Page 24 of 30 FirstFirst ... 4141920212223242526272829 ... LastLast
Results 921 to 960 of 1164
    Facebookverifisert
    Tastoman
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by vif fan View Post
    Deila er ikke villige til å betale det klubbene krever for spillerne han prøver og hente fra andre norske klubber.
    Var det rekdal var forbanna på, deila mente rekdal burde klare og hente spillere billig og da kom rekdal med skambud på flere norske spillere som blei blankt avvist. Blandt annet azemi før han gikk til israel.
    Virker som spilleren er veldig klar for å spille for Odd. Denne overgangen var dødfødt før den hadde starta.

Quote Originally Posted by JorgenH View Post
    Dette er en veldig pessimistisk analyse imo. Eliteserien er notorisk ujevn, og vi har tidvis i år vist at vi har et toppnivå som kan måle seg med de aller beste lagene i ligaen. Utfordringen vår er å heve bunnivået vårt, og det kan oppnås med noen gode signering, helst en i hvert ledd. I tillegg har vi en del unge spillere (Ejuke, Fridjonsson, Dønnum, Grødem osv.) som forhåpentligvis vil ta ytterlige steg neste sesong og bli mer konsistente bidragsytere, samt noen spillere som bør ha et høyere maksnivå inne og som forhåpentligvis er sultne etter å vise seg frem neste sesong.
    Synes ikke det var pessimistisk i det hele tatt jeg. Se for deg en langvarig skade på enten Jæger eller Tollås, så kan du plusse på ett langt avbrekk for Lekven. Med the usual suspects som hever lønn på benken uten å kunne bidra, så rykker vi rett ned!
    Gleder meg imidlertid til tidenes transfer vindu !

Avhengig

Quote Originally Posted by xxerikxx View Post
    Hvis vi sammenligner stallen med samme tidspunkt i fjor så har vi mistet Grindheim, Stengel, Zahid, Lindkvist og Berge av spillere i startelveren. I tillegg er Moa og Fredheim så mye skadet at de nesten ikke kan regnes med lenger. De vi har hentet inn har ikke klart å etablere seg i laget med unntak av Ejuke og Kwarasey som har vært gode i høst.

I tillegg mangler vi profiler som er interessante for media og sponsorer. Synes vi ser ut som alt annet enn en medaljekandidat for 2018...
    Pust med magen nå.
    Med Sander i fjor havnet vi lenger bak på tabellen enn uten Sander i år.
    Når Ghayas dro, lå vi på 12/13 plass. Vi havnet på 8 plass.
    Når slike spillere drar, gjelder også Grindheim, kommer andre til å stå frem og ta mere ansvar.
    Tror forøvrig vi ble det laget med flest målscorere, om jeg ikke husker feil. Flere blomstret etter at Ghayas dro.
    Ejuke og Jukle kom først i gang siste tredjedel. Samme egentlig med HKJ. Islendingen fikk først vist frem hva som bor i han på høsten han og.
    Sier ikke at stallen er medalje verdig, men vi har mye spennende på gang om vi får litt flyt på enkelte spillere og et par solide forsterkninger. Men det er klart - prøv og feil perioden til Deila er over. Nå er det alvor. Jukle skal ikke på VB, Ejuke eller Finne kan ikke spille ensom spiss osv.
    - I år tar vi alt -

Det vi må forvente og kreve, er at klubben jobber ræva av seg nå. Det gjelder sportssjef, speider og spillere ut/inn. Nå må det annet enn snakk og planer til.

Jeg mener vi har en haug med spillere med et stort potensiale i klubben. Fridjonsson, Ejuke, Myhre, Dønnum, Grødem, Njie. Azemi kommer. Det må man ikke glemme. Vi bruker store summer på å få frem egne spillere, noe jeg elsker. Det er kvaliteten/bredden defensivt som i mine øyne er det største problemet. Offensivt har vi mye bra på gang.
    Ett lag i Oslo. Støtt SIAN!

Facebookverifisert
    Munndiarétiker

Quote Originally Posted by VIFpatriot View Post
    Jeg mener vi har en haug med spillere med et stort potensiale i klubben. Fridjonsson, Ejuke, Myhre, Dønnum, Grødem, Njie. Azemi kommer. Det må man ikke glemme. Vi bruker store summer på å få frem egne spillere, noe jeg elsker.
    Hør hør!

