Page 58 of 58 FirstFirst ... 818283848535455565758
Results 2,281 to 2,293 of 2293
    Tastopat Nico 8's Avatar

Quote Originally Posted by Basement View Post
    Kjøpene i vinter tvang seg frem med skader på Grindheim Lekven Myhre Daniel mf. Ingen visste hvor lenge de var ute. Da måtte vi hente noen inn. Bomkjøp? Ja ok. Foreløpig. Men nå er det ikke Berntsen og Ibrahim sin feil at laget spiller dårlig akkurat nå.
    Quote Originally Posted by VVV View Post
    En del supportere virker stadig å glemme at vi nærmest var konkurs i 2015/16. Det er blitt bedre, ny stadion vil skape helt nye muligheter, men såvidt jeg vet trenger vi fortsatt intravenøst fra Trøim.
    Jeg syns dog det er litt merkelig at hvis vi har såpass dårlig råd som jeg ser blir nevnt rett som det er, så er det jo veldig rart at vi signerer to i utgangspunktet helt ok spillere på 2 og 3 års kontrakt for å dekke opp for 1-2 måneders midlertidig skadeproblem. Ville jo vært mer naturlig å hente en spiller på lån isteden. Og om de ble henta som erstattere for Zahid og Grindheim på forhånd, hvorfor ble ikke det gjort for Lindkvist og Jaager, som også kan/kunne bli borte etter sesongen.

Det skal sies at jeg er positiv til Deila, og for så vidt Abdi og Berntsen også, men jeg syns vi har et stort forbedringspotensiale på overgangsmarkedet.

Vi har vel gjort det greit med Håvard N Sander B Kjartansson Moa mf for Å ta noen eks. Og Larsen og Azemi inn tror jeg er gode kjøp/overganger. Litt uflaks på Keita mtp skader. Lurer fælt på hvordan de første 6-7 kampene Hadde gått om vi ikke hentet Bertsen og Ibrahim.

Tastopat Nico 8's Avatar

Quote Originally Posted by Basement View Post
    Vi har vel gjort det greit med Håvard N Sander B Kjartansson Moa mf for Å ta noen eks. Og Larsen og Azemi inn tror jeg er gode kjøp/overganger. Litt uflaks på Keita mtp skader. Lurer fælt på hvordan de første 6-7 kampene Hadde gått om vi ikke hentet Bertsen og Ibrahim.
    Hvis det er meg du svarer så tenkte jeg på overgangene under Deila, og da spesielt hvilke posisjoner det blir henta i, ikke nødvendigvis hvilke spillere. Jeg syns alle spillerne isolert sett er ok/bra signeringer, men feil posisjoner.

Men vi vant kun 2 og hadde 1 uavgjort av de første 7 kampene, så det hadde nok ikke vært så veldig mye verre om vi hadde henta en spiller på lån istedenfor de 2. Berntsen starta forøvrig ingen av de heller. Og Lekven var tilbake i kamp 4. Så med andre ord, det var kun i de første 3 kampene vi hadde behov for en ekstra midtbanespiller (fra kamp 4 kunne vi brukt Lekven og Stengel), og av de 3 vant vi kun 1. Hvis vi antar at vi hadde tapt den uten Abdi, så ville vi maksimalt tapt 3 poeng på ikke å hente Abdi og Bertnsen.

Ja, det er veldig lett for meg å være etterpåklok å si det nå med fasit i hånd, men jeg mener fremdeles at det både økonomisk og sportslig hadde vært lurere å lånt en midtbanespiller fram til sommern, basert på antall midtbanespillere vi har under kontrakt for 2017.

Ja jeg er enig i det. Men ikke sikkert det var aktuelt å låne spillerne. Men gjort er gjort og vi får håpe laget hevet seg allerede til helgen. Vi får se fremover

Munndiarétiker AcsOnFire's Avatar

Quote Originally Posted by Oslo-ess View Post
    Det stemmer overhodet ikke.
    Vi har full kontroll på yngre talenter i Oslo.
    Er du sikker på dette?

Tastoman

Quote Originally Posted by AcsOnFire View Post
    Er du sikker på dette?
    Ja.
    I aldersgruppen 13-19 så har vi kompetansen og oversikt.
    Thomas Hasselgren & co sitter på dette.
    EVIG VIF

Quote Originally Posted by Nico 8 View Post

Men vi vant kun 2 og hadde 1 uavgjort av de første 7 kampene, så det hadde nok ikke vært så veldig mye verre om vi hadde henta en spiller på lån istedenfor de 2. Berntsen starta forøvrig ingen av de heller. Og Lekven var tilbake i kamp 4. Så med andre ord, det var kun i de første 3 kampene vi hadde behov for en ekstra midtbanespiller (fra kamp 4 kunne vi brukt Lekven og Stengel), og av de 3 vant vi kun 1. Hvis vi antar at vi hadde tapt den uten Abdi, så ville vi maksimalt tapt 3 poeng på ikke å hente Abdi og Bertnsen.

