Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 41 to 64 of 64
    Tidstjuvradd

Quote Originally Posted by Cyrus View Post
    Jeg har aldri skjønt det argumentet der. Alle vet at sesongkort kan kjøpes i desember hvert år. Med utgangspunkt i prisen på 2.050,- for Supportertribunen, så skal man da altså spare 171,- hver måned for å ha råd til sesongkort. Er det så vanskelig å sette av 171,- hver måned gjennom året?

Skjønner jo at folk ønsker nedbetalingsløsning, men hvorfor skal klubben egentlig tilby det? De vil helst ha pengene for sesongkortet så fort som mulig, ikke om 9 mnd. Økonomisk er det jo bedre for klubben at man da kjøper enkeltbilletter gjennom sesongen.
    Hvorfor ikke heller bare gjøre det enklere for folk flest? Her for jo uansett klubben pengene sine, flere kan muligens kjøpe sesongkort, siden dem har en nedbetaling. Sier ikke at det skal være på 9 måneder, da det er litt for lang tid. Men Desember til seriestart burde ikke være så vanskelig.

Tastopat

Quote Originally Posted by enga View Post
    Hvorfor ikke heller bare gjøre det enklere for folk flest? Her for jo uansett klubben pengene sine, flere kan muligens kjøpe sesongkort, siden dem har en nedbetaling. Sier ikke at det skal være på 9 måneder, da det er litt for lang tid. Men Desember til seriestart burde ikke være så vanskelig.
    Dette handler selvsagt om kredittrisiko.
    Det er ingen selvfølge at alle gjør opp for seg.
    Og beløp på 2000 kr er relativt dyrt å drive inn (les: det lønner seg nærmest ikke).

Selv om en av klubbens partnere hadde stått for dette så hadde det krevd diverse systemoppdateringer mv å få på plass
    Jeg er på ingen måte overbevist om at klubben hadde komme ut i pluss på dette; altså at så mange hadde benyttet tilbudet at det hadde veiet opp for kostnadene ved å ha tilbudet.

Pratmaker

Skal det kortet med 8 kamper kunne brukes fritt eller? For da får du jo et problem med at klubben i alle 15 hjemmekamper må holde av så mange billetter som det er solgt 8-kampers kort, siden de ikke har noen kontroll over hvilke kamper folk velger å bruke kortet sitt på, så vil så sånne løsninger ikke er spesielt smarte.
    Nei, med et sånt kort må man bestille billetter på linje med andre men ettersom man har betalt på forhånd får man litt billigere billetter pluss andre fordeler, som f.eks 2.lagskamper og mulighet til å kjøpe cupfinalebilletter. Ikke at jeg har noe tro på at slike billetter blir mulig å kjøpe, så dette blir en helt teoretisk diskusjon.

Tidstjuvradd

Quote Originally Posted by Loffen View Post
    Dette handler selvsagt om kredittrisiko.
    Det er ingen selvfølge at alle gjør opp for seg.
    Og beløp på 2000 kr er relativt dyrt å drive inn (les: det lønner seg nærmest ikke).

Selv om en av klubbens partnere hadde stått for dette så hadde det krevd diverse systemoppdateringer mv å få på plass
    Jeg er på ingen måte overbevist om at klubben hadde komme ut i pluss på dette; altså at så mange hadde benyttet tilbudet at det hadde veiet opp for kostnadene ved å ha tilbudet.
    Tja, jeg vet ikke hvordan handlingen er på dette med å utsette betaling. Men jeg vet at flere at kjøpt sesongkort. 3 som jeg kjenner kjøpte ikke sesongkort, men hadde gjort det om det var en liten nedbetalingsløsning. Sikkert flere som ville ha gjort det.

Men tenker at DNB som vår hovedsponor sikkert har noen enkle og greie løsninger her, som hadde gjort at klubben ikke tapte noe på det.

Klubben kunne selvfølgelig solgt fakturaene til f.eks. Svea Finans som holder til i Helsfyr Atrium, så får klubbene pengene for sesongkortet med en gang, og Svea Finans kredittsjekker kunden og tar risikoen med å drive inn pengene. Men beste er uansett at folk sparer gjennom året og kjøper når desember kommer.

