Page 1 of 28 1234561121 ... LastLast
Results 1 to 40 of 1117

Driftsleder

Tastoman

Default Rykte-, ønske- og overgangstråd for vinteren 2017/18

Nå er sommeren over, så vi starter en ny tråd med blank ark og helt ny innleggskapasitet.

Rykter, overganger og ønsker diskuterer vi her.

Jeg håper vi har tettet hull i forsvar og har en skikkelig backup spiss til Azemi på plass. Vi trenger en som holder nivå og kan gå inn hvis Azemi er skadet eller har karantene. Det er kanskje for mye å be om, men jeg håper vi ikke havner i en situasjon hvor vi må starte fast med Kjelsrud Johansen. Han egner seg best til å komme innpå siste 15-20 min i en krigekamp. Når han starter kamper så forsvinner han helt... Ja, han scoret mot ett B preget RBK som var helt utladet etter Ajax seieren, men jeg mener han ikke holder nivå til å drive å starte kamper for oss i Eliteserien.

Facebookverifisert
    Munndiarétiker

Synes Lundström gjør mange merkelige valg offensivt for tiden, og han er ikke til å stole på defensivt.

Amin Nouri har vel ikke signert ny kontrakt med Brann ennå? Håper han kommer hjem, og satses på som høyreback. Mens vi venter på Sandrakumar eller Borchgrevinks gjennombrudd.

Facebookverifisert
    Småvarm

Dette er jeg helt enig i. Det hjelper ikke at Lundström er rask når han hele tiden må løpe dit han skulle vært. Nouri er en bra (og kanskje gratis) mann. Godt alternativ!

Munndiarétiker

Quote Originally Posted by Pez View Post
    Dette er jeg helt enig i. Det hjelper ikke at Lundström er rask når han hele tiden må løpe dit han skulle vært. Nouri er en bra (og kanskje gratis) mann. Godt alternativ!
    Er det ikke ofte sånn at hvis en spiller er Bosmann, og kan komme gratis, så krever de tilsvarende mer i sign-on fee. Dette betyr i så fall at kostnaden ikke blir så mye mindre enn hvis de må kjøpes ut av en eksisterende kontrakt? Det er i alle fall sånn jeg har forstått det, men min kunnskap om dette er heller begrenset, så her kan jeg fort ta feil.

Facebookverifisert
    Munndiarétiker

Ifølge Transfermarkt har ikke Nouri agent, og det vil nok presse sign-on fee'en ned en del.

EDIT:
    https://www.aftenposten.no/100Sport/...e-216447b.html

I denne artikkelen står det at Kent Karlsen er Nouris agent. Er det samme mann som spilte for oss på nittitallet?

Men for all del, hvis det finnes bedre alternativer på markedet kan vi gå for en annen høyreback. Dog tviler jeg på at hverken Deila eller Igor Aase har så veldig god oversikt.

Bablefant

Quote Originally Posted by tasse View Post
    Er det ikke ofte sånn at hvis en spiller er Bosmann, og kan komme gratis, så krever de tilsvarende mer i sign-on fee. Dette betyr i så fall at kostnaden ikke blir så mye mindre enn hvis de må kjøpes ut av en eksisterende kontrakt? Det er i alle fall sånn jeg har forstått det, men min kunnskap om dette er heller begrenset, så her kan jeg fort ta feil.
    Mja, de krever vel sjelden mer i SOF enn en overgang ville kostet men det er noe de kan kreve, ja. Nå forutsetter det også at vedkommende har flere tilbud og velge mellom. Vi (eller Trøim da) betalte en latterlig høy SOF for Moa som ingen ville ha, men jeg føler at vi mindre flink med penger enn Ferdinand og Imelda Marcos så det er vel ikke akkurat noen målestokk.

Quote Originally Posted by tasse View Post
    Det er vel ikke noe fasit på det. Alle spillere prøver vel å sikre seg best mulig deal ut fra de kort de har på hånda. En etterspurt spiller vil kreve et stort sign on fee og/eller høyere lønn. En annen kontraktløs spiller vil være fornøyd bare med å få en kontrakt.

