Page 1 of 5 12345 LastLast
Results 1 to 40 of 177

Default Vålerenga - Tromsø. Siste match på Ullevaal i morgen, klokka 19.00.

Møt opp. 104 kroner. Farvel Ullevaal, velkommen Vålerenga Stadion.

http://www.vif-fotball.no/nyheter/farvel-ullevaal
    Ett lag i Oslo.

Flere gode resultater til nå i dag. Gjøre jobben nå!
    Ett lag i Oslo.

Fortsatt kort opp og kort ned. Gode gamle "vinner vi i morgen og i hengekampen så er vi to poeng bak medalje" gjelder fortsatt. Og i morgen må vi faktisk vinne. Hjemme, siste kamp på Ullevaal. Motstander er Eliteseriens tabelljumbo, og har fem poeng opp til kvalik, seks poeng opp til trygg plass.

Nøkkelkamp for høstsesongen. Vinner vi ikke, tror jeg vi kan begynne å fokusere på neste sesong med en gang.

Ingen Stengel. Trente for fullt i dag.

Kjelsrud Johansen tilbake i troppen ser jeg.

Ser at Fridjonsson står oppført som forsvarsspiller nok en gang, skjønner nada nix av det egentlig. Han skulle være offensiv midtbanen og når han endelig kommer tilbake blir han omskolert til midtstopper.

Quote Originally Posted by Gorg View Post
    Ingen Stengel. Trente for fullt i dag.
    Blir litt en ond spiral dette her... Stengel vil ikke signere hvis han ikke får garanti for å spille... Deila vil ikke bruke han før han signerer... og begge to beveger seg lengre og lengre unna hverandre...

Har sett dette før med Martin...
    Wanderer

Neste år så tar vi alt

Quote Originally Posted by wanderer View Post
    Blir litt en ond spiral dette her... Stengel vil ikke signere hvis han ikke får garanti for å spille... Deila vil ikke bruke han før han signerer... og begge to beveger seg lengre og lengre unna hverandre...

Har sett dette før med Martin...
    Ingen skal få garanti om å spille selvsagt. Skal du Ronny skylda her?
    Ett lag i Oslo.

Avhengig

Det kan være Stengel fortsatt ikke er match fit selv om han trente for fullt.
    For et par måneder siden visste halve forumet at Lindkvist ble vurdert som for dårlig av Deila. Det viste seg å ikke stemme.
    Det vi vet er at Stengel har vært syk. Om Deila setter hardt mot hardt, eller om Stengel fortsatt hangler litt vet vi egentlig nada om.
    In the beginning the Universe was created.
    This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
    - Douglas Adams

Keeper og forsvar sier seg selv, men hvem skal spille sentralt med Grindheim? Jeg ser virkelig ikke hva hverken Abdi eller Lekven bidrar med sentralt.
    Får vi se Azemi fra start? Skal bli godt å ha en kraftspiss der fremme som har nese for mål. Spørs på formen hans, selvsagt. Dønnum er en spiller jeg har sansen for, og gjerne ser mer av. Uredd i spillestilen. Spennende fremtid!

Når det gjelder selve kampen er jo dette et STORT og typisk bananskall for vår del.

Tastoman

Quote Originally Posted by Herman7 View Post
    Keeper og forsvar sier seg selv, men hvem skal spille sentralt med Grindheim?
    .
    Magnus Lekven spiller sentralt med Grindheim.
    EVIG VIF

Quote Originally Posted by Oslo-ess View Post
    Magnus Lekven spiller sentralt med Grindheim.
    Det tror jeg også, men føler vi ikke har sett det beste av han enda.. Eller.. Jeg HÅPER vi ikke har sett det beste av han.

Lekven har da vært stabil god for oss. Minus ett par kamper. At det blir litt mye på tvers får mangel på bevegelse rundt han ta. Svak mot godset sist. Tror han viser seg bedre frem i morgen.

