Page 40 of 76 FirstFirst ... 1020303536373839404142434445506070 ... LastLast
Results 1,561 to 1,600 of 3007

Kunne Etzaz Hussain vært noe for oss? Nå reiser jo Eikrem til Spania på treningsleir sammen med Molde, så det er vel bare ett tidspunkt før han signerer for de. Hussain har vært her tidligere i ca 2 timer før han ble sendt på dør av Martin Andresen. Men han kunne kanskje tatt plassen til Agyiri når han blir sendt på nytt utlån eller eventuelt hvis han er skadet. Det negative her er at han har Jim Solbakken som agent, og han er nok også typen til å hoppe på første fly til utlandet når sjansen byr seg. Han er likevel en helt ok Eliteseriespiller som vi kunne fått nytte av.

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by tordvif View Post
    Kunne Etzaz Hussain vært noe for oss? Nå reiser jo Eikrem til Spania på treningsleir sammen med Molde, så det er vel bare ett tidspunkt før han signerer for de. Hussain har vært her tidligere i ca 2 timer før han ble sendt på dør av Martin Andresen. Men han kunne kanskje tatt plassen til Agyiri når han blir sendt på nytt utlån eller eventuelt hvis han er skadet. Det negative her er at han har Jim Solbakken som agent, og han er nok også typen til å hoppe på første fly til utlandet når sjansen byr seg. Han er likevel en helt ok Eliteseriespiller som vi kunne fått nytte av.
    Er ikke Hussein i Odds?

Quote Originally Posted by ziggy75 View Post
    Er ikke Hussein i Odds?
    Han var der kun på lån. Skal være tilbake i Molde nå.

Ne, nei og atter nei.
    Vil vi ha inn en potensiell ny stemningsdreper alá Singh?
    Etzaz kom til Vålerenga fra Man utd's juniorlag og ville ha Garantier på fast spilletid. Det kunne han selvsagt ikke få da han hadde NULL å vise til på profesjonelt nivå. Som unggutt ville han ikke sloss for en plass på laget fordi han allerede DA var for stor for denne klubben.

Han har forhåpentligvis blitt mer moden siden den gang. Men han slår meg ikke som en som vil blø for drakta vår. Dessuten har vi allerede et tosifret antallt små teknikkere i stallen, så den spillertypen er det aller siste vi trenger.
    Legg bort den tanken er du snill.

Det er mulig du har helt rett! Men forskjellen fra den gang er at han har bevist at han holder ett bra eliteserie nivå..

Andresen var jo også kjent for å havne på kant med en del spillere, men det betyr på ingen måte at Hussain er frikjent her. Hvis det stemmer at han krevde spilletid så er ikke det noe en spiller har rett til å gjøre. Da må man la beina snakke og bevise det på den måten.

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Andresen var jo også kjent for å havne på kant med en del spillere, men det betyr på ingen måte at Hussain er frikjent her. Hvis det stemmer at han krevde spilletid så er ikke det noe en spiller har rett til å gjøre. Da må man la beina snakke og bevise det på den måten.
    At en av solbakkens spillere KREVER spilletid? Nei, nå har jeg aldri....

Slutt å liste opp spillere med solbakken som agent. Han er en sleip jævel som setter egen lommebok først. Han skaper bare splid og trøbbel. Jævla skroting!

Tippekonge 2015 Daniel's Avatar
    Blog Entries
    33

Det er mulig du har helt rett! Men forskjellen fra den gang er at han har bevist at han holder ett bra eliteserie nivå..
    Gjør han det? Molde leter etter midtbanespillere samtidig som de sender han på lån til en konkurrent så tror han er rimelig langt unna der.

