Results 1 to 38 of 38

Thread: Vallekortet

Tastoman

Default Vallekortet

Nå er vallekortet.no oppe og allerede på tirsdag kan alle medlemmer av klubb eller klan kjøpe kortet som gir deg adgang til alle seks matcher på ny stadion!

Er du ikke medlem kan du bli det i Sjappa når du kjøper kortet (salget skjer kun i Sjappa denne uka).

Det åpne salget starter tirsdag 4. juli, og da kan Vallekortet kjøpes på både Sjappa og på Ticketmaster.no.

Tastoman

Det tok ikke mange timene før over hundre Vallekort vsr solgt i dag: http://www.vif-fotball.no/nyheter/i-ko-for-vallekortet

Vi er ganske sikre på at Patriot-feltet blir utsolgt FØR vi begynner å selge enkeltbilletter.

Munndiarétiker AcsOnFire's Avatar

Veldig likt forslaget jeg kom med her for en stund siden.

Tastoman

Quote Originally Posted by AcsOnFire View Post
    Veldig likt forslaget jeg kom med her for en stund siden.
    Vi leser forumet

Munndiarétiker AcsOnFire's Avatar

Hehe så bra!

Vallekortet i boks 😊

Facebookverifisert
    Avhengig
    j_robber's Avatar

Vurderer vallekortet, men jeg og en kompis er litt usikre på Supporter eller Patriot og tenkte å veksle mellom dem i årets kamper.
    Blir det mulig å få kjøpt enkeltbilletter til begge felt eller bør jeg ikke ta den sjansen..?

Bablefant

Les over det Frank skriver, samme er sagt på blogger og Twitter i dag. Stor sjanse at Patriot blir utsolgt med kort, så dere må nok bestemme dere nå. Supporter vil alltid ha enkeltbilletter siden det er kun lov å selge kort for antall sitteplasser som er 3000. Resterende 1500 blir det kamp om, man må være raskt ute når de er tilgjengelige.

Tastoman

Quote Originally Posted by Basement View Post
    Vallekortet i boks 😊
    I morgen legges Vallekortet ut på nett og til salgs for alle.
    Håper på at mange gjør som deg.
    www.vallekortet.no
    EVIG VIF

Logget meg på vallekortet.no litt før kl 10.30, men ingen link til kjøp av kortet. Ble det utsolgt så fort? Prøvde å gå rett inn på Ticketmaster også, men der får jeg bare beskjed om "beklager, ingen treff funnet" på deres vallekort-side

Quote Originally Posted by Caanradi View Post
    Logget meg på vallekortet.no litt før kl 10.30, men ingen link til kjøp av kortet. Ble det utsolgt så fort? Prøvde å gå rett inn på Ticketmaster også, men der får jeg bare beskjed om "beklager, ingen treff funnet" på deres vallekort-side

Prøv denne linken.
    Funket når jeg gikk inn!

https://vif-fotball.tmtickets.no/

Quote Originally Posted by christer1913 View Post
    Prøv denne linken.
    Funket når jeg gikk inn!

https://vif-fotball.tmtickets.no/
    Takk takk!

Facebookverifisert
    Småvarm

Sikret! Wohoo

To vallekort i boks. Gleder meg!

Bablefant

Gir Vallekortet/sesongkortet tilgang til åpningskampen på lørdag og, eller må man kjøpe billett der?

Tidstjuvradd

Quote Originally Posted by Grim View Post
    Gir Vallekortet/sesongkortet tilgang til åpningskampen på lørdag og, eller må man kjøpe billett der?
    Mener jeg har sett et sted at det er gratis inngang på lørdagen, men dette kan sikkert FrankO svare på.
    Vi er Vål'enga!!

Facebookverifisert
    Tidstjuvradd
    hmchrist's Avatar

Quote Originally Posted by maestro View Post
    Mener jeg har sett et sted at det er gratis inngang på lørdagen, men dette kan sikkert FrankO svare på.
    Stemmer. Gratis inngang på lørdag.
    http://www.vif-bredde.no/portal/publ...o?id=948531980

Tastoman

Vallekortet gir kun adgang til kampene i Eliteserien.

900 kort solgt http://www.vif-fotball.no/nyheter/900-vallekort-solgt

Godt tegn for sesongkortsalget 2018. Dette er tross alt 900 stykker som ikke har kort på Ullevaal.

Det vil bli folk som ikke får billett mot Sarpsborg, 10 September.
    Ett lag i Oslo!

Quote Originally Posted by VIFpatriot View Post

Godt tegn for sesongkortsalget 2018. Dette er tross alt 900 stykker som ikke har kort på Ullevaal.

