Page 40 of 40 FirstFirst ... 102030353637383940
Results 1,561 to 1,600 of 1600

Thread: Sesongen 2018

Quote Originally Posted by Daniel View Post
    Er helt enig i alt du skriver, godt oppsummert

Noen som husker sist vi hadde to spillere på tosifret antall mål?
    Sist vi hadde 1 spiller med tosifra var Kjartansson sine 25 mål i 2014. Sist vi hadde 2 spillere med tosifra var i sølvsesongen 2010, med Moa's 20 mål og Shelton's 12.

Utenom det hadde Berre 10 mål i 2013, Sæternes 11 i 2009 og dos Santos 10 i 2003.

Det er alle spillerne som har hatt tosifra antall mål siden opprykket i 2001. Det er 6 av 17 sesonger inkludert årets.

Quote Originally Posted by Nico 8 View Post
    Sist vi hadde 1 spiller med tosifra var Kjartansson sine 25 mål i 2014. Sist vi hadde 2 spillere med tosifra var i sølvsesongen 2010, med Moa's 20 mål og Shelton's 12.

Utenom det hadde Berre 10 mål i 2013, Sæternes 11 i 2009 og dos Santos 10 i 2003.

Det er alle spillerne som har hatt tosifra antall mål siden opprykket i 2001. Det er 6 av 17 sesonger inkludert årets.
    Nå var du i overkant snill mot Moa. Han scora mye i 2010 riktignok men ikke så mye. Han spilte 20 kamper og scora 15 mål før han dro til Hannover i 2010. Han mista toppscorertittelen til Fall i siste runde tror jeg og Fall endte på 16 mål. Hadde Moa vært hos oss hele sesongen hadde han fort endt på 20 +/- tror jeg.

Quote Originally Posted by Vader View Post
    Nå var du i overkant snill mot Moa. Han scora mye i 2010 riktignok men ikke så mye. Han spilte 20 kamper og scora 15 mål før han dro til Hannover i 2010. Han mista toppscorertittelen til Fall i siste runde tror jeg og Fall endte på 16 mål. Hadde Moa vært hos oss hele sesongen hadde han fort endt på 20 +/- tror jeg.
    Jeg ble visst litt ivrig i farta, men du har helt rett. Blanda sammen antall kamper og mål ser det ut som. Legger meg flat, som kjedisene alltid sier når de driter seg ut.

Sarsborg leder 2- over besiktas til pause. Bare å ta av seg hatten for hva de får til der borte, det gir også håp til at vi en dag kan klare det samme

Quote Originally Posted by SideLinjeKjeksen View Post
    Sarsborg leder 2- over besiktas til pause. Bare å ta av seg hatten for hva de får til der borte, det gir også håp til at vi en dag kan klare det samme
    Året 2018 nede i Sarpsborg by
    Besiktas lå under med to
    Karius sendte ballen opp til Jeremain Lens
    Alle vet mirakler kan skje
    Åååå åååå

Nå vet vi hva tyrkerne kommer til å synge de neste 20 åra.

Oppkjøringa http://www.vif-fotball.no/nyheter/mo...-generalproven

Klubben har solgt rettighetene til treningskampene (utenom Marbella) til Eurosport. Kampene sendes på Eurosport Norge.

Vi skal faktisk møte flisbønda i generalprøven.
    Ett lag i Oslo.

Facebookverifisert
    hmchrist's Avatar

Quote Originally Posted by VIFpatriot View Post
    Oppkjøringa http://www.vif-fotball.no/nyheter/mo...-generalproven

Klubben har solgt rettighetene til treningskampene (utenom Marbella) til Eurosport. Kampene sendes på Eurosport Norge.

Vi skal faktisk møte flisbønda i generalprøven.
    Flere kamper i LSK-hallen, men ingen i Vallhall? Skal det gjøres arbeider i Vallhall, eller er det andre årsaker til at vi ikke spiller «hjemme»?

"Alle treninger før avreise til Marbella vil bli avviklet i LSK-hallen. Grunnen til dette er at Vallhall ikke tåler vanning, noe vi er helt avhengig av for å kunne trene innendørs."

Håper virkelig underlaget i Vallhall skiftes etter hvert. Blir for dumt at man må til togstasjonen.
    Ett lag i Oslo.

Møte LSK i treningskamp i Norge i mars? Møter heller hvilket som helst annet Eliteserie- eller OBOS-lag. Idiotisk å vanne ut derbyet på den måten.