Quote Originally Posted by Daniel View Post
    Gjør han det? Molde leter etter midtbanespillere samtidig som de sender han på lån til en konkurrent så tror han er rimelig langt unna der.
    Og det kan det selvsagt være flere årsaker til. Han har likevel bevist i flere sesonger, blant annet når Molde hadde 2 år med seriegull. At han er en god Eliteseriespiller. Han var også ett friskt pust på ODD den halve sesongen han var der i fjor. Han har 136 Eliteserie kamper for Molde, 11 mål og 17 assist. Han er også bare 24 år. Han hadde ikke hatt så mange kamper hvis han ikke hadde holdt nivået, og det gjør han.

Og det kan det selvsagt være flere årsaker til. Han har likevel bevist i flere sesonger, blant annet når Molde hadde 2 år med seriegull. At han er en god Eliteseriespiller. Han var også ett friskt pust på ODD den halve sesongen han var der i fjor. Han har 136 Eliteserie kamper for Molde, 11 mål og 17 assist. Han er også bare 24 år. Han hadde ikke hatt så mange kamper hvis han ikke hadde holdt nivået, og det gjør han.
    Joda, men han kommer til å skape dritt stemning i garderoben. Når han i tillegg har slimålen Jim som agent så tenker jeg vi heller kan la Sarpsborg eller Strømsgodset legge inn et bud.

Quote Originally Posted by JohnF View Post
    Joda, men han kommer til å skape dritt stemning i garderoben. Når han i tillegg har slimålen Jim som agent så tenker jeg vi heller kan la Sarpsborg eller Strømsgodset legge inn et bud.
    Vi får konkludere med at han er: styr unna, da Personlig ønsker jeg meg uansett en litt mer fysisk midtbanespiller. Han vi har på prøvespill ser jo spennende ut.

Quote Originally Posted by JohnF View Post
    Hvordan tørr du være så bastant? Hvis dette er noe som stammer fra mange år siden, så syntes jeg det er litt stusselig å stemple en spiller som en dårlig person.

Jeg vet at Etzaz Hussain har vært ganske så høy på pæra i ung alder, noe som kan stamme fra at han var i United sitt akademi.
    De siste 'ryktene', og dialogen jeg har hatt med spillere i Odd gir heeeelt andre skussmål om Etzaz.
    Jeg forsvarer ikke historikken rundt Etzaz, men det er en forskjell å være 18-19 år og 25.

Hvis VIF fortsetter med 4-3-3 så passer Etzaz perfekt inn i en indreløperrolle. Jeg gir faen i om det JS som agent, eller at han ikke er god nok for Molde. Om han hadde vært like god for VIF (potensielt) i år, som han var for Odd i høst...så tenker jeg dere (vi) har en ny favoritt brennkvikt.

Edit: Attpåtil med potensial for videresalg....

Spørsmålet er hvordan Etzaz ville passet inn i en 4-2-3-1 formasjon, som også er en formasjon Deila bruker en del. Er han god nok defensivt til å ligge som defensivt sammen med Lekven? Jeg er i hvert fall helt sikker på at han kan spille i en 3"er foran spissen, men der har vi jo en god del alternativer allerede.. Som indreløper i 4-3-3 så er han perfekt, og hadde gått rett inn på laget vårt. 4-3-3 er jo en formasjon som ble brukt mye i fjor også.

Quote Originally Posted by Termii View Post
    Hvordan tørr du være så bastant? Hvis dette er noe som stammer fra mange år siden, så syntes jeg det er litt stusselig å stemple en spiller som en dårlig person.

Jeg vet at Etzaz Hussain har vært ganske så høy på pæra i ung alder, noe som kan stamme fra at han var i United sitt akademi.
    De siste 'ryktene', og dialogen jeg har hatt med spillere i Odd gir heeeelt andre skussmål om Etzaz.
    Jeg forsvarer ikke historikken rundt Etzaz, men det er en forskjell å være 18-19 år og 25.

Hvis VIF fortsetter med 4-3-3 så passer Etzaz perfekt inn i en indreløperrolle. Jeg gir faen i om det JS som agent, eller at han ikke er god nok for Molde. Om han hadde vært like god for VIF (potensielt) i år, som han var for Odd i høst...så tenker jeg dere (vi) har en ny favoritt brennkvikt.

