Page 7 of 7 FirstFirst ... 234567
Results 241 to 265 of 265

Quote Originally Posted by Oslo-ess View Post
    Absolutt noe som må evalueres.
    Svakheter på langskudd langs bakken og er for dårlig med ballen i beina.
    Adam Larsen Kwarasey sitter forøvrig på benken i Brøndby.
    Dette er jo en spesiell kommentar når vi har en av ligaens beste keepere, og min påstand er at han overgår Adam Larsen.
    Første mål igår kan ingen keeper lastes for, når ballen skifter retning 1 meter foran keeper, er det håpløst.
    Mål nummer 2 er offside og skulle aldri vært godkjent. Greit det er ikke mer enn 20cm, men allikevel offside.
    Mål nummer 3 skulle aldri oppstått. Når Vålenga spiller ut ballen grunnet skade, skal ballen spilles tilbake (ref. fair play) i den stand at motstanderlaget får kontroll igjen.
    Her jages det fra første touch, og når det er en gresstue i veien som gjør at ballen spretter over foten hans, ja da kan man ikke mene at dette er keeper tabbe? Ja han kunne sikkert stilt kroppen bak ballen, men da hadde han blitt overrumpla siden ballen fra Nakkim var for dårlig. Han hadde ikke noe valg. Forøvrig stort av han å mene at det var hans feil, ikke gresset selvom reprisen viser noe annet.
    Siste målet kan han ta, men dette er en dårlig jobb av Enar som blir rundlurt 2-3 ganger får avslutninga kommer.
    Legg til at Haugesund var "alene" med keeper 2-3 ganger utenom hvor det ble redda, forteller det meg at vår sisteskanse gjorde en god jobb igår og kan ikke lastes for tapet.

At du i tillegg kan påstå at han er dårlig langs bakken (!?) og dårlig med ballen i beina (!?), lurer jeg på hvor mange kamper du har sett det siste året? Endelig har vi en keeper som er god på strek og spesielt innlegg. I tillegg er han ekstremt god på skudd, uansett høyde.
    Og legg til at han ofte prikker 40-50m pasninger til medspillere sier litt. Det er ikke ofte ballen går utover sidelinja heller, så ja, her ser vi tydeligvis forskjellige kamper.
    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Tastoman

Quote Originally Posted by Flem View Post
    Dette er jo en spesiell kommentar når vi har en av ligaens beste keepere, og min påstand er at han overgår Adam Larsen.

Og legg til at han ofte prikker 40-50m pasninger til medspillere sier litt. Det er ikke ofte ballen går utover sidelinja heller, så ja, her ser vi tydeligvis forskjellige kamper.
    Jeg sier bare at keeperplassen må evalueres som på alle andre plasser på laget.
    Føler meg ikke sikker når han får tilbakespill og synes han sliter litt med harde langskudd langs bakken.

Men Sandberg har også mange gode egenskaper som for eksempel igangsetting med henda, rekkevidde på innlegg og reaksjonsredninger fra kortere hold.
    EVIG VIF

Tastopat

Ser at noen tolker det som at jeg legger all skyld på Sandberg.
    Det var ikke meningen!

Jeg påpeker at VG teller 6 skudd og at 4 av de går inn. Det forteller meg at de sjansene vi slipper til er gigantiske. Hvem sin skyld dette er, er selvfølgelig sammensatt men det sier ganske mye om den defensive strukturen.
    Legg til at Huseklepp er dårlig timing/ 1 skostørrelse større fra å putte så kunne fasiten vært 5 av 7.

VG talte forøvrig at Viking hadde 4 skudd på mål og 7 utenfor. Hadde de hatt ordentlige spisser så hadde Sandberg vært sjanseløs på minimum 2 av disse (da hadde de hatt minimum 2 mål på 5 skudd).

Jeg prøver å ikke være for negativ, men i fjor sto jeg ofte igjen med en følelse av at vi slapp inn alt som lukta farlig og at det ikke skulle mer enn en skikkelig sjanse til før motstanderen satte ballen i kassa. Foreløpig ser det ut til at vi sliter med det samme i år.

