Results 1 to 32 of 32

Default Cupfinale damer: Avaldsnes-Vålerenga lørdag 18. november kl. 1600

Vålerenga har nå slått alle lagene som spiller i toppserien i år – bortsett fra Avaldsnes. Muligheten kommer 18. november kl. 16, og damene kan samtidig sikre Vålerengas første fotballtrofé siden 2008. Det skjer med andre ord ikke hver dag. Du bør være der når det skjer!

Billetter til cupfinalen: Thon og Rema spanderer årets cupfinalebilletter, men de må bestilles (og de sendes ut i begynnelsen av november). Det gjøres her: https://www.fotball.no/turneringer/n...n-for-kvinner/

Bestilt
    - Ære Være

Bestilt her å !

Tastoman

Takk for tipset !
    Har bestilt

Bablefant

Dette er vel for klubber og ikke privatpersoner?

Er for alle, man kan velge når man bestiller om man kommer fra en klubb eller om det er privat. Løp og kjøp!

Bestilt her og
    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Quote Originally Posted by Grim View Post
    Dette er vel for klubber og ikke privatpersoner?
    Sitat fra innledningsteksten: "Thon Hotels og Rema 1000 sponser gratis inngang for lag og privatpersoner til finalen på Telenor Arena." Så sånn jeg tolker det gjelder dette for alle mann alle.

Facebookverifisert
    Munndiarétiker
    FuriousMachine's Avatar

Jeg fikk ihvertfall tilsendt billetter på e-post i går og jeg er en høyst privat person ;-)

Løp og få! :-)

Tippekonge 2016 Facebookverifisert
    Bablefant
    VVV's Avatar

Bestilt her og. Synd med kjip arena, men kult med sponsa billetter
    "Be what you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind." (Dr. Seuss)

15 billetter i boks. Har aldri gått glipp av en cupfinale med Vål`engadeltakelse på seniornivå og har ingen planen om å gjøre det i år heller. Kan fort bli moro dette!

Tippekonge 2016 Facebookverifisert
    Bablefant
    VVV's Avatar

Fikk gratis billetter i dag til enden av langsiden seksjon G/H som er for "Vålerenga" men ser at det er egen kortside avsatt for I/J/K for "Klanen". Noen som vet hva som er tanken her - skal Klanen tilbys egne billetter? Må en flashe medlemskort for å kunne flytte fra den ene seksjonen til den andre?
    "Be what you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind." (Dr. Seuss)

Facebookverifisert
    Småvarm

Quote Originally Posted by VVV View Post
    Fikk gratis billetter i dag til enden av langsiden seksjon G/H som er for "Vålerenga" men ser at det er egen kortside avsatt for I/J/K for "Klanen". Noen som vet hva som er tanken her - skal Klanen tilbys egne billetter? Må en flashe medlemskort for å kunne flytte fra den ene seksjonen til den andre?
    Leste et eller annet sted (finner det ikke nå) at man kunne gå inn to forskjellige innganger. En for de mest ivrige, og en for VIF-supportere som mer hadde tenkt å sitte stille under kampen (hvis det går da..)

Håper alle vi syngende kan samles å hjelpe jentene slik at de kan ta hjem bøtta. Alle mann til Fornebu!

Tastoman

Her blir "Klanen" brukt som en generell betegnelse på Vålerenga-supportere så intet medlemskap er nødvendig.

Ang plasseringer kan man lese mer om det her.

Tippedronning 2014 Bablefant

Fikk også G/H i posten. Hentet I/J/K i sjappa i dag for å være sikker på å være blant likesinnede

Kringkastingssjef
    Driftsleder

Tastoman

Damene spiller treningskamp mot Bærum G19 på Intility Stadion i dag, fredag, klokka 15:30.
    in Absinthia

jeg har også fått G/H, betyr detta at jeg ikke får stått med resten av syngene supportere eller? eller blir vi delt i 2? må jeg stikke og fikse meg billett på I/J/K??
    - Ære Være

Skulle gjerne også ha avklart dette. IJK-feltet ble først presentert som "supporterfelt" lenge etter at billett"salget" åpnet og det er fremdeles bare mulig å booke billetter til GH-feltet på nett, så tipper det er flere som kan ha blitt plassert på "feil" tribune. Mener å huske at det er et lite gjerde mellom H og I i Telenor som gjør det vanskelig å bytte plass. Så vidt jeg har forstått må man i Sjappa for å få tak i supporterbilletter. Det gjør jeg for så vidt gjerne, men det er jo da (selv om det neppe blir utsolgt) litt kjipt om masse Vålerenga-seter blir stående tomme/ubrukt.

Jeg bestilte ganske tidlig på nett å krysset av for Enga-supporter,jeg fikk plass på IJK-feltet.

