Page 7 of 7 FirstFirst ... 234567
Results 241 to 261 of 261
    Facebookverifisert
    Tidstjuvradd
    g-maZta's Avatar

Å kreve Deilas hode på et fat blir for dumt. Det samme gjelder beskyldninger om at han eller epeseth ikke er her for å gjøre sitt beste.
    Asså... seriøst... Greit å være forbanna, men det finnes grenser for oppgulp.

Poengmessig er det kun sandefjordkampen som er for dårlig.
    Tap borte mot haugesund og molde er ikke overasskende.
    Men det er vel heller ikke pongfangsten som skremmer oss mest?
    Det er prestasjonene på banen som forferder.
    Angrepsspillet mot viking var oppføltende pg underholdende. Faktisl så mye at det i stor grad skjulte sannheten, at vi var heldige som ikke fikk
    opptil flere i sekken. Sandberg var god den dagen.
    Resten av matchene har vært begredelig. I alle ledd.
    Guttungen har en bolle med froskeegg som henger bedre sammen enn laget vårt om dagen.
    Vi lekker som ei sil, vi fumgerer ikke som en enhet, spiller ikke som et lag. Vi mangler, det Deila i hvertfall kunne garantere, vinnervilje, guts og tæl.

Jeg maste desperat etter midtstopper helt fra november av. Mange var enige, men de fleste av oss mente det ville ordne seg til slutt, noen mente de vi hadde var gode nok. Det gjorde det ikke, og det var de ikke.
    Forsvarsrekka vår er den dårligste lagdelen jeg har sett i enga på mange, mange år.
    Kollektivt forsvarer vi oss som et lag med 8-åringer. Det er så bunnløst dårlig at jeg blir pissredd av å se på.
    Vi rykker ned om ikke laget strammer til noe inni helvete bakover. Det er hele lagets ansvar! Hver enkelt spiller skal og må jobbe som en gal for å nekte motstanderne tid, rom og muligheter. Det ser jeg ingenting til nå. Vi jobber ikke som et lag. Vi flytter oss ikke som en enhet. Det er bare rør...

Resultatene er altså en ting. Det er skuffende, særlig mot sandefjord.
    Men prestasjonene og innsatsen... Det har faen meg vært helt krisedårlig!
    Akkurat nå spiller laget dårligere enn på samme tidspunkt i fjor.
    Vi har riktignok 3 poeng mer, men utviklingen på banen er skremmende dårlig.
    Vi kan ikke anmet enn å håpe at det bedrer seg kjapt. Helst allerede mot sogndal.
    Vi får ingen forsterkninger bakover i banen før tidligst 15.juli (er det vel). Frem til det må vi klare oss med de vi har.
    Slik det ser ut nå, er sesongen, atter en gang, spolert før den er kommet i gang.
    Mye fordi vi ikke klarte å hente inn forsterkninger i backrekka. Noe mange mente var kritisk for å lykkes i år.

Når jeg sier at sesongen er spolert, selv om det gjenstår 26 kamper, så er det fordi at jeg ikke kan se at laget skal klare å fikse de problemene vi alle ser, kjapt nok til å redde sesongen. Hadde vi møtt rbk i går, hadde det blitt tosiffra. Lag som LSK, med mye fysikk, hadde laget hakkemat av oss.
    Vi må opp så mange hakk, at jeg tror det tar mye lenger tid enn noen få kamper og uker.
    Av det jeg har sett hittil, så krysser jeg alt av fingre og tær og håper vi unngår nedrykk.

Jeg håper jeg tar feil og at laget plutselig klikker på plass. Men det virker naivt og usannsynlig per nå.

Quote Originally Posted by g-maZta View Post
    Jeg håper jeg tar feil og at laget plutselig klikker på plass. Men det virker naivt og usannsynlig per nå.
    Ja, dette er veldig annerledes enn i fjor. I fjor hadde vi et lag som slet med angrepsspillet om våren. Men spillerne var individuelt gode nok, det handlet om flyt og å få ut det som bodde i laget.

I år er jeg ikke sikker på om spillerne er gode nok. På topp er de det. På midtbanen er de det. Men forsvaret er det ikke. Og et par uheldige situasjoner med Sandberg gir heller ikke den ekstra tryggheten som trengs bak der.

