Page 1 of 5 12345 LastLast
Results 1 to 40 of 178
    Facebookverifisert
    Tidstjuvradd
    hmchrist's Avatar

Default RBK - VIF søndag 17.09 kl 20:00

Siden jeg etterlyste denne tråden i en annen tråd, så får jeg ta ansvar for å opprette den selv, da

Slik jeg har tolka stemninga på forumet den siste uka er vi rimelig sjanseløse på Lerkendal.
    Fordelen med det er at vi kan forvente et tidlig mål i mot, samspill som ikke funker pga manglende relasjoner, dårlig laguttak og teite bytter av Deila, personlige feil av unggutter som ikke holder nivået og skuffende innsats av de erfarne bjellesauene som burde gå foran. Og ettersom det er på Lerkendal er gjerne ikke et feilaktig rødt kort eller ei billig straffe helt urimelig å forvente heller?

Altså skal det MYE til for å bli skuffa. Kanskje også derfor denne tråden ikke har blitt oppretta tidligere?

Vel, når vi ikke kan forvente poeng så må vi kanskje ta på oss ølbrillene, tygge noen lykkepiller og se etter et eller annet vi er best i, eller et eller annet som kan glede oss. Kanskje vi får flest innkast? Og kaster lengst? Kanskje Azemi får 10 minutter uten å drite seg helt ut? Kanskje Grindheim gir Mike ei lårhøne? Kanskje vi scorer et trøstemål? Kanskje vi ser positive takter hos noen av spillerne?

Eller - for pokker - kanskje vi spiller over evne og stikker av med et poeng eller tre?
    Det er lov å håpe. Det er forsåvidt lov å forvente det også - men det anbefaler jeg ikke.

Jeg håper!
    Både på poeng, og på en saklig og ryddig runde her etter kampen.
    Jeg håper alle som blir forbanna og opprørt over et eller annet sier det høyt og tydelig her, men jeg oppfordrer også alle til å se etter minst ett lyspunkt. Noe vi kan bygge håp og glød for resten av sesongen på.

God kamp!

Quote Originally Posted by hmchrist View Post
    Kanskje Azemi får 10 minutter uten å drite seg helt ut?
    I see what you did there 😂😂

Facebookverifisert
    Munndiarétiker

Støtter hmchrist. Det er ikke denne kampen jeg skal bli fly forbanna over å avgi poeng i. Tromsø hjemme, derimot.

Så jeg har ølbrillene klare, og skal si meg fornøyd hvis Dønnum rundlurer én RBK'er i løpet av kampen.

Men om jeg skal komme med et seriøst ønske for denne og resten av matchene i år; sats på de spillerne som stort sett er skadefrie og som skal være med å bidra neste år. Jeg tenker egentlig spesielt på Fredheim Holm og Moa. De kan være superinnbyttere resten av kontraktstiden, men Deila er nødt til å bygge laget rundt noen andre. (En eventuell cupfinale skal de få lov til å starte hvis de tilfeldigvis er i slag )

I kveld håper jeg på:
    Kwarasey
    Robban-Tollås-Jääger-Jukle
    Pelle-Lekven-Fridjonsson
    Dønnum-Kjelsrud-Berntsen

Quote Originally Posted by Shtian View Post

Men om jeg skal komme med et seriøst ønske for denne og resten av matchene i år; sats på de spillerne som stort sett er skadefrie og som skal være med å bidra neste år. Jeg tenker egentlig spesielt på Fredheim Holm og Moa. De kan være superinnbyttere resten av kontraktstiden, men Deila er nødt til å bygge laget rundt noen andre. (En eventuell cupfinale skal de få lov til å starte hvis de tilfeldigvis er i slag )

I kveld håper jeg på:
    Kwarasey
    Robban-Tollås-Jääger-Jukle
    Pelle-Lekven-Fridjonsson
    Dønnum-Kjelsrud-Berntsen
    Er enig med deg i at vi må se litt kontinuitet i lagoppstillingen fremover. Det er også da vi er best. Deila innrømmet i ett intervju med Eurosport at vi har byttet for mye på systemer og lagoppstilling, og vi har taklet det dårlig. Den perioden i våres når vi hadde en 9 kamper uten å tape, var også den perioden hvor vi stilte med samme lag hver kamp og hver uke. Skader har selvsagt ødelagt noe, men det hører med. Det har blitt for mye utskiftninger.