Hvordan jeg tør? Nei, si det...sist han var i klubben så oppførte han seg på en måte som gjorde at klubben var villig til å rive en kontrakt med to år gjenstående i biter og sparke fyren på første og beste tog til Fredrikstad.
    Jeg kjenner ikke fyren personlig, så slik sett har du jo et poeng. Men folk endrer ikke personlighetstype bare fordi de blir 6-7 år eldre.

Jeg er ekstremt positivt til at Deila & Co ser nedover til Afrika.
    Man finner spillere med X faktor vi ikke har sjans til å se i skandinavia.
    Hvis man finner slike spillere i norden koster de 10 mill ekstra med det samme.
    Vi kan si mye om overgangvinduet i fjor. Men vi skal huske på at Deila fant Ejuke.
    Etter hva vi har sett så langt skal det mye til for at Michael ikke får kontrakt. Kun 19 år gammel.
    Hvis de fortsetter med å finne slike spillere tjener vi mye i eksport i fremtiden.

Quote Originally Posted by christer1913 View Post
    Etter hva vi har sett så langt skal det mye til for at Michael ikke får kontrakt. Kun 19 år gammel.
    Hvis de fortsetter med å finne slike spillere tjener vi mye i eksport i fremtiden.
    I følge Dagsavisen skulle Michael egentlig ikke spilt fra start av 2.omgangen heller, men fikk sjansen fordi Henrik Kjelsrud Johansen var skadet. Virker nesten som om Deila hadde bestemt seg for å ikke satse på han før denne kampen, men lot seg imponere nok i dag til at han blir med til La Manga...

Facebookverifisert

Vaktmester

Blog Entries
    2

Quote Originally Posted by xxerikxx View Post
    I følge Dagsavisen skulle Michael egentlig ikke spilt fra start av 2.omgangen heller, men fikk sjansen fordi Henrik Kjelsrud Johansen var skadet. Virker nesten som om Deila hadde bestemt seg for å ikke satse på han før denne kampen, men lot seg imponere nok i dag til at han blir med til La Manga...
    Tror ikke det var sånn, vi har bare 2 plasser på topp, naturlig at både azemi og Kjeldsrud Johansen får spille. Så hadde man antageligvis gått over til 4-4-2 eller noe sånn etter hvert. Uansett så virker det som han har gjort det bra på treningene etter det som har blitt skrivet av sotahjørnet.

Peter Michael i blått!!! Gi meg håp! Jeg vil ha en spiller som gjør at jeg kjøper sesongkort til familien!

Quote Originally Posted by Termii View Post

INGEN vil ha Etzaz med dårlige holdninger tilbake i Enga. Når du har vært i Enga før og trudd at du har vært superstjerne, og kun bidratt til dårlig stemning. Så får han heller stole på at Slim Jim finner en koselig klubb i Tjadikistan som utbetaler lønn sånn som dem vil. Absolutt non person non grata!

Quote Originally Posted by ForesttGump View Post
    Peter Michael i blått!!! Gi meg håp! Jeg vil ha en spiller som gjør at jeg kjøper sesongkort til familien!
    Enig, hvis vi får oss en 19-åring med kneskade som har scoret to mot b-laget til Strømmen, blir det sesongkort på alle og enhver!

Neida, kan bli bra, men greit å ha litt is i magen. Begge målene hans var først og fremst defensive feil og gode innlegg, spør du meg.

Quote Originally Posted by Gorg View Post
    (...)
    Neida, kan bli bra, men greit å ha litt is i magen. Begge målene hans var først og fremst defensive feil og gode innlegg, spør du meg.
    Greit med is ja.
    Husker en kompis som var fryktelig positiv til en person etter en treningskamp.
    Den spilleren het Levan Melkadze....

