Page 16 of 17 FirstFirst ... 611121314151617 LastLast
Results 601 to 640 of 647

Thread: Sesongen 2018

Klarer vi ett poeng mot Molde er jeg kjempefornøyd for å si det sånn....

Quote Originally Posted by dalagubbe View Post
    Klarer vi ett poeng mot Molde er jeg kjempefornøyd for å si det sånn....
    Moldekampen er ikke avgjørende. Det viktigste er at vi plukker bra med poeng i de forholdsvis lette kampene vi har etter det.

Molde, Sarp, Godset er tre lag som antas å kjempe i toppen. Etter neste runde har vi møtt alle, pluss hatt vanskelige bortekamper som Kristiansund og Start. Selv om Start ble mye lettere enn fryktet.

Men et eller tre poeng mot Molde og seier i de fleste av mai-kampene så er vi med. Så mai blir viktig, uavhengig av hvordan det går i Molde. Da er vi favoritter eller klare favoritter i alle kampene. Da kan vi være i en god situasjon når høstsesongen starter.

Tippekonge 2015 Daniel's Avatar
    Blog Entries
    33

Vanskelig å være trist når LSK taper på overtid men vi får lite hjelp i den eventuelle kampen om medaljer når både Molde og Godset vinner. Trøsten er at ikke både S08 og Brann kan ta tre poeng.

Quote Originally Posted by Nils_de-Noia View Post
    Molde i neste runde kan bli tøft, men etter det er det Ranheim (B), Haugesund (H), Sandefjord (B), Stabæk (H), Tromsø (B) og lsk (H). Det bør kunne gi bra med poeng. Med ni poeng etter fem kamper så er vi sannsynligvis også med i toppen etter mai. Mener vi er favoritter i alle disse kampene og innfrir vi favorittstempelet i de fleste kampene så er vi høyt på tabellen. Så kommer to vanskelige bortekamper i Trondheim og Bergen før vi møter Glimt hjemme.
    Troe bortekampene (Ranheim og Tromsø) kan bli tøffe de også. Får vi 12 poeng på disse 6 kampene, så burde vi nok være fornøyde. Ett poeng mot Molde og RBK er mer enn forventa, og vi burde være favoritter mot Glimt. Over 15 poeng på de 9 kampene skal vi være godt fornøyd med.

Heldigvis ble Start mye enklere enn de fleste hadde sett for seg på forhånd. Og selv om vi har vårt å slite med så ser ting mye lysere ut med tre poeng der.

Molde i neste runde kan bli tøft, men etter det er det Ranheim (B), Haugesund (H), Sandefjord (B), Stabæk (H), Tromsø (B) og lsk (H). Det bør kunne gi bra med poeng. Med ni poeng etter fem kamper så er vi sannsynligvis også med i toppen etter mai. Mener vi er favoritter i alle disse kampene og innfrir vi favorittstempelet i de fleste kampene så er vi høyt på tabellen. Så kommer to vanskelige bortekamper i Trondheim og Bergen før vi møter Glimt hjemme.

Pga VM er jo egentlig sesongen delt i to. Vi har mange kamper i mai. Men etter LSK 26 mai går det to uker før vi møter Brann borte. Og etter det møter vi RBK borte to uker etter det igjen. Så er det Glimt hjemme 30.juni, Molde uka etter også er det ikke flere kamper før vi skriver august.

Klarer vi tre poeng mot Molde så har vi faktisk satt oss i en situasjon der vi trolig er helt i toppen hvis vi plukker de poengene vi skal mot antatt svakere motstand i mai.
    Etter å ha flydd oppe i skyene siden i går så har jeg kommet meg litt nærmere jorden igjen...

Ble litt nysgjerrig på synsingen din på de kommende kampene. Når det gjelder Tromsø og Haugesund er det fordi du har studert dem eller bare ren gjetting? Jeg har sett noen av kampene dems og jeg må si at de kampene blir minst like tøffe som kampene våre mot Sarp og Godset. De spiller en type direkte fotball som vi har til nå virkelig slitt mot. Ranheim imponerer voldsomt, men er nesten umulig å forutse og både Stabæk og LSK kampene lever sine egne liv. Når det gjelder Sandefjord så tapte vi både hjemme og borte kampene mot dem i fjor. Alle disse kampene blir meget spennende, men etter min mening så er vi ikke favoritter i noen av dem kanskje med unntak av Ranheim da siden de er nyopprykket lag.