Jeg ønsker omtrent samme lag som deg, men jeg synes Berntsen har sett best ut når han har spilt på midtbanen i "Zahid rollen". De kampene han har startet på kant har han forsvunnet ut av kampen. Jeg ønsker meg samme lag som deg, bortsett fra at jeg håper vi fortsetter med Ejuke og at han kommer inn for Berntsen i laget du har satt opp.

Forsetter vi med 4-2-3-1 som sist ønsker jeg dette laget:

Kwarasey

Lundstrøm-- Nation-- Jaager --Juklerød

Lekven----Grindheim(C)

Dønnum-----Fridjonsson------ Ejuke

Johansen

Dønnum kom innpå i 10"er rollen mot S08 når Fridjonsson ble skadet. Jeg tror det er jevnt mellom Dønnum og Berntsen før denne kampen. En av de kommer til å starte, og begge blir nok å se i løpet av kampen.

Da er bruttotroppen klar 19 mann så en av disse forsvinner ut før kamptroppen.

Det meldes at Moa og Daniel er skada, men at islendingen vår var tilbake i trening på onsdag.

Adam Larsen Kwarasey, Marcus Sandberg
    Robert Lundström, Jonatan Tollås Nation, Ivan Näsberg, Enar Jääger, Markus Nakkim, Christian Borchgrevink, Simen Juklerød
    Magnus Lekven, Christian Grndheim, Herman Stengel, Samuel Kari Fridjonsson, Abdisalam Ibrahim, Daniel Berntsen
    Chidera Ejuke, Henrik Kjelsrud Johansen, Fitim Azemi, Aron Dønnum

Jeg tipper Fridjonsson, Borchgrevink eller Stengel forsvinner ut før kampstart. Det ligger vel litt i korta at Azemi får sin debut på slutten av kampen (jeg tipper at han kommer inn når det gjenstår 10-30 min).

Tror laget til Shtian stemmer med unntak av at Fridjonsson erstattes av Ibrahim selv om jeg hadde foretrukket stengel.

Quote Originally Posted by bohem33 View Post

Jeg tipper Fridjonsson, Borchgrevink eller Stengel forsvinner ut før kampstart. Det ligger vel litt i korta at Azemi får sin debut på slutten av kampen (jeg tipper at han kommer inn når det gjenstår 10-30 min).

Tror laget til Shtian stemmer med unntak av at Fridjonsson erstattes av Ibrahim selv om jeg hadde foretrukket stengel.
    Hva er det som tilsier at Ibrahim starter denne kampen? Han har vel ikke startet en kamp for oss på evigheter.

Facebookverifisert
    Tastopat

Vi har jo levert over all forventning mot RBK tidligere i år, men isolert sett ser jeg på denne kampen som en typisk "ett poeng eller mer er en bonus"-kamp. Problemet er bare at vi dessverre befinner oss i en posisjon hvor noe annet enn å plukke trepoengere jevnlig ikke holder. Tror ikke vi rykker ned i år heller, men vi er nesten nøst til å begynne å vinne kamper snart. Håper/tror på dette laget:

Kwarasey
    Lundström - JTN - Jääger - Jukle
    Grindheim - Fridjonsson - Lekven
    Dønnum - HKJ - Ejuke

Quote Originally Posted by JorgenH View Post
    Vi har jo levert over all forventning mot RBK tidligere i år, men isolert sett ser jeg på denne kampen som en typisk "ett poeng eller mer er en bonus"-kamp. Problemet er bare at vi dessverre befinner oss i en posisjon hvor noe annet enn å plukke trepoengere jevnlig ikke holder. Tror ikke vi rykker ned i år heller, men vi er nesten nøst til å begynne å vinne kamper snart. Håper/tror på dette laget:

Kwarasey
    Lundström - JTN - Jääger - Jukle
    Grindheim - Fridjonsson - Lekven
    Dønnum - HKJ - Ejuke
    Enig med deg angående laget. Som du sier har vi levert over all forventning mot RBK denne sesongen. Og vi kan jo håpe at de er litt sure i beina etter midtuke kampen mot Real Sociedad. De har riktginok en enorm tropp, med muligheter til å rullere uten at laget blir så fryktelig mye dårligere, i hvert fall ikke i ES sammenheng.

