Results 1 to 4 of 4
    Tippekonge 2015 Avhengig Daniel's Avatar
    Blog Entries
    33

Default U21 og patetiske NøFF

Før dere leser dette innlegget skal dere vite at jeg synes det er veldig gøy med U21 og at jeg ønsker de all mulig suksess. De siste årene (siden en viss herremann fra nord tok over skuta) har jeg synes det har vært mer interessant å følge U21 enn A-landslaget.

Når det er sagt så godter det meg litt for mye at U21-gutta mister tre poeng og 8 mål i målforskjell (+5 blir sannsynligvis til -3, evt. 0). Grunnen til at jeg drar på smilebåndet er at dette selvsagt er pampeveldet NFF sin feil.
    Sakens bakgrunn: http://www.tv2.no/sport/9190580/

Jeg synes Jesper Mathisen oppsummerer veldig bra:
    – Det skal egentlig ikke være mulig. Ajer spurte om det røde kortet hadde noe å si for fremtidige kamper. At det da ikke går opp for noen av de altfor mange som er ansatt i NFF, er sjokkerende og totalt uholdbart, fortsetter Mathisen.
    http://www.tv2.no/sport/9191349/

Det eneste som hadde godtet meg enda mer var om Ajer kom inn i det 76. minutt på stillingen 5-0 og hadde null påvirkning for kampens utfall. Det hadde vært en perfekt revansje for fadesen i 1996.

Men når jeg har godtet meg nok er dette først og fremst trist for unggutta. De spilte en kjempekamp (en av de mest velspilte kampene av et norsk landslag noensinne?) som nå blir strøket fra historien. En administrativ feil kan potensielt føre til at et EM ryker. Fotball skal avgjøres på en bane, ikke på kontorer. Det er vel heller ingen som så denne kampen som mener at utfallet ville blitt noe særlig annerledes uten Ajer på banen.

En annen ting som er veldig trist er at dette ikke vil få noen konsekvens for noen i NFF eller organisasjonen som sådan. Det blir sikkert ansatt et par ekstra konsulenter, samt at noen ledere må ha ekstra lønn på grunn av ekstra støy og vi beveger oss enda et steg bort fra vaffelsalget som dette pampeveldet stammer fra.

Facebookverifisert
    Tastopat

Skjønner ikke at dette er noe å godt seg over i det hele tatt, egentlig. Jævlig trist at de som spilte en kjempekamp for U-21 skal måtte lide på grunn av inkompetanse høyere opp i systemet. Går an å forstå at sånt kan skje i 5. div, men det skal ikke skje i profesjonell fotball. Sikkert en kjip måte å "vinne" på for Kososvo også, selv om de sikkert ikke sier nei takk til de poengene de kan få.

Tidstjuvradd eiks's Avatar

Man kan godt seg over at NFF gjør en giga blemme! Men at laget taper er trist! Et av få spennende landslag!
    Stolthet, tradisjon og religion kan ikke kjøpes!

Hvordan disse amatørene i NFF har en jobb å gå til, er en gåte. Skal ikke være mulig på dette nivået. Det har sannsynligvis gått gjennom flere personer. "Jeg har en arbeidsledig kompis som trenger jobb"
    Ett lag i Oslo. http://www.vgtv.no/#!/video/120672/se-kaoset-foer-stroemsgodset-og-vaalerenga. Vakkert.