Nå er det Sogndal i neste kamp. Det kommer til å bli det vanlige kampbildet, der de parkerer bussen og satser på kontringer. Tror dessverre de kommer til å lykkes, for jeg har i øyeblikket ingen tro på at backrekka vår klarer 90 minutter uten å unngå noen kollektive blundere.

Hadde i alle fall satt inn både JTN og Jääger i midtforsvaret.

Hva med Lekven som stopper inntil videre? Da får vi pasningsfot. Men kanskje litt dumt.

Godt Deila-sitat i dagens VG-sak:

– Men for din egen del. Du kommer fra titler i Strømsgodset og Celtic, og det stilles forventninger til deg?

– Det var tøft i begynnelsen både i Strømsgodset og Celtic. Og det tynger meg ikke i det hele tatt. Jeg vet hvor vi skal, og jeg tror vi skal klare det. Men vi skal ikke kjøpe oss til noe. Vi skal jobbes oss ut av dette, og kulturmessig er det ting som har gått galt over tid, sier Ronny Deila.

Facebookverifisert
    Tastoman
    ziggy75's Avatar

Virker som vi har prestasjonsangst-kultur i klubben vår.
    Så, litt av utfordringen blir å endre det til vinnerkultur!

Quote Originally Posted by ziggy75 View Post
    Virker som vi har prestasjonsangst-kultur i klubben vår.
    Så, litt av utfordringen blir å endre det til vinnerkultur!
    Enig. noe er riv ruskende gærnt i VIF. Nå må Deila få lang tid til å endre dette. apropos våre ferkse unge forsvarsspillere så får vi huske på at Tottenham gikk over 20 kamper uten å vinne da Bale var fersk på laget.
    Det er lov å være drit negativ og sur nå, men ikke offentlig på facebook eller på kamp. hvem er de tullingene de skriver om på Aperopet i dag? noen som også skriver her inne?

Quote Originally Posted by Gorg View Post
    Godt Deila-sitat i dagens VG-sak:

– Men for din egen del. Du kommer fra titler i Strømsgodset og Celtic, og det stilles forventninger til deg?

– Det var tøft i begynnelsen både i Strømsgodset og Celtic. Og det tynger meg ikke i det hele tatt. Jeg vet hvor vi skal, og jeg tror vi skal klare det. Men vi skal ikke kjøpe oss til noe. Vi skal jobbes oss ut av dette, og kulturmessig er det ting som har gått galt over tid, sier Ronny Deila.
    Jeg skjønner egentlig ikke hva han prater om. Skal vi ikke kjøpe nye spillere? Og hva er det som har gått galt kulturmessig? Det får være måte på bortforklaring. Vi er et bunnlag i øyeblikket fordi vi ikke har et midtforsvar. Det har ikke noe med kultur å gjøre. Vi er heller ikke noe bunnlag. Mye av det samme laget tok 49 poeng i 2015, hadde en forferderlig vårsesong i fjor, men en like fantastisk høstsesong.

Wæhler er i alle fall uenig med Deila: http://www.vg.no/sport/fotball/elite...er/a/23976281/

Tippekonge 2015 Avhengig Daniel's Avatar
    Blog Entries
    33

Quote Originally Posted by Nils_de-Noia View Post
    Jeg skjønner egentlig ikke hva han prater om. Skal vi ikke kjøpe nye spillere? Og hva er det som har gått galt kulturmessig? Det får være måte på bortforklaring. Vi er et bunnlag i øyeblikket fordi vi ikke har et midtforsvar. Det har ikke noe med kultur å gjøre. Vi er heller ikke noe bunnlag. Mye av det samme laget tok 49 poeng i 2015, hadde en forferderlig vårsesong i fjor, men en like fantastisk høstsesong.

Wæhler er i alle fall uenig med Deila: http://www.vg.no/sport/fotball/elite...er/a/23976281/

Spør du meg tyder mye på at dette har med kultur å gjøre. Alle i både administrasjonen og i det sportslige er byttet ut gang på gang i nye satsninger i håp om at noe skal skje, men vi ser ut til å ha de samme problemene år etter år. Vi mangler guts, innsatsvilje og vi er ikke påskrudd når omgangene starter.

