. At de er grinete på oss for det, forandrer jo ikke noe på vårt syn på de....
    Jeg har vanskeligheter med å hate Godset, og vi må vel være enige i at de driver klubben veldig bra. Ikke rart vi henter så mange derfra. Men sånn er det tydeligvis der borte,ihvertfall fra administrasjonen/støtteapparat+Deila, så er Godset bare en "stepping stone" for ledere med ambisjoner der borte. De er klare over Vålengas enorme uforløste potensiale, mens Godset vil jo alltid holde til i Drammen! De har begynt å bli mange på Ullevål i bortesvingen også, så det er synd det ikke er mer hat fra vår side, slik at dette kunne ha trigget flere tilskuere.
    Hva kan Godset gjøre for at vi skal hate dem? Hva kan vi gjøre for å hate dem mere?

På sikt kan jo Lyn og Stabæk bli rivaler. Når Lyn får orden på sakene sine og rykker opp, så er det en sosseklubb for mye i Eliteserien.

Facebookverifisert
    Tastoman
    ziggy75's Avatar

Jeg synes det er krise om vi ikke henter en midtstopper. Synes vi tar unødig store sjanser. Våre 2 beste midtstoppere er begge i faresonen, for å slå opp gammel skade og jeg skjelver hver gang Nakkim er i en stygg hodeduell.
    Jeg har langt større tro på Näsberg som stopper, enn back så håper han er tenkt som stopper back-up, enn venstreback. Lindkvist er jo litt porselen, så jeg ville egentlig hatt inn en mer offensiv dobbeldekning på venstrebacken enn Näsberg.
    Har ikke sett noen av kampene til Näsberg i Sverige, så arrester meg gjerne,men ser ikke på han som en offensiv back som vi trenger i vår game-plan. Juklerød virker som en lur løsning, offensivt, men litt usikker på hvor god han er defensivt. Men da mister vi han som ving, og det er litt dumt, men samtidig kan vi utvikle han til å bli en meget god back istedet. Mulig han har et stort potensiale som back også!