Det virker som Deila har klart å trykke på de riktige knappene før RBK kampene denne sesongen. Spesielt hjemmekampen mot RBK hvor vi gikk ut i 100 og holdt det gående i 90 min. Jeg mener fortsatt at det er den beste kampen vi har spilt i år selv om vi ikke vant. La oss håpe Deila trykker på de samme knappene før i kveld, vi har ingenting å tape Bare å slippe ned skuldrene å løpe til krampa kommer.

Kvartfinalen mot ett utladet RBK var i grunn en ræva kamp fra begge lag, men vi tok RBK på viljen og ett noe heldig mål fra Dønnum som kom ut av ingenting. Etterfulgt av en nydelig crosser fra Juklerød og ett perfekt hodestøt fra Johansen.

God kamp!

Tippekonge 2016 Facebookverifisert
    Bablefant
    VVV's Avatar

Altså skal det MYE til for å bli skuffa.
    Where there's a will, there's a way!
    "Be what you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind." (Dr. Seuss)

Quote Originally Posted by tordvif View Post
    Hva er det som tilsier at Ibrahim starter denne kampen? Han har vel ikke startet en kamp for oss på evigheter.
    Jeg tror ikke Fridjonsson får 90 minutter så kort etter skaden. Mulig han får en omgang, men neppe mer enn det. Og da er spørsmålet hvem vi kan bytte han med. Hadde stengel signert ny kontrakt så ville nok han tatt den plassen, men det har han jo ikke og da endte jeg på Ibrahim litt etter eliminasjonsmetoden og at han spilte mye i starten. =)

Facebookverifisert
    Munndiarétiker
    Spinner's Avatar

Vi tar 3 poeng idag mot RBK. Lett! Så jævla enkelt!

Vi er Enga, vi taper aldri!

Uansett resultat!
    For de som kan styre sitt eget lag:
    vif.managerleague.com

Sarpsborg kommer til å slå Tromsø tidligere på kvelden. For å ikke ha S08 helt oppe i ryggen er RBK nødt til å slå oss, og da gjør de det.

Vet ikke helt hva jeg håper på i kveld, tror dessverre det blir enveiskjøring. La oss i det minste ha det gøy på tribunen. Kan ikke la kampen påvirke stemninga, da blir det en tung aften.

Tippedronning 2014 Bablefant

Quote Originally Posted by Ed1913 View Post
    Sarpsborg kommer til å slå Tromsø tidligere på kvelden. For å ikke ha S08 helt oppe i ryggen er RBK nødt til å slå oss, og da gjør de det.

Vet ikke helt hva jeg håper på i kveld, tror dessverre det blir enveiskjøring. La oss i det minste ha det gøy på tribunen. Kan ikke la kampen påvirke stemninga, da blir det en tung aften.
    I dag er vi alle fra Tromsø, hvis vi da ikke er fra Sandefjord

Bablefant
    VVV's Avatar

Quote Originally Posted by Farmor View Post
    I dag er vi alle fra Tromsø, hvis vi da ikke er fra Sandefjord
    Holder heller med Sarp i dag - vil ha Tromsø så langt bak oss som mulig. Sandefjord derimot, det kan jeg like Og så tar jeg gjerne uavgjort i kampen mellom KBK og Kanari.
    "Be what you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind." (Dr. Seuss)

Quote Originally Posted by bohem33 View Post
    Jeg tror ikke Fridjonsson får 90 minutter så kort etter skaden. Mulig han får en omgang, men neppe mer enn det. Og da er spørsmålet hvem vi kan bytte han med. Hadde stengel signert ny kontrakt så ville nok han tatt den plassen, men det har han jo ikke og da endte jeg på Ibrahim litt etter eliminasjonsmetoden og at han spilte mye i starten. =)
    Aha, du skrev nemlig at du var enig i laget til Shtian bare at Ibrahim kom inn for Fridjonsson så jeg trodde du mente at Ibrahim skulle starte. Men da misforsto jeg bare.

