Page 1 of 4 1234 LastLast
Results 1 to 40 of 125
    Tastoman

Default Viking - Vålerenga, Søndag 22. okt. kl. 18

Er fortsatt lov å suge på karamellen(e) fra seier'n mot AaFK...
    Men så er det ny kamp igjen - Viking i Stavanger denne gangen.

Viking så ut til å 'tape alt' og være helt fortapt. Men så gikk de avsted og slo Kristiansund - på bortebane til og med...
    Livsfarlig å undervurdere Viking nå som de øyner håp og fortsatt har mye mer enn æren å kjempe for... Dessuten: Vi har ikke bedre enn 2 seire, 2 uavgjorte og 8 tap på bortebane i år, så dette blir ingen 'walk in the park'. Vurderer kampen som helt åpen.

Men - KAN vi slå dem ? Seff, kan vi det !

Ikke noe leggesegbakpå opplegg så. Stresse dem fra start. I utgangspunktet fornøyd med uavgjort. Men vi går for 3 selvfølgelig.

Bare å gønne på videre! Viking kommer til å være skikkelig på for å få en seier til.

Vinner vi her er plassen definitivt sikker. Og det er en kamp vi må vinne for å begynne å se oppover på tabellen.

Så da sier jeg som jeg pleier. Vinn. Den. Jævla. Kampen.

Om ikke for noe annet så slipper spillerne å se Deila i bare nettoen.

Tore Hansen dømmer matchen.
    Ett lag i Oslo.

Tastopat

Tar gjerne en fortsettelse av seiersrekken.
    Det bør også være mulig hvis vi starter kampene slik vi har gjort i de 3 siste (og ikke sprekker som på Nadderud).
    Får vi 1.målet så skal dette gå veien.
    Men Viking er desperate. Seieren sist gang gjør at de fortsatt i teorien kan klare seg. Men da må de vinne resten.
    Så da kan det bli en morsom kamp siden de må spille for 3 poeng.

Min største frykt er uansett at vi drar på oss tullete gule kort sånn som vi har gjort i de siste kampene.
    Vi har en ganske lang liste over folk som får karantene i neste kamp ved 1 nytt gult kort:
    Lundström
    Näsberg
    Juklerød
    Ibrahim
    Grindheim
    Lekven
    Jääger
    Tollås Nation

Jeg kommer derfor til å rive meg litt i håret hvis vi leder 3-0 minutter før slutt og en av disse gjør en tullete takling.
    Blir det kort-bonanza i Stavanger risikerer vi altså at halve første-11 (slik den har vært de 2 siste kampene) ikke kan spille mot Molde.
    Marerittet heter kort både til Jääger og Nation eller Nation og Lundstrøm. Da vil vi bli fryktelig svekket mot Molde.

Men det får vi ta når det kommer.
    Seier på søndag ødelegger så godt som Vikings siste teoretiske håp om å klare seg (de har igjen både S08 og RBK senere).
    Send dem ned!

Samme innstilling og guts som vi har hatt i dei siste kampene så vinner vi.

Quote Originally Posted by Loffen View Post
    Jeg kommer derfor til å rive meg litt i håret hvis vi leder 3-0 minutter før slutt og en av disse gjør en tullete takling.
    Blir det kort-bonanza i Stavanger risikerer vi altså at halve første-11 (slik den har vært de 2 siste kampene) ikke kan spille mot Molde.
    Marerittet heter kort både til Jääger og Nation eller Nation og Lundstrøm. Da vil vi bli fryktelig svekket mot Molde.
    ADVARSEL! AVSPORING

Det verste er at det ofte skal mindre til enn en tullete takling for å få gult kort.
    I annenhver kamp (I snitt) får vi en dommer som legger lista lavt og deler ut kort i hytt og pine, og blåser i hjel kampen.
    Nå veit jeg ikke hvilken dommer vi får på søndag, men det kan vi nesten forvente.