Ja, det er veldig lett for meg å være etterpåklok å si det nå med fasit i hånd, men jeg mener fremdeles at det både økonomisk og sportslig hadde vært lurere å lånt en midtbanespiller fram til sommern, basert på antall midtbanespillere vi har under kontrakt for 2017.
    Veldig synd at Mathias Normann overgangen røk fordi Glimt nektet å selge til oss. Ibrahim ble en slags kriseløsning oppå kriseløsningen i siste time fordi Normann røk. Ibrahim var ikke førstevalget i hvert fall, men kanskje neste på lista.

Quote Originally Posted by tordvif View Post
    Veldig synd at Mathias Normann overgangen røk fordi Glimt nektet å selge til oss. Ibrahim ble en slags kriseløsning oppå kriseløsningen i siste time fordi Normann røk. Ibrahim var ikke førstevalget i hvert fall, men kanskje neste på lista.
    Han ble tilbudt oss gratis, Deila kjente han fra før, og han var i tillegg en av Vikings beste spillere forrige sesong. Derfor helt forståelig og smart at man gikk for den løsningen når Nordmann glapp og vi trengte noen inn. Kjipt at han ikke har slått til, men han har vist tidligere at han har et høyt nivå inne.

Quote Originally Posted by tordvif View Post
    Glimt nektet jo ikke å selge til oss, de bare ville ikke selge for 8 millioner fordi de mente de kunne få mer for han. Og det fikk de jo. Tror vi må ta inn over oss at norske klubber ikke selger sine beste spillere til oss hvis vi ikke betaler det samme som utenlandske.

Quote Originally Posted by Paulinho View Post
    Noe må gjøres på scouting-fronten. Flere klubber er bedre enn oss der. For eksempel lille Stabæk har visstnok funnet "supertalent" fra Uruguay: http://www.tv2.no/sport/9302518/
    Det ville overraske meg om Stabæk har en egen scout i Sør-Amerika. Tipper de har blitt tilbudt han via en agent. Det er nok like aktuelt for talenter derfra å etablere seg i Europa via spill i Norge som det er for afrikanske talenter, så det kunne kanskje vært noe vi kunne kikket på også.

Quote Originally Posted by Nico 8 View Post
    Kun hvis man ikke har registrert maks antall spillere. F.eks. hvis man kan registrere 25 spillere, så må vi ha registrert færre enn dette. Og siden vi har verdens største stall tviler jeg sterkt på at det er noen ledige plasser hos oss.
    Hvorfor det egentlig? Hvis det er mulig å etterregistrere spillere fram til da så kan vi da vel fint drøye med det? Men det er kanskje et krav om at spilleren ikke må være i klubben for å kunne etterregistreres? Spør fordi jeg ikke vet. Men det gjør kanskje noen andre...?

Apropos Thomas Berntsen i S08: http://www.eurosport.no/fotball/elit...94/story.shtml De gambler mye i S08 også, og treffer ikke like bra med alle som kommer inn de heller. Viser vel at det generelt er veldig mye sjansespill i norsk fotball, all den tid vi ikke brukere speidere.

Tastopat Nico 8's Avatar

Quote Originally Posted by Nils_de-Noia View Post
    Hvorfor det egentlig? Hvis det er mulig å etterregistrere spillere fram til da så kan vi da vel fint drøye med det? Men det er kanskje et krav om at spilleren ikke må være i klubben for å kunne etterregistreres? Spør fordi jeg ikke vet. Men det gjør kanskje noen andre...?
    Registreringsfristen er den datoen vinduet stenger. Da må man registrere alle spillerne i klubben man vil at skal være tilgjengelig for spill i Eliteserien. La oss si den grensa er 25. Om vi kun registrerer 24 har vi lov til å registrere en til i etterkant, forutsatt at den spilleren var kontraktsløs før forrige overgangsvindu stengte. Med andre ord, om feks Hovland ikke klarer å finne seg ny klubb til det internasjonale overgangsvinduet stenger, kan vi tilby han en kontrakt, forutsatt at vi har plass. Men om han takker nei, vil vi ikke kunne gi den plassen til en annen spiller på laget. Jeg tror den reglen er laget for å unngå at proffe spillere blir arbeidsledige og må på nav, ikke for at klubbene skal ha en backup.