Facebookverifisert
    Pratmaker

Quote Originally Posted by Loffen View Post
    Nå skal det sies at det var vår spiller som lå nede og vi som spilte ut ballen.
    Jeg kan være tilbøyelig til å være enig i at Haugesund således burde drite i gi ballen tilbake, men da burde de jo strengt tatt kasta til en medspiller i stedet for det de endte opp med å gjøre...
    Selvkritikk på den! Har ikke sett situasjonen som førte til at ballen ble spilt ut!

Tidstjuvradd

Jeg prøver å ikke være for negativ, men i fjor sto jeg ofte igjen med en følelse av at vi slapp inn alt som lukta farlig og at det ikke skulle mer enn en skikkelig sjanse til før motstanderen satte ballen i kassa. Foreløpig ser det ut til at vi sliter med det samme i år.
    Det kalles Vålerenga....
    Vi er Vål'enga!!

Tippekonge 2016 Facebookverifisert
    Bablefant
    VVV's Avatar

Haugesund-Grindheim går langt i å "frikjenne" Nakkim uten helt å gjøre det, men "legger saken død" i siste click-bait oppdatering fra VG.
    "Be what you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind." (Dr. Seuss)

Tippekonge 2015 Avhengig Daniel's Avatar
    Blog Entries
    33

Quote Originally Posted by VVV View Post
    Haugesund-Grindheim går langt i å "frikjenne" Nakkim uten helt å gjøre det, men "legger saken død" i siste click-bait oppdatering fra VG.
    Haugesund vil legge saken død noe som understøtter mistanken om at dette er BS. Om Nakkim og klubben er sikre på at dette er oppspinn bør vi ta saken til forbundet. En ung spiller som Nakkim skal ikke ha navnet sitt svertet på denne måten om han ikke har gjort noe galt.

Quote Originally Posted by Daniel View Post
    Haugesund vil legge saken død noe som understøtter mistanken om at dette er BS. Om Nakkim og klubben er sikre på at dette er oppspinn bør vi ta saken til forbundet. En ung spiller som Nakkim skal ikke ha navnet sitt svertet på denne måten om han ikke har gjort noe galt.
    Synes faktisk at spilleren kan komme med en uttalelse om at det var en misforståelse i kampens hete.
    Så kan faktisk partene legge saken død.

Quote Originally Posted by VVV View Post
    Dæven jeg ble forvirra der ett lite sekund. Du mener vel: Haugesund-Grindhaug. Og ikke Grindheim

Facebookverifisert
    Munndiarétiker
    aasp's Avatar

Dette er ikke en unnskyldning for et kjipt tap og forfjamset forsvarsspill, men været var litt ekstra norskt og vestlandskt i går. Det er likt for begge lag, men en liten fordel Haugesund likevel. En ting er at de er vant til slikt vær, men vårt forsvar opptrer til tider svært panisk. Når de er stresset vil et litt dårligere treff på ballen bli straffet hardere hvis ballen er sleip og glatt.

Hvis jeg tar feil om dette bør vi absolutt ha en liten ekstraøkt på klarering av ballen. Gi spillerne bind for øya, Sleng en ball mot dem, ta av seg bindet når ballen er nær, klarer presist ut i ufarlig rom. Det var klareringsbonanza et par ganger i går. Mål 1 skjer etter klarering ut i farlig rom. Mål 2 skjer etter klarering ut mot sidelinje, men helt i blinde slik at Haugesund kan fortsette press mot forsvar i ubalanse. Mål 3 er en annen historie. Mål 4 kunne vært avverget med et mer kontant duellspill.