I tillegg:

https://twitter.com/RobinGrov/status/938143696419262465

Quote Originally Posted by Shtian View Post
    Deila kan prate for seg. Det er alltid store og fine ord som gjør at man er litt mer optimistisk etterpå. Men nå er jeg litt der at jeg ønsker å se handling og ikke bare ord. La oss håpe det skjer!

Facebookverifisert
    Tidstjuvradd
    hmchrist's Avatar

Dro seg opp på slutten her heldigvis, men det er noen innlegg her som er fryktelig enkle.
    Grindheim, Stengel, Berge, Zahid ut betyr ikke nødvendigvis et svekka lag.
    Andre fyller skoa deres.
    Jukle, Ejuke og Samuel har tatt kjempesteg. Ivan har tatt steg. Berntsen kommer seg.
    Flere kommer forhåpentligvis etter. Ser ikke at vi er så voldsomt svekka og synes det er teitt å fokusere så voldsomt på det. Vi skal utvikle spillere ikke kjøpe ferdigvare. Synes jeg. Håper derfor på en forsvarsspiller eller to som kan gi mer bredde bak. Ellers er jeg happy med stallen og tror HJK og Azemi begge kan ta steg og bli bra på topp. På midtbanen har vi fortsatt greit med folk.

Abdi har utvilsomt skuffa, men han kan fortsatt blomstre. Og en annen «sannhet» jeg er lei av er at han har så god lønn. Han kom gratis for pokker. Hadde vi betalt to mill for ham og lønna ham en mill i året hadde ingen surva, men når vi betaler null i overgang og lønner ham 2 mill i året i to år, så er regninga fortsatt 4 mill over to år. Han får ikke ny kontrakt med samme lønn, det tror jeg alle (Abdi inkludert) forstår.

Bablefant way_'s Avatar

Quote Originally Posted by vif fan View Post
    Deila er ikke villige til å betale det klubbene krever for spillerne han prøver og hente fra andre norske klubber.
    Var det rekdal var forbanna på, deila mente rekdal burde klare og hente spillere billig og da kom rekdal med skambud på flere norske spillere som blei blankt avvist. Blandt annet azemi før han gikk til israel.
    Er nok flere sider av sakene enn at Deilia konsekvent gir skambud for spillere.

Slik jeg forstår det så har det innarbeidet seg en slags konsensus i Norge at betalingsviljen for spillere er langt høyere hos oss enn hos andre klubber. Sikkert etter år etter år der Vålerenga har slengt rundt seg med penger etter middelmådige (dårlige) spillere med pølsepapirkontrakter. Litt flåsete kan man si at prisen på en spiller har doblet seg når Vålerenga har vært interessert. Vålerenga er nå opptatt av å sende tydelige signaler til selgende klubber at denne tiden er forbi. Da må man dessverre ofre noen lam for å vise at man mener alvor. På kort sikt så betyr det sportslig at noen overganger går i dass før denne oppfatningen endres av agenter og selgende klubber. Trolig vi mistet en eller to spillere inn ved forrige overgangsvindu pga vår tydelighet i forhandlinger.

I dette tilfellet så har Pors gått cocky ut i media og pratet at VIF skal spille etter deres pipe (indirekte). Første bud ble avvist. Andre bud ble avvist. Motbudet fra Pors var tydeligvis så langt unna vårt andre bud at det ikke var noe poeng å gå videre. Vålerenga må nok statuere flere slike eksempler i dette vinduet, og muligens flere vinduer, før selgende klubber forstår at Vålerenga ikke kjøper hva-som-helst til hvor-mye-som-helst.

Det er kjipt på kort sikt - men vi vil nyte godt av denne strategien på lang sikt.

Facebookverifisert
    Avhengig
    j_robber's Avatar

Vi må huske at vi er Vålenga tross alt!

Enig i at Deila ikke har fått nok ut av laget så langt.
    Enig i at han har gjort noen rare signeringer.
    Enig i at laget pr dags dato ikke ser ut som et et topp-5 lag.

