Page 1 of 4 1234 LastLast
Results 1 to 40 of 145
    Facebookverifisert
    Tastoman
    ziggy75's Avatar

Default Sarpsborg 08 - Vålerenga Søndag 21. Mai, klokka 18.00

S08 er det foreløpig det laget som produserer flest målsjanser pr kamp i snitt(6 sjanser), og de er det 4 mest effektive laget(35,19). VIF skaper 4,33 sjanser i snitt, og er det 8 mest effektive laget med en utnyttelse på 30,77%.
    S08 er det 3 beste laget hittils til å forsvare seg, og de slipper motstanderen til 3,56 sjanser i snitt. VIF slipper motstanderen til 4,44 målsjanser pr kamp.
    S08 har stort sett ligget på rundt 60% ballinnhav på hjemmebane, utenom mot Viking der de hadde 45% ballinnhav. VIF er det eneste laget som har hatt mest ballinnhav i alle kampene hittils, men spørs om vi er det etter denne kampen.

Tror ikke det er dumt med kontringsstyrke i denne kampen her, men så spørs det hvem vi har tilgjengelig.
    Håper på følgende lag:
    Sandberg
    Lundstrøm - Nation - Jääger - Juklerød
    Stengel - Lekven
    Ejuke - Zahid - Finne
    Moa

Avhengig

Håper Finne får en velfortjent pause.
    Håper på:
    Sandberg
    Lundström - Nation - Jääger - Jukle
    Stengel - Lekven
    Ibrahim
    D.F.Holm - Moa - Zahid

Må si jeg ikke forventer spesielt mye poeng hverken i denne eller i neste mot RBK.Det blir eventuelt en bonus. Her må vi i så fall dra frem årsbeste for å få med oss noe. Bakover har det sett ganske bra ut, men fremover er det fortsatt mye å gå på. Vi har vel enda tilgode å spille en bra kamp offensivt og da må den komme nå til helgen.

Sarpsborg er klare favoritter sånn som de har spilt til nå i sesongen. Håper på Moa og DFH inn fra start. Jukle også inn hvis lysken hans er bra.

Sandberg

Lundstrøm Nation Jaager Jukle

Grindheim Lekven Zahid

DFH Moa Finne

Kan også eventuelt flytte Zahid opp på kant, og sette Ibrahim på midten. Synes ikke Finne har imponert noe særlig i det siste. Stengel la inn en god søknad for å starte i sine to siste kamper, han går nok inn for Grindheim hvis han ikke er klar.

Her må gutta bare gå respektløst inn og gi jernet fra start tilslutt. Det bør i hvert fall bli en underholdende match med to lag som ønsker å styre kampen og spille ball.

Facebookverifisert
    Tastoman
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by tordvif View Post
    Må si jeg ikke forventer spesielt mye poeng hverken i denne eller i neste mot RBK.Det blir eventuelt en bonus. Her må vi i så fall dra frem årsbeste for å få med oss noe. Bakover har det sett ganske bra ut, men fremover er det fortsatt mye å gå på. Vi har vel enda tilgode å spille en bra kamp offensivt og da må den komme nå til helgen.

Sarpsborg er klare favoritter sånn som de har spilt til nå i sesongen. Håper på Moa og DFH inn fra start. Jukle også inn hvis lysken hans er bra.

Sandberg

Lundstrøm Nation Jaager Jukle

Grindheim Lekven Zahid

DFH Moa Finne

Kan også eventuelt flytte Zahid opp på kant, og sette Ibrahim på midten. Synes ikke Finne har imponert noe særlig i det siste. Stengel la inn en god søknad for å starte i sine to siste kamper, han går nok inn for Grindheim hvis han ikke er klar.