Enig, hvis vi får oss en 19-åring med kneskade som har scoret to mot b-laget til Strømmen, blir det sesongkort på alle og enhver!

Nåja, jeg har sett Kjelstrup bomme på større sjanser, også med hodet
    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Tjærnås har vært tydelig på at vi ikke skal hente navn, men her er uansett noen navn som kunne fått blodet til å bruse litt hos meg (mål/ass):

Matthias Vilhjalmsson, Rosenborg (7/4) - Vil forsterke oss fra dag 1
    Ohi Anthony Omoijuanfo, Stabæk (17/1) - Vil per nå kunne bli førstevalg som midtspiss
    Fredrik Haugen, Brann (5/10) - Vil forsterke oss fra dag 1
    Fredrik Brustad, Molde (8/1) - Bedre enn Jukle per i dag?
    Flamur Kastrati, Sandefjord (10/0) - Vil forsterke troppen
    Moussa Njie, Stabæk (1/2) - Vil gjerne ha han tilbake pga fart og potensial

Null
    =
    Antallet defensive midtbanespillere vi tar med oss til La Manga (og forøvrig antallet i hele troppen.)

En spillertype som Thomas Holm er noe vi desperat trenger akkurat nå. Uansett om vi legger om til 433-formasjon eller ikke. Igjen har vi en rimelig ubalansert tropp et par måneder før seriestart og vi har allerede for mange spillere. Håper Deila & Co har en plan for hvem som må ut og i tillegg en liste å jobbe ut i fra.

Quote Originally Posted by Disig View Post
    Tjærnås har vært tydelig på at vi ikke skal hente navn, men her er uansett noen navn som kunne fått blodet til å bruse litt hos meg (mål/ass):

Matthias Vilhjalmsson, Rosenborg (7/4) - Vil forsterke oss fra dag 1
    Ohi Anthony Omoijuanfo, Stabæk (17/1) - Vil per nå kunne bli førstevalg som midtspiss
    Fredrik Haugen, Brann (5/10) - Vil forsterke oss fra dag 1
    Fredrik Brustad, Molde (8/1) - Bedre enn Jukle per i dag?
    Flamur Kastrati, Sandefjord (10/0) - Vil forsterke troppen
    Moussa Njie, Stabæk (1/2) - Vil gjerne ha han tilbake pga fart og potensial
    - Både Vilhjalmson og Kastrati kunne ha passet inn hos oss. Men da må vi nok opp i 5 millioner i overgangssum, og det spørs om vi ønsker å bruke slike summer på spillere med mindre videresalgspotensial. Kastrati er 26 og Villhjalmson snart 31 år gammel. Det er også tvilsomt om RBK er villige til å selge sin joker, og Sandefjord sin spydspiss. Kanskje kunne vi fått til en deal med Kastrati, men han har også en urovekkende skadehistorikk. I tillegg spiller han i en klubb som har en annen kontringsbasert spillestil enn oss, så det spørs om han hadde passet inn.

- Haugen og Ohi anser jeg som helt urealistiske begge to. De er på terskelen til "utlandet", og tjener ingenting på å skifte klubb innenlands.
    Brustad er smurf og har uttalt seg negativt om oss tidligere i media. Det gjelder Ohi også forøvrig. Så derfor er de bruene brent.
    Super-Moussa spiller i en posisjon hvor vi har best dekning. Dessuten er han ikke bedre enn de vi allerede har. Så nei takk til han også.

Men gøy å diskutere spillere for å få opp aktiviteten på forumet her, så det gir jeg deg kudos for

Tippekonge 2015 Daniel's Avatar
    Blog Entries
    33

Quote Originally Posted by EngaForAlltid View Post
    Null
    =
    Antallet defensive midtbanespillere vi tar med oss til La Manga (og forøvrig antallet i hele troppen.)

