Page 3 of 3 FirstFirst 123
Results 81 to 109 of 109

Jeg er overbevist om at Nakkims læring/suksess i år henger sammen ved hvor god Nation er. Så han er en nøkkelmann. Tror Deila håper at Nakkim skal være/bli klar bedre enn Enar.

Facebookverifisert
    Tastoman
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by Besser Wisser View Post
    Jeg er overbevist om at Nakkims læring/suksess i år henger sammen ved hvor god Nation er. Så han er en nøkkelmann. Tror Deila håper at Nakkim skal være/bli klar bedre enn Enar.
    Tror kanskje Nakkim har godt av å være lengre i en utfordrer-posisjon, enn å være fast inventar på laget.

Facebookverifisert
    Pratmaker

Quote Originally Posted by ziggy75 View Post
    Tror kanskje Nakkim har godt av å være lengre i en utfordrer-posisjon, enn å være fast inventar på laget.
    Mener jeg leste her på forumet et sted at Nakkim selv har sagt at han ikke er klar for å være fast på laget. Gutten er jo bare 20 år, og det er drøyt å forvente at han skal være en av de som bærer det forsvaret vårt. Det virket mye tryggere i går med Jaager inne. Tipper det er den beste løsningen både for klubben og utviklingen til Nakkim hvis han blir en mer rotasjonsspiller

Facebookverifisert
    Tastopat
    Wild Touch's Avatar

Noen som har hørt noe om skaden til Keita?
    Han kom ble svett og dett var dett

Facebookverifisert
    Pratmaker

Quote Originally Posted by Wild Touch View Post
    Noen som har hørt noe om skaden til Keita?
    Står på dagsavisen at han gikk ut pga føling med en strekk. Så tipper det var et "føre var" bytte i går.

^Håper virkelig du har rett!

Men som Paulinho påpekte tidligere i tråden; Hva med Abdi? Hvorfor var han utelatt fra troppen? Greit nok at han ikke har levert, men det er ganske dramatisk å gå fra startelleveren til tribunetilværelse kun basert på sportslige prestasjoner.

Quote Originally Posted by Ed1913 View Post

Men som Paulinho påpekte tidligere i tråden; Hva med Abdi? Hvorfor var han utelatt fra troppen? Greit nok at han ikke har levert, men det er ganske dramatisk å gå fra startelleveren til tribunetilværelse kun basert på sportslige prestasjoner.
    Ser ut som om han er skadet.
    Han er ikke tatt ut til rekruttlaget idag heller mot Skeid.

Det sto i sammen artikkel fra Dagsavisen at Ibrahim ikke var med i troppen pga en overbelastningsskade eller lignende.

"Muhamed Keita måtte gå av banen etter en drøy halvtime på grunn av tendenser til strekk og Ibrahim var ikke engang i stallen på grunn av en belastnigsskade"

http://www.dagsavisen.no/oslo/deila-...e-opp-1.957148

Takk for oppklaringen! Skulle ønske klubben opplyste om dette i artikkelen om troppen til kampen, på samme måte som de opplyste om skaden til Moa.

Enig i dette, Ed1913

Mer warrior mentality i Enga nå. Kjelsrud-Johansen spilte Sogndal-kampen med brukket nese og uten maske. http://www.vg.no/sport/fotball/elite...de/a/23980888/

Quote Originally Posted by ziggy75 View Post
    Både Nakkim og Nåsberg kan få seg en 90 minutter mot Gran i cupen på Onsdag. I hvert fall en av de. Er sikkert en av de som skal spille mot Skeid for 2 laget vårt regner jeg med, om ikke begge.

Facebookverifisert
    Tastoman
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by christer1913 View Post
    Nå lager selvfølgelig VG en sak om synginga mot Bakke igår, "Bakke hetset på Ullevaal"

http://www.vg.no/sport/fotball/elite...aa/a/23980789/
    Vi sang om Bakke ifjor også, uten at VG nevnte noe om det. Den gangen holdt det å skrive om det skuffende resultatet vårt.

Borettslagshurpe Mujahedin's Avatar

Storkoser meg i Bendit om dagen.
    Synes stemninga er riktig så stas.
    I går savna jeg tromma, og må si meg enig i at "Dragen din" er en utrolig døll sang. Men i går fungerte den for første gang noenlunde OK synes jeg.

Mvh Mujahedin

Munndiarétiker Stix10's Avatar

Meget enig, tromma var et savn. Håper den er tilbake neste kamp
    - LGRW

Tastoman

Quote Originally Posted by hmchrist View Post
    Gammel og gammel... ´97 e´kke så lenge siden
    Den er mye eldre enn som så. Vet ikke om jeg kan plassere den i rett tiår engang, men tipper tidlig 80-tall.

Dragen var et vanlig kallenavn på dama/kona på den tida, på samme måte som bønda kaller damene sine for kjerringer. Vi må ikke bli alt for PK heller.