Men det er lov å huske at denne klubben har notorisk underprestert siden 80-tallet!
    Jeg tenker nå det er viktig vi er litt langsiktige og ikke hakker huet av Deila & co så fort muligheten byr seg!
    Vi er i Desember og folk er forbanna for stallen til 2018....
    Vi får garantert folk inn til sesongen. Forhåpentligvis litt tidligere en Deadline day denne gangen

Lag med langt dårligere spillere har gjort det langt bedre enn oss, og lag med langt bedre spillere har gjort det dårligere!
    Jeg mener det viktigste Deila gjør frem til neste sesong er å jobbe med hodene til spillerne!
    Vi har mange spillere som ikke har fått ut i nærheten av potensialet sitt i 2017..

Klarer vi å fortsette som vi gjorde i mange kamper på Intility samt bedre bortestatistikken vår er det fryktelig få poeng opp til topp-5!

Sesongkort er i hvert fall i boks her og jeg gleder meg allerede til sesongen!

Vi bør vel i det minste forhøre oss om Haugen, uten at vi kan sprenge banken i konkurranse med MFK eller utenlandske klubber: http://www.eurosport.no/fotball/elit...33/story.shtml

Quote Originally Posted by tordvif View Post
    Deila kan prate for seg. Det er alltid store og fine ord som gjør at man er litt mer optimistisk etterpå. Men nå er jeg litt der at jeg ønsker å se handling og ikke bare ord. La oss håpe det skjer!
    Enig. Flink til å prate. På tide å begynne å levere på det også.

Ros og ris deler jeg ut basert på hva han faktisk får til, Ikke hva han sier han kommer til å få til.

Fant noe interessant angående Lauritsen, skrevet av en ODD supporter:

"Det som også er interessant er hva som skjer med Tobias Lauritsen og hans mulige klubbskifte. Det er jo slik at Odd har sikret seg 2-30% av overgangssummen dersom han skulle gå til en annen klubb, noe som gjør at dersom det skulle komme til en budkrig mellom enga og Odd vil enga måtte by betydelig over Odd for at Pors skal sitte igjen med samme summen med penger.

Si Enga byr 500 000,- Da går ca 100-150000 til Odd og resten til Pors. Pors sitter igjen med (kanskje for dem smått skuffende) 350 000,-. Dermed kan Odd by 400 000,- og få spilleren fordi Pors da vil sitte igjen med mer penger. Trumfkortet til Odd lå altså i klausulen i Tobias Lauritsens kontrakt. Dette er det ikke skrevet om i mediene ennå, men kan være en grunn til at DEF tidligere har sagt at han ikke tror det vil komme til noen budkrig mellom klubbene".

Det forklarer kanskje noe om hvorfor vi trakk oss ut?

Avhengig

"Det som også er interessant er hva som skjer med Tobias Lauritsen og hans mulige klubbskifte. Det er jo slik at Odd har sikret seg 2-30% av overgangssummen dersom han skulle gå til en annen klubb, noe som gjør at dersom det skulle komme til en budkrig mellom enga og Odd vil enga måtte by betydelig over Odd for at Pors skal sitte igjen med samme summen med penger.

Si Enga byr 500 000,- Da går ca 100-150000 til Odd og resten til Pors. Pors sitter igjen med (kanskje for dem smått skuffende) 350 000,-. Dermed kan Odd by 400 000,- og få spilleren fordi Pors da vil sitte igjen med mer penger. Trumfkortet til Odd lå altså i klausulen i Tobias Lauritsens kontrakt. Dette er det ikke skrevet om i mediene ennå, men kan være en grunn til at DEF tidligere har sagt at han ikke tror det vil komme til noen budkrig mellom klubbene".
    Den klausulen har vært nevnt, i hvertfall har jeg fått med meg det. Er ganske sikker på at det er derfor man har snakket om spillere i retur for eks Elsebutangen for å kunne kompensere for dette. Men når han selv ikke vil (Elsebutangen altså), blir det jo vanskelig..

Stallen skal slankes. Så skjer ikke noe kjempestort i vinter. Skjer mest trolig kun noe bakover (stopper og minst en back). Og en spiss hvis vi får til. Spennende å se hvem som drar også. Hva tror folk?

Lauritsen har vært på trening her hos oss og imponert tilstrekkelig til at Deila ønsker han. Da skal vi også bli enig med Pors om en overgangssum. Uansett hva Pors krever så er det rimelig for en spiller med Eliteseriekvalitet. Og jeg regner med at grunnen til at Deila ønsker han er fordi han ser en fremtidig eliteseriespiller i han. Hvis ikke han ser det, hvorfor er vi interessert i han til å begynne med?