Veit ikke om dette blir riktig tråd, men anbefaler alle å sjekke ut stemningen i LSK-garderoben etter kampen idag :-)

https://www.vg.no/spesial/2018/paa-i...a8885b4370ff43

Quote Originally Posted by Trym View Post
    Etter å ha flydd oppe i skyene siden i går så har jeg kommet meg litt nærmere jorden igjen...

Ble litt nysgjerrig på synsingen din på de kommende kampene. Når det gjelder Tromsø og Haugesund er det fordi du har studert dem eller bare ren gjetting? Jeg har sett noen av kampene dems og jeg må si at de kampene blir minst like tøffe som kampene våre mot Sarp og Godset. De spiller en type direkte fotball som vi har til nå virkelig slitt mot. Ranheim imponerer voldsomt, men er nesten umulig å forutse og både Stabæk og LSK kampene lever sine egne liv. Når det gjelder Sandefjord så tapte vi både hjemme og borte kampene mot dem i fjor. Alle disse kampene blir meget spennende, men etter min mening så er vi ikke favoritter i noen av dem kanskje med unntak av Ranheim da siden de er nyopprykket lag.
    Har selvsagt ikke laget analyser av de lagene.

Men vi slår alle de lagene hvis vi holder normalt nivå. Regner ikke med at vi vinner samtlige kamper, men hvis ikke vi tar mye poeng mot disse lagene, hvem skal vi da ta mye poeng mot?

Nå har vi ni poeng. Om vi tar 12-13 poeng mot disse er vi på 21-22. Om vi da klarer å få med oss noe fra Molde, Brann og RBK så er det bra. Hjemmeseier mot Glimt tar oss til 25. Og med noen ekstrapoeng mot RBK, Brann og Molde tar oss kanskje opp mot 30. Som er i underkant av to poeng per kamp.

Det er jo mye rot og tull, spesielt på våren. Så lenge lagene vi tror vi konkurrerer mot taper lette poeng så kan vi skaffe oss et veldig bra utgangspunkt.

Verdt å nevne at den matta i Ranheim er helt jævlig, og i tillegg er de gode der. Men er enig med Nils i at vi er favoritter i de nevnte oppgjørene. Såpass press må vi sette på oss selv, og de fleste vil nok se på oss som favoritter i de kampene. Derbyet mot LSK lever selvsagt sitt eget liv som du sier.

Har selvsagt ikke laget analyser av de lagene.

Men vi slår alle de lagene hvis vi holder normalt nivå. Regner ikke med at vi vinner samtlige kamper, men hvis ikke vi tar mye poeng mot disse lagene, hvem skal vi da ta mye poeng mot?

Nå har vi ni poeng. Om vi tar 12-13 poeng mot disse er vi på 21-22. Om vi da klarer å få med oss noe fra Molde, Brann og RBK så er det bra. Hjemmeseier mot Glimt tar oss til 25. Og med noen ekstrapoeng mot RBK, Brann og Molde tar oss kanskje opp mot 30. Som er i underkant av to poeng per kamp.

Det er jo mye rot og tull, spesielt på våren. Så lenge lagene vi tror vi konkurrerer mot taper lette poeng så kan vi skaffe oss et veldig bra utgangspunkt.
    Ok så da er det litt vill gjetning du kommer med hvis jeg forstår deg riktig? Det er akkurat det du sier om at hvis vi holder "normal nivå" og hvis du tar med det målet Start fikk som bekymrer meg aller mest... Ikke missforstå meg for hvis du får rett så kommer jeg til å danse på de rosa skyene i lang tid...

Håpet mitt er at Carvalho og Nation utvikler samarbeidet og at Sam og Nouri tar flere steg. Kanskje allerede mot Molde, da begynner virkelig trua mi også... Litt synd at ES ikke lenger heter TL for det hadde vært mer riktig betegnelse på denne ligaen...

Quote Originally Posted by tordvif View Post
    Verdt å nevne at den matta i Ranheim er helt jævlig, og i tillegg er de gode der. Men er enig med Nils i at vi er favoritter i de nevnte oppgjørene. Såpass press må vi sette på oss selv, og de fleste vil nok se på oss som favoritter i de kampene. Derbyet mot LSK lever selvsagt sitt eget liv som du sier.
    Den matta er vel en fordel for dem kan vi vel si? Det er ikke bare LSK kampene som lever sitt eget liv, men også kampene mot Stabæk merkelig nok. Nesten uansett hvordan det går med de så er det nesten umulig å spå hvordan det går mellom oss... Akkurat det har alltid irritert meg...