Her må gutta bare gå respektløst inn og gi jernet fra start tilslutt. Det bør i hvert fall bli en underholdende match med to lag som ønsker å styre kampen og spille ball.
    Skeptisk til å la DFH starte enda og tror kanskje Finne ville komme mer til sin rett om vi får muligheter til en del brudd. Finne har slitt litt offensivt, men utifra det jeg har sett så vinner han en del baller defensivt,og det kan være viktig i denne kampen. Men Zahid utpå kant og Abdisalam inn i 10ern, kan jo være smart mtp på brudd.

Tror S08 passer oss ganske bra. De vil spille fotball og det vil vi også.

Tipper 3-1 til oss og Moa, Moa, Lekven som målscorere.

Quote Originally Posted by ziggy75 View Post
    Skeptisk til å la DFH starte enda og tror kanskje Finne ville komme mer til sin rett om vi får muligheter til en del brudd. Finne har slitt litt offensivt, men utifra det jeg har sett så vinner han en del baller defensivt,og det kan være viktig i denne kampen. Men Zahid utpå kant og Abdisalam inn i 10ern, kan jo være smart mtp på brudd.
    Finne må i hvert fall lære seg å titte litt opp noen ganger. Det blir veldig ofte at han løper seg fast i en mølje av forsvarsspillere,eller bare fører ballen ut over linjen. Det er mulig du har rett i at vi får mer bruk for han ved brudd. Ibrahim tror jeg er fin å ha med tanke på brudd i denne kampene ja, han er flink til å gjenvinne ball.

Facebookverifisert
    Tastoman
    ziggy75's Avatar

Finne må i hvert fall lære seg å titte litt opp noen ganger. Det blir veldig ofte at han løper seg fast i en mølje av forsvarsspillere,eller bare fører ballen ut over linjen. Det er mulig du har rett i at vi får mer bruk for han ved brudd. Ibrahim tror jeg er fin å ha med tanke på brudd i denne kampene ja, han er flink til å gjenvinne ball.
    Ja, han går seg litt bort iblant, men forhåpentligvis blir det mer rom for han i denne kampen.

Når det gjelder DFH, så har han spilt 17 minutter hittils i sesongen. Sjansen for at han kan slå opp skaden sin er en risiko, i tillegg så kan han umulig være i matchform etter kun 17 minutter. Nå er hukommelsen så som så, men tidligere etter skadeavbrudd, så synes jeg DFH har trengt en del kamper for å finne seg sjøl. Jeg mener at mot S08 så bør så mange som mulig være 100%, unntaket blir Moa for min del.

Ja, han går seg litt bort iblant, men forhåpentligvis blir det mer rom for han i denne kampen.

Når det gjelder DFH, så har han spilt 17 minutter hittils i sesongen. Sjansen for at han kan slå opp skaden sin er en risiko, i tillegg så kan han umulig være i matchform etter kun 17 minutter. Nå er hukommelsen så som så, men tidligere etter skadeavbrudd, så synes jeg DFH har trengt en del kamper for å finne seg sjøl. Jeg mener at mot S08 så bør så mange som mulig være 100%, unntaket blir Moa for min del.
    Ja, Finne kommer nok mer til sin rett i denne kampen, kontra kamper mot lavtliggende lag, hvor hele laget sliter med å bryte gjennom offensivt. Det er få forsvar som henger med når Finne og Zahid kjører hurtig kombinasjoner med vegg og pasningsspill. Vi har sett tendenser, håper vi nå får sett det enda oftere.

Du har nok rett i at DFH blir matchet forsiktig fremover. Han kommer nok innpå, men sannsynligvis i 2 omgang som sist. Moa har fått to innhopp nå og jeg håper virkelig han start. På DFH sin posisjon har vi jo noen alternativer, mens på spissplass haster det med å få på plass Moa. Finne kommer mer til sin rett på kanten, og dette er ikke Kjeldsrud Johansen sin kamp for å starte.

Status før matchen.

http://www.vif-fotball.no/nyheter/fo...t-sarpsborg-08

Nå nevnes i hvert fall Agyiri igjen. Snart klar.
    Ett lag i Oslo.