For øvrig, må skryte av dem som var på Ullevaal i går! Det virker som tribunekonseptene vi kom med før sesongen funker godt: Dem som vil synge i 2x45 står i svingen - dem som vil synge nå og da (og det gjør dem også) står/sitter på Patriot. Det var non stop fra Supportersvingen, og humoren var tilbake!

Utfordringen vi alle står over er at på ny stadion vil Supportersvingen ta 4500 personer. Vi jobber knallhardt med å lage konsepter/tilbud osv til Valle på de tre andre tribunene, og går for to fulle hus på rad, men da kan det komme folk på Supportertribunen som ikke har samme mentalitet som dem som er det nå. Vi MÅ få flere folk til svingen og vise dem at det er jævla kult å være med på å laga show. Ullevaal er oppvarminga til det som skal bli Norges mest frykta bortebane!

Det er bare så mye vi i klubben kan gjøre på nesten null budsjett så vi trenger deres hjelp. Både til å ta med kompiser på kamp, men også i å fortelle hvor kult det faktisk er. Send meg gjerne en PM eller mail (franko@vif.no).

Tastoman

Quote Originally Posted by Cyrus View Post
    Hvis du leser dette FrankO, hva ble det til ang. løsningsforslaget mitt med å kutte de første 10-15 sekundene med orgellyd og starte rett på, så man rekker å spille frem til gitarsoloen begynner og vi på tribunen kan ta den resterende delen a capella? Må innrømme at jeg ikke har fulgt så nøye med på det hverken mot Sandefjord eller i kveld mot Sogndal.
    Jeg er ikke den som er mest aktiv på dette internt da jeg rigger ned Fanzone og kommer sjeldent inn på stadion før litt ut i kampen og således aldri får med meg Kjerka. Det blir derimot vurdert gang for gang, og man har løpende kontakt med flere om dette. Det er flere aspekter: Vil man redigere "nasjonalsangen" som mange holder hellig? Er dette innkjøringsproblemer som vil gå seg til? Eller funker det bare ikke?

Jeg prata med en kompis om dette i går, og jeg sa noe som at på Anfield og Parkhead gjør man det samme med You'll never walk alone. Dem setter på sangen, men skrur av anlegget og lar publikum ta over. Han svarte at der er det 40k som blir med og dem vet hva som kommer. Skal vi gi oss med tre forsøk, eller skal vi si at vi gjør dette hver gang og rett og slett lære opp folk?

Vi gjør det siste på flere ting nå. Bl.a. med innmarsjen til oppvarminga med Islandsgates "For Enga". Vi gjorde det i nesten hele fjor og vil gjøre det i hele år. Mot slutten i fjor begynte vi å se at folk kom inn tidligere for å få det med seg.

Det andre argumentet til kompisen min kom med var at han mente YNWA bygget seg opp musikalsk og avslutter høyt så folk blir pumpa av den, mens Kjerka ikke har slike høydepunkter og dermed ikke får folk i stemning på samme måte.

Hva mener folket?

Borettslagshurpe

Quote Originally Posted by FrankO View Post

Hva mener folket?
    Jeg tenker at noe som kunne hjulpet var om man fortsatte å vise teksten på storskjermen. Det vil være et tydelig signal om at sangen ikke er ferdig. For øvrig tror jeg at det vil gå seg til over tid.

Utfordringen vi alle står over er at på ny stadion vil Supportersvingen ta 4500 personer. Vi jobber knallhardt med å lage konsepter/tilbud osv til Valle på de tre andre tribunene, og går for to fulle hus på rad, men da kan det komme folk på Supportertribunen som ikke har samme mentalitet som dem som er det nå.
    Det er da ingen fare? Slik var det på Ullevaal også, når ting begynte å "ta fyr" fra 2004. Stemninga de 24000 skapte feks mot Stabæk osv i 2004, smekkfull Bendit flere ganger i året fra 2005 og de åra vi var på topp. Det er bare å gi gass og fylle opp. Folk slipper seg garantert løs etterhvert og blir med på sangene de kan, analtog og all annen moro som skjer på Supportertribunen.

Våre to hovedutfordringer er så vidt jeg kan forstå todelt:
    1. Vi og norsk fotball evner ikke å rekruttere de unge til fotballkamp, og en generasjon er nesten fraværende på tribunen (de mellom 16-25)
    2. De i randsonen av å være interessert i norsk fotball/Vålerenga kommer når det drar seg til (feks LSK og RBK hjemme så sent som i fjor), men det er for sjelden.

Men mulig jeg tar feil, FrankO?