Tidstjuvradd

Klubben kunne selvfølgelig solgt fakturaene til f.eks. Svea Finans som holder til i Helsfyr Atrium, så får klubbene pengene for sesongkortet med en gang, og Svea Finans kredittsjekker kunden og tar risikoen med å drive inn pengene. Men beste er uansett at folk sparer gjennom året og kjøper når desember kommer.
    Er ikke uenig med deg i at det er det beste, at klubben får pengene sine med engang. Men om klubben gir også andre mulighet til til å kjøpe sesongkort uten at det selvfølgelig skal være noe rissiko, så er vell det vinn, vinn for alle parter.

Tastopat anderan's Avatar

Kan ikke folk dra Mastercardet i betalingsterminalen hvis de ønsker å fordele betalingen over noen måneder? Vil ikke banken gi deg et kredittkort med grense på 5000,- så skal ikke Vålerenga låne deg penger.

Tidstjuvradd

Quote Originally Posted by anderan View Post
    Kan ikke folk dra Mastercardet i betalingsterminalen hvis de ønsker å fordele betalingen over noen måneder? Vil ikke banken gi deg et kredittkort med grense på 5000,- så skal ikke Vålerenga låne deg penger.
    Da får du 45 dager utsettelse, betaler du ikke da så blir det gebyrer som er ganske dyre,

Det er ikke snakk om at Enga skal "låne" penger til noen. Dem vill jo få pengene sine, bare ikke med engang. Og klarer dem å få en eller annen deal med en eller annen bank og ikke har noe rissiko på det så fortstår jeg ikke hvorfor det skal være ett problem.

Dem som vill betale med engang gjør jo det. Men dem som vill ha en liten oppdeling i beløpet får også gjort det. Handler bare om å gi flere alternativer og gi enda flere muligheten.

Men selvfølgelig, koster det klubben mye penger, og det er rissiko på det så er det forstårlig at det ikke blir gjort. Skal ærlig innrømme at jeg ikke har peiling på akkurat det området.

Tippekonge 2016 Facebookverifisert
    Bablefant
    VVV's Avatar

Det er ikke snakk om at Enga skal "låne" penger til noen. Dem vill jo få pengene sine, bare ikke med engang. Og klarer dem å få en eller annen deal med en eller annen bank og ikke har noe rissiko på det så fortstår jeg ikke hvorfor det skal være ett problem.
    Factoring (outsourcing av pengekrav) reduserer risiko ved kredittsalg, men VIF har vel lite av dette i dag siden sesongkortsalg i utgangspunktet er kontantbetalt. Factoringselskapet tar provisjon fra selskapet (+/- 3%), så det koster noe. Om det resulterer i økt salg tilsvarende provisjonen så kan det forsåvidt være kostnadsfritt.
    "Be what you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind." (Dr. Seuss)

Tidstjuvradd

Quote Originally Posted by VVV View Post
    Factoring (outsourcing av pengekrav) reduserer risiko ved kredittsalg, men VIF har vel lite av dette i dag siden sesongkortsalg i utgangspunktet er kontantbetalt. Factoringselskapet tar provisjon fra selskapet (+/- 3%), så det koster noe. Om det resulterer i økt salg tilsvarende provisjonen så kan det forsåvidt være kostnadsfritt.
    Okey, takk for svar på det. Så da handler det egentlig mer om marked er stort nok for dette. Jeg kjenner som sagt 3 som hadde kjøpt om dem ikke måtte betale alt med engang. Hva om klubben prøver det til året, se om det lønner seg eller ikke? Se om det blir solgt noen ekstra kort.

Facebookverifisert
    Tidstjuvradd
    hmchrist's Avatar

Hva med å få hjelp av Ticketmaster til å utvikle et system som gjør at du får en kamp gratis når du har kjøpt billett til 5 kamper (tilsvarer Vallekortet i inntekter og mengde kamper) og fri adgang resten av sesongen når du har kjøpt billett til 10 kamper (tilsvarer sesongkortet i inntekter og mengde kamper).
    Når Circle K klarer å gi deg hver 5. bilvask gratis bare du betaler med samme kort hver gang må det være fullt mulig for Ticketmaster å fikse noe slikt.