Burde vært slik at med vallekortet så fikk man også tilgang til den siste eliteseriekampen på Ullevaal
    kanskje også cupkampen mot Elverum. Går jo tross alt i sommerferien, begge deler.
    Wanderer

Neste år så tar vi alt

Quote Originally Posted by wanderer View Post
    Burde vært slik at med vallekortet så fikk man også tilgang til den siste eliteseriekampen på Ullevaal
    kanskje også cupkampen mot Elverum. Går jo tross alt i sommerferien, begge deler.
    Absolutt et godt forslag!
    Ett lag i Oslo!

Klubben skriver at det nå er solgt over 1500 sesongkort/vallekort på Supportertribunen. Det er halvparten av alle sesongkort tilgjengelig på den tribunen. Veldig bra! Plass til 4500 mennesker i den svingen, så må fortsatt mobiliseres.

Hvis ikke åpningskampen + kampen mot Brann blir utsolgt skjønner jeg ingenting. Henger vi med i medaljekampen bør det bli kamp om plassene også mot Odd, Molde, Haugesund og Aalesund.

Har klubben sagt noe om hvor mange Vallekort de realistisk sett forventer å selge? Hvor mange sesongkort og Vallekort har vi solgt totalt i år? Må begynne å nærme seg 6000, ettersom antall solgte billetter hittil i år stort sett ligger rundt 7000 stk per kamp?

Facebookverifisert
    Tidstjuvradd
    hmchrist's Avatar

Absolutt et godt forslag!
    Nei da, det holder med en gratis kamp til disse Vallkort-folka. Om de plutselig skulle få 8 kamper til prisen av 5 er det mulig noen av oss ville angre på sesongkort og miste tillit til klubbens prispolitikk.

Med mindre de slenger med kvart-, semi- og finale i cupen til oss med sesongkort, da

Joda, ser den. Men kanskje Elverumkampen, som jo også er gratis for sesongkortholdere.
    Ett lag i Oslo!

Tastoman

Quote Originally Posted by hmchrist View Post
    Nei da, det holder med en gratis kamp til disse Vallkort-folka. Om de plutselig skulle få 8 kamper til prisen av 5 er det mulig noen av oss ville angre på sesongkort og miste tillit til klubbens prispolitikk.
    Her traff du den berømte spikeren på hodet. Det skal ALDRI lengre lønne seg å sitte på gjerdet. Den supertorsdagen i Sjappa for noen år sida, hvor man solgte sesongkort for en tusenlapp, merker vi fremdeles ringvirkninger av. For hvorfor skal folk kjøpe i desember til full pris når det kan komme et sånt tilbud i januar?

Med Vallekortet var tanken rett og slett "betal for fem - få fem" da det var fem kamper som var satt opp til å spilles på ny stadion. Da Haugesund-kampen ble flytta så gjorde vi den om til bonuskamp så det ble "betal for fem - få seks". Men den bonuskampen satt langt inne, nettopp for at sesongkortkjøperne ikke skulle føle dem burde venta.

Da vi lagde konseptene og prisene for sesongkort var det gjort et veldig godt grunnarbeide i forkant ved å sammenligne med andre klubber, høre med våre egne supportere hva dem ønska, og hvordan gjøre det mer attraktivt sammenligna med tidligere år. Pris betyr forsvinnende lite for folk flest, men vi økte aldersgrensa for "barn" til 18 år for å tiltrekke en generasjon vi ikke har, og samtidig tilby sesongkort for 500 kroner (billigst i Eliteserien). På Supportertribunen dro vi det enda lengre og satte en aldersrabatt for alle under 25 for å fornye tribunen. Studentrabatt var viktig å tilby, selv om det er få som benytter seg av det. Dem som benytter seg av det er dem som virkelig trenger det for å dra på kamp, og vi trenger folk som drar på kamp. For første gang la vi også til hjemmekamp i cupen til og med fjerde runde - et tilbud mange andre klubber hadde - bare for å gi litt ekstra tilbake for den lojaliteten sesongkortkjøperne viser oss. Selv om vi hadde fått RBK i fjerde runde på hjemmebane, og således kunne solgt 10.000 ekstrabilletter, er det viktig for oss å ikke se på det som en tapt mulighet til å cashe inn litt ekstra.

Antall fribilletter og gratis sesongkort er drastisk kutta i år fra i fjor. Tida hvor man kunne ringe en bekjent i klubben og få et par gratisbilletter er forlengst forbi. Jo flere sånne stunt, jo mindre verdi får sesongkort. Selv om tilskuertallene i år kontra i fjor kanskje ser lavere ut enkelte plasser, er det flere som betaler for seg nå enn på lenge. Det er ikke lengre 1500 ubenytta sesongkort i "antall solgte billetter" som oppgis over høyttaleranlegget.

Det skal ALLTID lønne seg å være lojal, kjøpe sesongkort og være tidlig ute. Jo tidligere folk kjøper, jo større grunnlag har man i klubben for å sette budsjetter for kommende sesong og derfor kunne for eksempel bruke mer penger på spillerlogistikk enn om alle venta til en uke før seriestart. Da skal jaggu meg dem som hjelper oss med dette få sin belønning også - og ikke sitte igjen med en følelse av at dem burde venta.