Bablefant

Jeg bestilte billetter på nett og fikk en bekreftelse på mail men har ennå ikke fått noen billetter. Rekker heller ikke innom Sjappa før kampen heller, så dette kan jo bli spennende...

Tippedronning 2014 Bablefant

Quote Originally Posted by Grim View Post
    Jeg bestilte billetter på nett og fikk en bekreftelse på mail men har ennå ikke fått noen billetter. Rekker heller ikke innom Sjappa før kampen heller, så dette kan jo bli spennende...
    Kan sende deg to på G/H som pdf. Gi meg evt beskjed pr PM.

Tillater meg å hive ut et par saker før cupfinalen - først litt småsnacks og stats:

Avaldsnes frykter tribunekampen
    - Eg e redde de kommer te å vinna tribunekampen, ihvertfall, uttalte den lokale sportssjournalisten Odd Kåre Grøttland i et videointervju med Haugesunds avis. - Det e en stor mobilisering i Klanen og i Oslo, vil eg tru.
    - Eg har hørt de har vokst litt, legger Avaldsnes-spiller Ingrid Ryland til. Hun frykter at vi skal komme med 10000 supportere.
    I overkant optimistisk fra strilen. Men måtte vi oppfylle alle Avaldsnes-supporteres verste mareritt.

Årets spiller i toppserien:
    Når alle årets spillerbørser i toppserien er summert opp er det til slutt bare ett fattig poeng som skiller Vålerengas to beste spillere. Så kanskje burde noen sett gjennom alle kampene og levert en second opinion for å kvalitetssikre målfotoet. Men basert på børsen fra denne høyst ukvalifiserte karen er vår lagkaptein, Gunnhildur Yrsa Jonsdottir, årets spiller i toppserien med en snittkarakter på 6,70 - hårfint foran midtbanekollega Aivi Luik. Vi sender varme gratulasjoner til hele Island. Én kamp gjenstår imidlertid, og jeg kan avsløre at det også er ført spillerbørs i cupen. Der er det færre kamper og mulig å gjøre et byks i kampen om å bli årets spiller i cupen. Og årets spiller totalt.

Årets målprodusenter - før siste kamp
    Toppscorer (serie og cup):
    1. Elise Krieghoff 10 mål
    2. Maren Hauge 7 mål
    3. Gunnhildur Jonsdottir 6 mål

Involvert i antall mål (målskårer, pasningslegger, andrepass):
    1. Elise Krieghoff 14 mål
    2. Theresa Nielsen 14 mål
    3. Anne Lise Olsen 12 mål
    4. Aivi Luik 12 mål
    5. Gunnhildur Jonsdottir 11 mål

Målpoeng (3p målskårer, 2p målgivende pasning, 1p andrepass):
    1. Elise Krieghoff 36 poeng
    2. Theresa Nielsen 29 poeng
    3. Maren Hauge 25 poeng

Vålerenga vinner Champions League i 2020:
    Ifølge Aftenposten har Vålerengas styre vedtatt at vi skal bli ledende på damesiden i Norge innen 2020. Men vi møter konkurranse fra cupfinalemotstander Avaldsnes. Karmøyværingene har nå satt seg mål om å spille Champions League-finale innen 2020. Hvis jeg har lagt sammen 1 og 1 riktig skulle dette altså bety at Vålerenga kommer til å slå Avaldsnes i Champions League-finalen i 2020. Her kan det være duket for et dramatisk rivaleri de neste årene. Den første finalen mellom de to hardtsatsende klubbene går allerede lørdag. Vi snakker altså cupfinale. Du finner veien til gratis billetter her: http://www.vif-fotball.no/nyheter/cu...en-naermer-seg

Default Sjeldne øyeblikk

Øyeblikket er her, kjære ivrige eller døsige medsupportere som elsker dette laget til du blir tatt av dage! Endelig skal vi spille om noe igjen da... Etter en serie med sesonger midt på tabellen og cup-exit etter cup-exit for begge kjønn skal vi for første gang dette tiåret kjempe om et trofé! Da er det på tide å heve sin røst og støtte sitt lag.

Sjeldne øyeblikk: 352 940 400. Så mange ganger blunker vi i et gjennomsnittlig langt liv. De fleste av dem glemmes. Utallige føltes meningsløse. Mange var bare en vane. Tatt som en selvfølge fordi vi tok menneskene rundt oss for gitt. De færreste får vi tilbake. Men noen øyeblikk glemmer du aldri. Noen øyeblikk kommer du til å se tilbake på resten av livet med glede. Og noen øyeblikk vil du absolutt ikke gå glipp av.