Jeg ser klart at det er et system som er mer utsatt for dårlige sportslige resultater, enn å få folk til å betale for 10 kamper før sesongen starter, men det sprer utgiftene for kundene og er gjerne en ekstra motivasjonsfaktor til å gå på kamp for de som har 4 eller 9 kamper i loggboka...
    For å gjøre sesongkort (kjøpt før seriestart) attraktivt (om et slikt system opprettes) må det kanskje sukres med flere eksklusive goder?
    Vel, vel - jeg tenker bare høyt...

Bablefant

Poenget med sesongkort er forutsigbar inntekt. Videre så viser undersøkelser (iflg. FrankO) at pris har liten innflytelse på om folk drar på kamp eller ikke. Jeg foreslo noe lignende som deg, men problemene er at de 5 kampene blir mot rbk, lsk, brann, serieåpning, 1. mai og/eller 16. mai.

Factoring er en ganske dyr affære, spesielt når volumet er så lavt og med denne tidsbegrensningen. Dette var noe Sjappa sjekka tidligere år etter at klubben ikke ville ta det. Videre så veit du at vg kommer til å kaste seg over det med en gang en eller annen jævel får lønnstrekk e.l. fordi han ikke klarte avdraga. Og da står arbeiderklasse-klubben der som den store stygge ulven som kjører en arbeider i grøfta mens alt han ønska i hele verden var å se klubben i sitt hjerte, siden faren hans, en gruvearbeider som på et eller annet tidspunkt, gravde frem en gråstein som Henger'n sparka borti, tok han med på Vålerenga - Frigg i attenhundre og pilogbue.

Tastoman

Det er fryktelig lett for folk som har god økonomi å avfeie bekymringer om en relativ stor utgiftspost ved å si "det er jo bare å spare". Det er mange som lever fra hånd til munn, og det må vi respektere.

Vi har gjort noen grep for å bedre dette:
    Vi økte aldersgrensen for "barn" til 18 år
    Vi satte sesongkortprisen for barn til 500 kroner på Familiefeltet (lavest i Eliteserien)
    Vi delte aldersgrensa på Supportertribunen til over/under 25 år. Prisen for under 25 år var 1550 pluss medlemsavgift på 250 kr til Klanen og/eller Vålerenga Fotball Elite (totalt 1800 kr). For de over 25 var prisen 2050 kr (2300 totalt)
    Vi føler vi har tatt hensyn til de yngste supporterne våre med disse prisene, og de under 18 vil uansett ikke ha en kredittscore som gjør det mulig med en avbetalingsplan.

Vi satte en 3-for-2-pris på sesongkorta som betyr at du får tilgang til alle 15 eliteseriekampene til prisen av 10.
    Vi la i år til hjemmekamper tom 4. runde i cupen som gratiskamp.

For barn i år kommer det på 31 kroner i snitt per kamp, 112 kr for under 25 og 143 kr for over 25. For å spare til sesongkort barn må man sette av 40 kr i mnd, 150 kr for under 25 år og 191 kroner for over 25 år. For én pizza fra Peppes kutta fra menyen hver måned får man råd til 2 sesongkort til en over og en under 25 år. Det skal være overkommelig for de fleste.

Som sesongkortholder får du også:
    Gratis adgang på treningskamper spilt hjemme
    Gratis adgang på hjemmekampene til VIF 2
    10 prosent rabatt i Sjappa
    Forkjøpsrett på alle kamper hvor det er rift om billettene (som ved en evt cupfinale)

På alle tribuner med sitteplasser får du i tillegg muligheten til å reservere samme sete til evt hjemmekamper i cupen utover 4. runde, samt for neste sesong, og sesongen etter og etter og etter...

Men det vi ser som det viktigste argumenter fra en supporters perspektiv er at du slipper å måtte styre med billetter foran hver kamp du skal på. For mange er dette det mest verdifulle med sesongkortet.

For klubben er det viktigste med sesongkort en forutsigbarhet på inntektssida. Det å sette opp budsjetter er langt enklere når man vet hvor mange plasser som er solgt gjennom hele sesongen.