Kan forøvrig nevne at Keitas mål kom etter at Haugesund sleit med det samme, derav værforklaringen.
    Kjenner at jeg har lyst på en real führer i forsvar. (Lederegenskaper, ikke ideologisk)

Tippekonge 2016 Facebookverifisert
    Bablefant
    VVV's Avatar

Quote Originally Posted by tordvif View Post
    Dæven jeg ble forvirra der ett lite sekund. Du mener vel: Haugesund-Grindhaug. Og ikke Grindheim
    HAHA - ja, seff. Satte meg selv ut der, tror siste halvdel av navnet traff venstrefoten og spratt litt ut av kontroll.
    "Be what you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind." (Dr. Seuss)

Facebookverifisert
    Munndiarétiker
    aasp's Avatar

Legger til en sak. Våre sentrale midbanespillere (Stengel/Ibrahim) løper mye, men er lite delaktig i oppbyggende spill. Gyas kom bedre med i andre omgang, Ibrahim vant ballen, ga og tok litt juling til tider. Stengel legger gode dødballer. Savner litt denne lederen her også.

Quote Originally Posted by aasp View Post
    Legger til en sak. Våre sentrale midbanespillere (Stengel/Ibrahim) løper mye, men er lite delaktig i oppbyggende spill. Gyas kom bedre med i andre omgang, Ibrahim vant ballen, ga og tok litt juling til tider. Stengel legger gode dødballer. Savner litt denne lederen her også.
    Enig! Synes det til tider, både i går og mot Viking, virker som om vi spiller nesten helt uten sentral midtbane. De ligger feilplassert med store avstander, går i feil rom, klarer ikke å involvere seg eller vinne noe særlig dueller. Det går lange perioder hvor de ikke er med i spillet i det hele tatt. Resultatet er masse balltrilling med stoppere og tilhørende elendige langpasninger, gjerne opp på en godt pakka inn spiss, forsøk på håpløse driblinger, særlig fra Nation, og masse balltap. Her må stopperne også seff ta sin del av ansvaret, men det er ikke bare der det ligger. I tillegg er det jo bare å spasere ballen gjennom midtbaneleddet vårt, og enten spille ballen rett i bakrommet eller ut på kant. Usikker på om det er Finne eller en av midtbanespillerne som ikke jobber nok ut på kanten defensivt, men f.eks. Näsberg, som ikke har vært noe overbevisende i forsvar han heller, blir satt opp to mot en i nesten hvert angrep. Vi må håpe på Grindis og Lekven tilbake asap!

Quote Originally Posted by Oslo-ess View Post
    Absolutt noe som må evalueres.
    Svakheter på langskudd langs bakken og er for dårlig med ballen i beina.
    Adam Larsen Kwarasey sitter forøvrig på benken i Brøndby.
    Hæ...!? Sandberg er en av eliteseriens beste keeper... Holder oss inne i kampen mot fkh i omtrent hele 1. omg. Ja, en gigant tabbe i 2. og noen sleivskudd, men det har jeg jaggu sett keeperstjerner gjort også... Så denne må du nok forklare i allefall meg nærmere...

Tastopat

NøFF presterer å si at hele situasjonen er innafor Fair Play fordi Nakkim berører ballen 2 ganger. De røyker sterke ting på Ullevaal....

NøFF presterer å si at hele situasjonen er innafor Fair Play fordi Nakkim berører ballen 2 ganger. De røyker sterke ting på Ullevaal....
    Som Deila sa selv i intervjuet etter kamp: http://www.tv2.no/a/9049219/

Det er lov å være smart i fotball. Hvor lenge skal de vente med å presse mener du? Synes fair play blir dratt alt for langt i dette tilfellet. Våre spillere hadde også begynt å presse etter et par berøringer. Det er jo vår egen skyld at det her skjer da vi kunne latt ballen gå til innkast eller klarert den over på Haugesund sin banehalvdel, det skjedde ikke, vi dreit oss ut, målet er tvilsomt, men legg bort argumentet om fair play. I fotball handler det om å score mål å vinne.

Bablefant

NøFF vet verken hva fair play eller habilitet er, så de kan ta seg en bolle.