Hadde vært bra med Mouri, også han midtstopperen da, han med fart og ballbehandling

Realistisk sett så trenger vi minst en back og 1-2!midtstopperre, avhengig av hvordan det blir med Jàäger. Agyiri, Stengel og Grindheim har vel ikke kontrakt for neste år på midtbanen. Moa kan vi ikke stole på og Azemi vet vi ikke noe om så kanskje vi trenger folk fremover på banen også.

Får håpe Deila er bedre forberedt nå enn i de to foregående vinduene. Er mye kvalitet som må erstattes. Nytter ikke med panikkjøp sent i mars.

Vi har i hvert fall cash til overgangsvinduet. Så får vi håpe vi har oversikten i markedet. Usikker.

https://www.dagbladet.no/sport/deila...ekdal/68701608
    Ett lag i Oslo.

Quote Originally Posted by VIFpatriot View Post
    Vi har i hvert fall cash til overgangsvinduet. Så får vi håpe vi har oversikten i markedet. Usikker.

https://www.dagbladet.no/sport/deila...ekdal/68701608
    Dette vinduet blir eksamen for Deila. Forventer også at vi er mer stabile i prestasjonene neste sesong. Nå har vi byttet på å ha ræva høst og vårsesong om hverandre i gud vet hvor mange år.

Quote Originally Posted by tordvif View Post
    Dette vinduet blir eksamen for Deila. Forventer også at vi er mer stabile i prestasjonene neste sesong. Nå har vi byttet på å ha ræva høst og vårsesong om hverandre i gud vet hvor mange år.
    Ja, det kan du si. Spørsmålet er vel mer i hvilken divisjon vi skal hente spillere til. Inntil videre så får vi vel anta at det er Eliteserien.

Men jeg skjønner lite av det han sier i det intervjuet.

- Vi har hatt store utskiftninger i troppen. Sammenliknet med slutten av fjorårets sesong er 14-15 spillere borte. Vi har fått inn 9-10 spillere.

Til kampen i går så var det Larsen i mål og Berntsen som var nye av året. I tillegg hadde vi Abdi, Ejuke og Azemi på benk. Med de 9-10 nye må han vel også regne inn juniorer. Under Deila har vi hentet Abdi, Berntsen, Azemi, Larsen, Ejuke, Horn Myhre og Finne. I tillegg lånte vi Keita på våren. Pirk kanskje, men dette er vel ikke 9-10 nykommere?

At vi har mistet 14-15 spillere er jeg helt uforståelig til. Wæhler, Simon Larsen, Lindkvist, Zahid, Berge er vel de viktigste som er borte. I tillegg har vi latt juniorer som Alba, Castro, Falk Larsen etc gå. Men det nytter jo ikke å skylde på store utskiftninger.

Av de som har kommet til har Adam Larsen spilt fast siden han kom. Resten bidrar jo med lite eller ingenting. Problemet er jo ikke at vi bygger et nytt lag, for det gjør vi jo ikke. Problemet er at Wæhler, Lindkvist, Zahid og Berge alle var nøkkelspillere for oss, men som ikke har blitt erstattet.

Så følger han opp med: - Samtidig er det blitt en del nye ting, det er helt naturlig når det kommer inn en ny trener. Det første året handler om å prøve og feile litt.

Prøve og feile? Det er vel litt andre toner enn før sesongen. Var ikke poenget med denne glidende overgangen mellom Deila og Rekdal at det skulle være unødvendig?

Nå står vi uansett der vi gjør og det er fortsatt mulig å redde sesongen. Men tre poeng på siste sju kamper er ikke akkurat betryggende form å ta med seg inn i høstsesongen. Så ja, vinterens overgangsvindu er ekstremt viktig. Da må vi erstatte kvaliteten vi har mistet og kommer til å miste og i tillegg forsterke oss. Forhåpentligvis så skal vi forsterke oss for en ny sesong i Eliteserien og til Europa League.