Sesongkort er en forutsigbar utgift som man vet kommer fra desember til mars hvert år, og erfaringen viser at en avbetalingsplan har liten, hvis noen, effekt på antall solgte sesongkort. For klubben er dette derimot en veldig dyr løsning.

Jeg vet heller hva mer vi kan legge inn i sesongkorta for å gjøre det mer interessant for folk til å kjøpe dette. Her er vi imidlertid åpne for alle forslag. Selv om vi egentlig aldri fikk noen ønsker å bake inn en evt cupkamp i sesongkortet, valgte vi å gjøre dette i år da vi så flere eliteserieklubber gjøre det samme. Så vi er, helt ærlige, åpne for forslag.

Før prisene ble satt gjorde vi en GRUNDIG gjennomgang av prisene til de fem-seks største/mest populære klubbene basert på 2016-prisene dems (flere økte prisene til 2017-sesongen). Tribune for tribune, seksjon for seksjon, aldersgrupper/studentpriser/honnør/HC på hver av disse. Vi la oss lavere enn de aller fleste på samtlige punkter, og gjennomsnittlig var det vel bare LSK som kom bedre ut prismessig enn oss. Men der må man jo se LSK så...

Vi skal IKKE gå i Lyn-fella der alle visste plasser man kunne få gratisbilletter og nesten ingen kjøpte fullprisbilletter. Vi har kutta antall fribilletter drastisk. Selv Trøim løser billett på kampene han er på. Vi skal ALDRI mer ha "supertorsdager" der vi dumper sesongkortprisene for en dag. Det stuntet har kosta oss mange tusen tapte sesongkortsalg da man i flere år etter venta på et nytt tilbud som dette, og derfor utsatte sesongkortkjøpet helt til man endte opp med å ikke kjøpe i det hele tatt.

Det viktigste med sesongkorta er at alle som kjøper sesongkort skal bli belønna for å være trofast, og aldri føle at dem burde venta. Vi ønsket egentlig ikke å selge Vallekortet, men sa vi bestemte oss for å gjøre det, ønsket vi ikke at belønninga for å vente til august skulle være lik som dem som kjøpte i desember. Planen var "betal for fem - få fem kamper", men ettersom kampen mot Haugesund ble flytta ble det "betal for fem - få seks".

Det er ikke lenge til vi setter oss ned med Excel-formlene igjen for å planlegge 2018-sesongen, så kom gjerne med innspill på forbedringspotensial vi eventuelt måtte ha.

Quote Originally Posted by FrankO View Post
    Men det vi ser som det viktigste argumenter fra en supporters perspektiv er at du slipper å måtte styre med billetter foran hver kamp du skal på. For mange er dette det mest verdifulle med sesongkortet.
    Dette er min hovedgrunn for å kjøpe sesongkort. Det å fikse sesongkortet er jo null stress, og hele sesongen i gjennom så går jeg bare på kamp, uten å tenke tanken på at jeg må skaffe billett, det er forbeholdt cupkamper og bortekamper. Jeg skal jo på alle hjemmekampene, så hvorfor gjøre det vanskeligere for meg selv?

Selv Trøim løser billett på kampene han er på.
    Var Trøim på åpningskampen mot S08?

Vi skal ALDRI mer ha "supertorsdager" der vi dumper sesongkortprisene for en dag. Det stuntet har kosta oss mange tusen tapte sesongkortsalg da man i flere år etter venta på et nytt tilbud som dette, og derfor utsatte sesongkortkjøpet helt til man endte opp med å ikke kjøpe i det hele tatt.
    Klubben tapte jo også en tusenlapp på alle oss som hadde kjøpt uansett. Men de tapte pengene kom kanskje tilbake når vi hadde pengeinnsamling senere...

Tastoman

Var Trøim på åpningskampen mot S08?
    Det er jeg jaggu ikke sikker på. Var selv stort sett utenfor bygget gjennom hele dagen.

Klubben tapte jo også en tusenlapp på alle oss som hadde kjøpt uansett.
    Men enda verre: Vi pissa på dem som hadde kjøpt tidlig til fullpris og belønte dem som var treig i avtrekkeren. Det skal IKKE skje igjen!

Tidstjuvradd

Bra innlegg FrankO. Tommel opp.