Facebookverifisert
    Tastoman
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by VIFpatriot View Post
    Status før matchen.

sto ikke noe om Rasmus. hmm

Status før matchen.

Bra at klubben oppdaterer oss på skadesituasjonen. Limer like godt inn det som står der:

Vålerenga har sakte, men sikkert fått flere og flere tilbake i full trening. Både Daniel Fredheim Holm, Samuel Kari Fridjonsson, Felix Horn Myhre og Ernest Agyiri er skikkelig på gang.

Førstnevnte fikk de siste femten minuttene mot Kristiansund, mens de tre andre skal bruke rekruttkampene til å komme tilbake for fullt.

Christian Grindheim og Muhamed Keita måtte av banen med skader i de to siste kampene, men nærmer seg spill igjen. Begge skal testes inn mot søndagens oppgjør og det samme gjelder Simen Juklerød, som har slitt med en lyskestrekk.
    -----
    Liker å lese hvordan de tenker om matching for Fridjonsson, Myhre og Agyri. Sier seg kanskje selv at de bør gå veien om rekruttlaget, men fint at de har sagt det eksplisitt.
    Da veit vi også at det er håp om å få med Grindheim og Keita.

Jeg tipper Stengel starter med Lekven og at ikke både Moa og Daniel starter. Hadde vi kjørt begge de to + Grindheim og event Keita ville vi vært svært sårbare for skader. Litt kjedelig å bruke tre bytter i første omgang.

Poeng på søndag er bonus, men ingen umulighet. Tror det blir bra for oss å møte et lag som ikke kun er interessert i parkere bussen selv om vi ikke lykkes helt mot Molde.

Facebookverifisert
    Tidstjuvradd
    g-maZta's Avatar

Sarpsborg er gode om dagen. Men de har også dårlige dager. Og vi har stort sett gjort det greit mot dem, så denne matchen er helt åpen!
    Jeg mener faktisk ikke at poeng her er bonus. Det er fullt mulig å ta med seg både ett og tre. Selv om det selvfølgelig kan hende vi reiser tomhendt hjem også.
    Tror det blir uavgjort.

Det offensive er ganske langt unna det Deila ønsker foreløpig. For lavt balltempo og lite bevegelse der fremme når Zahid får ballen. Vi blir også fortsatt nervøse når vi tar ledelsen og begynner å slå langt. Det sitter dypt enda etter Rekdal perioden. Håper vi tar nye steg offensivt i denne kampen, med hurtig spill fremover i lengderetningen.

Håper Moa er tilbake fra start så vi har en skikkelig spiss der fremme. Med Kjeldsrud Johansen var det lite bevegelse og Zahid måtte snu seg og spille bakover da det ikke kom noen løp igjennom.

Det offensive er ganske langt unna det Deila ønsker foreløpig. For lavt balltempo og lite bevegelse der fremme når Zahid får ballen. Vi blir også fortsatt nervøse når vi tar ledelsen og begynner å slå langt. Det sitter dypt enda etter Rekdal perioden. Håper vi tar nye steg offensivt i denne kampen, med hurtig spill fremover i lengderetningen.