Sånne øyeblikk vi lengter etter: Lørdag kommer et av disse øyeblikkene vi lengter etter og lever for som spillere, som støtteapparat og som supportere. For sjuende gang i vår 104 år lange historie har et av Vålerengas A-lag nådd cupfinalen!!! Cupfinale altså ... jeg glemmer aldri noen av de. Som nyforelska Vålerenga-supporter ble hele følelsesregisteret aktivert av måla til Kaasa, Haug og Super-Musa, og deretter Ørni med lykkekrona som avgjorde det hele – i to cupfinaler. Jeg var der da Moa og Daniel herja med svimle Stabæk-spillere, har slitt ut dvd-spilleren med å se Troy Perkins' prematchtale i reprise, og glemmer aldri eksplosjonen av glede over å se kongepokalen løftes mot himmelen av to armer i kongeblått. Og ekstasen etterpå. Og jeg lovte meg sjøl at jeg aldri skulle gå glipp av en cupfinale med Vålerenga igjen - før jeg blir tatt av dage. 9 års venting på en ny mulighet er lenge nok. Og når gutta ikke lykkes gleder det desto mer at Engas kvinner endelig gav oss en ny kamp som betyr noe.

Øyeblikk vi aldri glemmer: Noen øyeblikk glemmer du aldri. Livet har ikke så mange av de for de fleste av oss. Heller ikke cupfinaler. Så om du er supporter eller spiller: Når vi går inn på Telenor arena på lørdag så smak på følelsen, kjenn på fellesskapet, vær der, ta det inn og grip dagen. For disse øyeblikkene er sjeldne. Og ofte er det først når dette er tatt fra oss at vi innser hvor mye vi elsket denne dagen, denne gjengen og dette øyeblikket. Og vi mer enn noe annet skulle ønske at vi fikk oppleve det igjen. Ingen av oss kan styre alle ballens bevegelser, dommerens påfunn, banens ujevnheter eller flaks og uflaks. Men en cupfinale er en anledning der spillere og supportere sammen kan demonstrere hva som kan oppnås med samklang og offervilje, og sammen skape et sjeldent øyeblikk vi aldri vil glemme.

Kjære medsupportere: Øyeblikket er her! Vær der!

FRA HØNSE-LOVISAS HUS TIL HARALDS POKAL:

En gang var østkantjenter mest kjent for å havne i «uløkka». Et fryktelig klasseskille i hovedstaden satte et effektivt hinder for at østkantens kvinner skulle nå opp og fram i denne verden. Selv wikipedia flesker sjeldent til i sin beskrivelse av situasjonen: «borgerskapet på den andre siden av Akerselven foraktet dem som både skammelige og løsaktige skapninger». Historien om Hønse-Lovisa og fabrikkjentene tegnet et varmt, men rystende bilde av samtida den sommeren Vålerenga ble stiftet. Livets muligheter handlet om hvilken side av elva du var født på, og var du attpåtil «uløkkelig» ble du utstøtt og gjemt bort fra det gode selskap. Det var langt fra Hønse-Lovisas hus til kongens slott.

Veien for østkantjenters anerkjennelse har også vært lang. En av de siste kampene som gjenstår er på fotballbanen. Det er fortsatt et lite stykke igjen, men 2017 ser ut til å kunne bli et gjennombrudd for jentene fra Oslo øst. I forkant av cupfinalen tok vi en prat med en mann som har fått med seg mye av fotballreisen, Vålerenga-trener, Kjell Gustad.

Året er 2004. Vålerengas damelag tapte sine 5 siste kamper, stod uten trener, var nær ved å rykke ned i 3. divisjon og enda nærmere å bli lagt ned som klubb. Kjell Gustad hadde dette året trent to av Vålerengas guttelag og fikk tilbud om å jobbe med Vålerengas elitesatsing, men som den gode sosialdemokrat han er kunne han ikke se på at Vål’enga-jenter ikke skulle ha noen klubb. – I tar damelaget, sa Gustad. Og forteller gjerne om reisen damelaget har hatt:
    - Fra vi var én kamp fra å rykke ned til 3. divisjon i 2005 har vi bygd et fundament. Damene spiste seg inn i klubben og har gradvis blitt mer og mer akseptert.
    I dag er damelaget i ferd med å bygge opp en talentsatsing og en organisasjon som skal gjøre klubben til et stabilt topplag. Ja, faktisk best i Norge.

Som for noen andre romsdøler har Vålerenga også blitt klubben i Kjell Gustads hjerte.
    - Jeg fikk veldig fort tilhørighet til klubben. Det er en veldig varm klubb som tar vare på sine.
    Etter mer enn 15 år som fotballspiller, futsalspiller, guttetrener og jentetrener for Vålerenga skal Gustad nå lede Oslos stolthet til en historisk finale på kvinnesiden. Og Gustad har vært der flere ganger før, under sin snuskete fortid som Røa-trener.
    - Hvis jeg tolket engasjementet ditt riktig i semifinalen så det ut som om du ville til cupfinale igjen. Hva gjør denne kampen så spesiell?
    - Det er den ene dagen i året da damefotballen får skinne, vi blir synlige i media og alt fokus er på oss. Og det er deilig å få være litt narsissistisk av og til, spøker Vålerenga-treneren.

