Page 2 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 41 to 80 of 124
    Bablefant

Quote Originally Posted by FrankO View Post
    NFF ville at kampen skulle spilles på Ullevaal i en midtuke der, men vi insisterte at kampen skulle gå på Valle. Midtukekamp hadde det blitt uansett, og da nesten uansett ifbm enten ferie eller landslagspause.
    Er det forbudt å ha ES kamper når det er CL/EL?

Bablefant

Quote Originally Posted by Nico 8 View Post
    En regel som er overmoden for en oppgradering, med tanke på at vi spiller 4 kamper mer i året enn da de reglene ble laget. I tillegg får man gult for den minste lille ting i dette landet. Det burde vært første karantene etter 4, deretter hvert tredje. Altså 4, 7, 10, 13. Eventuelt gått ned til hvert andre etter 10, om man syns det blir for sjeldent.
    Noe burde gjøres. I tillegg gis det kort (eller ikke, hei Ohi) i hytt og pine uten mening. Når dommerne er så elendige burde det bli sjeldnere karantene. Skjer utrolig sjelden at man får karantene etter faktiske forhold, men vi må bare snu ræva til og godta hva disse NFF disiplene selv velger å straffe. Prøver å ikke la de provosere meg, men jeg klarer ikke å la vær.

Tastoman

En regel som er overmoden for en oppgradering, med tanke på at vi spiller 4 kamper mer i året enn da de reglene ble laget. I tillegg får man gult for den minste lille ting i dette landet. Det burde vært første karantene etter 4, deretter hvert tredje. Altså 4, 7, 10, 13. Eventuelt gått ned til hvert andre etter 10, om man syns det blir for sjeldent.
    I England har man skjønt det: Serieavslutninga, kampene med mest spenning og nerver, skal spilles med de største stjernene. Der deler man sesongen i tre er det vel. Får du X antall gule før første del, må du stå over. Man tar med seg korta videre til andre del der man må stå over ved Y antall. Så tar man det videre inn i tredje del hvor man må stå over ved Z antall.

I Norge kunne det vært at dersom du får tre gule fra 0-10 kamper må du sone, når du 5 gule fram til 20 kamper må du sone og får du 8 gule fram til 29. runde må du sone. Da tar man vekk råtassene, mens dem som får tre gule på 29 kamper ikke må det.

Er det virkelig noen som mener man er en stygg/rå/ufin spiller om man får tre gule kort på 29 kamper som vi gjør i Norge?

Selv i VM/EM trengs det to gule på to (!) gruppespillkamper for å måtte stå over den tredje.

Edit: Regelen om karantene etter tre kamper kom da det var ti-lagsserie og altså 20 kamper i sesongen. Nå er det enda lettere å få kort og antall kamper økt til 30.

Tastopat Nico 8's Avatar

Fridjonsson spilte 80 min for Island u21 igår. Skal vel en del til for at han får 90 min både imorra og søndag da. I tillegg spilte Jääger et kvarter for Estland.

Noen som har oversikt over hvem som har spilt for Haugesund?

Munndiarétiker

Quote Originally Posted by bengt View Post
    Noe burde gjøres. I tillegg gis det kort (eller ikke, hei Ohi) i hytt og pine uten mening. Når dommerne er så elendige burde det bli sjeldnere karantene. Skjer utrolig sjelden at man får karantene etter faktiske forhold, men vi må bare snu ræva til og godta hva disse NFF disiplene selv velger å straffe. Prøver å ikke la de provosere meg, men jeg klarer ikke å la vær.
    Da får vi bare enda flere såkalte "professional faults" noe som er direkte ødeleggende for hele fotballen etter min mening.

Facebookverifisert
    Munndiarétiker

Quote Originally Posted by Gorg View Post
    Noen som har oversikt over hvem som har spilt for Haugesund?
    Pallesen Knudsen satt på benken for U21. Han er den eneste landslagsspilleren de har for øyeblikket, da de har kvittet seg ned Hajradinovic.

Min ellever:
    Kwarasey
    Robban - Tollås - Jääger - Jukle
    ????? - Lekven - Grindheim
    Finne - Kjelsrud - Chiddy

????? : Står vel mellom Stengel, Horn Myhre og Ibrahim..

Syns vi bør gå for dødballfoten til Stengel. Blir vanskelig å score spillemål på Haugesund.

Tastopat

Quote Originally Posted by FrankO View Post
    NFF ville at kampen skulle spilles på Ullevaal i en midtuke der, men vi insisterte at kampen skulle gå på Valle. Midtukekamp hadde det blitt uansett, og da nesten uansett ifbm enten ferie eller landslagspause.
    Hæææ? hvorfor Ullevaal når vi har egen stadio? midtukekamp eller ei så spiller vi vell på hjemmebanen vår?
    Ullevaal bruker vi vell kun til køppfinalen og europakamper?!
    Ingen kan spre slikt ett mørke som den som har sett lyset!!