Quote Originally Posted by Gladhaug View Post
    Enig! Synes det til tider, både i går og mot Viking, virker som om vi spiller nesten helt uten sentral midtbane. De ligger feilplassert med store avstander, går i feil rom, klarer ikke å involvere seg eller vinne noe særlig dueller. Det går lange perioder hvor de ikke er med i spillet i det hele tatt. Resultatet er masse balltrilling med stoppere og tilhørende elendige langpasninger, gjerne opp på en godt pakka inn spiss, forsøk på håpløse driblinger, særlig fra Nation, og masse balltap. Her må stopperne også seff ta sin del av ansvaret, men det er ikke bare der det ligger. I tillegg er det jo bare å spasere ballen gjennom midtbaneleddet vårt, og enten spille ballen rett i bakrommet eller ut på kant. Usikker på om det er Finne eller en av midtbanespillerne som ikke jobber nok ut på kanten defensivt, men f.eks. Näsberg, som ikke har vært noe overbevisende i forsvar han heller, blir satt opp to mot en i nesten hvert angrep. Vi må håpe på Grindis og Lekven tilbake asap!
    Jada! Masse å sette fingern på i en tross alt underholdende kamp! Men en ting skal gutta ha: de har en imponerende moral , og viser det ved å å komme tilbake i kampen tiltross for masse motgang og "uflaks"! Men syns det er vel tidlig -etter 2 serieomganger å utrope spillere (f.eks Tollås-Nakkim-Stengel-Nesberg- o-s.v)som udugelige, og ikke har nivået inne. Trur vi må innse at ting tar tid og at det vil variere ganske mye før ting setter seg.! Har trua på på de nye, inkl. trener, og møter på Ullevål Søndag med friskt mot og overbevisning om at vi vinner!!!

Avhengig

Quote Originally Posted by engaforever View Post
    Jada! Masse å sette fingern på i en tross alt underholdende kamp! Men en ting skal gutta ha: de har en imponerende moral , og viser det ved å å komme tilbake i kampen tiltross for masse motgang og "uflaks"! Men syns det er vel tidlig -etter 2 serieomganger å utrope spillere (f.eks Tollås-Nakkim-Stengel-Nesberg- o-s.v)som udugelige, og ikke har nivået inne. Trur vi må innse at ting tar tid og at det vil variere ganske mye før ting setter seg.! Har trua på på de nye, inkl. trener, og møter på Ullevål Søndag med friskt mot og overbevisning om at vi vinner!!!
    Støttes! To seriekamper er ikke nok til å utrope Tollås, Lundström, Nakkim og Stengel til årets flopper. Ei heller nok til å kåre Enga til dumpekandidater..

Vi mangler flere sentrale spillere. Deriblant våre tre førstevalg på de to indreløperplassene, samt en av ligaens presumptivt beste spisser. Det spiller selvfølgelig en rolle for hvordan laget opptrer både offensivt og defensivt.
    Blir helt matt av hvor mange her inne som kunne gjort en bedre jobb med å bygge klubb enn Espeseth, Deila og Reka. Det som er garantert er at vi ikke vet hvordan klubben har gått frem i dette overgangsvinduet, eller ytre påvirkninger (andre klubber søk etter nye midtstopper ol.).

Jeg håper på dette laget mot Sandefjord selv om det trolig ikke skjer.

Sandberg
    Lundstrøm Nakkim Jaager Jukle
    Grindheim Lekven
    Finne Zahid Keita
    Moa

Quote Originally Posted by Basement View Post
    Jeg håper på dette laget mot Sandefjord selv om det trolig ikke skjer.

Sandberg
    Lundstrøm Nakkim Jaager Jukle
    Grindheim Lekven
    Finne Zahid Keita
    Moa
    Mtp på den katastrofale kampen mot Haugesund så burde de fleste unge ut. Ikke fordi de nødvendigvis var verst, men fordi de som er eldre ofte kommer seg raskere etter en sånn type kamp enn det unge uerfarne gjør. Nakkim og Näsberg ut, og så håper jeg på minst Grindheim-Stengel eller Lekven-Stengel, med Ibrahim på benk. Han trenger det. Blitt kasta rett inn i det etter at han kom. Stengel med noen kjente trygge rundt seg er bedre til en slik kamp føler jeg. Ønsker også Lindqvist på backen da vi garantert kommer til å få masse kontringer mot dette laget, med den spillestilen.