Håper Moa er tilbake fra start så vi har en skikkelig spiss der fremme. Med Kjeldsrud Johansen var det lite bevegelse og Zahid måtte snu seg og spille bakover da det ikke kom noen løp igjennom.
    Det er vanskelig å skape relasjoner når vi ikke har har hatt de samme 3-4 på topp over en lengre periode.
    Når i tillegg Finne går seg bort og Kjeldsrud blir for stasjonær, sliter vi.
    Kjeldsrud er ikke spissen som skal skyte oss til toppen, men bistå når vi må kaste ballen framover mot slutten av kampene.
    Han er ikke teknisk god nok til å være med langs bakken.
    Finne slår "aldri" innlegg, så de 2 sammen er bortkasta.
    Vi må gjerne mene at Lindkvist er for dårlig til å slå innlegg, men han forsøkte iallefall HVER gang. Og det fungerte meget bra utover sesongen i fjor, når både han og Lundstrøm endelig traff medspillere.
    Alternativt må vi bruke Keita som har stort potensiasle, og Zahid må inn bak Moa.
    Putt inn DFH fra start og vi har et bra angrep som vil produsere.
    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Quote Originally Posted by Flem View Post
    Det er vanskelig å skape relasjoner når vi ikke har har hatt de samme 3-4 på topp over en lengre periode.
    Når i tillegg Finne går seg bort og Kjeldsrud blir for stasjonær, sliter vi.
    Kjeldsrud er ikke spissen som skal skyte oss til toppen, men bistå når vi må kaste ballen framover mot slutten av kampene.
    Han er ikke teknisk god nok til å være med langs bakken.
    Finne slår "aldri" innlegg, så de 2 sammen er bortkasta.
    Vi må gjerne mene at Lindkvist er for dårlig til å slå innlegg, men han forsøkte iallefall HVER gang. Og det fungerte meget bra utover sesongen i fjor, når både han og Lundstrøm endelig traff medspillere.
    Alternativt må vi bruke Keita som har stort potensiasle, og Zahid må inn bak Moa.
    Putt inn DFH fra start og vi har et bra angrep som vil produsere.
    Du har rett i det. Vi har ikke hatt vårt tiltenkte angrep sammen en eneste kamp omtrent. Finne-Moa- Keita/DFH. Det er kun Finne som har spilt omtrent alt. Keita hangler med skader og er ute av form. Moa ble skadet i første runde. DFH sin skadehistorikk kjenner vi til, vi kan ikke forvente at han bidrar en hel sesong.Da blir det vanskelig å skape relasjoner.

Man ser allikevel tendenser til kombinasjoner mellom Zahid og Finne. Ikke så mange forsvarere som henger med når de drar i gang hurtig vegg spill. Enig med deg vedrørende Kjeldsrud. Han skal være murbrekker de siste 15 min når vi trenger en scoring. Finne forsvinner også helt på midtspiss.Vi trenger muligens en midtspiss til.

Angående innlegg så får vi håpe Juklerød snart er klar, han har god nok fot til å prikke innlegg. Lundstrøm virker å være litt på gang også, så det kan bli bra etterhvert. Sitter ellers å ønsker meg Vilsvik fra Godset til sommeren, der snakker vi en som kan slå innlegg.

Quote Originally Posted by Flem View Post
    Jeg synes Lindkvist gjorde det bra for oss som back forrige sesong og synes det er litt rart at han ikke får sjansen, spesielt nå som vi har hatt skader. Han virker å være fullstendig ute i kulden.

Facebookverifisert
    Tastoman
    ziggy75's Avatar

Jeg synes Lindkvist gjorde det bra for oss som back forrige sesong og synes det er litt rart at han ikke får sjansen, spesielt nå som vi har hatt skader. Han virker å være fullstendig ute i kulden.
    Kanskje han er med i troppen, siden de ikke nevnte han i den siste artikkelen på vif-fotball.no.

Kanskje han er med i troppen, siden de ikke nevnte han i den siste artikkelen på vif-fotball.no.
    Det kan hende ja, men jeg tviler. Han har jo ikke blitt nevnt noe sted på evigheter.Samtidig som jeg har sett klipp av han på trening. Merkelig.

Facebookverifisert
    Avhengig
    LameDuck's Avatar

Quote Originally Posted by g-maZta View Post
    Jeg mener faktisk ikke at poeng her er bonus. Det er fullt mulig å ta med seg både ett og tre. Selv om det selvfølgelig kan hende vi reiser tomhendt hjem også.
    Tror det blir uavgjort.
    Digger den positive tankegangen, og tenker også litt i de baner at det er typisk Enga å finne sesongbeste i en slik kamp. Dessverre frykter jeg at vi blir avslørt i det bakerste leddet, og da hjelper det lite at vi kommer til å score mer enn ett mål der.