En ting er at Bodø/Glimt priset ut Mattias Normann med å kreve 12 milloiner. Men Pors krever nok en høyst overkommelig sum som vi fint kan betale. Hvis vi vil.

Jeg er veldig glad for at det ikke var Espeseth og Deila som skulle forhandle fram avtalene om Kjartansson, Berge og andre. Her har man sett spilleren på trening og vet hva han står for. Om vi må betale 500.000 eller 800.000 er i det store og det hele ikke så viktig.

Med 33 mål på 28 serie og cupkamper i 2017 så er han nok som absolutt minimum en god investering i å sikre at 2.laget vårt holder seg i 2018 også. Godt mulig han heller vil spille i Odd, men det får i så fall være hans avgjørelse. Hvis vi ikke engang klarer å hente spillere fra Pors pga pris er jeg alvorlig bekymret.

Quote Originally Posted by donny View Post
    Den klausulen har vært nevnt, i hvertfall har jeg fått med meg det. Er ganske sikker på at det er derfor man har snakket om spillere i retur for eks Elsebutangen for å kunne kompensere for dette. Men når han selv ikke vil (Elsebutangen altså), blir det jo vanskelig..
    Ikke noe nytt, vil bare bekrefte at Odd har 25% videresalgsklausul på Lauritzen.
    Odd slapp han gratis til Pors, uten å kreve utdanningskompensasjon mot at de fikk 25% av potensielt videresalg.

Tastopat Nico 8's Avatar

Quote Originally Posted by Nils_de-Noia View Post

Med 33 mål på 28 serie og cupkamper i 2017 så er han nok som absolutt minimum en god investering i å sikre at 2.laget vårt holder seg i 2018 også. Godt mulig han heller vil spille i Odd, men det får i så fall være hans avgjørelse. Hvis vi ikke engang klarer å hente spillere fra Pors pga pris er jeg alvorlig bekymret.
    Ikke glem at disse talla er levert i 3. divisjon, altså nivå 4. Det er et enormt steg fra 3. div til Eliteserien. Steget er stort nok bare fra 3. til 2. div. Tror vi skal være forsiktige med å forvente for mye av han for tidlig, om han skulle komme hit. For all del, fine tall og kan godt hende han tar nivåforskjellen fort, men det er nok større sannsynlighet for at det kan ta litt tid. Uttaler meg dog kun på generelt grunnlag og uten å ha sett han spille.

Quote Originally Posted by Nico 8 View Post
    Ikke glem at disse talla er levert i 3. divisjon, altså nivå 4. Det er et enormt steg fra 3. div til Eliteserien. Steget er stort nok bare fra 3. til 2. div. Tror vi skal være forsiktige med å forvente for mye av han for tidlig, om han skulle komme hit. For all del, fine tall og kan godt hende han tar nivåforskjellen fort, men det er nok større sannsynlighet for at det kan ta litt tid. Uttaler meg dog kun på generelt grunnlag og uten å ha sett han spille.
    Har aldri sett han spille, så jeg aner ikke. Baserer meg utelukkende på at Deila ønsker han. Mente at med 33 mål på 28 kamper på nivå 4 så er nok 10-15 for andrelaget vårt på nivået over ikke urealistisk. Hva han får til utover det er vanskelig å si.

Poenget var at om vi betaler f.eks 300.000 i hva vi mener er overpris for han så er det greit. Hvis vi kjøpte ti sånne spillere i året så hadde det blitt tre millioner i året i overpris. Men det gjør vi jo ikke.

Så det er vanskelig å skjønne logikken til Deila og Espeserh her. Hvis han slår til er han uansett verdt mye mer enn vi betaler. Og hvis ikke vi er rimelig sikre på at han vil slå til, hvorfor byr vi på han i det hele tatt?

Vi har penger å handle for, men på en måte er jeg litt stolt over at klubben muligens er litt gniere nå. Historien vår tatt i betraktning. Jeg er for å bygge opp en solid egenkapital.

Det sagt. En fotballklubb er ikke en bank, man lever av resultater og underholdning. Med resultater, kommer det også inn mere cash. Det er en balansegang mellom fornuft, og det å satse litt. Klubben vet at det kreves resultater nå, og mellom 8-12 holder ikke for en klubb som Vålerenga. Spesielt ikke nå, når vi genererer mye mer penger på grunn av egen stadion.