Vil man redigere "nasjonalsangen" som mange holder hellig? Er dette innkjøringsproblemer som vil gå seg til? Eller funker det bare ikke?
    Om det er innkjøringsfeil eller ikke, jeg synes det er leit at vi nå ikke "får til" det som normalt er mitt faste gåsehudøyeblikk på stadion, nemlig Kjærka. At den sangen nå blir vannet ut som en parentes i oppbygningen liker jeg dårlig. Ingenting gir meg den gode følelsen, gleden av og tilhørigheten til felleskapet i Vålerenga, arbeiderklassen, østkanten og kulturen vi har i klubb og klan som at vi står sammen og synger kjærka med skjerfet over huet. Her må noen finne en god løsning )

Quote Originally Posted by Disig View Post
    1. Vi og norsk fotball evner ikke å rekruttere de unge til fotballkamp, og en generasjon er nesten fraværende på tribunen (de mellom 16-25)
    Her vil jeg bare skyte inn at dette ble litt tydelig da Enga inviterte til kick-off på Sentrum Scene. Vi er gode på de yngste og eldste, men det må jo være mulig å interessere de rundt 16-25 også.

Tippekonge 2016 Facebookverifisert
    Bablefant
    VVV's Avatar

Quote Originally Posted by Disig View Post
    Om det er innkjøringsfeil eller ikke, jeg synes det er leit at vi nå ikke "får til" det som normalt er mitt faste gåsehudøyeblikk på stadion, nemlig Kjærka. At den sangen nå blir vannet ut som en parentes i oppbygningen liker jeg dårlig. Ingenting gir meg den gode følelsen, gleden av og tilhørigheten til felleskapet i Vålerenga, arbeiderklassen, østkanten og kulturen vi har i klubb og klan som at vi står sammen og synger kjærka med skjerfet over huet. Her må noen finne en god løsning )
    ^^ Det han sa. Og ja - jeg tenker det er greit å redigere litt. Instrumentaldelen gir ikke noe trøkk - bare tid til å reflektere over at du begynner å bli sår i arma.
    "Be what you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind." (Dr. Seuss)

Tastoman

Quote Originally Posted by VVV View Post
    ^^ Det han sa. Og ja - jeg tenker det er greit å redigere litt. Instrumentaldelen gir ikke noe trøkk - bare tid til å reflektere over at du begynner å bli sår i arma.
    Den blir redigert til Stabæk-kampen så vidt jeg skjønner. Jobbes også med å se om man får på teksten på storskjermen.

Mellomspillet med gitar ødelegger egentlig hele sangen, når den skal brukes til allsang på en fotballtribune, og ikke bare er noe du hører på for din egen del. Det passer ikke med en sånn lang pause. Det må være trøkk hele tiden. Merker jo selv at trøkket på slutten er dårligere pga. den pausen. Sangen er jo ikke laget mtp. at den skal brukes på en fotballtribune heller, så jeg mener at litt redigering må gjøres for å tilpasse den det aktuelle bruksområdet. Ser ikke noe galt i det.

Betyr dette da at den redigeres noe à la det jeg foreslo FrankO, altså at man kutter 10-15 sek med orgellyd i starten og spiller frem til mellomspillet begynner, så kutter man melodien over høyttalerne, dommeren blåser i gang kampen og vi på tribunen fortsetter rett på neste vers?

Tastoman

Quote Originally Posted by Cyrus View Post
    Mellomspillet med gitar ødelegger egentlig hele sangen, når den skal brukes til allsang på en fotballtribune, og ikke bare er noe du hører på for din egen del. Det passer ikke med en sånn lang pause. Det må være trøkk hele tiden. Merker jo selv at trøkket på slutten er dårligere pga. den pausen. Sangen er jo ikke laget mtp. at den skal brukes på en fotballtribune heller, så jeg mener at litt redigering må gjøres for å tilpasse den det aktuelle bruksområdet. Ser ikke noe galt i det.

Betyr dette da at den redigeres noe à la det jeg foreslo FrankO, altså at man kutter 10-15 sek med orgellyd i starten og spiller frem til mellomspillet begynner, så kutter man melodien over høyttalerne, dommeren blåser i gang kampen og vi på tribunen fortsetter rett på neste vers?
    Er ikke jeg som sitter med dette som sagt, men han som gjør det leser her inne, så det er godt mulig!

Hva mener folket?
    Det er ett overraskende bra spørsmål.
    Publikumsmessig, ligger ikke svaret hos de som var på Sogndal-kampen, men resten.
    Tenker det er som alltid, at det er større sjanse for å få hjelp av de man hjelper.

Bablefant

Quote Originally Posted by Paulinho View Post
    Abdi er ikke med i troppen, noen som vet hvorfor?
    Helt naturlig. Ville heller spurt hvorfor, om han var med i troppen.

Du synes det var passende å kommentere noe sånt på et mange dager gammelt, oppklart innlegg samme kveld som Abdi scora tre mål? Onsdsgsfylla, eller bare en kjip start på uka?

Skal man være kritisk når det går dårlig får man være positiv når det går bra.