Quote Originally Posted by JohnF View Post
    Det kan være Stengel fortsatt ikke er match fit selv om han trente for fullt.
    For et par måneder siden visste halve forumet at Lindkvist ble vurdert som for dårlig av Deila. Det viste seg å ikke stemme.
    Det vi vet er at Stengel har vært syk. Om Deila setter hardt mot hardt, eller om Stengel fortsatt hangler litt vet vi egentlig nada om.
    Men hvorfor spiller Stengel for 2.laget når han ikke er matchfit? Når Kjelsrud Johansen var ute med skade nå nylig var han borte fra både A-laget og 2.laget sin tropp, mens Stengel spiller for 2.laget, uten å være med i troppen for A-laget.

Det godt mulig du har rett altså, men jeg får det bare ikke til å gå opp..

Facebookverifisert
    Tastoman
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by Basement View Post
    Lekven har da vært stabil god for oss. Minus ett par kamper. At det blir litt mye på tvers får mangel på bevegelse rundt han ta. Svak mot godset sist. Tror han viser seg bedre frem i morgen.
    Lekven er god! Er lov å spille noen mindre bra kamper i løpet av sesongen. Vinner mange andreballer og er meget ballsikker. Minuset er at han aldri scorer!

Facebookverifisert
    Tastopat

Quote Originally Posted by ziggy75 View Post
    Lekven er god! Er lov å spille noen mindre bra kamper i løpet av sesongen. Vinner mange andreballer og er meget ballsikker. Minuset er at han aldri scorer!
    Bra at vi klarte å erstatte Sander Berge med en spiller som er omtrent like lite målfarlig, ja. Er heldigvis en rød tråd i spillerrekruteringen vår.

Facebookverifisert
    Tastoman
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by JorgenH View Post
    Bra at vi klarte å erstatte Sander Berge med en spiller som er omtrent like lite målfarlig, ja. Er heldigvis en rød tråd i spillerrekruteringen vår.
    Hehe jada, hadde vært flott om han hadde scora mer, men så lenge han gjør de andre oppgavene sine godt, så skal jeg ikke klage. Lett å ikke legge merke til den defensive jobben.

Facebookverifisert
    Tastopat

Quote Originally Posted by ziggy75 View Post
    Hehe jada, hadde vært flott om han hadde scora mer, men så lenge han gjør de andre oppgavene sine godt, så skal jeg ikke klage. Lett å ikke legge merke til den defensive jobben.
    Er også fornøyd med Lekven, var bare en slags spøk fra min side. Synes allikevel det er litt fascinerende å se hvor ekstremt lite målfarlig en såpass god fotballspiller kan være.

Håper vi får se en snurt av Azemi idag.
    Med han i boksen håper jeg også at vi slår inn lang flere innlegg, og ikke skal tråkle oss igjennom på midten som vi har en lei tedens til.

https://www.youtube.com/watch?v=LKhhwSwTl8o&t=131s

Prøvde også å finne noe positivt å si om Ullevaal. Men det var ikke lett... Fantastisk å endelig bli ferdig med den møkka stadion.

Troppen som oppgis er en bruttotropp så to av dem får ikke være med i kamptroppen. Jeg blir overrasket om ikke en av de to som står over er Kjelsrud. Tipper den andre som ikke får være med er Näsberg med mindre vi har skader som skjules av bruttotroppen.
    Det store spørsmålet er hvor kampklar Azemi er. Dersom han er opp mot hundre prosent tror jeg han får starte, men tipper han ikke er det og derfor må klare seg med siste halvtimen. Tror kvartetten Gyhas Daniel Moa og Azemi kommer til å bli svært farlig framover. Og at det blir enda morsommere for backene å slå innlegg når de kan sikte på han (Azemi).

Er også fornøyd med Lekven, var bare en slags spøk fra min side. Synes allikevel det er litt fascinerende å se hvor ekstremt lite målfarlig en såpass god fotballspiller kan være.
    Grindheim har 1 mål 0 assist på 12 kamper fra start
    Lekveen har 0 mål 1 assist på 13 kamper fra start
    Stengel har 2 mål og 2 assist på 6 kamper fra start.