Trekker da tilbake at det var et godt forslag, med alle de gode argumentene til FrankO. Garantert inngang på åpningskampen og én kamp gratis, er uansett to klare goder.
    Ett lag i Oslo!

Facebookverifisert
    Avhengig
    LameDuck's Avatar

Litt off topic, men kan man kjøpe 104-billett og ny stadion-billett samtidig i Sjappa, Frank?

LD.
    Vålerenga - Oslos stolthet

Bablefant

Hva med å selge en 6-pack neste sesong og, som fungerer som et klippekort der man får 6 valgfrie kamper men betaler for 5. Det er mange som ikke kan alle kampene og da blir et sesongkort for mye. Andre sliter kanskje med å betale for et helt sesongkort i julestria/etter julestria.

Tastopat Nico 8's Avatar

Hva med å selge en 6-pack neste sesong og, som fungerer som et klippekort der man får 6 valgfrie kamper men betaler for 5. Det er mange som ikke kan alle kampene og da blir et sesongkort for mye. Andre sliter kanskje med å betale for et helt sesongkort i julestria/etter julestria.
    Jeg tipper det kan bli vanskelig, da man ikke kan vite hvilke kamper disse vil bli brukt. Om en kamp går mot utsolgt, og det et solgt 1000 stk av disse 6 valgfrie kamper korta, så kan ikke klubben selge de siste 1000 billettene da noen av de med 6 kampers korta kan dukke opp til denne kampen.

Bablefant

Er vel ikke verre enn at man må hente billettene i Sjappa hver gang man vil bruke dem eller eventuelt har 6 koder man kan bruke på nettet og få billetter på den måten.

Tastopat Nico 8's Avatar

Quote Originally Posted by Mikkell View Post
    Er vel ikke verre enn at man må hente billettene i Sjappa hver gang man vil bruke dem eller eventuelt har 6 koder man kan bruke på nettet og få billetter på den måten.
    Da er det jo like så greit å bare kjøpe vanlig billett de gangene man vil dra på kamp. Hvis ikke det kortet gir noen garanti om at man får billett til de 6 kampene man vil, og man må i Sjappa før hver kamp uansett, så er jo eneste fordelen at man får en kamp gratis. Og jeg tror ikke det utgjør stor forskjell i salgstall. Jeg antar at det som gjør Vallekorta populære er at man er garantert plass, ikke at man får en gratis kamp.

Tastoman

Quote Originally Posted by Nico 8 View Post
    Jeg tipper det kan bli vanskelig, da man ikke kan vite hvilke kamper disse vil bli brukt. Om en kamp går mot utsolgt, og det et solgt 1000 stk av disse 6 valgfrie kamper korta, så kan ikke klubben selge de siste 1000 billettene da noen av de med 6 kampers korta kan dukke opp til denne kampen.
    Og nå var det Nico sin tur å treffe spikeren på hodet. Selger vi en slik sixpack kan jeg garantere at fem av kampene vil bli brukt på er:
    RBK
    LSK
    Brann
    16. mai
    Serieåpninga

Dette er alle kamper som vi uansett vil trekke en del folk på, så det gir liten mening i å tilby disse til lavere pris.

Men, det vil være fryktelig uproft å kategorisk si nei til forslag som kommer såpass tidlig. Jeg vet at flere klubber har pakkeløsning på ulike kamper. Brann kjørte vel sommerkampanje i fjor på de tre hjemmekampene som ble spilt i juni-august hvor man fikk én av tre kamper gratis. Fordi dem vet at mange er bortreist og at dem selger færre billetter enn vanlig.

Ja, hyggelig at det går bra på patriot feltet.
    Men nå er det på tide å mane venner, familie samt naboer til å komme på supporter feltet!
    Hvis det er solgt 1500 sesongkort dit er det fortsatt plass till 2500 til der!
    Hvis vi skal bli norges råeste supporter felt må vi fylle opp feltet!
    Hadde vært fantastisk om vi kunne solgt vallekort på resten av feltet (3000) for å så fylle 1000 supportere i enkelbillett til hver kamp! Det er det feltet klubben trenger minst i klubbkassa, men samtidig feltet trenger mest for støtten!
    Gi beskjed til alle kjente og kjære, så ordner det seg!

Quote Originally Posted by FrankO View Post
    Pris betyr forsvinnende lite for folk flest
    Det kan du i hvert fall være helt sikker på!

Sponsa av Ringnes.

Tastoman

Siste status er:
    Hovedtribunen: Kun 4 kort igjen
    Familie: 140
    Patriot: 89
    Supporter 163.

Kjøp av Vallekortet skjer nå kun på mail til Sjappa. Link.