Når dommerstanden er såpass uforutsigbare er vi NØDT til å gjøre om på karanteordningen i landet. Et forslag som jeg har hørt tidligere kan være å dele opp sesongen i to, slik at alle gule kort blir stryket i sommerpausen. Problemet da blir at det er fritt fram for å spille stygt i de siste kampene før sommeren for de som har ingen gule kort.

Mitt forslag som jeg mener ville vært det beste: Hvert fjerde gule resulterer i karantene, for så å gå over til 6, 8, 9 og 10. Når man får såpass mange gule kort handler det ikke om tilfeldigheter, og da er man en grisespiller som fortjener hyppigere straffer. Dette er et rettferdig system som jeg gjerne ville sett i praksis.

Quote Originally Posted by EngaForAlltid View Post
    ADVARSEL! AVSPORING
    Slike avsporinger bør være lov i en kamptråd. Er ikke akkurat enorm trafikk i de trådene her uansett.

Ellers er det ganske imponerende at Ibrahim ligger an til å få karantene så lite som han har spilt, men jeg har registrert at det stort sett er det han har bidratt med de siste 10 minuttene når han kommer innpå.

Munndiarétiker

Quote Originally Posted by EngaForAlltid View Post
    ADVARSEL! AVSPORING

Det verste er at det ofte skal mindre til enn en tullete takling for å få gult kort.
    I annenhver kamp (I snitt) får vi en dommer som legger lista lavt og deler ut kort i hytt og pine, og blåser i hjel kampen.
    Nå veit jeg ikke hvilken dommer vi får på søndag, men det kan vi nesten forvente.

Når dommerstanden er såpass uforutsigbare er vi NØDT til å gjøre om på karanteordningen i landet. Et forslag som jeg har hørt tidligere kan være å dele opp sesongen i to, slik at alle gule kort blir stryket i sommerpausen. Problemet da blir at det er fritt fram for å spille stygt i de siste kampene før sommeren for de som har ingen gule kort.

Mitt forslag som jeg mener ville vært det beste: Hvert fjerde gule resulterer i karantene, for så å gå over til 6, 8, 9 og 10. Når man får såpass mange gule kort handler det ikke om tilfeldigheter, og da er man en grisespiller som fortjener hyppigere straffer. Dette er et rettferdig system som jeg gjerne ville sett i praksis.
    Totalt uenig. Da blir det enda flere såkalte "profesional faults" Det er vel ikke det folk møter opp for å se på ?
    Det kan jo og bli flere stygge taklinger. Det er vel en bagatell om en spiiller må stå over en kamp eller to i forhold til om en spiller må være ute halve eller hele sesongen med skade ?

Troppen http://www.vif-fotball.no/nyheter/troppen-mot-viking

Ingen bruttotropp, men 18 mann.
    Ett lag i Oslo.

En feil her bare. Kampen går på Eurosport Norge. Men dra gjerne på øst for det 😊

Facebookverifisert
    Munndiarétiker

"Det er ikke opplagt at Grindheim starter. Mot Aalesund spilte han bare én omgang. Det skyldes belastningen i muskulaturen. Og to kamper på kunstgress på fire dager er i meste laget for ham."

http://www.dagsavisen.no/oslo/grindh...tier-1.1043953

Facebookverifisert
    Tastopat

Quote Originally Posted by Shtian View Post
    "Det er ikke opplagt at Grindheim starter. Mot Aalesund spilte han bare én omgang. Det skyldes belastningen i muskulaturen. Og to kamper på kunstgress på fire dager er i meste laget for ham."

http://www.dagsavisen.no/oslo/grindh...tier-1.1043953
    På en måte synd for Grindheim har vært oustanding de sisterne matchene, men samtidig øker det sannsynligheten for at Stengel og Fridjonsson starter, noe jeg er ganske gira på å se.

Viking må sannsynligvis vinne alle sine gjenstående 5. Kanskje kan det holde med 4-1-0. Det vil si at de må angripe, og vi bør få en del rom i kveld. Vinner vi, setter vi den siste spikeren i kista deres. Synes vi skal gjøre nettopp det.
    Ett lag i Oslo.