Jeg tror vi fortsatt kommer til å svinge i prestasjonene. Det blir gode kamper, og det blir noen smeller. På en måte kan man jo si at alle kampene i Eliteserien lever sine egne liv. Men vil tørre å påstå at vi er favoritter i de fleste av de nevnte kampene sånn bortsett fra mot Molde.

Den matta er vel en fordel for dem kan vi vel si? Det er ikke bare LSK kampene som lever sitt eget liv, men også kampene mot Stabæk merkelig nok. Nesten uansett hvordan det går med de så er det nesten umulig å spå hvordan det går mellom oss... Akkurat det har alltid irritert meg...
    Ja vil si at de har en liten fordel på den matta der. Det er jo likt for begge lag, men de er mer vandt til å spille på den.

Angående Stabæk så tror jeg de kampene er veldig åpne fordi både vi og Stabæk spiller offensiv fotball. Men både vi og Stabæk er shaky bakover. Da blir det målrikt.

Ok så da er det litt vill gjetning du kommer med hvis jeg forstår deg riktig? Det er akkurat det du sier om at hvis vi holder "normal nivå" og hvis du tar med det målet Start fikk som bekymrer meg aller mest... Ikke missforstå meg for hvis du får rett så kommer jeg til å danse på de rosa skyene i lang tid...

Håpet mitt er at Carvalho og Nation utvikler samarbeidet og at Sam og Nouri tar flere steg. Kanskje allerede mot Molde, da begynner virkelig trua mi også... Litt synd at ES ikke lenger heter TL for det hadde vært mer riktig betegnelse på denne ligaen...
    Er jo litt mer enn bare vill gjetning da. Vi skal være et bedre lag enn alle de lagene vi møter i mai.

Hva skjer med Fitim om dagen? Ikke med til Kristiansand, og fikk heller ikke være med i troppen til andrelaget. Helt ute?

Facebookverifisert

Quote Originally Posted by Gorg View Post
    Hva skjer med Fitim om dagen? Ikke med til Kristiansand, og fikk heller ikke være med i troppen til andrelaget. Helt ute?
    Når det gjelder andrelagskampen var det rett og slett ikke plass i troppen. Maks. 3 spillere over 23 år.

Fy fabian! Har akkurat sett B/G mot rbk, to lag jeg ikke har sansen for men fy f..n som dommerne favoriserer drittlaget fra Trondheim...

Ingen bombe. Feige Kjensli.
    Ett lag i Oslo.

Den straffen var soleklar, men vanskelig å se for dommer. Jeg måtte se den i reprise flere ganger fra forskjellige vinkler før jeg var sikker, og det hadde ikke dommeren mulighet til. Men ja, nok av feige dommere der ute.

Og igjen: Ja takk til videodømming! så hadde Bodø/Glimt fått straffen sin og mest sannsynlig 1 poeng.

Den straffen var soleklar, men vanskelig å se for dommer. Jeg måtte se den i reprise flere ganger fra forskjellige vinkler før jeg var sikker, og det hadde ikke dommeren mulighet til. Men ja, nok av feige dommere der ute.

Og igjen: Ja takk til videodømming! så hadde Bodø/Glimt fått straffen sin og mest sannsynlig 1 poeng.
    Hadde man hatt VAR, ville B/G fortjent fått sjansen fra ellevemeteren ja. Et ganske godt argument allerede i kveld.
    Ett lag i Oslo.

Kommet aldri til å begynne å tenke hvor vi bør ha 3 poeng osv. En god prestasjon gir poeng. Vi må opp mange hakk i agrisiviteten defensivt uansett hvem vi møter. Mot Odd var det bra. I perioder mot start var det bra. Mot godset gikk vi ut høyt og skulle presse men her var hovedgrunnen i mine øyne fra start at vi slo pasninger som var 1 meter feil i stedet for på mann eller i rom. Vi gå rett og slett bort ballen for mye. Mot Odd traff vi på disse. Lettere å holde trykket oppe da. Nei den kjedelige 1 kamp om gangen er jeg for. Men er nok bare alderen som tynger

Gullet med Enga er det største i Steffens karriere.

https://www.dagbladet.no/sport/steff...-ikke/69722149
    Ett lag i Oslo.

Facebookverifisert
    Wild Touch's Avatar

Kuul video med TrollfesT på VG nett. Enga relatert på slutten😂😂

Tippekonge 2015 Daniel's Avatar
    Blog Entries
    33

https://m.nettavisen.no/sport/fotbal...423439284.html

I forkant av oppgjøret mellom Odd og Sarpsborg er Telemarkingen Bilal Njie ute og retter fokus på det spennende oppgjøret de står ovenfor.

...eller?