Vintervinduet er helt nødt til å bli bra, men har vi oversikten over markedet? Aase er vel 50 % speider, 50 % andre ting. Vi har ikke sportssjef.

FrankO nevnte noe om et lengre intervju med Deila angående disse tingene. Hadde satt pris på svar, for vinduene hittil har vært skrale.

Mye bra ut, noe bra inn, men mest tja.
    Ett lag i Oslo.

Hvis Mos vil tilbake til Oslo så håper jeg Vålerenga er interessert. Fyren scorer jevnt og trutt for AAFK som ikke er spesielt bedre enn VIF.

Quote Originally Posted by Nils_de-Noia View Post
    Ja, det kan du si. Spørsmålet er vel mer i hvilken divisjon vi skal hente spillere til. Inntil videre så får vi vel anta at det er Eliteserien.

Men jeg skjønner lite av det han sier i det intervjuet.

- Vi har hatt store utskiftninger i troppen. Sammenliknet med slutten av fjorårets sesong er 14-15 spillere borte. Vi har fått inn 9-10 spillere.

Til kampen i går så var det Larsen i mål og Berntsen som var nye av året. I tillegg hadde vi Abdi, Ejuke og Azemi på benk. Med de 9-10 nye må han vel også regne inn juniorer. Under Deila har vi hentet Abdi, Berntsen, Azemi, Larsen, Ejuke, Horn Myhre og Finne.
    Det er jo godt mulig han tenker på Grødem, Hay, Elsebutangen. I tillegg var Deila involvert i overgangen til Lekven og Kjelsrud Johansen. Begge to kom etter at Deila kom til klubben, og Lekven snakker spesielt om at han gledet seg til å jobbe med Deila.

Det som er mest prekært nå er en ny midtstopper, men jeg tror det blir ganske mange utskiftninger. Jeg håper vi henter en venstreback som kan utfordre Juklerød. Helst ønsker jeg at Juklerød flyttes opp på Høyrekant igjen. Som du sier må vi få inn noe skikkelig kvalitet.

Det er jo godt mulig han tenker på Grødem, Hay, Elsebutangen. I tillegg var Deila involvert i overgangen til Lekven og Kjelsrud Johansen. Begge to kom etter at Deila kom til klubben, og Lekven snakker spesielt om at han gledet seg til å jobbe med Deila. .
    Han sier jo "slutten av fjorårets sesong", så det er neppe dem. Spiller jo ingen rolle. Men 9-10 nye fjes, inkludert juniorer, i løpet av et år er jo ikke akkurat massive utskiftninger.

Jeg bare stusser over at han tilpasser svarene dagens situasjon. Det er heller ikke sånn at det første året er for prøving og feiling. Han har jo i realiteten vært her et år og vel så det allerede.

Borettslagshurpe

Det er jo godt mulig han tenker på Grødem, Hay, Elsebutangen. I tillegg var Deila involvert i overgangen til Lekven og Kjelsrud Johansen. Begge to kom etter at Deila kom til klubben, og Lekven snakker spesielt om at han gledet seg til å jobbe med Deila.

Det som er mest prekært nå er en ny midtstopper, men jeg tror det blir ganske mange utskiftninger. Jeg håper vi henter en venstreback som kan utfordre Juklerød. Helst ønsker jeg at Juklerød flyttes opp på Høyrekant igjen. Som du sier må vi få inn noe skikkelig kvalitet.
    Vi er det laget som har scoret nest minst i tippeligaen, nå det gjelder antall innslupne er vi sånn midt på tabellen.
    Da bør ikke midtstopper være første prioritet,når hele laget skriker etter offensive kvaliteter. Terminer kontraktene til Moa og Fredheim en gang i tiden gode spillere, men dessverre med den skade cv de gutta har er tiden for toppfotball over og erstatt de med noen kvalitets forsterkninger. La oss håpe på kvalitet i neste overgangs vindu og ikke kvantitet.

