Page 5 of 5 FirstFirst 12345
Results 161 to 178 of 178
    Facebookverifisert
    Tidstjuvradd
    hmchrist's Avatar

Quote Originally Posted by Ed1913 View Post
    Det er jo ikke snakk om å få i gang en foran motstanderens mål, så vinner vi en masse kamper.
    Å nei. Trodde det, jeg.

Så mye positivt angrepsspill i dag, og vi kommer oss stadig frem til motstanderens 16-meter, men der stopper det. Tidvis virker det som vi skal tråkle oss inn på 5 meter før noen våger å avslutte, og bakrom utnytter vi sjelden. Disse tingene kan og bør bli bedre. Det er selvsagt ikke den ene messias jeg venter på. Med «en eller annen» mener jeg «noen» (en eller flere) må begynne å score mål. Det er kun Odd som har scora mindre enn oss i år.

Vi har for dårlig lag,stall og sammensetning for ett lag med ambisjoner. Det er ikke deilas feil nå, men iløpet av ett par overgangsvinduer så bør dette se bedre ut med mindre det ikke finnes spenn.

Bablefant

Begynner å se mørkt ut for veddemålet til Keita

Quote Originally Posted by hmchrist View Post
    Å nei. Trodde det, jeg.

Så mye positivt angrepsspill i dag, og vi kommer oss stadig frem til motstanderens 16-meter, men der stopper det. Tidvis virker det som vi skal tråkle oss inn på 5 meter før noen våger å avslutte, og bakrom utnytter vi sjelden. Disse tingene kan og bør bli bedre. Det er selvsagt ikke den ene messias jeg venter på. Med «en eller annen» mener jeg «noen» (en eller flere) må begynne å score mål. Det er kun Odd som har scora mindre enn oss i år.
    Hehe, du skal ha for positiviteten! Fint med en motvekt til resten av oss, så forumet ikke blir et ekkokammer av negativitet Med unntak av cupkampen mot Rosenborg har denne høsten for min del vært bekmørk, og jeg sliter med å se at utviklingen går rett vei.

Realistisk sett er sjansen stor for at vi taper mot Brann neste helg. Med maks uflaks ligger vi da på direkte nedrykk etter den runden (ja, jeg vet vi har en hengekamp. Det har for øvrig også TIL, som for øyeblikket ligger under streken. Og de møter AaFK, som er et dårligere lag enn Haugesund).

Definisjon av max uflaks:
    - TIL slår Godset borte. Selv om TIL knuste S08 i dag ser jeg på dette som ganske usannsynlig.
    - KFK tar poeng mot STB hjemme. Stabæk er veldig ujevne, KBK har ikke tapt hjemme siden serieåpningen mot Molde. Poeng til hjemmelaget virker sannsynlig.
    - Sogndal tar poeng mot Aalesund borte. Helt åpent, begge lag ute av form. 50/50 mulighet for poeng til SIL.

Quote Originally Posted by Ed1913 View Post
    Det er jo ikke snakk om å få i gang en foran motstanderens mål, så vinner vi en masse kamper. Først må vi legge en offensiv plan og stable på beina et samlet angrepsspill som. I tillegg må vi begynne å spille forsvarsspill også i første halvdel av første omgang. Akkurat nå er den eneste lagdelen som funker keeperen.
    Dette stemmer ikke. Vi kommer oss flere ganger rundt på kant. Noe som er planen vår offensivt. Vi spiller mye mindre på tvers og mye mer direkte. Problemet er at innleggene er upresise. Det var likevel ikke langt unna at Kjelsrud Johansen stanget inn et par i dag. Han var i hvertfall noen centimeter unna ved 2 anledninger i 1 omgang. Gleder meg til vi får i gang Azemi, så får vi også noen flere strenger å spille på offensivt.

Facebookverifisert
    Tidstjuvradd
    g-maZta's Avatar

Quote Originally Posted by bartulf View Post
    20-4 i avslutninger, 10-1 i skudd på mål.