Den eneste jeg kommer på som har vært i klubben i hele den perioden er Gjermund Østby, ergo må han være feilen

Quote Originally Posted by Daniel View Post
    Spør du meg tyder mye på at dette har med kultur å gjøre. Alle i både administrasjonen og i det sportslige er byttet ut gang på gang i nye satsninger i håp om at noe skal skje, men vi ser ut til å ha de samme problemene år etter år. Vi mangler guts, innsatsvilje og vi er ikke påskrudd når omgangene starter.

Den eneste jeg kommer på som har vært i klubben i hele den perioden er Gjermund Østby, ergo må han være feilen
    Det siste er jeg faktisk helt enig i. Greit å finne syndebukken og det er utvilsomt Gjermund Østby

Ut over det er jeg uenig. Det er ikke et kulturproblem at ikke spillerne har rett tenningsnivå, det er faktisk trenerens oppgave.

Her tror jeg ikke det en gang handler om det, men det faktum at vi starter med to 20 år gamle midtstoppere. Og jeg synes synd på dem. De burde ha blitt forsiktig matchet, men i stedet ble de kastet ut på dypet og i øyeblikket synker de. Det er ikke sånn man utvikler unge forsvarsspillere. Det er et tungt ansvar de gutta har på skuldrene sine. Og det var helt unødvendig å gi dem det ansvaret.

Men sesongen er lang og mye kan skje. Molde og Haugesund borte er vanskelige kamper, så vi har egentlig bare tapt tre poeng mot Sandefjord.

Tror Deila bør bruke de to rutinerte midtstopperne vi faktisk har i neste kamp. Om de ikke er bedre så har de i alle fall mer erfaring. Det siste tror jeg er viktig nå, så kan Nakkim og Näsberg bli tatt ut av skuddlinja. Og vi bør finne tilbake til det vi drev på med i vinter. På meg virker det som Abdi ikke har funnet sin rolle i laget, så vi bør nok heller satse på det kjente.

Og det betyr Lekven, Grindheim og Zahid foran de to.

Facebookverifisert
    Tidstjuvradd
    lokalhelt's Avatar

Quote Originally Posted by peder View Post
    Enig. noe er riv ruskende gærnt i VIF. Nå må Deila få lang tid til å endre dette. apropos våre ferkse unge forsvarsspillere så får vi huske på at Tottenham gikk over 20 kamper uten å vinne da Bale var fersk på laget.
    Det er lov å være drit negativ og sur nå, men ikke offentlig på facebook eller på kamp. hvem er de tullingene de skriver om på Aperopet i dag? noen som også skriver her inne?
    Tror det er FrankO som skrev på Aperopet.no frem til han begynte å jobbe i enga.

Nå tror jeg det er Skog som skriver der. Kan ta feil. Uansett, leste artikkelen fra igår når det gjaldt spillerbørs. Synes den var bra: http://www.aperopet.no/?p=6633#more-6633

Synes forøvrig artikkelen fra idag er også din, antakeligvis den du reagerer på. Den er skrevet av skog og ja, han henger her på forumet ja. Her er den artikkelen: http://www.aperopet.no/?p=6636

Facebookverifisert
    Tidstjuvradd
    lokalhelt's Avatar

Skjønner nå at jeg misforstod hva du skrev. Prøver meg igjen.

Nei, de som skriver så negativt på facebook er nok ikke her. Opplever at de som henger og skriver på forumet er mer av den rasjonelle sorten enn de som hyler på facebook uten en analyse bak det de skriver.

Smile

Quote Originally Posted by lokalhelt View Post
    Skjønner nå at jeg misforstod hva du skrev. Prøver meg igjen.

Nei, de som skriver så negativt på facebook er nok ikke her. Opplever at de som henger og skriver på forumet er mer av den rasjonelle sorten enn de som hyler på facebook uten en analyse bak det de skriver.

takk for svar.

"Her tror jeg ikke det en gang handler om det, men det faktum at vi starter med to 20 år gamle midtstoppere. Og jeg synes synd på dem. De burde ha blitt forsiktig matchet, men i stedet ble de kastet ut på dypet og i øyeblikket synker de. Det er ikke sånn man utvikler unge forsvarsspillere. Det er et tungt ansvar de gutta har på skuldrene sine. Og det var helt unødvendig å gi dem det ansvaret."