Vi trenger kvantitet av kvalitet. Skjønner ikke hvorfor vi skal kvitte oss med Moa og DFH. Vi får jo ikke solgt dem, så de kan like gjerne bidra med det de kan når de kan ut kontraktstiden.

Facebookverifisert
    Munndiarétiker

Quote Originally Posted by Nils_de-Noia View Post
    Vi trenger kvantitet av kvalitet. Skjønner ikke hvorfor vi skal kvitte oss med Moa og DFH. Vi får jo ikke solgt dem, så de kan like gjerne bidra med det de kan når de kan ut kontraktstiden.
    Dette er jeg helt enig i. Alle, også Moa og Daniel selv, innser nok at tiden da de er stabilt skadefrie over tid, er forbi. Vi trenger fullgode erstattere for begge de to. Men tenk for en herlig situasjon vi kan havne i, hvis vi har både Daniel og Moa skadefrie, og i form, på benken. Der har vi virkelig spillere som kan forandre kampbildet, hvilket er totalt mangelvare i dag. Og de vil gi nærmest hvem som helst kamp til døra for å være i en startelver. Jeg mener det ville være hjernedævven å si opp kontraktene. Men litt mindre matcher har de nok begge godt av, sånn med tanke på skader.

Quote Originally Posted by Keyser View Post
    Terminer kontraktene til Moa og Fredheim.
    Vel, så lett er det ikke da med mindre det er en klausul i kontrakten om akkurat det. Noe jeg tviler sterkt på at de har gått med på. Uansett så håper jeg vi nå endelig kan vinke farvel til det tullet om å hente skadede spillere som kanskje spiller neste kamp som kanskje en gang i fremtiden kommer tilbake... Har jo nesten blitt et varemerke hos oss det...

Facebookverifisert
    Tastopat

Quote Originally Posted by Trasskuken View Post
    Vi trenger fullgode erstattere for begge de to. Men tenk for en herlig situasjon vi kan havne i, hvis vi har både Daniel og Moa skadefrie, og i form, på benken.
    Tror dessverre at dette er et scenario som er urealistisk. Moa og DFH er i mine øyne spillere som først og fremst fungerer når de er i form og spiller flere kamper på rad uavbrutt. Imidlertid virker det som om kroppen deres ikke tåler den type belastning lenger. Er enig i at tanken på DFH og Moa som sitter sultne på benken, klare for å bidra når det trengs er fin. Jeg tror bare ikke at det kommer til å bli sånn. Det beste hadde vært om vi fikk terminert kontraktene med de to og kunne brukt de frigjorte ressursene på friske, yngre spillere med tilsvarende kvalitet. Er nok ikke noen krise hvis ikke det skjer, for begge to er fine ambassadører for klubben og sikkert viktige innad i gruppa, men tror det hadde vært best for alle.

Tidstjuvradd

Quote Originally Posted by Trasskuken View Post
    Men litt mindre matcher har de nok begge godt av, sånn med tanke på skader.
    Tja, blir det færre kamper nå, havner de omtrent på minussida..
    Vi er Vål'enga!!

Hva vi trenger:
    Venstreback.
    Midtstopper (?)
    Defensiv midtbanespiller
    Ving
    Spiss

Sier bare lykke til med dette! Håper scoutingen allerede er godt på vei.

Facebookverifisert
    Tastoman
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by EngaForAlltid View Post
    Hva vi trenger:
    Venstreback.
    Midtstopper (?)
    Defensiv midtbanespiller
    Ving
    Spiss

Trenger vi virkelig en defensiv midtbanespiller? Hvis Stengel forsvinner, så ja, men må ikke glemme at det er noen spennende unggutter på vif2 som bør få litt matching der etterhvert.

Quote Originally Posted by ziggy75 View Post
    Trenger vi virkelig en defensiv midtbanespiller? Hvis Stengel forsvinner, så ja, men må ikke glemme at det er noen spennende unggutter på vif2 som bør få litt matching der etterhvert.
    Synes rett og slett det blir for tynt med Grindheim og Lekven som sittende midtbanespillere da ingen av de er spesielt gode defensivt. Det blir ikke mye hjelp å få for forsvaret. Lekven er brukbar på å gjenvinne ball ja, men skulle gjerne hatt en som er enda bedre på akuratt den biten.