Kanskje han tror han er bedre enn det han er. Ja, han får spilletid på et lag nå, som er svakere enn Enga. Tipper Odds og Njie skal slite med å holde seg i ES.
    Ett lag i Oslo.

Berntsen med nok en goal for Tromsø, er det ikke typisk :P

Facebookverifisert

Berntsen med nok en goal for Tromsø, er det ikke typisk :P
    Jeg har en mistanke om at han har en tvilling og at vi fikk feil bror.

Facebookverifisert

Quote Originally Posted by JorgenH View Post
    Jeg har en mistanke om at han har en tvilling og at vi fikk feil bror.
    Evt bare nok et eksempel på at folk ikke får nok sjanser i vif.

Facebookverifisert

Quote Originally Posted by Trasskuken View Post
    Evt bare nok et eksempel på at folk ikke får nok sjanser i vif.
    Nja. Han spilte 18 kamper for oss i fjor, uten å vise noe særlig. Tror det var helt greit for begge parter at vi solgte ham.

Quote Originally Posted by VIFpatriot View Post
    Kanskje han tror han er bedre enn det han er. Ja, han får spilletid på et lag nå, som er svakere enn Enga. Tipper Odds og Njie skal slite med å holde seg i ES.
    Er så lei av unge spillere som tror de er guds gave til fotballen... Han sa nei takk til en kontrakt med Enga. Det betyr jo at han ville fått sjansen... For Enga skriver jo ikke kontrakt med spillere dem ikke har troa på...!? Like greit å bli kvitt'n...

Nja. Han spilte 18 kamper for oss i fjor, uten å vise noe særlig. Tror det var helt greit for begge parter at vi solgte ham.
    Greit nok, men han er en midtbanespiller/indreløper, ikke en ving hvor Ronny plasserte han.
    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Facebookverifisert

Quote Originally Posted by Flem View Post
    Greit nok, men han er en midtbanespiller/indreløper, ikke en ving hvor Ronny plasserte han.
    Det akn jeg godt være enig i. Jeg tror Berntsen hadde mer å gi hos oss og at vi ikke var gode nok til å få ut det beste i han, men han gjorde ærlig talt ikke spesielt mye for å vise seg frem når han fikk muligheten hos oss. Forhåpentligvis klarer vi å styre unna signeringer som vi ikke har en god plan for i fremtiden.

Edit: Så ikke kampen i dag, men mener å huske at han var oppført som en del av den offensive treeren til Tromsø.

Det akn jeg godt være enig i. Jeg tror Berntsen hadde mer å gi hos oss og at vi ikke var gode nok til å få ut det beste i han, men han gjorde ærlig talt ikke spesielt mye for å vise seg frem når han fikk muligheten hos oss. Forhåpentligvis klarer vi å styre unna signeringer som vi ikke har en god plan for i fremtiden.

Edit: Så ikke kampen i dag, men mener å huske at han var oppført som en del av den offensive treeren til Tromsø.
    Jeg tror ikke vi er ferdige med å handle inn spillere som ikke passer inn. Det er litt sånn Vålenga-faktor over det dessverre.
    Når det gjelder Berntsen i Tromsø hører jeg iallefall at han er mye mer involvert enn han var hos oss. Kan være spillestilen er helt annerledes selvom han spiller i "samme rolle".
    Jaja, han var ingen som klagde på lite spilletid, og enn så lenge har det ikke kommet noen stikk fra nord heller
    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

6 av 30 kamper i årets eliteserie er spilte - dermed er også 20% av serien unnagjort.
    Men hvordan ligger vi egentlig an? Og hvordan ligger vi an sammenlignet med i fjor?

Jeg er på ingen måte noen fotballekspert, men skal driste meg utpå en kjapp kommentar om hvordan ståa er og hva vi bør/tør å håpe på framover.

I de første 6 kampene har vi spilt mot følgende lag med følgende resultater:

Kristiansund Borte: 1-0 seier.
    Odd Hjemme: 2-1 seier.
    Sarpsborg Borte: 0 - 3 tap.
    Strømsgodset Hjemme: 1 - 4 tap.
    Start Borte: 6 - 1 seier.
    Molde Hjemme: 0 - 0 uavgjort.
    Vi står derfor med 10 poeng etter 6 kamper - eller 1,66666667 poeng per kamp.
    Dersom vi holder det poengsnittet vil vi få 50 poeng - det ville hold til en 4. eller 5. plass i 2017 (avhengig av målforskjell) og vi ville ha endt med 11 poeng mer enn vi gjorde i 2017.