Sprøtt at ikke stengel spiller mer.
    For the fashion and the passion

Quote Originally Posted by VIFpatriot View Post
    Ingen skal få garanti om å spille selvsagt. Skal du Ronny skylda her?
    Selvsagt ikke. Og som du sier, ingen skal få noe garanti om spilletid. Jeg bare kommenterer ut i fra rykter (altså noe som ikke nødvendigvis er en sannhet).
    Wanderer

Neste år så tar vi alt

Quote Originally Posted by Dresser View Post
    Grindheim har 1 mål 0 assist på 12 kamper fra start
    Lekveen har 0 mål 1 assist på 13 kamper fra start
    Stengel har 2 mål og 2 assist på 6 kamper fra start.

Sprøtt at ikke stengel spiller mer.
    Enda mer sprøtt hvor lite vår sentrale midtbane bidrar med i det offensive. Ikke er dem noe særlig gode bakover heller.
    Wanderer

Neste år så tar vi alt

Tastopat

Skummel statistikk for den sentrale midtbanen. Og det er jo lissom på de to plassene vi også har flest alternativer.

Til kampen idag: denne bare må vinnes!
    Tap gjør at vi fort er i sumpa for de 4 neste kampene er relativt brutale. Må spille på oss selvtillit idag.

Det skal bli deilig å ta farvel med Ullevål som hjemmelag i serien.
    Etter all sannsynlighet også som hjemmelag uansett for i evt. cupfinale senere så er det vel alfabetet som avgjør hjemme- og bortelag og da blir vi bortelag i alle sannsynlige utfall.

Men vi får gå for et verdig farvel og i det minste sørge for at ingen kan si noe om innsatsen på tribunen!
    Syng deg hes for Vål'enga!!

Antall solgte her tro?

Facebookverifisert
    Munndiarétiker

Om det er noen som vil på kampen idag og som ikke har billett, så kan dem gjerne overta min. Kan kontakte meg på 41585997. Mod kan slette denne meldingen om det bryter med regler.

Quote Originally Posted by Loffen View Post
    Det skal bli deilig å ta farvel med Ullevål som hjemmelag i serien.
    Etter all sannsynlighet også som hjemmelag uansett for i evt. cupfinale senere så er det vel alfabetet som avgjør hjemme- og bortelag og da blir vi bortelag i alle sannsynlige utfall.
    Hvilket lag som får status som hjemmelag i en cupfinale avgjøres ved loddtrekning, så det er fullt mulig for Vålerenga å være hjemmelag i fremtidige kamper på Ullevaal Stadion.

http://www.eurosport.no/fotball/elit...28/story.shtml Tromsø uten toppscoreren til kveldens match

Merkelig lagoppstilling:

33 Adam Larsen Kwarasey
    5 Robert Lundström, 4 Jonatan Tollås Nation, 3 Enar Jääger, 21 Simen Juklerød
    15 Daniel Berntsen, 19 Christian Grindheim, 6 Abdisalam Ibrahim
    7 Daniel Fredheim Holm, 11 Bård Finne, 10 Ghayas Zahid

Facebookverifisert
    Tastopat

Quote Originally Posted by christer1913 View Post
    Merkelig lagoppstilling:

33 Adam Larsen Kwarasey
    Ja, reagerte litt på dette selv. Virker som om Deila ikke er helt fornøyd med midtbanen og strever litt med å finne en treer som fungerer. Har vært mye bytting i det siste. Hvis vi først skal drive å rokkere om der så skulle jeg gjerne sett Agyri.

Det som er mest overraskende er vel at Moa er i troppen uten å starte. Var overbevist om at han var skada da jeg så laget, men den gang ei. Ellers overraskende at Azemi ikke er i kamptroppen. Han og Näsberg utelatt etter å ha vært i brutto troppen.
    Merker jeg ble litt nervøs av den oppstillingen der, skulle gjerne sett at vi startet med en midtspiss. Trøsten er at vi har kjelsrud og moa på benken om det skulle knipe.
    Ser nå at det står på klubbens sider at Azemi har blitt syk.

