Results 1 to 39 of 39
    Tippedronning 2014 Bablefant

Default Google sier at forumet kan være hacket

Hvis man gjør et google-søk på "klansforumet", kommer det opp med tilleggsmeldingen "dette nettstedet kan være hacket". Nå synes jeg jo ikke det ser sånn ut, men tenkte det var greit å varsle uansett.

Tastopat anderan's Avatar

Det har vært uvanlig lite negativitet her i det siste, så jeg tror det kan stemme

Default Dette stedet har ikke sikre tilkoblinger

Er det bare min pc? Nesten umulig å logge seg inn den siste tiden.Kommer opp dette stedet tilbyr ikke sikre tilkoblinger...

Tror dette er fenomen i Chrome og handler om å pushe SSL-løsninger.

Quote Originally Posted by Farmor View Post
    Har lite datakunnskaper,hva innebærer dette,å hva kan jeg eventuelt gjøre med det?

Quote Originally Posted by Ingar View Post
    Har lite datakunnskaper,hva innebærer dette,å hva kan jeg eventuelt gjøre med det?
    På brukersiden - dvs deg - er det vel ingen annen vei rundt slike problemer enn å forsøke med en annen nettleser.

Driftsleder

Tastoman

Det er visstnok en bug i vBulletin og vi er på siste versjon. Om det skal fikses må forumet oppgraderes til noe annet.

Quote Originally Posted by Muppetkokken View Post
    Det er visstnok en bug i vBulletin og vi er på siste versjon. Om det skal fikses må forumet oppgraderes til noe annet.

Popper opp hele tiden hos meg nå.Nesten klin umulig å logge inn,svare på tråder,samt å se tråder.Må laste inn på nytt 5-6ganger før det funker.

Forumet på mobil er praktisk talt ubrukelig om dagen. Må laste inn hver side i snitt tre ganger, og har ikke klart å poste et innlegg på flere dager. Chrome er nettleseren jeg bruker både på PC og mobil, og selv om en annen browser kanskje hadde løst problemet så skal forumet funke med verdens mest populære nettleser.

Er det noen planer om å oppgradere forumet i overskuelig fremtid? Det er normalt helt ok funksjonelt, men jeg savner bl.a. mulighet for å bygge inn bilder og videoer i innlegg og bedre mobilkompatibilitet generelt.

Avhengig

Eneste plattformen jeg kommer inn på forumet fra nå om dagen er mobil.
    Har prøvd med Chrome og Safari på laptop. Ingen av de funker.
    Må jeg få meg Internett Explorer for at forumet skal funke da..?

Quote Originally Posted by JohnF View Post
    Eneste plattformen jeg kommer inn på forumet fra nå om dagen er mobil.
    Har prøvd med Chrome og Safari på laptop. Ingen av de funker.
    Må jeg få meg Internett Explorer for at forumet skal funke da..?
    Funker fint på chrome her
    ....

Tråkk på en KANARI

Jeg har samme problem som JohnF på PC. Eneste som funker etter noen forsøk er på mobil. På pc prøver jeg å logge inn, men etter 5-6 forsøk med error er det bare å glemme, får ikke publisert innlegg heller naturligvis. Tror ikke det har noe med nettleser å gjøre. Det funker ikke på Internett Explorer heller, og har prøvd alle de nevnte nettleserene med forskjellige PC'er også.

Munndiarétiker Moa91's Avatar

Quote Originally Posted by tordvif View Post
    Jeg har samme problem som JohnF på PC. Eneste som funker etter noen forsøk er på mobil. På pc prøver jeg å logge inn, men etter 5-6 forsøk med error er det bare å glemme, får ikke publisert innlegg heller naturligvis. Tror ikke det har noe med nettleser å gjøre. Det funker ikke på Internett Explorer heller, og har prøvd alle de nevnte nettleserene med forskjellige PC'er også.
    Jeg har akkurat det samme problemet.