Håper vi gruser Viking og sender de ned i OBOS!

Samme ellever http://www.vif-fotball.no/nyheter/fr...bake-fra-start

Ville gjerne se Samuel igjen, men hvem setter man ut lissom. Måtte vært Lekven. Forventer mer av han i dag.
    Ett lag i Oslo.

Facebookverifisert
    Tastopat

Quote Originally Posted by VIFpatriot View Post
    Samme ellever http://www.vif-fotball.no/nyheter/fr...bake-fra-start

Ville gjerne se Samuel igjen, men hvem setter man ut lissom. Måtte vært Lekven. Forventer mer av han i dag.
    Lekven er det åpenbare alternativet imo. Han var vår dårligste mot Aafk. Samtidig skjønner jeg at Deila vil bevare den stabiliteten som vi har hatti det siste. Spillere som som Fridjonsson, Berntsen, Finne, Azemi osv. kommer til å få flere sjanser fremover, og er fine utfordrere til de 11 som starter i dag.

Linken sier Fridjonsson tilbake fra start. Artikkelen sier noe annet.

http://www.vif-fotball.no/nyheter/fr...bake-fra-start
    Ett lag i Oslo.

Facebookverifisert
    Tastopat

Quote Originally Posted by VIFpatriot View Post
    Linken sier Fridjonsson tilbake fra start. Artikkelen sier noe annet.

http://www.vif-fotball.no/nyheter/fr...bake-fra-start
    Endret nå.

Facebookverifisert
    Tidstjuvradd
    g-maZta's Avatar

Tam åpning for vår del. Her må vi opp et par hakk skal vi ha tre poeng.

Facebookverifisert
    Tidstjuvradd
    g-maZta's Avatar

Quote Originally Posted by g-maZta View Post
    Tam åpning for vår del. Her må vi opp et par hakk skal vi ha tre poeng.
    Sånn ja. Takk skarruha Herman!

Bablefant

Nå må det bli slutt på diskusjon om Stenel må starte! Og ny kontrakt nå!

Yeahhh..vi må sikre oss den mannen der. For et mål!!

Stengel signér !!! Kongeskudd

Er så heftig det der Herman!!!
    Ett lag i Oslo.

Facebookverifisert
    Tidstjuvradd
    g-maZta's Avatar

Quote Originally Posted by bengt View Post
    Nå må det bli slutt på diskusjon om Stenel må starte! Og ny kontrakt nå!
    Ja. Stengel må signeres.
    Syns Jaager har gjort seg fortjent til et år til også.

Facebookverifisert
    Tastopat

Tar tilbake all tvil jeg jeg har uttrykt om Stegel her ikke. For en deilig, deilig fot han har.

Nå er vi ville!!!
    Ett lag i Oslo.

Nå skal klubben gjøre det de kan for at Herman har signert den kontrakten innen den kommende uka! Herman er fremtiden og det å miste han, som har mange gode år forran seg her, for at Grindheim eventuelt skal tyne ut de siste dråpene før han drar hjem til Haugesund blir for dumt.

Jukle i storslag !! 👍🏻

Facebookverifisert
    Tidstjuvradd
    g-maZta's Avatar

Viking ser stakkarslige ut bakover.

Bablefant

Quote Originally Posted by g-maZta View Post
    Syns Jaager har gjort seg fortjent til et år til også.
    Absolutt. Kan ikke tenke meg at klubben klarer å få tak i en bedre.

Gjør vi jobben og er profesjonelle resten av matchen, er dette enormt viktig før sesongen 2018. Det er sikkert.
    Ett lag i Oslo.

Bablefant

Hansen gjør som vanlig så godt han kan for å ødelegge for Enga. «Legger ikke merke til» at Grindheim er nede.

Såå jævla enkelt 😂😂..Enar

Det blir ikke bedre enn dette! Sterkt gutta!
    Ett lag i Oslo.

Bablefant

Vi har keeper, det har ikke Viking.

Strålende mål også.
    Ett lag i Oslo.