I prinsippet så er jo ikke sesongkort dyrt, Men for noen kan en utgift på 2000+ være vanskelig. Men forstår jo nå at det koster klubben, og det ikke blir solgt så mye mer sesongkort.

Hvis man alltid skal ta 2.000,- fra november- eller desemberlønna skjønner jeg at det kan bli vanskelig for noen. Men som det er nevnt her, å spare et relativt lite beløp hver måned gjennom året bør være overkommelig for de fleste. Jeg tenker at hvis du ikke klarer å spare 191,- i måneden gjennom et helt år for å ha råd til sesongkort når det legges utfor salg, så har du heller ikke råd til å betale avdrag på sesongkortet i ettertid. Klubben har et godt gjennomtenkt opplegg for sesongkort slik FrankO beskriver og jeg tror det er minimalt man kan gjøre med akkurat den betalingsdelen for at de skal selge flere kort.

Vi skal ALDRI mer ha "supertorsdager" der vi dumper sesongkortprisene for en dag. Det stuntet har kosta oss mange tusen tapte sesongkortsalg da man i flere år etter venta på et nytt tilbud som dette, og derfor utsatte sesongkortkjøpet helt til man endte opp med å ikke kjøpe i det hele tatt.
    Mange gode refleksjoner i dette innlegget. Så også "supertorsdag"-kommentaren. Jeg tror også supertorsdag ikke var supersmart (særlig med tanke på de som allerede hadde kjøpt til fullpris og at alle etterpå føler de betaler dyrt) - selv om jeg også må innrømme at jeg synes det høres litt voldsomt ut å knytte tusenvis av tapte sesongkort over flere år til den kvelden. Når en først hadde supertorsdag var det kanskje også litt dumt å ikke ta dette helt ut og prøve et superår med sesongkort til en tusenlapp - bare for å se hvor stor etterspørselen kunne bli. Supertorsdagen funka faktisk litt. Jeg vet om flere som aldri har kjøpt sesongkort verken før eller siden (faktisk også folk som nesten ikke drar på kamp) som dro i Sjappa den dagen, men det var jo helt texas på supertorsdagen, flere timer lange køer og masse folk som snudde når de så hvor lang ventetiden var. Ellers vil jeg gi masse honør til arbeidet med prissetting de siste årene. Synes dere legger opp veldig gode strategier, og sørger for å få ut max potensiale for tilskuere uten verken å loppe tilskuere eller selge Vålerenga for billig. Så fortsett deres gode arbeid!

Tastoman

Quote Originally Posted by jerusalem View Post
    selv om jeg også må innrømme at jeg synes det høres litt voldsomt ut å knytte tusenvis av tapte sesongkort over flere år til den kvelden.
    Vi solgte ikke noen flere kort den sesongen enn året før, men vi solgte drastisk færre sesongkort året etter. Så rent økonomisk det året tapte vi penger. Var vel rundt 1/3 som kjøpte kortet sitt denne dagen så at dagen fungerte er det ingen tvil om.

Det er klart sportslig prestasjoner også spiller med her, men det var den følelsen av at "hvorfor i faen sto jeg i lang kø for å kjøpe sesongkort første dagen når jeg kunne venta og fått det til halv pris" som kosta oss dyrt. Folk venta og venta på lignende brannsalg året etter, og da det aldri kom, tror vi mange droppa sesongkortet i sin helhet. Så skjedde det samme året etter og året etter.

Når en først hadde supertorsdag var det kanskje også litt dumt å ikke ta dette helt ut og prøve et superår med sesongkort til en tusenlapp - bare for å se hvor stor etterspørselen kunne bli. Supertorsdagen funka faktisk litt.
    Som nevnt over så vi ingen effekt for sesongen med å ha denne prisen. Flere spørreundersøkelser viser at pris har overraskende liten betydning for om folk kjøper sesongkort eller ikke generelt sett. Selvsagt er pris et viktig argument for en gruppe mennesker, men kjøpskrafta i Norge er veldig høy hvor godt over 60 prosent tilhører en husholdning som drar inn mellom 750.000-1 mill kombinert i året. Men fremfor alt er det den direkte kontakten vi har med supporterne som forteller oss dette.