Quote Originally Posted by Ed1913 View Post
    Møte LSK i treningskamp i Norge i mars? Møter heller hvilket som helst annet Eliteserie- eller OBOS-lag. Idiotisk å vanne ut derbyet på den måten.
    Helt enig.
    (140 tegn)

Tipper det er en del av avtalen om at vi leier LSK-hallen til trening hele januar.
    Uansett, gøy å kunne knuse dem 3 ganger på 1 sesong, og bra med et oppgjør det lukter svidd av i generalprøven, så vi kan få skikkelig generalprøve på supportertribuna også.

Er det ikke undervarme på stadion vår? Det er vel lagt inn et ørlite håp om europa-spill i stadion-planene håper jeg. Men det er kanskje for dyrt?

Jaja, oppmøtet i -10C blir sikkert bedre i en hall enn på stadion.

Selvsagt er det undervarme på stadion.
    Ett lag i Oslo.

Quote Originally Posted by Grim View Post
    Er det ikke undervarme på stadion vår? Det er vel lagt inn et ørlite håp om europa-spill i stadion-planene håper jeg. Men det er kanskje for dyrt?

Jaja, oppmøtet i -10C blir sikkert bedre i en hall enn på stadion.
    Det er undervarme, ja. I høst/vinter har man testa hvor mye man må skru den på for å ta unna frost ved ulike temperaturer. Ikke poeng i å kjøre full spiker hvis halvparten er nok. Gutta trente der uka etter serieavslutninga før de tok ferie. Så blir den skrudd av for så på igjen når våren nærmer seg.

NÅR vi kommer i Europa, vil selvsagt undervarmen stå på både på høstkampene utover i desember, samt sluttspillkampene som vel begynner i februar. Det er jo pga Europa at vi har rail seats på Supportertribunen. Da blir setene skrudd ned og tribunen kan brukes noe en vanlig ståtribune ikke kan.

Hva er det egentlig som har skjedd med Valhall sammenlignet med alle tidligere år siden det hverken kan trenes eller spilles kamper der til vinteren? Og var virkelig LSK-hallen det eneste alternativet i Stor-Oslo som holdt mål?

Det virker kanskje som småting for de pragmatikerne der ute, men for meg vitner dette om at den sportslige ledelsen ikke er på nett med supporterne når det gjelder forholdet til Lillestrøm og derbyet.

Facebookverifisert
    hmchrist's Avatar

Neh. Å møte LSK i treningskamp vanner ut derbyene like mye som europisk motstand på La Manga vanner ut e-cup. Helt greit å øve på å banke svina.

Hva er det egentlig som har skjedd med Valhall sammenlignet med alle tidligere år siden det hverken kan trenes eller spilles kamper der til vinteren? [...]
    Kunstgresset i Vallhall er gammelt, slitt og hardt å spille på. I tillegg kan det ikke vannes, som er viktig for klubben ifm. med både trening og kamp. Dersom det finnes bedre alternativer i rimelig avstand skjønner jeg godt at klubben velger det. Regner med at LSK-hallen blir valgt fordi det er der man kan få de beste treningene, og ikke for å peke nese til supporterne. Jeg svelger glatt den kamelen hvis det betyr at vi kan være X % bedre forberedt enn om vi hadde trent i f.eks. Manglerudhallen.

Facebookverifisert

Det er en svær kamel å svelge for bøfla har jeg sett. De er ikke det minste fornøyde med at vi skal bli bedre ved hjelp av deres fasiliteter.

Skjønner virkelig ikke hvorfor dette virker så mye harme, jeg tar gjerne en skadefri tropp som konkurrerer hardt frem mot generalprøven mot LSK, samme faen hvor de trener i oppkjøringen. Tipper grepet med å ha treningskamp mot Fugla sikkert kan gi litt ekstra tenning på de siste treningene før den matchen.

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Quote Originally Posted by bLANCO View Post
    Skjønner virkelig ikke hvorfor dette virker så mye harme, jeg tar gjerne en skadefri tropp som konkurrerer hardt frem mot generalprøven mot LSK, samme faen hvor de trener i oppkjøringen. Tipper grepet med å ha treningskamp mot Fugla sikkert kan gi litt ekstra tenning på de siste treningene før den matchen.
    Skjønner ikke greia jeg heller. Vallhall er ikke bra nok. Vi trenger alternativer og finner det 20 min unna.
    På Facebook kan det virke som om vi skal bytte til gule drakter etter reaksjonene å dømme.
    Jeez...

Hvem er som eier Vallhall? Uansett,burde vært mulig å få byttet ut dette kunstgresset med noe som kan vannes?