Kontrollert satsing.

Men angående Lauritzen så ser jeg ikke noe galt i å betale omtrent det Pors krever. Det er en klubb på nivå 4, så jeg antar det ikke er de helt store summene. Sannsynligvis står det om noen hundretusener.

Enten vil vi ha spilleren eller så vil vi ikke. Det er greit å skjære igjennom og vise litt handlekraft også, ikke bare ri et prinsipp.

Det vil se ganske dumt ut om han går til Odd istedet og scorer 15 mål.

Men angående Lauritzen så ser jeg ikke noe galt i å betale omtrent det Pors krever. Det er en klubb på nivå 4, så jeg antar det ikke er de helt store summene. Sannsynligvis står det om noen hundretusener.

Enten vil vi ha spilleren eller så vil vi ikke. Det er greit å skjære igjennom og vise litt handlekraft også, ikke bare ri et prinsipp.

Det vil se ganske dumt ut om han går til Odd istedet og scorer 15 mål.
    Men det vil se enda dummere ut om denne klubben nok en gang havner i økonomisk uføre og må krype til investorer for å unngå konkurs.
    Det står selvsagt ikke på noen hundretusen for en spiller, men det handler om å være prinsippfast uansett størrelse på overgangssum ol. Noen hundretusen her, noen millioner i overpris for typer som Normann eller hvem det måtte være osv.
    Hvis vi denne gangen betaler mer for en spiller enn det vi selv anser som markedspris, vil vi sannsynligvis også måtte gjøre det neste gang og gangen deretter. Derfor er det så deilig endelig å se at klubben velger en langsiktig løsning og ikke faller for fristelsen til å betale overpris - og dermed gjøre seg selv en bjørnetjeneste ved å sende signaler ut i markedet om hva andre klubber kan forvente når vi ønsker deres spillere. For første gang på altfor lenge.

Quote Originally Posted by VIFpatriot View Post
    Vi har penger å handle for, men på en måte er jeg litt stolt over at klubben muligens er litt gniere nå. Historien vår tatt i betraktning. Jeg er for å bygge opp en solid egenkapital.

Det sagt. En fotballklubb er ikke en bank, man lever av resultater og underholdning. Med resultater, kommer det også inn mere cash. Det er en balansegang mellom fornuft, og det å satse litt. Klubben vet at det kreves resultater nå, og mellom 8-12 holder ikke for en klubb som Vålerenga. Spesielt ikke nå, når vi genererer mye mer penger på grunn av egen stadion.

Kontrollert satsing.
    Vi er jo stinn av gryn :-)
    Vi kjøper jo bare spillere for noe av rentene så er vi til både drive bank og klubb :-)
    Syns det er veldig bra strategi å spre risiko og gi skambud.

Håper vi snart får på plass en dyktig/erfaren speider som har resultater å vise til snart.

For meg virker det som om Pors vil selge spilleren til ODD.
    Skriker ut til media at de har fått bud på spiller fra oss, skriker ut at det er langt ifra bra nok.
    Når odd har 25% prosent videresalgsklausul kan de bare sitte å gni seg i hendene uten å være nervøse i det hele tatt.
    Vinn vinn for Odd og Pors. Mens vi ikke sitter like bra på forhandlingsbordet.
    Synes hele opplegget virker meget useriøst fra Pors sin side.

Driftsleder

Tastoman

Lauritsen har vært på trening her hos oss og imponert tilstrekkelig til at Deila ønsker han. Da skal vi også bli enig med Pors om en overgangssum. Uansett hva Pors krever så er det rimelig for en spiller med Eliteseriekvalitet. Og jeg regner med at grunnen til at Deila ønsker han er fordi han ser en fremtidig eliteseriespiller i han. Hvis ikke han ser det, hvorfor er vi interessert i han til å begynne med?
    Problemet er at om vi sier "jammen det er greit det!" til det Pors krever hva skal stoppe andre klubber fra å gjøre akkurat det samme? Jeg liker at vi er tøffe på overgangssummer. Og "Uansett hva Pors krever" så er ikke det nødvendigvis rimelig. Så lenge vi ikke veit hva Pors har krevd så kan vi heller ikke si det er rimelig.

Facebookverifisert
    Tastoman
    ziggy75's Avatar

Enga skal faan ikke være noen melkeku for de andre klubbene! Vi skal ikke betale mer enn andre, fordi vi kommer fra Oslo. Veldig greit å sende disse signalene ut med en gang.