Facebookverifisert
    Munndiarétiker

Quote Originally Posted by EngaForAlltid View Post
    Hva vi trenger:
    Venstreback.
    Midtstopper (?)
    Defensiv midtbanespiller
    Ving
    Spiss

Synes vi skal satse på Juklerød som venstreback. Vist stigning i det siste og er overraskende god defensivt i det siste. Ønsker meg heller en ny høyreback, da Lundström varierer veldig i pasning- og innleggskvalitet. I tillegg er han utrygg defensivt.

Jääger har vært god i år, men begynner å dra på årene. Finner vi en yngre som er like god eller bedre, så ja takk!

Jeg er egentlig fornøyd med Lekven, og nå som vi går over til 4-3-3 kommer han kanskje mer til sin rett som anker på midten. Fridjonsson kan også gjøre en god jobb her.

Finne, Dønnum, Grødem, Chiddy, Bilal Njie og DFH er aktuelle som vinger neste år. Kanskje vi bør få inn en erfaren med skikkelig kvalitet?

Azemi, Kjelsrud, Moa, Elsebutangen. Har vi plass til flere spisser?

Facebookverifisert
    Tastoman
    ziggy75's Avatar

Synes rett og slett det blir for tynt med Grindheim og Lekven som sittende midtbanespillere da ingen av de er spesielt gode defensivt. Det blir ikke mye hjelp å få for forsvaret. Lekven er brukbar på å gjenvinne ball ja, men skulle gjerne hatt en som er enda bedre på akuratt den biten.
    Tror nok det blir noen endringer på midtbanen neste sesong uansett, men noen må eventuelt bort.
    Grindheim begynner å bli gammel. Joakim Jonsson mener vi bør kvitte oss med Moa, DFH og Grindheim:
    https://www.nordicbet.com/no/blogg/f...son-vif-krise/
    Stengel ser det kanskje ikke så lyst for heller, og Abdi vil sikkert finne seg en ny klubb hvis det ikke fungerer bedre.

Facebookverifisert
    Tastopat

Tror nok det blir noen endringer på midtbanen neste sesong uansett, men noen må eventuelt bort.
    Grindheim begynner å bli gammel. Joakim Jonsson mener vi bør kvitte oss med Moa, DFH og Grindheim:
    Stengel ser det kanskje ikke så lyst for heller, og Abdi vil sikkert finne seg en ny klubb hvis det ikke fungerer bedre.
    Moa og DFH er jeg enige i, selv om det selvsagt ikke bare er å kaste dem ut så lenge de har kontrakt. Når det kommer til Grindheim så skjønner jeg ikke helt hvorfor det haster så fælt å få han ut. Han er ikke veldig skadeplaget og presterer fortsatt bra, samtidig som han er en kontinuitetsbærer i klubben. Ser egentlig ikke noe problem med å gi han et år til, selv om jeg er skeptisk til om han bør fortsette å være kaptein og like fast i startoppstillingen som han er i år.

Facebookverifisert
    Munndiarétiker

https://www.oa.no/sport/fotball/jo-i.../s/5-35-493246

Jo Inge Berget kunne kanskje vært noe? Spilte vel ving under Deila i Godset. Men blir nok for dyr i drift.

Facebookverifisert
    Munndiarétiker

Når jeg tenker meg om vet jeg ikke helt hva jeg synes om denne "jeg vil spille spiss"-uttalelsen..

Du har nok rett i det. Kanskje en spiller som Abdi endelig finner sin plass på midten. Det har han i hvert fall ikke gjort til nå og vimser rundt i stedet. Jeg er enig med Jonsson at det er på tide å fase ut ringrevene fra gullaget i 05. Synes Grindheim har blitt fryktelig seig og reservert for å takle. Det er rett og slett lite igjen av han. Han jobber og løper fortsatt, men han skaper jo nada nix fremover. Samtidig som han ikke er spesielt god bakover. Jeg forventet at han skulle ta litt tak fremover i banen mens Lekven lå litt lenger bak. Nå har Grindheim hatt muligheten til det, men han skaper lite.