Jeg vet om flere som aldri har kjøpt sesongkort verken før eller siden (faktisk også folk som nesten ikke drar på kamp) som dro i Sjappa den dagen
    Men dro de på kampene? På den tida var bunnivået rundt 40-50-60 prosent av dem med sesongkort som faktisk dro på kampene til enhver tid. Selv om tallet ikke betyr noe på bunnlinja (vi har jo fått pengene) og på tilskueroversikter (vi teller jo "antall solgte" på alle offisielle tilskuertall), har vi jobba mye med å øke denne prosentsatsen. Og i år ser den ut til å være den beste på langt tid - tross noen fryktelige tall på Ullevaal tidlig i årets sesong.

Ellers vil jeg gi masse honør til arbeidet med prissetting de siste årene. Synes dere legger opp veldig gode strategier, og sørger for å få ut max potensiale for tilskuere uten verken å loppe tilskuere eller selge Vålerenga for billig. Så fortsett deres gode arbeid!
    Takk! Foran denne sesongen hadde vi ressurser i administrasjonen som jobbet med privatmarked noe Vålerenga ikke har hatt på lenge. Per nå har vi 1,5 årsverk på denne biten (Morten Nydal er 100 % og jeg jobber jo bare deltid (50 %) av helsemessige årsaker), og jeg føler vi har gjort mye riktig om jeg får være ærlig nok til å si det selv. Men vi kan alltid bli bedre, og derfor er diskusjoner som denne svært hjelpsomt for oss.

Nå handler saken om at Vålerenga tenker business i de fleste valg de tar.
    Man skal tjene penger skal man ikke?
    Men samtidig skal man ha flest folk på kamp for å skape stemning. Det er drit synd at ikke semi finalen blir utsolgt, det mener jeg og alle. Mitt forslag blir å få alle som kjøper sesongkort til eliteserien 2017 få cupen tilbake fra klubben.
    Ja, dere vil tjene penger for hvert eneste sete. Men samtidig, de som har sesongkort klarer som regel å verve en vennt til semifinalen i cupen mot laget som ligger nummer 2 i eliteserien. Dere vil kun gi en gulrot til alle som faktisk følger klubben tykt og tynt.

Jeg føler at Vålerenga gjorde mye riktig under åpningskampen, men jeg kan merke at dere skal tjene penger på hva enn dere gjør. Det blir lite folkelig når det er så åpenbart. For de som drar på hver bortekamp Vålerenga spiller, som kanskje er bosatt på Gran. Hva får de tilbake av Vålerenga? Jo, de får vite at hvis de kjører bil kan de kjøpe parkering via Vålerenga for 90 min. for 200 kr. OK. Men hvorfor opplyser ikke dere i Vålerenga hvor vanlige folk kan parkere billig eller gratis? Det er ikke alle som bor i byen, kan ta bysykkel for å se kamp. Slutt å vær så grådige på alt.

200 kroner for en hjemmekamp mot Elverum sier alt. Det er et ran.
    Hva er viktigst for Vålerenga? Stemning eller profitt?
    Ja, man kan få begge deler, men man må tenke stemning før profitt.

Hvis Vålerenga tenker cupen som en bonus, lar de som har sesongkort bruke kortet for å lage stemning er jeg rimelig sikker på at resten verver med folk slik at Vålerenga tjener penger på det i det lange løp, hvis det sportslige vil.

Kom igjen Vålerenga. Dere sier at supporterne er det viktigste dere har. Nå er det faktisk på tide at dere beviser det. Vi har hørt mye ord. Mens supporterne har handlet hele veien, så har ikke Vålerenga som klubb verdsatt supporterne de siste 10 årene slik de skulle. SLutt å bare tjene penger. Gi noe tilbake til sliterne som alltid har vært for dere.

De som kjøper sesongkort, fortjener cupen på hjemmebane som en gulrot.
    Det er folk som alltid er der for dere. Hvorfor skal dere tjene mer fra de?

Tastoman

christer1913 - Du skriver "[...] men jeg kan merke at dere skal tjene penger på hva enn dere gjør", og nevner to punkter spesielt; parkering og cupbilletter. Jeg skal svare så godt jeg kan på de begge.