Forhåpentligvis blir det også litt ekstra oppmerksomhet av cupfinalelåta fra Gatas Parlament. – Det er ei dødskul låt som I håper supporterne vil omfavne. 39-åringen beskriver seg selv som en sjøltillitstrener som støtter jentene i å tørre og prøve, og står for ballbesittende framoverfotball.

- Hvordan har dere forberedt dere til cupfinalen?
    - Sportslig har vi økt treningsmengden noe i starten av måneden og har gått ned på tid nå de siste ukene. Også har vi spilt mot Bærums juniorlag gutter. Så vi er i rute, er fulle av energi og klar for cupfinale.

Siden Kjell Gustad tok over et nedleggingstrua Vålerenga-lag har vårt damelag vært gjennom en klassereise. Vårt nye stadion er et veiskille i norsk damefotball. Enda mer tror vi den profesjonaliteten og det talentarbeidet som bygges rundt klubben vil bety. 2017 var året da også jentene på Oslo øst kunne drømme om å spille på et skikkelig stadion – på et skikkelig topplag – med et skikkelig supporterfelt - med en skikkelig cupfinalesang og foran en skikkelig kongepokal.

Veien fra hønse-Lovisas hus til Haralds pokal forteller også om en klassereise for østkantjenter. Dette blir første gang – ever - fotballjenter fra østkanten inviteres til finalen om kongens pokal. Dermed markerer denne kampen også vendepunktet der århundrer med kvinneundertrykkelse og klasseskille i hovedstaden endelig kan få sin ende også på fotballbanen. Avstanden fra østkantens kvinner til kongen har plutselig blitt mindre. Så - alle dere fabrikkjenter og utstøtte kvinner i uløkka og hønse-Lovisa. Denne kampen kommer altfor sent. Men er like fullt en anerkjennelse for alle dere historiens østkantjenter som våget å drømme. Og en kamp som viser en hel generasjon østkantjenter at drømmer kan bli virkelighet – også øst for elva.

Vål’enga jenter! Vål’enga jenter! Skal vi vise verden hvordan det skal gjøres?

Kringkastingssjef
    Driftsleder

Tastoman

Har helt glemt å legge inn her. Har anmeldt cupfinalelåtene i dagens Cupfinale spesiale. Les også gjerne historien om hvordan Avaldsnes og Vålerenga blei toppklubber på jentesida. Har også skrivi litt om hva, hvem, hvor og hvorfor Avaldsnes er og den første cupfinaleartikkelen tok jeg for meg oppkjøringskampen mot Bærum G19 som blei spilt fredag.
    in Absinthia

Quote Originally Posted by n0rdic View Post
    jeg har også fått G/H, betyr detta at jeg ikke får stått med resten av syngene supportere eller? eller blir vi delt i 2? må jeg stikke og fikse meg billett på I/J/K??
    Ifølge Sjappa vil det være mulig å bevege seg fritt mellom G/H/I/J/K-feltene. Så har du billett til en av disse seksjonene kan du velge om du vil stå med supporterfeltet på IJK eller sitte tilbakelent på GH.

Bablefant

Quote Originally Posted by Farmor View Post
    Kan sende deg to på G/H som pdf. Gi meg evt beskjed pr PM.
    Takk, men det kom en billett til I/J/K i mail i går!

Husvarm

Hei! Noen som har en anelse om hvor mange billetter som er solgt/gjort krav på til cupfinalen? Og om klanen stiller manns- og kvinnesterke, eller ikke? Tenkte ta turen med en del fotballjenter fra Fredrikstad, men siden Oboslaget her nede bestemte seg for å forlenge pinen med kvalik, har dette blitt en konkurrent for noen av de voksne. . Så, noen som vet hva som eventuelt venter på cuparenaen?

Tastoman

Quote Originally Posted by jocke View Post
    Hei! Noen som har en anelse om hvor mange billetter som er solgt/gjort krav på til cupfinalen? Og om klanen stiller manns- og kvinnesterke, eller ikke? Tenkte ta turen med en del fotballjenter fra Fredrikstad, men siden Oboslaget her nede bestemte seg for å forlenge pinen med kvalik, har dette blitt en konkurrent for noen av de voksne. . Så, noen som vet hva som eventuelt venter på cuparenaen?
    Det sies at det er delt ut over 9.000 billetter, men hvor mange som faktisk dukker opp vet man jo ikke.

Husvarm

Ok, ikke så verst i så fall. Takk for svar