Quote Originally Posted by Ingar View Post
    Hvem er som eier Vallhall? Uansett,burde vært mulig å få byttet ut dette kunstgresset med noe som kan vannes?
    https://e24.no/boers-og-finans/speta...rstue/20328623

Spetalen eier også 36 prosent av Vallhall gjennom selskapet Ferncliff Property.

Står litt om vanninga av Vallhall her. Utifra den artikkelen virker det veldig merkelig å trene i Akershus.

Står litt om vanninga av Vallhall her. Utifra den artikkelen virker det veldig merkelig å trene i Akershus.
    Ja. Og dessverre virker den ganske troverdig.

Quote Originally Posted by Nils_de-Noia View Post
    Ja. Og dessverre virker den ganske troverdig.
    Klubben kommer med sitt svar

Klubben kommer med sitt svar
    Og slipper vi en skade så er det verdt det. Skal spillerne tåle maks belastning må også baneunderlaget være så optimalt som mulig. Blir litt storm i vannglass dette her. Hadde vi fått flere med skader pga dekket i Valhall ville det sikkert kommet mange sinte kommentarer. I fjor måtte enkelte spillere stå over kamper og treninger.

Hvis vi skulle trene der mens noe hos oss blir fikser er det jo greit. Men det virker jo ikke som det er planlagt noen utbedringer i Valhall. Så da får vi tro at dette blir fast da. Noe som ikke gir særlig mening når vi har vår egen hall. Der ble det vel lagt et helt nytt teppe for et par år siden. Så det er ikke bare et vannglass den stormen er i.

Noe som ikke gir særlig mening når vi har vår egen hall.
    Vallhall er ikke Vålerengas hall, den er privat drevet og leies ut til eksamen, events og alle andre som er villig til å betale for det. At de har et samarbeid med VIF er jo naturlig.

Men nå handler vel dette ikke om dekket som er lagt for noen år siden, men at man ikke kan vanne fordi det blir råte og alt mulig helvete under gresset, og så blir det oversvømmelse og mye dritt. Og man tenkte sikkert ikke på at Ronny Deila en vakker dag kom til å ville vanne gresset hver dag over mange uker da man bygde hallen for 20 år siden.

Jeg vet at ikke klubben eier Valhall. Tror forresten ikke LSK eier hallen der oppe heller. Men jeg ser på Valhall som vår hall, selv om eierforholdet ikke er fornelt.

Synes det er tull å ikke trene i Valhall.

Tippekonge 2015 Daniel's Avatar
    Blog Entries
    33

Synes folk det er tull fordi de ikke så enkelt kan få sett treninger eller fordi vi gir LSK (evt de som eier hallen penger)?

Om dette kan forhindre en skade eller to må det vel være det klart beste alternativet?

Regner med det ikke er gratis å trene i LSK-hallen,man bruker vel også noen kroner på transport frem og tilbake.Disse pengene ville jeg heller brukt til å være med på å finansiere det som skal til for å få til trening i ønsket standard en cross-pasning unna vårt eget kongerike!

Quote Originally Posted by Daniel View Post
    Synes folk det er tull fordi de ikke så enkelt kan få sett treninger eller fordi vi gir LSK (evt de som eier hallen penger)?

Om dette kan forhindre en skade eller to må det vel være det klart beste alternativet?
    Regner med Vålerenga Fotball Elite betaler leie for Valhall også. Så økonomisk vet jeg ikke om det blir særlig forskjell.

Men det er jo også å gi en finger til de som faktisk spytta inn penger for at vi skulle få Valhall. Tror ikke investorene der gjorde det for å bli rike. De tok seg vel råd til et nytt gressteppe også for et par år siden.

Hvis vi kan velge mellom å trene i Valhall eller i LSK-hallen og faktisk velger det siste...så er det feil.

Når vi først har en hall, rett ved vårt eget stadion og KG/gressbaner rett ved, skulle jeg virkelig ønske vi slapp å dra et annet sted. Et rent Engaområde, hvor alt er samla. Skjønner poenget hvis det er mindre sjanse for skader, men håper ikke dette blir en årlig tradisjon. Noe må kunne fikses i Vallhall, eller?
    Ett lag i Oslo.

Hvis alternativet er å ha 5-6 spillere ute med skade til enhver tid i sesongoppkjøringen, så skjønner jeg virkelig ikke hvordan dere kan argumentere for å trene i Vallhall.
    Tipper alle er deppa for at det ikke går, men det viktigste er vel at laget får den beste sesongoppkjøringen overhodet mulig! Så får dere heller sende brev til rike onkler og spørre om de kan pusse opp Vallhall for 50 mill så vi kan trene der isteden for i Lillestrøm da.