Parkering
    Som vi skrev om parkeringen da vi lanserte dette (link), samt på siden over hvordan man kommer seg til stadion under menyknappen "stadion" på hjemmesida (link), skriver vi dette:
    Det er kun 320 tilgjengelige parkeringsplasser, og førstemann til mølla-prinsippet gjelder. Alternativet til vår publikumsparkering er å parkere på et knutepunkt og reise kollektivt det siste stykket. Det finnes parkeringsplasser på Økern Torg, Hasle Torg og på Fyrstikktorget/Helsfyr.
    Til åpningskampen leide vi Valle Hovin fra kommunen og Vallhall fra Vallhall AS. Prisen for Valle Hovin var relativ rimelig, mens for Vallhall måtte vi leie hele hallen, og ikke kun parkeringsplassen deres (de kan ikke ha et arrangement i hallen uten å samtidig tilby parkering). Begge disse delene koster penger. I tillegg måtte vi leie inn dugnadshjelp for å håndtere dette fra Vålerenga Fotball (bredde). Parkeringsprisen gjør at vi ikke tjener penger på dette, men går i null om vi har rundt 80 prosent dekning som forklart i denne artikkelen. Der kommer det også fram at et evt overskudd går direkte til barne- og ungdomsaktiviteter på kampdagene, og ikke i lomma til klubben.

Dette er med andre ord et ekstratilbud til dem som ønsker å ha en enkel parkeringsmulighet på et stadion som ikke har parkeringsplasser i nærheten (krav fra kommunen).

Til kampene mot Sarpsborg 08 og Brann dropper vi Vallhall og har kun Valle Hovin. Derfor kunne vi redusere prisen fra 250 kroner til 200 kr + bill. avg. Likevel er vi avhengig av å selge nesten alle plassene for å ikke tape penger på dette ekstratilbudet.

Etter disse to kampene legger kommunen is på Valle Hovin og det vil ikke finnes parkeringsplasser i det hele tatt (unntatt for handikap).

Cupen
    Hadde du sesongkort kom du gratis inn mot Elverum. Foran denne sesongen la vi inn eventuelle hjemmekamper til og med 4. runde som en del av sesongkortfordelene. I år betyr det med andre ord at du får se 16 kamper til prisen av 10. Det gir en snittpris på 143 kroner på Supportertribunen for dem over 25 år og 112 kroner for dem under 25 år. 218 kroner i snitt er prisen for våre dyreste billetter på langsida for voksne. For alle under 18 år på Familietribunen er snittprisen 31 kroner per kamp.

Det er ingen eliteserieklubber i Norge som har gratis adgang for sesongkortholdere utover 4. runde. RBK reduserte prisen i kvartfinalen, men usikker på om noen av de andre klubbene gjorde dette. Vi vurderte å redusere prisen på semifinalen, men fant ut at siden alle priser er nye for sesongen, og stadion er ny, så lot vi prissettinga stå også her. Personlig tror jeg sportslig resultater har mer å si på det labre salgstallet til nå (i overkant av 5.000) enn prisen, men det er min personlige mening.

Men som sagt, alle skal få ha sin mening, og vi hører på dem alle sammen.

Tidstjuvradd

Er det ikke deilig å ha en ekte supporter som jobber i klubben, som FrankO! Er det noe man lurer på, så får man jo nesten svar på dagen.

Er ikke mange klubber som får til det. Fantastisk.

Er det ikke deilig å ha en ekte supporter som jobber i klubben, som FrankO! Er det noe man lurer på, så får man jo nesten svar på dagen.

Strålende! Personlig synes jeg ikke over 5.000 er så verst til nå. Over 10.000 kampdag, vil være bra.

Denne må vi bare ta. Cupfinale og påfølgende seier og E-cup 2018, ville vært en drøm.

Alle til Vålerenga Stadion!
    Ett lag i Oslo!

Facebookverifisert
    Avhengig
    LameDuck's Avatar

Støttes!

Frank har gjort en fantastisk jobb! Kommunikasjon mellom klubb og supportere er viktig og der har han fylt en rolle som ikke har eksistert før.

Av med hatten for Frank.

HansenDuck.
    Vålerenga - Oslos stolthet