Tippekonge 2015 Avhengig Daniel's Avatar
    Blog Entries
    33

Quote Originally Posted by arvegods View Post
    Hæææ? hvorfor Ullevaal når vi har egen stadio? midtukekamp eller ei så spiller vi vell på hjemmebanen vår?
    Kampen var opprinnelig rammet til en midtuke i perioden vi fremdeles var på Ullevaal. VIF fikk den flyttet til en dato etter at vi hadde flyttet inn på Valle slik at vi fikk en ekstra kamp på ny stadion i stedet for Ullevaal

Tror forøvrig vi spiller eventuell Europacup også på Valle, ref. at setene kan monteres i forhold til krav fra UEFA.

Den skulle jo bli spilt på Ullevål. Når den ble utsatt så lenge som den ble så var det for at den skulle kunne spilles på vår egen stadion. Så det han mener er at kampen uansett ville vært en midtukekamp ifbm ferie eller landslagspause.

Vi bruker selvsagt Vålerenga Stadion til E-cup.
    Ett lag i Oslo!

Facebookverifisert
    Munndiarétiker

Quote Originally Posted by VIFpatriot View Post
    Vi bruker selvsagt Vålerenga Stadion til E-cup.
    Men ikke sånn helt med en gang da......

Facebookverifisert
    Tastopat

Quote Originally Posted by Shtian View Post
    Pallesen Knudsen satt på benken for U21. Han er den eneste landslagsspilleren de har for øyeblikket, da de har kvittet seg ned Hajradinovic.

Min ellever:
    Kwarasey
    Robban - Tollås - Jääger - Jukle
    ????? - Lekven - Grindheim
    Finne - Kjelsrud - Chiddy

????? : Står vel mellom Stengel, Horn Myhre og Ibrahim..

Syns vi bør gå for dødballfoten til Stengel. Blir vanskelig å score spillemål på Haugesund.
    Personlig håper jeg på at Fridjonsson starter sentralt med Lekven og Grindheim, men regner kanskje med at han ikke klarer begge de to kampene denne uka. Hvis han er klar er jeg enig i at Stengel bør starte sentralt.

Quote Originally Posted by Trasskuken View Post
    Men ikke sånn helt med en gang da......
    Vi sier 2019.
    Ett lag i Oslo!

Vi får drahjelp med været i morgen.

https://www.storm.no/oslo/2017-10-12

Når sola skinner....osv....
    Ett lag i Oslo!

Bruttotroppen:

Adam Larsen Kwarasey, Marcus Sandberg
    Enar Jääger, Robert Lundström, Jonatan Tollås Nation, Ivan Näsberg, Markus Nakkim, Simen Juklerød
    Magnus Lekven, Christian Grindheim, Abdisalam Ibrahim, Herman Stengel, Felix Horn Myhre, Chidera Ejuke, Bård Finne
    Bilal Njie, Henrik Kjelsrud Johansen, Fitim Azemi, Aron Dønnum.

Bra at Finne er tilbake

Facebookverifisert
    Munndiarétiker

Hvor er Fridjonsson?

Quote Originally Posted by Shtian View Post
    Hvor er Fridjonsson?
    > Han er med i troppen som står her: http://www.vif-fotball.no/nyheter/fi...erenga-troppen

Tidstjuvradd

Kampnervene trenger seg på. Blir nok en særs produktiv dag på jobb i morgen...
    Vi er Vål'enga!!

Håper Fridjonsson starter på benk idag.
    Nå spilte han 80 min for 3 dager siden. Og vi har 1 kamp til om 3 dager som er dødsviktig.
    Tror det er best om han får hvile litt idag, og at han starter mot AAFK.

Foreløpig virker Espeseth som den beste signeringen i år. Håper de evaluerer godt de store mengder med midtbanespillere som skal ha lønn og pleies. Bare Borgenfink, Dønnum, Nakkim etc gir oss medalje neste år er alt glemt for meg.

Nekter å tro at Kr.sund og Sogndal går ned. Det er AAFK, LSK og Enga som er i ræva form, mens TIL er på gang. Tror vi må lirke oss foran TIL eller pippiper for å slippe kval. Men altså 4-6 poeng mot Haugesund og AAFK først.

Vålerenga hockey klager så mye ift bygging av nye Jordal, men her en er mulighet for at det kunne ha blitt frigjort 25 mill: 1. Enga var proffe ved utbygging av kultur- og idrettsparken, og sørget for at entreprenør og eier deler ekstrautgifter om de fant dritt i grunnen. Det er helt vanlig, og dritt i grunnen på østkanten er ikke uforutsette utgifter slik Enga hevdet. Men det ble ikke gjort, så Enga sendte hele regninga til Raymond, som tok den. Altså sørget Enga og Raymond indirekte for å gi 20-25 mill til en privat entreprenør. 2. I stedet for å gi den private entreprenør en gave på 20-25 mill, kunne Enga og Raymond vært proffere og gitt disse millionene til Enga Hockey.