Nå var jo Fridjonsson bare ute et par dager etter skaden før han var tilbake i full trening allerede Onsdag. Jeg ser derfor ingen grunn til at han ikke skal kunne spille 90 min i dag. Med mindre han får seg enda en smell da. Er enig i at Ibrahim er først i køen hvis noen av de sentrale må byttes ut. Jeg tror også at Berntsen er førstemann som kommer inn hvis noen av de offensive mitbanespillerene må byttes ut. Tipper vi får se i hvert fall Berntsen i løpet av kampen i kveld.

Facebookverifisert
    Tastopat

Quote Originally Posted by VVV View Post
    Holder heller med Sarp i dag - vil ha Tromsø så langt bak oss som mulig. Sandefjord derimot, det kan jeg like Og så tar jeg gjerne uavgjort i kampen mellom KBK og Kanari.
    Enig, det viktigste for oss er at resten av bunnlagene avgjør poeng. Jeg håper på seiere til LSK, S08, Molde og Haugesund i dag.

Tippedronning 2014 Bablefant

Enig, det viktigste for oss er at resten av bunnlagene avgjør poeng. Jeg håper på seiere til LSK, S08, Molde og Haugesund i dag.
    Håpet at om Sarp og Brann avga poeng, ville RBK slappe av på trygg grunn og la oss kjøre makelig over dem. Innser at man kan se saken annerledes

Facebookverifisert
    Tidstjuvradd
    hmchrist's Avatar

Er det noen spillere som må brukes forsiktig i dag, for å ha igjen litt krefter til onsdag?

Er det noen spillere som må brukes forsiktig i dag, for å ha igjen litt krefter til onsdag?
    Sarpsborg gjør 7 endringer til denne kampen.
    Så de prioriterer kampen på onsdag ser det ut som. Diatta starter blant annet på benken for 08.

Facebookverifisert
    Munndiarétiker

Vi har ikke hatt det tyngste kampprogrammet i det siste, så det er vel evt. kun de eldste gutta som trenger å spares litt. Grindheim og Jääger da kanskje.

Bablefant
    VVV's Avatar

TIL oppe i 2-0 mot Sarp etter et kvarter. Og enda kjipere - jeg får pryl i Fantasy siden alle Sarpingene mine spares.

Munndiarétiker

Tror ikke vi skal være så glade for Tromsø seier. Mot RBK i kveld taper vi uansett. Kan fort ende med direkte nedrykk dette.

Quote Originally Posted by Sosua View Post
    Tror ikke vi skal være så glade for Tromsø seier. Mot RBK i kveld taper vi uansett. Kan fort ende med direkte nedrykk dette.
    Er da ingen som sier det. Mange som sa at vi "ville tape uansett" før kvarten også. Dummeste jeg hører i fotball.
    Ett lag i Oslo.

Munndiarétiker

Quote Originally Posted by VIFpatriot View Post
    Er da ingen som sier det. Mange som sa at vi "ville tape uansett" før kvarten også. Dummeste jeg hører i fotball.
    Ser du ikke forskjellen? Da var de mette og fornøyde, nå er de blitt pissa på, og ønsker revansje.

Ser du ikke forskjellen? Da var de mette og fornøyde, nå er de blitt pissa på, og ønsker revansje.

Jo, men det er fortsatt jævlig dumt å si "taper uansett" i et ballspill som fotball.
    Ett lag i Oslo.

Tror ikke vi skal være så glade for Tromsø seier. .
    Hvem har sagt at vi er glade for Tromsø seier? Det har vel kun blitt skrevet det motsatte i tråden her.

Litt av en lagoppstilling i dag. Kaos, men spennende!

33 Adam Larsen Kwarasey
    5 Robert Lundstöm, 4 Jonatan Tollås Nation, 2 Markus Nakkim, 22 Ivan Näsberg
    15 Daniel Berntsen, 8 Magnus Lekven, 14 Herman Stengel
    27 Samuel Kari Fridjonsson, 20 Henrik Kjelsrud Johansen, 21 Simen Juklerød

Jeg skal forsøke å ikke være negativ, men det laget vi stiller med idag har ikke en sjanse.
    Her kan det fort bli stygt, huff.
    Hvordan kan man komponere en så reserveprega oppstilling? Tar Deila for gitt at vi taper og gir faan? Synd for de som reiser oppover iallefall.