Facebookverifisert
    Tastopat

Grindheim klar for FKH.

Quote Originally Posted by Muppetkokken View Post
    Problemet er at om vi sier "jammen det er greit det!" til det Pors krever hva skal stoppe andre klubber fra å gjøre akkurat det samme? Jeg liker at vi er tøffe på overgangssummer. Og "Uansett hva Pors krever" så er ikke det nødvendigvis rimelig. Så lenge vi ikke veit hva Pors har krevd så kan vi heller ikke si det er rimelig.
    Det er jo ikke mulig å sette verdi på fotballspillere etter noen objektiv skala. Det blir da opp til hver enkelt å sette en verdi der og da. Hvem som har mest rett finner man ut i fremtiden. Det kan være oss. Eller det kan være Pors. Og at flere klubber er interessert i samme spiller driver jo selvsagt prisen oppover. Men vår tidligere praksis på summer vi betaler for spillere driver ikke prisene oppover.

Siden Lauritsen kommer fra nivå 4 så tar jeg det for gitt at han koster vesentlig mindre enn hva en mer etablert spiller koster.

Siden Deila ønsker han så må han mene at spilleren enten har høy Eliteseriekvalitet eller kommer til å få det. Ellers burde vi ikke være interessert til å begynne med.

Da bør vi også klare å bli enige med Pors. Jeg har aldri sett han spille, så sportslig vurdering får være opp til de som har sett han. Og der er konklusjonen at man ønsker han i stallen. Og om vi betaler 750.000 eller 1.200.000,- spiller da i det lange løp ikke så stor rolle. Hvis han slår til her, som vi tror, så vil verdien være langt høyere uansett.

Borettslagshurpe

Grindheim klar for FKH.
    Lol @ oss.

Quote Originally Posted by Bohemen14 View Post
    Lol @ oss.
    Dette er så tragisk og latterlig at det halve kunne vært nok!

Er bare oppgitt.

Sesongkortet er kjøpt, men det er noe motvillig.
    Akkurat nå er det samholdet som gjør at jeg blir å befinne meg på stadion neste år. Intet annet!
    Wanderer

Neste år så tar vi alt

Tippekonge 2016 Facebookverifisert
    Bablefant
    VVV's Avatar

Grindheim klar for FKH.
    Lenke (ti tegn)

Dette var jo ikke overraskende. Han tåler ikke treningsmengden til Deila på kunstgress, og ville ha mer enn ett år. Fair nok at han går videre da. Ønsker Christian masse lykke til med unntak av 2-3 kamper i året.
    "Be what you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind." (Dr. Seuss)

Borettslagshurpe

Quote Originally Posted by wanderer View Post
    Dette er så tragisk og latterlig at det halve kunne vært nok!

Er bare oppgitt.

Sesongkortet er kjøpt, men det er noe motvillig.
    Akkurat nå er det samholdet som gjør at jeg blir å befinne meg på stadion neste år. Intet annet!
    Yes, oppgitt selv.

Men fair point over av VVV.

Borettslagshurpe
    Last edited by Muppetkokken; 07.12.2017 at 13:03. Reason: La til beskrivende tekst.

Og vintervinduet blir bare viktigere og viktigere.....

Facebookverifisert
    Tastopat

Kjipt, men egentlig som forventet. Har dessverre ikke fått bidratt på samme måte som vi hadde håpet, så han blir ikke et sportslig tap på samme måte som Grindheim, Lindkvist, Ghayas osv. Frigir vel også litt plass i lønnsbudsjettet.

Quote Originally Posted by Kverna View Post
    Ops, så ikke at andre hadde posta. Vel, da blir vi en stor lønningspost TIL lettere..

Ja han må jo være vår best betalte spiller med god margin??

Borettslagshurpe

Quote Originally Posted by Keyser View Post
    Synd at skadene skulle forkulle combacket hans i Enga.
    Og behovet for etablerte gode spillere som forsterkninger øker.
    Klubben skal spille sin første sesong på egen stadion og da bør vi være godt rustet til dette sportslig. Publikum og sponsorer forventer ett lag i toppen.
    Med en sesong midt på tabellen, kan interessen fort bli laber og med de følgene det igjen kan få økonomisk.