Moa og DFH er alt for mye skadet og bør heller få jobb innad i Vålerenga som ambassadører hvis de ønsker det. De kan selvsagt være med å trene og kanskje være med i troppen, men det er på tide å fase de ut av startoppstillingen i større grad enn det som har blitt gjort denne sesongen. Så Deila får bygget sitt lag med spillere som passer inn i måten han ønsker å spille på.

Mange av spillerne vi har nå er ikke gode nok. Og mange er mye skadet. Nation Larsen Lekven Fridjonsson Azemi DFH er de eneste som pr dags dato holder ett visst ok nivå. Så enkelt er det.

Quote Originally Posted by Shtian View Post
    https://www.oa.no/sport/fotball/jo-i.../s/5-35-493246

Jo Inge Berget kunne kanskje vært noe? Spilte vel ving under Deila i Godset. Men blir nok for dyr i drift.
    Så lenge han kommer gratis så kan han få en normal lønn og et sign on fee i tillegg? Det blir jo ikke noe mer enn å kjøpe en spiller og bare gi han lønn? Wolff Eikrem har også en kontrakt som går ut og kan sikkert fint erstatte Zahid. Men et drawback nå er jo at vi ikke vet om vi spiller i Eliteserien neste år. Det gjør det nok litt vanskeligere å få signaturene deres alt nå.

Quote Originally Posted by Basement View Post
    Mange av spillerne vi har nå er ikke gode nok. Og mange er mye skadet. Nation Larsen Lekven Fridjonsson Azemi DFH er de eneste som pr dags dato holder ett visst ok nivå. Så enkelt er det.
    Hvilket nivå holder Azemi?? han har ikke vist noe enda....
    ....

Tråkk på en KANARI

Quote Originally Posted by 2m@s View Post
    Holdt i hvert fall et høyt nivå for B/G i fjor, før han dro til Israel. Bra med mål og assist.
    Ett lag i Oslo.

Quote Originally Posted by VIFpatriot View Post
    Holdt i hvert fall et høyt nivå for B/G i fjor, før han dro til Israel. Bra med mål og assist.
    Irriterende at vi ikke bare signerte han i vinter, men igjen var vi ikke villig til å betale det B/G ønsket. Hadde vi kjøpt han med en gang i vinter så hadde vi fått han i form. Nå må han bruke lang tid på å komme seg i form.

Munndiarétiker AcsOnFire's Avatar

Quote Originally Posted by 2m@s View Post
    han scorer mål i hver fjerde kamp sånn cirka
    http://www.altomfotball.no/element.d...ersonId=256686

Ser på Twitter at Stokken spekulerer i rundt 2 mill i året til Ibrahim, pluss sign on fee.
    Endelig har vi klart å fjerne unødvendige millionlønninger, og så klarer f... meg Deila å signere en ubrukelig spiller på 2 mill i året? (Med forbehold om at det stemmer for øvrig...)

Hadde jeg hatt en stol akkurat nå så hadde jeg falt av den...
    Wanderer

Neste år så tar vi alt

Quote Originally Posted by wanderer View Post
    Ser på Twitter at Stokken spekulerer i rundt 2 mill i året til Ibrahim, pluss sign on fee.
    Endelig har vi klart å fjerne unødvendige millionlønninger, og så klarer f... meg Deila å signere en ubrukelig spiller på 2 mill i året? (Med forbehold om at det stemmer for øvrig...)

Hadde jeg hatt en stol akkurat nå så hadde jeg falt av den...
    Jeg har hørt rykter om at han tok med seg lønna fra Viking.
    Og at han var klubbens best betalte spiller, og det var derfor Viking ga han gratis til oss.
    Tror jeg leste det i rogalandsposten eller hva faen avisen heter der borte.