Her er oppstillinga:

VÅLERENGAS STARTELLEVER

33 Adam Larsen Kwarasey
    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Quote Originally Posted by Flem View Post
    Jeg skal forsøke å ikke være negativ, men det laget vi stiller med idag har ikke en sjanse.
    Her kan det fort bli stygt, huff.
    Hvordan kan man komponere en så reserveprega oppstilling? Tar Deila for gitt at vi taper og gir faan? Synd for de som reiser oppover iallefall.

Her er oppstillinga:

VÅLERENGAS STARTELLEVER

33 Adam Larsen Kwarasey
    Da har i hvert fall omtrent hele forumet fått det som de ønsker med Stengel fra start, da slipper vi gnål om det. Jeg regner med at Deila har semifinalen mot S08 i bakhodet når han setter opp dette laget. Må ærlig innrømme at jeg er skeptisk til både Nakkim og Nåsberg fra start.

Facebookverifisert
    Tidstjuvradd
    hmchrist's Avatar

33 Adam Larsen Kwarasey
    Mye her som skurrer med Deilas uttalelser om å få drilla inn en startellever som spiller over tid, men så synes jeg vi hadde en corny startellever sist vi spilte på Lerkendal også. Gikk ikke så verst da.

Tydelig at Deila gjør som Bakke og sparer litt krefter til onsdag.

RBK stiller gjerne ikke med toppa lag de heller...

Blir spennende å se hvilket nivå Nakkim, Näsberg, Berntsen, Fridjonson og Stengel holder når de nå får starte og forhåpentligvis får spille hele eller det meste av kampen.

Kan bety for lite rutine og slakt, men kan også bety ungdommelig pågangsmot blotta for respekt og skrell for RBK.

Spennende blir det

Jeg synes laget er spennende jeg.
    Tror Nakkim er revansjesugen som f...
    Får håpe at hele gjengen blør for drakta, og at vi ikke havner under i det første kvarteret.

Med Stengel på banen, får vi krysse alt av fingre for frispark fra 18-25.
    Ett lag i Oslo.

Facebookverifisert
    Munndiarétiker

Her lukter det fembackslinje med Lundström og Jukle som vingbacker. Kan funke for å demme opp for angrepsspillet til trønderne. Vent! Hvilke trøndere? Jo, én trønder.

Synes uansett det er fornuftig å spare spillere til semin.

Bablefant

Er visst skader som gjør at vi har den 11ern vi har. Håper de blir friske til onsdag...

RBK stiller gjerne ikke med toppa lag de heller...
    Ikke så langt unna toppa lag så vidt jeg kan forstå:

Rosenborg:

André Hansen

Vegar Eggen Hedenstad
    Johan Lædre Bjørdal
    Jørgen Skjelvik
    Birger Meling

Mike Jensen
    Marius Lundemo
    Anders Trondsen

Pål André Helland
    Nicklas Bendtner
    Milan Jevtovic
    \Kroken6

Bor på landet og jobber i Grenseveien (=bonde i byen)

Quote Originally Posted by VIFpatriot View Post
    Med Stengel på banen, får vi krysse alt av fingre for frispark fra 18-25.
    Hadde vært deilig med ett kremmerhus fra Stengel i dag. Men tenk deg gnålet her inne hver eneste runde fremover hvis han ikke starter kampene.

Quote Originally Posted by Kroken6 View Post
    Ikke så langt unna toppa lag så vidt jeg kan forstå:

Rosenborg:

André Hansen

Vegar Eggen Hedenstad
    Johan Lædre Bjørdal
    Jørgen Skjelvik
    Birger Meling

Mike Jensen
    Marius Lundemo
    Anders Trondsen

Pål André Helland
    Nicklas Bendtner
    Milan Jevtovic
    Adegbenro og Konradsen er vel normalt med i ett toppet lag. Men de velger å hvilke Konradsen og gi Trondsen sjansen fra start. Ellers er vel det der tilnærmet toppet lag.

EDIT: Tore Reginiussen og De Lanlay er vel også normalt med i en startellver. Det er noen endringer, men det blir feil å kalle RBK for svekket. De har dobbel dekning.

Bablefant

Endelig skal Stengel starte. Ellers er det veldig tynt, vi har så svak tropp at med noen skader blir det seende slik ut.

Fitte..........
    Ett lag i Oslo.

Ja, det var jo en god start