Tastopat Nico 8's Avatar

Quote Originally Posted by christer1913 View Post
    Håper Fridjonsson starter på benk idag.
    Nå spilte han 80 min for 3 dager siden. Og vi har 1 kamp til om 3 dager som er dødsviktig.
    Tror det er best om han får hvile litt idag, og at han starter mot AAFK.
    Det er ved kampstart kun 48 timer siden han starta forrige kamp. Selvom han er en spiller med bra kondis tror jeg ikke det er lurt at han starter idag. Ihvertfall med tanke på at han var ute med skade på ett år for ikke lenge sida.

Jeg veit ikke hvor bra trent Jääger er, men han spilte et kvarter for 48 timer siden, pluss at det er kamp igjen søndag. Klarer han 2 fulle kamper på 4 dager?

I tillegg virka både Ejuke og Berntsen helt utslitt etter 55 min mot Stabæk. Har de kondis til 2 kamper på 4 dager da?

Facebookverifisert
    Munndiarétiker

Noen som vet når billettsalget på Ticketmaster stenger?

Tidstjuvradd

Det er ved kampstart kun 48 timer siden han starta forrige kamp. Selvom han er en spiller med bra kondis tror jeg ikke det er lurt at han starter idag. Ihvertfall med tanke på at han var ute med skade på ett år for ikke lenge sida.

Jeg veit ikke hvor bra trent Jääger er, men han spilte et kvarter for 48 timer siden, pluss at det er kamp igjen søndag. Klarer han 2 fulle kamper på 4 dager?

I tillegg virka både Ejuke og Berntsen helt utslitt etter 55 min mot Stabæk. Har de kondis til 2 kamper på 4 dager da?
    Berntsen har karantene, så han rekker nok å få igjen pusten til søndag....
    Vi er Vål'enga!!

Facebookverifisert
    Tastoman
    ziggy75's Avatar

Håper Bilal får flere minutter idag. Så pigg ut når han kom inn mot smurfene!

Fridjonsson bør starte. Beste spilleren vi har om dagen.

Bablefant way_'s Avatar

Quote Originally Posted by Basement View Post
    Fridjonsson bør starte. Beste spilleren vi har om dagen.
    Starter nok ikke. Kun 2 dages hvile, samt reise fra Island blir for kort tid.

Vil gjerne se Finne fra start.

Har aldri skjønt det med to kamper på to tre dager skal være så forferdelig. Og sitte på ett fly fra Island kan da umulig være slitsomt. Føler han seg selv pigg så bør han starte.

Men han startet ikke. Nesberg inn på back og Jukle fram pluss Stengel inn.

Quote Originally Posted by Basement View Post
    Har aldri skjønt det med to kamper på to tre dager skal være så forferdelig. Og sitte på ett fly fra Island kan da umulig være slitsomt. Føler han seg selv pigg så bør han starte.
    Det der har jeg aldri skjønt heller. I hockey så spiller de annen hver dag i sluttspillet... Hvis det er med tanke på den alvorlige skaden fra i fjor så er det noe annet seff.

Quote Originally Posted by Trym View Post
    Det der har jeg aldri skjønt heller. I hockey så spiller de annen hver dag i sluttspillet... Hvis det er med tanke på den alvorlige skaden fra i fjor så er det noe annet seff.
    Husk at Hockeyspillerne spisser inn formen til en sesongen som er mye kortere enn fotballsesongen. De er oftere på "benken" og får hvile. De er naturligvis mye sterkere i kroppen og har fysikk som er bedre egnet til intensive økter enn fotballspillere, som har mer "seigere" muskler.

Legg sammen disse faktorene så forstår du hvor feil det blir å sammenligne idretter som hockey og fotball.

Bra omgang, 2-0 ved pause, stengel og Kjelsrud

Facebookverifisert
    Tidstjuvradd
    g-maZta's Avatar

Deilig 1.omg. mer av dette takk!

Når HKJ setter den i mål, så blir jeg litt fuktig i øyekroken. Han har jobba så hardt i så lang tid og endelig!!

Herlig omgang, men klok av skade så venter jeg med å juble. Herlig at Stengel og HJK scorer..

Quote Originally Posted by EngaForAlltid View Post
    Husk at Hockeyspillerne spisser inn formen til en sesongen som er mye kortere enn fotballsesongen. De er oftere på "benken" og får hvile. De er naturligvis mye sterkere i kroppen og har fysikk som er bedre egnet til intensive økter enn fotballspillere, som har mer "seigere" muskler.

Legg sammen disse faktorene så forstår du hvor feil det blir å sammenligne idretter som hockey og fotball.
    Vel, nå har jeg vært aktiv i begge de idrettene. Du har rett i at det er forskjell på styrke, men hvor sliten du er er det samme. Uansett så sa Deila at han ikke ville ta sjansen med tanke på skaden han hadde i fjor så da ligger svaret der.

Ahhhhh JUKLE!

Har savnet kremmerhusene hans

Yes... Deilig...

Facebookverifisert
    Tidstjuvradd
    g-maZta's Avatar

Jadda!!!
    I dag syns jeg vi var gode!
    Ekstra kudos til Grindheim og Kjeldsrud!
    Grindheim så ut som han var født på ny utpå der og Kjeldsrud jobber for fire mann!
    Herlig kamp!