Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 41 to 56 of 56

For meg er det så enkelt at dette er en av de sangene vi har som trøkker best. Alle kan den. Ordene skrikes, maksvolumet er kanskje det høyeste vi har. Den er en gammel klassiker. Selvfølgelig skal vi fortsette å synge den.

Hvis det er noen som blir redde fordi sangen "kan høres aggressiv ut" så vil jeg driste meg til å si at dette er folk vi klarer oss uten, enten de er på tribunen eller på banen. Har fortsatt til gode å møte en som har gitt uttrykk for at denne "aggressiviteten" er ubehagelig.

Tippedronning 2014 Bablefant

Quote Originally Posted by Ed1913 View Post
    For meg er det så enkelt at dette er en av de sangene vi har som trøkker best. Alle kan den. Ordene skrikes, maksvolumet er kanskje det høyeste vi har. Den er en gammel klassiker. Selvfølgelig skal vi fortsette å synge den.

Hvis det er noen som blir redde fordi sangen "kan høres aggressiv ut" så vil jeg driste meg til å si at dette er folk vi klarer oss uten, enten de er på tribunen eller på banen. Har fortsatt til gode å møte en som har gitt uttrykk for at denne "aggressiviteten" er ubehagelig.
    La oss ikke dra i gang en diskusjon her om hvem vi kan klare oss uten på tribunen Værsåsnill.

Facebookverifisert
    Munndiarétiker

Synes bare den låter bedre når det ikke høres ut som det fråder av munnen til halvparten.

Facebookverifisert
    Munndiarétiker

Men nå skal jeg gi meg.

KOOM IGJEN ENGA!

Quote Originally Posted by Farmor View Post
    La oss ikke dra i gang en diskusjon her om hvem vi kan klare oss uten på tribunen Værsåsnill.
    Ikke ta det ille opp, det var ikke ment som et forsøk å starte en slik diskusjon. For det første var poenget mitt at jeg tror denne gruppen av folk som blir skremt av "Kom igjen, Enga!" er veldig marginal. Jeg ser også for meg at den gruppa som blir skremt av denne sangen inneholder en del av de samme folka som kanskje kunne funnet på å bli støtt av enkelte av tekstene våre. Men det er selvfølgelig bare spekulasjoner fra min side...

Så misforstå meg rett, alle med et ønske om å bidra er så klart hjertelig velkomne på supportertribunen!! Men aldri la det bli sånn at det er de sarteste sjelene som avgjør hvilke sanger det er greit å synge, det kler oss ikke.

Sarte sjeler skal aldri diktere noe som helst. Det er de som har et problem, ved at de ikke tåler så mye, ikke oss andre. Er de som må bli litt mer mentalt sterke. Mulig disse folkene er et resultat av overbeskyttende foreldre i oppveksten, hva vet jeg.

Tippedronning 2014 Bablefant

Ikke ta det ille opp, det var ikke ment som et forsøk å starte en slik diskusjon. For det første var poenget mitt at jeg tror denne gruppen av folk som blir skremt av "Kom igjen, Enga!" er veldig marginal. Jeg ser også for meg at den gruppa som blir skremt av denne sangen inneholder en del av de samme folka som kanskje kunne funnet på å bli støtt av enkelte av tekstene våre. Men det er selvfølgelig bare spekulasjoner fra min side...

Så misforstå meg rett, alle med et ønske om å bidra er så klart hjertelig velkomne på supportertribunen!! Men aldri la det bli sånn at det er de sarteste sjelene som avgjør hvilke sanger det er greit å synge, det kler oss ikke.
    Tror ingen som kjenner meg vil si at jeg er en sart sjel. Det er heller ikke sånn at jeg blir skremt av aggresiv sang eller rop, jeg synes bare ikke det ser ut som om det fungerer særlig godt. Nå tar jeg også farvel med denne diskusjonen.

Facebookverifisert
    Meningsløs

Quote Originally Posted by christer1913 View Post
    Jeg vil gjerne spytte inn, at jeg er vedlig stolt over hvordan IKAROS styrer showet om dagen.
    Signerer på denne. Forresten helt utrolig å være vitne til at folk roper og går amok fordi det flagges nederst på midt, enda dette har vært annonsert gang på gang. Hvorfor plassere seg rett ved de ivrigste da?

Fantastisk stemning på de to første kampene på ny stadion - det skyldes i stor grad herlig innsats av gutta i Ikaros. Dessverre trist å se hvor mange som står med kaffen i hånda og ikke gidder å synge på Supportertribunen (og det selv midt på tribunen). Dette observerte jeg flere tilfeller av på begge de to første kampene. Får håpe det kun gjelder ut denne sesongen, og at det bedrer seg neste sesong uten alle de som hastekjøpte Vallekort og billetter til de første kampene på ny stadion. Det er vel, slik jeg har forstått det, påbudt å synge på hele tribuneseksjonen?

Skulle ønske vi kunne synge "Vålenga du er min religion" oftere, er ikke mange sanger som skaper like mye trøkk som den. Dette er en sang man kan skrike alt man kan på

Bablefant

Generelt vil jeg si at selv om Istanbul er jævla kul, burde vi kun synge den når vi ligger under. Den mister litt mening når vi synger den hele tiden. Vi har nok av andre sanger, for eksempel Religion.

Facebookverifisert
    Munndiarétiker

Quote Originally Posted by bengt View Post
    Generelt vil jeg si at selv om Istanbul er jævla kul, burde vi kun synge den når vi ligger under. Den mister litt mening når vi synger den hele tiden. Vi har nok av andre sanger, for eksempel Religion.
    Enig! (ti tegn)

Generelt vil jeg si at selv om Istanbul er jævla kul, burde vi kun synge den når vi ligger under.
    Vi kan jo nesten med sikkerhet begynne å synge den etter 10-15 minutter hver eneste kamp uansett.

Bablefant

Quote Originally Posted by ENGAsjement View Post
    Signerer på denne. Forresten helt utrolig å være vitne til at folk roper og går amok fordi det flagges nederst på midt, enda dette har vært annonsert gang på gang. Hvorfor plassere seg rett ved de ivrigste da?
    Forsåvidt enig, men siden tribunen er så bratt så dekker de flagga nesten alt som skjer på kortsida der de står. Jeg kjefter ikke på flaggerene men fint om de ikke flagger når ballen er der nede, når corneren slåes, o.l.

Dessverre trist å se hvor mange som står med kaffen i hånda og ikke gidder å synge på Supportertribunen (og det selv midt på tribunen). Dette observerte jeg flere tilfeller av på begge de to første kampene. Får håpe det kun gjelder ut denne sesongen, og at det bedrer seg neste sesong uten alle de som hastekjøpte Vallekort og billetter til de første kampene på ny stadion. Det er vel, slik jeg har forstått det, påbudt å synge på hele tribuneseksjonen?
    Ja, det er ganske irriterende. Det er vanskelig å få med seg folk i sangsentrum og (!). Nå har jo ikke resultatene vært en all verden så langt, men likevel. Tror vi må sperre av sangsentrum med sperretape og lapper som sier det er sangsentrum?

Bablefant

Funka greit nå nettopp...

Jepp. Ble enda mere guts!
    Ett lag i Oslo!

Sangen passer jo også bra til å inspirere laget under motgang. Kult at den ble sunget med en gang i dag syns jeg. Og at «Kom igjen Enga» gikk på et tidspunkt hvor vi ledet kampen!
    Wanderer

Neste år så tar vi alt