Nå konstruerer du vel et dilemma som ikke er helt ekte? Spillerne blir vel ikke mer skadet nå enn i alle andre tidligere år?

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Abu årets spiller på Aperopets spillerbørs:
    http://www.aperopet.no/?p=10038

Men stemmer på Bård Finne i år!

Nå konstruerer du vel et dilemma som ikke er helt ekte? Spillerne blir vel ikke mer skadet nå enn i alle andre tidligere år?
    Joda, litt søkt problemstilling, jeg er enig. Men ettersom Vallhall ikke tåler vanning foran hver økt, så er det vel kanskje greit å ikke ta sjansen.
    Jfr Deilas kommentar: "– For oss er det naturligvis veldig viktig at tempoet i treningen er høyest mulig, og da må kunstgresset vannes. I tillegg blir det mindre friksjon i gresset når det er vått, og da minsker også sjansen for skader betraktelig"

Quote Originally Posted by bLANCO View Post
    Joda, litt søkt problemstilling, jeg er enig. Men ettersom Vallhall ikke tåler vanning foran hver økt, så er det vel kanskje greit å ikke ta sjansen.
    Jfr Deilas kommentar: "– For oss er det naturligvis veldig viktig at tempoet i treningen er høyest mulig, og da må kunstgresset vannes. I tillegg blir det mindre friksjon i gresset når det er vått, og da minsker også sjansen for skader betraktelig"
    Jeg mener dette ikke er et så veldig stort problem egentlig. Det er ikke mindre vann i år enn i noe annet år. De velger den bort fordi man ikke kan øke vanning. Og det er for innendørstreninger i januar. Så skal vi vel trene på stadion fra februar av tror jeg. Men begrunnelsen har ikke noe med skader å gjøre, kun at mer vann gir en raskere gressmatte. Og gressmatta i Valhall er fra sommeren 2016.

Og da er vi vel på et detaljnivå som nærmer seg tåpelig. Det er nesten tre måneder til seriestart når vi er ferdige der oppe i begynnelsen av februar. Etter det er det vel enten utenlands eller på stadion så vidt jeg har skjønt. At vi blir bedre av å trene på en noe raskere gressmatte i januar er jeg enig i. Men at det skal bli en forbedring som er merkbar kan jeg ikke helt skjønne. Det gjenstår tross alt nesten tre måneder med trening i perioden mellom da vi er ferdig i LSK-hallen og seriestart. Og den skal ikke skje verken i Valhall eller hos LSK. Om jeg har forstått det riktig da.

Facebookverifisert
    hmchrist's Avatar

Nydelig at folk har noe å diskutere

Ser for meg en rekke nydelige presseoppslag i kjølvannet av dette...

LSK takker VIF
    Det har vært smalhans og trange tider for LSK i flere år, men etter at VIF i vinter åpnet lommeboka og betalte generøst for leie av LSK-hallen ble det mulig for LSK å finansiere Frode Kippes hofteoperasjon slik at midtstopperen kun yte maks i enda en sesong.
    "Å ha Frode i midtforsvaret gir laget trygghet og var utvilsomt en medvirkende faktor til at LSK heller ikke i år rykka ned, selv om det lenge så skummelt ut", sier Erling Knudtzon til Bondebladet om sin gamle klubb.

-Vi visste hva som kom
    Mens VIF i vinter la flere treninger til LSK-hallen ruslet Espen Søgård rundt forkledd som vaktmester og tok notater. Han har foret sportslig ledelse i LSK med dødballtrekk, formasjoner og generell taktikk.
    "Vi visste hva som kom, og klarte å demme opp for flere av VIFs innøvde frispark. Dette kunne endt verre", sier Marko Maric, som også sier han er stolt av å ha reddet totalt 12 av VIFs 17 skudd på mål.

LSK-hallen må rives
    Det er avdekket store mengder sopp og råte i LSK-hallen. Hallen kan ikke reddes og må jevnes med jorda. "Det er mulig vi var litt for ivrige etter å please VIFs ønske om vanning", sier Morten Stokstad i en kommentar til VG.

Vel, vel, og sånn går no dagan...

Facebookverifisert
    Wild Touch's Avatar

Quote Originally Posted by hmchrist View Post

LSK-hallen må rives
    Det er avdekket store mengder sopp og råte i LSK-hallen. Hallen kan ikke reddes og må jevnes med jorda. "Det er mulig vi var litt for ivrige etter å please VIFs ønske om vanning", sier Morten Stokstad i en kommentar til VG.

Vel, vel, og sånn går no dagan...
    Pluss at den antagelig ligger på en søppelhaug.