Disse 20 år gamle småguttene som til stadighet nevnes ble i går rundspilt av en 19 åring på 65kg.
    Man er faktisk voksen når man er 20 år i fotball, det er bare i Norge man er smågutt og talent til man er 25.

Tastoman

hvem er de tullingene de skriver om på Aperopet i dag? noen som også skriver her inne?
    http://www.aperopet.no/?page_id=7
    Ingen av dem er aktive her.

Tippekonge 2015 Avhengig Daniel's Avatar
    Blog Entries
    33

Underveis og etter kampen i går klarte jeg egentlig å tenke ganske rasjonelt på at innledningen av sesongen var en glipp og en formdupp, men etter å i dag ha lest at både Rekdal og Wæhler mener det står såpass dårlig til i klubben er jeg mer skeptisk. Begge har klubben i sitt hjerte og inngående kjennskap til hvordan det står til på innsiden.

Har vi bommet med opplegget i vinter? Er forsvarsrekka virkelig så dårlig som alle fryktet?

Usikkerheten melder seg hos mange, men nå er det ekstremt viktig å støtte klubben i våre hjerter. Sogndal skal virkelig knuses!

Quote Originally Posted by villsvinet View Post
    Disse 20 år gamle småguttene som til stadighet nevnes ble i går rundspilt av en 19 åring på 65kg.
    Man er faktisk voksen når man er 20 år i fotball, det er bare i Norge man er smågutt og talent til man er 25.
    Nei, det er jeg ikke enig i. Ulike posisjoner krever ulike ferdigheter. Og jo lengre bak på banen man kommer, jo eldre er man trolig før man når toppen.

En spiss trenger bare å vinne en eneste duell for å ha en god kamp. Eller være på riktig sted til riktig tid en gang.En forsvarsspiller (eller keeper) må være god i samtlige 90 minutter. De kan i utgangspunkt aldri være feilplassert, de bør helst vinne hver duell og må være topp konsentrert hele tiden.

Så jo lenger bak på banen du er, jo mer har erfaring å si. Den defensive oppgaven helt bak dreier seg jo egentlig bare om å være i veien. Og for å klare det må man ha evne til å lese spillet og ferdigheter nok til å vinne duellene. Så en ung spiller kan kanskje vinne duellene, men det hjelper lite hvis de ikke leser spillet riktig og går i "feil" duell eller ikke er der duellen bør være. Og for å lære det så må man spille en del kamper. Og gjerne lære ved siden av en mer rutinert stopper.

Tror ikke det er tilfeldig at Nakkim virket uovervinnelig ved siden av rutinerte Wæhler, men minner mer om en fisk på land ved siden av Näsberg.

Nå blir det dessverre mye negativitet om Vålerenga igjen

http://www.vg.no/sport/fotball/elite...es/a/23976483/

Quote Originally Posted by christer1913 View Post
    Nå blir det dessverre mye negativitet om Vålerenga igjen

http://www.vg.no/sport/fotball/elite...es/a/23976483/
    DB slenger seg på...

http://www.dagbladet.no/sport/rekdal...kt-pa/67495632

Quote Originally Posted by Bohemen14 View Post
    Det eneste som er sikkert er at vi trenger en 3 poenger mot Sogndal.
    Hvis ikke blir det et samlet hylekor som skal slenge dritt.

Kremt... Fra i høst: «Jeg rykker heller ned enn å spille rævafotball»
    "Jeg taper heller enn å spille drittfotball. Det har jeg sagt før og det står jeg for. Folk kan drive med andre ting, og det har jeg full respekt for, men vi skal gå ut for å underholde. Det kommer vi til å gjøre i 99 prosent av kampene, sier VIF-treneren"

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk...ll/a/23831015/
    https://m.youtube.com/watch?v=jkhpZoPOfZI

Jeg har tro på Deila, men tenker samtidig at speiding virker begrenset her i landet. Brann finner en nederlender fra AAFK og RBK finner er serber som har vært i Glimt. Vi finner nordmenn som har mislyktes ute. Det er jo ren innavl. Så sier Deila at hele Europa leter etter midtstoppere. Ignorante meg påstår da at det må finnes flust av afrikanske/brasilianske stoppere på nivå to i Frankrike/Portugal som vil takle livskiten ut av norske spisser og som vil blø for drakta.