Funker hos meg med Firefox og Safari på Mac (laptop).

Denne beskjeden kommer opp i både Chrome og safari på meg.

- Har også STORE problemer med å logge inn på forumet. Denne gangen trengte jeg 10 forsøk på å logge inn via Safari. Jeg logger ikke inn via PC sålenge disse feilmeldingen kommer, samt beskjeden i Google.

- Skal jeg poste innlegg så trenger jeg fort flere forsøk på å få innleggene til å gå gjennom.
    Første gangen trodde jeg at jeg var blitt sperra. Noen ønsker sikkert det også.

- Er også flere tråder jeg ikke får gått inn på, hvor det kommer opp feilmeldinger i nettleseren (Chrome). Trådene fungerer foreløpig fint i Safari. Andre tråder fungerer greit.
    Wanderer

Neste år så tar vi alt

Facebookverifisert
    Tidstjuvradd
    lokalhelt's Avatar

Jeg har akkurat samme problem med min opera browser. Dette har pågått i ca 8-9 måneder for min del. forum.klanen.no er visstnok listen som "usikker" webside. Antakeligvis ikke så vanskelig å fikse.

Ikaros Tastopat

Jeg har dette problemet i enkelte tråder på PC (Chrome), blant annet denne tråden. Mobil (Chrome) funker helt fint.

Munndiarétiker Askeladden's Avatar

Feilmeldingen i Chrome er "Non-Secure Origin" som betyr at sidene inneholder en blanding av https og http innhold. For eksempel så er VPN logoen (http://www.vpn.no/vpn-forum-top) ikke sikker, og Chrome hikker.

Tastoman

Jeg kommer ikke inn på forumet i mobilversjon i det hele tatt (Android/Chrome)
    Jeg trur den manglende sikkerheten og problemene med forskjellige nettlesere er at vi kjører en gammal versjon. Vi kjører 4.2.5 mens nyeste versjon er 5.3.1 (!). Vi er altså så gammaldagse at det har blitt en sikkerhetsrisiko.

Mods og administratorer: Kan vi være så snill å få oppgradert til nyeste versjon? Dette koster sannsynligvis et par tusenlapper, men det er nok rimelig enkelt å få inn vie et spleiselag her inne. Si i fra om det er noe jeg kan hjelpe med i den sammenheng.

Verd å se på problemet Askeladden nevner. Hadde samme sak ("mixed content") med et nettsted jeg drifter. Ordnet seg når alt innhold var https. Muligens må vpn.no også få seg et SSL-sertifikat?

Tenkte å nevne at jeg får følgende beskjed vær gang jeg skal inn på et innlegg:

Dette nettstedet tilbyr ikke sikre tilkoblinger

forum.klanen.no sendte et ugyldig svar.
    Prøv å kjøre Windows Nettverksdiagnose.
    ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR

Står at jeg må laste siden inn siden på nytt. Da kommer siden opp med en gang. Har aldri skjedd meg før. Dette begynte i går. Skal sies at jeg har vært borte fra pc'n en ukes tid.

Helt håpløst for tiden ja. "Dette nettstedet tilbyr ikke sikre tilkoblinger". Å poste innlegg kan ta 7-8 forsøk.
    Ett lag i Oslo. http://www.vgtv.no/#!/video/120672/se-kaoset-foer-stroemsgodset-og-vaalerenga. Vakkert.

Verd å se på problemet Askeladden nevner. Hadde samme sak ("mixed content") med et nettsted jeg drifter. Ordnet seg når alt innhold var https. Muligens må vpn.no også få seg et SSL-sertifikat?
    Hvis det koster penger, så tipper jeg at forumet forblir som det er. Forumet var jo tross alt nesten lagt ned for litt siden.
    Wanderer

Neste år så tar vi alt

Facebookverifisert
    Avhengig
    LameDuck's Avatar

Hvorfor ikke bare gjøre det enkelt, installere Firefox som nettleser og slippe alle slike problemer fremover?