Lukter målrikt, og jeg håper våre to mål holder til uavgjort!

TippeDuck.
    Vålerenga - Oslos stolthet

Det bekreftes i hvert fall at Grindheim og Keita er ute i denne artikkelen: http://www.dagsavisen.no/oslo/deila-...ksess-1.969742

VALLE: To seire på rad har sendt en ørliten glød av optimisme rundt Vålerenga. Men Ronny Deila har mye å jobbe med.

Mot Sarpsborg 08 søndag kveld må han klare seg uten kaptein Christian Grindheim og Muhamed Keita. De er ennå ikke tilbake fra skade.

Det åpner for Stengel fra start! satser på ett nytt kremmerhus fra høyrefoten hans. Skal vi tippe at Ejuke og DFH får en omgang hver på høyrekant? Nå har jo omtrent hele laget prøvd seg der i løpet av sesongen så ikke lett å si hvem det blir. Kan jo hende Keita holder en halvtime også.

Facebookverifisert
    Munndiarétiker

Ingen Jukle denne gangen heller, fææn. Gøy å se Agyiri og Horn Myhre i troppen igjen, men de blir nok ikke en del av selve kamptroppen.
    Som jeg har nevnt tidligere, vil jeg se Ghayas-Abdi-DFH bak Moa denne gangen. Finne har vel startet samtlige så langt, og har dalende formkurve.

Gleder meg til å se Agyri igjen, tror han kan tilføre midtbanen noe vi ikke har hatt til nå. Han så veldig god ut i vinter.

Facebookverifisert
    Tastoman
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by Shtian View Post
    Ingen Jukle denne gangen heller, fææn. Gøy å se Agyiri og Horn Myhre i troppen igjen, men de blir nok ikke en del av selve kamptroppen.
    Som jeg har nevnt tidligere, vil jeg se Ghayas-Abdi-DFH bak Moa denne gangen. Finne har vel startet samtlige så langt, og har dalende formkurve.
    Blir veldig overrasket om DFH starter mot S08, mtp lite kamptrening og at han fysisk/psykisk antageligvis er et lite stykke unna sitt optimale. Men får se hva Deila tenker imorgen. Leser på hjemmesiden til 08 at de er spesielt obs på kontringer imot og vårt possesionspill. Så da tenker jeg at de vil være aggressive som vanlig, men at de ikke vil gi oss noe særlig bakrom. Får se hvor mye risiko de tar fremover.

Interessant kamp. Seier her og hjemmekampen mot RBK kan bringe oss helt opp i toppen på tabellen.

Tastoman

Sarpsborg-trener ( og ex-"Rekdal 1"-asssitent i VIF ) Geir Bakke foran kampen :

(...) 'Vi må være litt forsiktig. De kommer til å være gjennombruddshissige, men det skal vi håndtere.' (...)
    Og litt til :
    http://www.sarpsborg08.no/nyheter/vi...kjore-pa-igjen

http://www.dagsavisen.no/oslo/unner-...ksess-1.970133

"igjen må han klare seg uten kaptein Christian Grindheim og Muhamed Keita. Ingen av dem trente fredag og Magnus Lekven gikk av før spilleøkta.

Framme startet Moa Abdellaoue som midtspiss.

Men inn i troppen kommer Ernest Agyiri og Felix Horn Myhre for første gang i årets sesong. De har begge har vært langtidsskadet. Agyiri var en av VIFs beste spillere i treningskampene i vinter."

Virker som Lekven er usikker også etter at han gikk av spilløkta... eller så sparer han seg til kamp. Kan det åpne for Agyiri fra start?

Håper virkelig Lekven er klar. Han er den beste spilleren vi har på midten til å ta vare på kula og roe ned, når det er kaos og Hawaii.
    Ett lag i Oslo.