En spillertype som Thomas Holm er noe vi desperat trenger akkurat nå. Uansett om vi legger om til 433-formasjon eller ikke. Igjen har vi en rimelig ubalansert tropp et par måneder før seriestart og vi har allerede for mange spillere. Håper Deila & Co har en plan for hvem som må ut og i tillegg en liste å jobbe ut i fra.
    Hente Fegor Ogude «hjem» fra Russland?

Både DFH (skal omskoleres?) og Felix Horn Myhre er pr definisjon defensive midtbanespillere - og egentlig Lekven også. Kanskje noen av disse i en mer definert riktig rolle for dem kan gjøre en veldig god jobb - ref Lunov sin twitter

Quote Originally Posted by Pete View Post
    Både DFH (skal omskoleres?) og Felix Horn Myhre er pr definisjon defensive midtbanespillere - og egentlig Lekven også. Kanskje noen av disse i en mer definert riktig rolle for dem kan gjøre en veldig god jobb - ref Lunov sin twitter
    Nei. Hverken Daniel eller Lekven er per definisjon defensive midtbanespillere.

DFH er ving/kantspiller som kan brukes i 10er rollen. Han har null defensive fibre i kroppen.
    Lekven er en indreløper som liker å ta med seg ballen fremover i banen. Han KAN brukes i en defensiv toer men da MÅ han ha et anker ved siden av seg.
    Felix kjenner jeg dessverre ikke så mye til. Har vel vært preget av skader, og ingen av oss vet om han er god til å ta det siste steget enda. Jeg har ikke sett han ordentlig i aksjon, så det er umulig å si på dette tidspunktet om han kan slå igjennom.

En annen spiller jeg kan nevne er Agyiri som kanskje er det nærmeste vi kommer en defensiv midtbanespiller, men han er også en indreløper/bokstilboks-spiller som trives best på motstanderens banehalvdel.

Min ønskeliste er

Lædre Bjørdal (RBK) Wulf Eikrem og Berget (MFF). Ny midtbanespiller

Pluss eventuelle jokere/talenter som kan dukke opp via prøvespill. Tenker først og fremst på afrikanere som kan få tid til å akklimatisere seg og kanskje er klare for regelmessig spill fra høsten av.

Får ikke blitt mer enig

Facebookverifisert

DFH er ving/kantspiller som kan brukes i 10er rollen. Han har null defensive fibre i kroppen.
    Jeg tror Daniel kan passe bra i rollen som anker på midten. Han har vært fantastisk i gjenvinningsspillet de siste sesongene, og har ro/rutine, blikk for spillet og en god pasningsfot. Viktig å ha noen som kan vinne hodedueller på midten også.

Det største problemet med Daniel er at han mest sannsynlig kommer til å få en skade i løpet av sesongen. Vi kan ikke ha såkalte "bærebjelker" i laget som stadig vekk brekker.

Men ja, jeg ser at troppen mangler et skikkelig råskinn på midtbanen.

Ja til is, og det er jeg sikker på at vi har. De får nok tid til å bli kjent med han på La Manga og da bør de ha et godt grunnlag for å ta en avgjørelse. Man må huske på at dette er en spiller vi har speidet på før, men da har jo Ronny måttet dra ned og se kamper istedenfor speidernettverket som vi er i ferd med å bygge opp nå.
    Når det gjelder kampen er jeg enig at strømmens b-lag ikke er den beste målestokken. Men det er imponerende å levere så bra etter kun en trening og den pasningen hans til finne (2-0) etter å ha løpt opp en håpløs ball og rundet keeper var minst like bra som målene. Det første målet hans var dog mer imponerende enn det siste, det krever litt å få lagt såpass med kraft i headinga og plassere den helt i hjørnet. Håper han imponerer på treningseiren, men er trygg på at avgjørelsen som tas der er god enten det blir kontrakt eller ikke.