Ja, reagerte litt på dette selv. Virker som om Deila ikke er helt fornøyd med midtbanen og strever litt med å finne en treer som fungerer. Har vært mye bytting i det siste. Hvis vi først skal drive å rokkere om der så skulle jeg gjerne sett Agyri.
    Ernest er veldig god, og jeg skulle også gjerne sett mer av han. Samtidig har jeg veldig trua på at Berntsen kan blomstre med spilletid. Abdi må opp MANGE hakk. Tydelig en favoritt hos Deila.

Finne trenger en scoring i dag. Var frisk med en gang da han kom inn mot Elverum, men forsvant utover i kampen.

Quote Originally Posted by christer1913 View Post
    Merkelig lagoppstilling:

33 Adam Larsen Kwarasey
    Finne kommer ikke til sin rett som ensom spiss, og har ikke bevist noe i den rollen - så dette finner jeg merkelig.
    Hva er det Ronny ser her som ikke vi andre ser? Ikke løper han mye heller, utover de 10-15 første.
    Midtbanen er overraskende ja, men ikke så veldig svekket vil jeg si, og bedre offensivt enn tidligere.
    Kanskje de sammen kan klare å mate Finne med riktige pasninger? La oss krysse tæra og håpe vi avslutter seriespill på Ullevål med glans!
    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Facebookverifisert
    Tastopat
    Wild Touch's Avatar

Quote Originally Posted by bohem33 View Post
    Det som er mest overraskende er vel at Moa er i troppen uten å starte.
    Det synest jeg ikke. Han er ikke i nærheten av sin gamle form.
    Han kom ble svett og dett var dett

Selvfølgelig er Azemi syk og Stengel ikke tatt ut.....KATASTROFE !! Her tipper jeg d blir en jevn kamp med lite tempo fra oss, men det hadde ikke bekymret meg en dritt hadde vi hatt Stengel på banen, for han hadde garantert avgjort med et utsøkt frispark som vanlig !! 👍🏻....alle lag trenger sånne spillere!! Stengel gir ALT for Enga og det blir latterlig at Deila ikke bruker han for og evt sette et eksempel. Man bruker de beste uansett og ikke minst i den posisjonen vi er i på tabellen nå og er vel i gen tvil om at Stengel er pr i dag bedre enn Berntsen og abdi !!
    Nå MÅ d bli en avklaring om Stengel.....Deila, våkn opp!!

Og Finne ???? Hva i all verden har han gjort de siste kampene Deila ???
    Merkelig start 11'r

Facebookverifisert
    Tastopat

Quote Originally Posted by Wild Touch View Post
    Det synest jeg ikke. Han er ikke i nærheten av sin gamle form.
    Enig. Moa fikk vel en sjanse til å finne frem til sitt gamle jeg mot Elverum i cupen. Da var han usynlig hele det jeg så av kampen. Synes Finne har vist mer i år, uten at noen av dem egentlig har vært glimrende.

Facebookverifisert
    Tidstjuvradd
    g-maZta's Avatar

Ekstremt skuffende at Azemi ikke spiller. Hadde gledet meg skikkelig til å se hva han tilfører laget. Jaja. Må bare vente en uke til da...

Alt annet enn seier i dag er uakseptabelt! Heldigvis er DFH tilbake. Han er viktig!
    Håper vi byr på litt snadderfotball i dag.

Tidstjuvradd

Ikke meningen å syte, men nedtellingen til oppvarmingen er bare harry.

Quote Originally Posted by enga View Post
    Ikke meningen å syte, men nedtellingen til oppvarmingen er bare harry.
    Haha, helt enig!
    Jeg vil tro at barna synes det er gøy, så da lar jeg det bare forbigå 😁