Håper virkelig Lekven er klar. Han er den beste spilleren vi har på midten til å ta vare på kula og roe ned, når det er kaos og Hawaii.
    Støttes. Alltid spillbar og sender små stikkere rundt på midten så det blir flyt i spillet..

Facebookverifisert
    Tidstjuvradd
    g-maZta's Avatar

Ikke minst er han klar for å kjempe og viker ikke i duellene. Sist hadde han en herlig gjenvinning der han sklitakler to ganger på rad for å få ballen. Sånt digger jeg!
    Syns han blir bedre og bedre for hver match.

Eller mener jeg det er synd rabbe ikke spiller for tida. Tror han og finne sammen på venstrekanten hadde skapt fullstendig kaos hos motstanderne. Ok, han er kanskje en begrenset spiller, men det er temmelig begrenset det vi har sett fra Ivan og jukle på den kanten også.

Håper moa starter, og at han går av banen skadefri i dag. Med finne, moa og Zahid i og rundt boksen så begynner det å se ganske giftig ut.

Gleder meg til kampen i dag, selv om jeg er veldig usikker på hvordan det ender.

Bablefant way_'s Avatar

Var ca 300 billetter igjen til bortefeltet i dag tidlig. Disse selges i døra. Bli med og støtt gutta i strålende sol! En knapp times kjøring fra Oslo.

Stod på vg nett debatt at det var solgt 290 til bortetribunen. Og det var vel ett par dager siden.

Bablefant way_'s Avatar

Laget:
    Sandberg - 5 Lundström, 4 Tollås Nation, 3 Jääger, 22 Näsberg - 14 Stengel, 8 Lekven - 6 Ibrahim, 10 Zahid, 11 Finne - 25 Abdellaoue.

Reserver:
    Falch, Borchgrevink, Nakkim, Ejuke, Berntsen, Fredheim Holm, Kjelsrud Johansen.

Quote Originally Posted by way_ View Post
    Laget:
    Sandberg - 5 Lundström, 4 Tollås Nation, 3 Jääger, 22 Näsberg - 14 Stengel, 8 Lekven - 6 Ibrahim, 10 Zahid, 11 Finne - 25 Abdellaoue.

Reserver:
    Falch, Borchgrevink, Nakkim, Ejuke, Berntsen, Fredheim Holm, Kjelsrud Johansen.
    Og vi finner fortsatt ikke ut av Høyrekanten. Ibrahim er sikkert nr 10 som prøver seg der til nå i sesongen. Håper DFH kommer inn tidlig idag.

Vi har 4-5 stk inne i boksen som dekker opp én mann. Likevel greier sarp å spille til han og vi alle 5 av våre står stille og lar han få skyte. Ingen som gidder å blokke en gang.

Forsvarsspill på katastrofalt nivå. Ikke en gang 8.divisjon verdig

Facebookverifisert
    Tidstjuvradd
    g-maZta's Avatar

Faen ass. Hadde så vidt rukket å åpne ølet før sarp kommer løpende med en bøtte malurt.

Skjønner ikke hva Ibrahim gjør på høyrekant, det stopper opp hos han hver gang. Her må DFH inn så fort som mulig. Eventuelt Ejuke, men ikke Ibrahim på høyrekant, plis..

Facebookverifisert
    Tidstjuvradd
    g-maZta's Avatar

Får ikke noe gratis av dommern i dag, det er helt sikkert.

Der mista jeg respekten for Thomassen. Lundström er uheldig og mister fotfeste. Får korrekt gult. Thomassen skal ta hevn og går inn med to føtter i voldsom fart. Lundström er heldig som slipper unna.

Dommer gir gult for den, men mitt hode er taklingen til Thomassen "noe mer" enn taklingen til Lundström. Den er hevngjerrig og stygg.
    Wanderer

Neste år så tar vi alt