Goodnight and goodbye!
    Kikka litt på når du hadde kommentert tidligere og påfallende ofte så diskuterer vi straffer i kampene mot (eller andre kamper med)rbk.
    Det samme gjentar seg år etter år og jeg tror man må være trønder eller nøffer for ikke å se dette. RBK får rundt 10 poeng av dommerne nesten hver sesong.

Quote Originally Posted by g-maZta View Post
    Kikka litt på når du hadde kommentert tidligere og påfallende ofte så diskuterer vi straffer i kampene mot (eller andre kamper med)rbk.
    Det samme gjentar seg år etter år og jeg tror man må være trønder eller nøffer for ikke å se dette. RBK får rundt 10 poeng av dommerne nesten hver sesong.
    Det er vel fordi bartulf er RBK supporter. Men hva gjør han her inne??

Quote Originally Posted by tordvif View Post
    Det er vel fordi bartulf er RBK supporter. Men hva gjør han her inne??
    Var vel for å hovere rett etter kamp. De er så vant til dommerhjelp, at de ikke tenker noe videre på det.
    Ett lag i Oslo!

Er enig med dere som klager på dømmingen. Det har blitt klaget uendelig mange ganger på at det ikke dømmes straffe på holding i feltet. Det skjer omtrent aldri, så skjer det i dag??? Til og med Kåre innrømmet at de var heldige der... Vi får heller ikke straffe på en soleklar hands. I forrige runde fikk Ålesund straffe mot Stabæk etter at en Ålesund spiller skyter ballen opp i armen på en Stabæk spiller som har hendene inntil kroppen. I vår kamp har rbk spilleren hånda høyt oppe og foran ansiktet til HJK... Helt klar hands, men neida...???

Mål preger kamper, så man kan si at det blir avgjørende for resultatet. Eller så vil jeg si at vi mangler en del kvalitetsspillere. Juklerød gjør så godt han kan, men faller igjennom og Abdi ser ut til å ikke forstå rollen sin i laget. Vi har flere med potensiale, men ikke til å dra laget. Nå begynner det virkelig å brenne under føttene til Deila å co.

Facebookverifisert
    Munndiarétiker
    Spinner's Avatar

Det jeg så komme utifra startoppstillingen, var resultatet. Jeg sa 3-0 eller 4-0 umiddelbart.
    Det jeg IKKE så komme var hvor gode vi var med ballen de første 60, og hvor aggressive vi var i gjenvinning.
    Vi har hatt en stigende kurve når det gjelder sjanser og avslutninger før denne kampen, det ble desverre ingenting av idag.
    Vi benyttet en del spillere som ikke helt har nivået inne, og vi fikk smake litt på både effektivitet og partisk dømming.
    Når vi samtidig er helt ute av stand til å konvertere spill med mål og sjanser, så blir det tungt.
    Nå handler denne sesongen kun om 2 ting:
    Berge plassen, og komme seg til Ullevål.
    For de som kan styre sitt eget lag:
    vif.managerleague.com

Borettslagshurpe

Sotahjørnets venner på Twitter i kveld;

Fy faen, Kai Erik Steen. Kan du bare ta livet ditt eller? Du er en skandale!

Ikke bra. Skandaløs dømming ved noen tilfeller, men over streken. Meldes om en dram for mye. Mangler bare at Stokken får med seg dette, så har vi enda en møkksak hengende over klubben inn mot semi i cupen.

Facebookverifisert
    Tastopat

Quote Originally Posted by Bohemen14 View Post

Ikke bra. Skandaløs dømming ved noen tilfeller, men over streken. Meldes om en dram for mye. Mangler bare at Stokken får med seg dette, så har vi enda en møkksak hengende over klubben inn mot semi i cupen.
    Har mistenkt at han som skriver på Sotahjørnet er en idiot lenge. Greit å få det bekreftet en gang for alle.