Hadde jo vært sinnssykt moro hvis vi har truffet blink på Michael. Nå har hele trenerteamet 12 dager på La Manga til å finne det ut. Bør være mer enn nok. Jeg ble imponert over han i går.
    Ett lag i Oslo.

Quote Originally Posted by Loffen View Post
    Greit med is ja.
    Husker en kompis som var fryktelig positiv til en person etter en treningskamp.
    Den spilleren het Levan Melkadze....
    Det var ikke bare én kompis, det var nær sagt alle - fra supportere til klubbansatte til spesielt han selv...

Greit med is i magen, men er uenig i det som sier her. Første målet er jo en kraftheading fra elleve meter, uttagbart for keeper. Og den siste skåringen så kommer han seg i riktig posisjon og putter. Målgivende kan ha vært flaks og på måfå, men allikevel, ser bra ut. Gir meg litt kjartansson vibber sånn umiddelbart, nesten så man ikke bør sitte på gjerdet her slik at Sarpsborg signerer han 😂

Så du kampen i går???

For meg var det en åpenbaring å se DFH i den defensive midtbaneposisjonen og tok dirigentpinnen fra første touch på ballen! Han opptrådte meg en ro og selvsikkerhet som minnet meg om Sander Berge på sitt beste. Evne til å lese spillet, bryte pasninger, holde på ballen og slå kreative pasninger fremover. Han har spilleforståelse i tillegg til at han er den naturlige lederen som vi har mistet i Grindheim. Jeg tenker at dette er den naturlige posisjonen for DFH på slutten av sin karriere.

Facebookverifisert

Så du kampen i går???
    Trolig ikke.

Jeg så kampen på fredag og har vært på 3 (av 4) treninger.
    Daniel har spilt def midtbane hver gang.
    Ingen tvil om det Blir plassen hans i 2018.
    Alt 2 trolig benken.
    www.tsbudbil.no

Så du kampen i går???

For meg var det en åpenbaring å se DFH i den defensive midtbaneposisjonen og tok dirigentpinnen fra første touch på ballen! Han opptrådte meg en ro og selvsikkerhet som minnet meg om Sander Berge på sitt beste. Evne til å lese spillet, bryte pasninger, holde på ballen og slå kreative pasninger fremover. Han har spilleforståelse i tillegg til at han er den naturlige lederen som vi har mistet i Grindheim. Jeg tenker at dette er den naturlige posisjonen for DFH på slutten av sin karriere.
    Nei, jeg så ikke kampen. Så jeg kan sikkert bli motbevist og ta feil.

Alle vet hva Fredheim kan. Min påstand er at han er Den spilleren i Elitserien som er aller best til å holde på ballen. Hvor ofte ser man i kamp at han taper den? Det er en fantastisk egenskap, for han skaper ro for medspillerne og gjør i tillegg de riktige valgene når han sender ballen videre også. På små flater og i pressede situasjoner er han overlegen. Så det du sier er derfor ingen overraskelse. I form er det få, om kanskje ingen som kan matche Daniel i ligaen.

Du nevner at han var god til å 'bryte pasninger' i går. Det har jeg ikke sett ofte av han tidligere så det overrasker meg hvis det stemmer. Kult hvis han er klar for å omskoleres. Han kan nok lykkes i en 3-er på midtbanen pga sine ekstreme tekniske ferdigheter og sitt fotballhode. Men med tanke på at han hverken er taklingssterk eller spesielt aggressiv vet jeg ikke om han fungerer som et Skjold foran forsvaret. I hvert fall ikke med bare Lekven ved siden av seg, for de blir for like spillertyper.

Lekven og Grindheim hadde Noen gode kamper sammen i fjor, men de ble eksponert og handlingslamma når vi måtte forsvare oss mot et stormende angrep. Derfor trenger vi som sagt en ryddebikkje i tillegg. Men det er gøy at Daniel viser seg frem igjen. Har gitt opp å håpe på at han holder seg skadefri men vi trenger han lengre enn han var med i fjor.