Alle mann på kamp!
    Wanderer

Neste år så tar vi alt

Tastoman

Ikke et tap jeg depper mye over. Ja, seff kjipt å slippe inn 3-4 i det 90. minutt...

Men VIF viser at de kan komme tilbake etter å ha ligget under med 2 mål. (Ok, det holdet ikke helt inn, men marginer mot etc...)
    Men: Vi har innbyttere som kan score - selv om vi har mange skada spillere. OG VIF spiller underholdende foppall. (Inkludert en del rot, jadda)

Vi kommer sterkt tilbake! Satser på at gutta er skikkelig revansjesugne og tar det ut mot Sandefjord på Søndag!!

Quote Originally Posted by wanderer View Post
    Mtp på den katastrofale kampen mot Haugesund så burde de fleste unge ut.
    Hahahaha er dette en spøk? Du høres jo ut som en bergenser etter 1 tap. Du må jo ha hatt tidenes mest urealistiske forventninger til denne sesongen. På tide med en realitetsorientering:
    1. Topp 5 i år vil være en knallsterk prestasjon av oss, langt utover det sannsynlige.
    2. Vi bygger klubb og lag langsiktig.
    3. De unge må spille mange kamper på dette nivået om de skal ta det. Da vil vi ryke på en del baklengs og tap. Det kalles læring.

Quote Originally Posted by nada View Post
    Hahahaha er dette en spøk? Du høres jo ut som en bergenser etter 1 tap. Du må jo ha hatt tidenes mest urealistiske forventninger til denne sesongen. På tide med en realitetsorientering:
    1. Topp 5 i år vil være en knallsterk prestasjon av oss, langt utover det sannsynlige.
    2. Vi bygger klubb og lag langsiktig.
    3. De unge må spille mange kamper på dette nivået om de skal ta det. Da vil vi ryke på en del baklengs og tap. Det kalles læring.
    Hva er dette for noe tullete greier?
    Og hva med å sitere meg for alt i stedet for kun en setning?

Blir litt fake news når den ene setningen gir et annet bilde av hva som var budskapet med innlegget.

Jeg har forøvrig ingen forhåpninger på medalje. Hadde det før vinduet stengte, men ikke etter.
    Skjønte at dette igjen kom til å bli en sesong med mange baklengs.

Dårlig debatteknikk å rakke ned, anta uten grunnlag og stemple motdebattanter på.
    Du må gjerne være uenig, og argumentere for det, men dropp starten da i så fall.

Men det verste med innlegget ditt er at du sammenligner meg med en Brannsupporter.
    Det er toppen av ydmykhet.

Er forøvrig enig i at de unge trenger kamper, men de unge har hatt to ræva kamper på rad.. Näsberg må i alle fall ut. Tror ikke det blir så mye bedre med Jääger i stedet for Nakkim.
    Wanderer

Neste år så tar vi alt

Facebookverifisert
    Tidstjuvradd
    hmchrist's Avatar

Quote Originally Posted by wanderer View Post
    Hva er dette for noe tullete greier?
    Og hva med å sitere meg for alt i stedet for kun en setning?
    Resten av leserne på forumet klarer nok å koble to innlegg som kommer (nesten) rett etter hverandre uten at hele innlegget er sitert. Nada synes vel at poenget med at de unge måtte ut var det viktigste å motsi. Du argumenterer greit for hvorfor du mener de bør ut (selv om du ikke siteres), men jeg er ikke helt enig. Jeg er enig med Nada om at de unge må få masse, masse spilletid. Men, når det er sagt, så deler jeg også din forundring over hva som gjør at Lindkvist ikke spiller. Forhåpentligvis vil Näsberg med nok spilletid bli merkbart bedre enn Lindkvist - hvis ikke burde vi helt klart satsa på Lindkvist.