Firefox er jo by far en bedre nettleser enn Explorer og Chrome, og det er aldri noe problemer med - ja, egentlig noe som helst.

IT-avdelingenDuck.
    Vålerenga - Oslos stolthet

Quote Originally Posted by wanderer View Post
    Hvis det koster penger, så tipper jeg at forumet forblir som det er. Forumet var jo tross alt nesten lagt ned for litt siden.
    De tiltakene jeg snakker om, burde ikke koste stort.

Tippekonge 2016 Facebookverifisert
    Bablefant
    VVV's Avatar

Hiver meg på - dette problemet oppstod for et par dager siden hos meg også. Utrolig irriterende og det kommer garantert til å påvirke trafikken til forumet.
    "Be what you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind." (Dr. Seuss)

Driftsleder

Tastoman

Dette er meldt videre til vår leverandør, så får vi se videre hva de gjør og hva vi eventuelt må gjøre.

Selv om det kanskje ikke hjelper så er vi klar over det.

Forum-Cenarius Facebookverifisert

Driftsleder

Avhengig
    loco's Avatar

Quote Originally Posted by Muppetkokken View Post
    Dette er meldt videre til vår leverandør, så får vi se videre hva de gjør og hva vi eventuelt må gjøre.
    Akkurat vært i dialog med dem, det blir løst i morgen. Ble meldt i helgen, men vi har ikke lenger samme SLA som vi hadde med den tidligere avtalen.. Derfor tar ting litt lenger tid.

-Jørn-
    (*´ェ`*)

Tippekonge 2016 Facebookverifisert
    Bablefant
    VVV's Avatar

Knall! Takk til dere Virtuell skål oversendes.
    "Be what you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind." (Dr. Seuss)

Tastoman

Quote Originally Posted by loco View Post
    Akkurat vært i dialog med dem, det blir løst i morgen. Ble meldt i helgen, men vi har ikke lenger samme SLA som vi hadde med den tidligere avtalen.. Derfor tar ting litt lenger tid.

-Jørn-
    Du fortjener navn på premiumsetet ditt, loco!

Avhengig

Quote Originally Posted by LameDuck View Post
    Hvorfor ikke bare gjøre det enkelt, installere Firefox som nettleser og slippe alle slike problemer fremover?

Firefox er jo by far en bedre nettleser enn Explorer og Chrome, og det er aldri noe problemer med - ja, egentlig noe som helst.

IT-avdelingenDuck.
    Hmmm.. jeg har de samme problemer i Firefox jeg da
    - I år tar vi alt -

Facebookverifisert
    Avhengig
    LameDuck's Avatar

Quote Originally Posted by donny View Post
    Hmmm.. jeg har de samme problemer i Firefox jeg da
    Da skylder jeg på Jørn, ikke Firefox.

LocofanDuck.
    Vålerenga - Oslos stolthet

Umulig å legge inn svar,plutselig er man gjest når man er innlogget....

Driftsleder

Avhengig
    loco's Avatar

Det jobbes med saken as we speak...
    (*´ェ`*)

Driftsleder

Avhengig
    loco's Avatar

Det jobbes med saken as we speak...
    Da tror jeg ting skal være på stell igjen.

-jørn-
    (*´ェ`*)

Da tror jeg ting skal være på stell igjen.

-jørn-
    Veldig bra jobba Jørn!

Dere var raske på pletten ja! Deilig å kunne logge inn og skrive innlegg uten å få 8 Error meldinger først

Takk. Bra jobba.
    Ett lag i Oslo. http://www.vgtv.no/#!/video/120672/se-kaoset-foer-stroemsgodset-og-vaalerenga. Vakkert.

Da er det kanskje ikke så lenge til Google får oppdatert seg fjerner advarselen om mulig hacking også?

Tags for this Thread