Dommeren var rævva i går, men det er ikke dommerne sin skyld at vi nærmer oss OBOS. Tror faktisk vi rykker ned! Dagens Enga ligner litt på Brann i 2014. Brann hadde en god tropp, god trener, bra med publikumsstøtte.. Allikevel ble det nedrykk.. Kanskje ett år i OBOS ikke er så dumt. Ser jo hvor Brann er i dag...

Tippekonge 2016 Facebookverifisert
    Bablefant
    VVV's Avatar

Quote Originally Posted by Dude View Post
    Dommeren var rævva i går, men det er ikke dommerne sin skyld at vi nærmer oss OBOS. Tror faktisk vi rykker ned! Dagens Enga ligner litt på Brann i 2014. Brann hadde en god tropp, god trener, bra med publikumsstøtte.. Allikevel ble det nedrykk.. Kanskje ett år i OBOS ikke er så dumt. Ser jo hvor Brann er i dag...
    Nedrykk er uaktuelt. Alt går til helvete med medieinntekter, sponsorer, tilskuertall og stabilitet i økonomien. De beste spillerne vil flytte på seg, mens de du ikke vil ha blir igjen og hever gammel lønn. Nei faen heller, tar heller kvallikhelvete og hjertemedisin.
    "Be what you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind." (Dr. Seuss)

Tippekonge 2016 Facebookverifisert
    Bablefant
    VVV's Avatar

Quote Originally Posted by Bohemen14 View Post

Ikke bra. Skandaløs dømming ved noen tilfeller, men over streken.
    Og det der er så jævlig uakseptabelt. Ser han drev og forsvarte seg lene etterpå før han gikk og la seg - tilsynelatende mere flau over at han trodde det var en cuprunde enn av at han oppfordret noen til å ta livet av seg. Det der kan ikke bli stående.
    "Be what you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind." (Dr. Seuss)

Facebookverifisert
    Avhengig
    LameDuck's Avatar

Quote Originally Posted by VVV View Post
    Og det der er så jævlig uakseptabelt. Ser han drev og forsvarte seg lene etterpå før han gikk og la seg - tilsynelatende mere flau over at han trodde det var en cuprunde enn av at han oppfordret noen til å ta livet av seg. Det der kan ikke bli stående.
    Spørs om ikke Rune våkner med antydninger til fyllenerver i dag. Ser at både klubben og pressen har fått med seg tweeten, og tilbakemeldingene er ganske klare.

Håper og tror at den er borte fra Twitter innen lunsj, noe annet er bare dumt. Det kan skje den beste at man tryner og river ned duken fra bordet etter noen enheter for mye, men da bør man rydde opp og si sorry etterpå.

LD.
    Vålerenga - Oslos stolthet

Quote Originally Posted by LameDuck View Post
    Spørs om ikke Rune våkner med antydninger til fyllenerver i dag. Ser at både klubben og pressen har fått med seg tweeten, og tilbakemeldingene er ganske klare.

Håper og tror at den er borte fra Twitter innen lunsj, noe annet er bare dumt. Det kan skje den beste at man tryner og river ned duken fra bordet etter noen enheter for mye, men da bør man rydde opp og si sorry etterpå.

LD.
    Ja, uakseptabelt.
    Ser at FrankO fordømmer det.
    Det er bra.

Men det er nok litt følelser samt litt alkohol som har skylda.
    Alle fordømmer det, når tweeten er slettet kan vi vel alle glemme dette stille bort.
    Så er det opp til Rune å slette tweeten ASAP! Den skulle vært slettet igår.

Positivt også at alle fordømmer det som ble skrevet.

Problemet er at et straffespark ikke blir noen "snakkis" i media etter i går. Kai Erik Steen var han som dømte straffespark for oss mot Stabæk på Ullevaal. Den er soleklar, men spillere og Rekdal raste (skaff deg nye briller Rekdal) i VG. Den blir det snakka om, men at Bjørdal handser, og Bendtnerfjotten detter som en potetsekk hører vi lite om. Rosenborg slipper unna som vanlig.
    Ett lag i Oslo!