Til sammenligning så stod vi med 6 poeng etter 6 serierunder i fjor, noe som så klart vil tilsvare 1 poeng per kamp som ville gitt 30 poeng som hadde resultert i 15. plass og direkte nedrykk.
    Hva sier analysen så langt? At vi har startet med flere poeng etter 6 runder i år enn vi gjorde i fjor - altså sier den ikke så mye enda. For å finne ut litt mer må vi se på hvem vi har spilt mot i år opp mot tilsvarende oppgjør i fjor.

I 2017 hadde vi følgende resultater mot de lagene vi så langt har møtt i 2018:

Kristiansund borte: 1-1 uavgjort i 17. Serierunde
    Odd Hjemme: 2-0 seier i 29. Serierunde
    Sarpsborg Borte: 0-2 tap i 10. Serierunde
    Strømsgodset Hjemme: 1-1 i 13. Serierunde
    Molde Hjemme: 1-2 tap i 27. Serierunde
    Ålesund Borte: 1-0 seier i 8. Serierunde

Så kommer kontroversen: Vi spilte jo ikke mot Start i fjor?!
    Denne enkle analysen velger derfor følgende løsning:
    Start kom på 2. Plass i Obos i fjor - derfor erstattes de med det nest dårligste laget fra Eliteserien, som de i prinsipp byttet plass med, altså Ålesund.

Samme kamper, eller i alle fall kamper mot lignende motstand, gav i fjor 8 poeng på 6 kamper. Dette gir en poengfangst på 1,25 poeng per kamp. Det vil si 2 poeng; eller 0,41667 poeng per kamp mindre enn det vi har gjort i år.
    En poengfangst på 1,25 per kamp ville gitt 37,5 poeng - la oss si 38 poeng for å være litt vennlige. Med det poengsnittet ville vi i 2017 fått 1 poeng mindre enn det vi endte opp med. Man kan derfor si at disse 6 kampene er veldig nære å være representative for sesongen 2017.
    Og hvis de 6 kampene i 2017 kan være representative for 2017 sesongen så kan jo de 6 kampene i 2018 vise seg å være representative for 2018 sesongen - og at sesongen dermed resulterer i 50 poeng - noe som jeg personlig ville vært rimelig fornøyd med i og med at det i alle fall viser en klar framgang.

Men, herregud, det er jo så klart ingen garantier for at det kommer til å bli slik, og denne analysen tar så klart mange "snarveier". Likevel så føler jeg at det gir et lite innblikk i hvordan ståa er nå kontra ifjor.
    Det er lett å hoppe rett ned i avgrunnen etter at vi gjør en dårlig match (les: Strømsgodset og Sarpsborg) eller hoppe rett opp i skyene når vi gjør en god match (les: Start), men jeg tror at vi står sterkere i år enn i fjor.
    Dette tror jeg på bakgrunn av at vi startet bedre på de 6 første matchene i år enn i fjor, og at vi så langt gjør det bedre mot samme motstand i 2018 enn i 2017.

Dette var den "analytiske" og "statistikkbaserte" delen av kommentaren (med en god porsjon ukvalifisert synsing), og nå går jeg over til hele 100% ukvalifisert synsing om lag-sammensetningen.

Keeper: Adam gjør noen rare ting til tider, men han er alt i alt en god eliteserie-keeper. Han stod 14 kamper i fjor og spilte til 5,36 på børsen, mens Sandberg stod 16 kamper til 4,94 på børsen. Dette typer på at vi har en bedre keeper gjennom 30 kamper enn det vi hadde gjennom 30 kamper i fjor.

Forsvar: Vi har tre nye inn i forsvaret, og så langt har resultatene vært litt opp og ned, men mer positive enn negative etter min mening.
    Adekugbe er den av de tre som har variert mest i prestasjonene. Har tidvis vist gode kvaliteter, men har tidvis også vært tildels ute på diverse jorder. Näsberg er også et ok alternativ. Her føler jeg at ingen helt har vunnet plassen, men vi står ikke dårligere til her enn det vi gjorde i fjor da vi til tider hadde en lost Juklerød på backen.
    Carvalho er den vi dessverre har sett minst av, men dersom han fortsetter å spille på samme måte som mot Molde i dag så har vi fått på plass en forsvarsbauta som mange her på forumet har etterlyst i lang tid. Sterk, rask, god (men varierende) fot, og en kar med haugevis av engasjement! Stort pluss!
    Nouri og Lundstrøm er litt forskjellige typer på backplassen, men synes de er rimelig nære hverandre i kvalitet.
    Oppsummert så føler jeg at vi står litt sterkere i forsvar enn i fjor, mye takket være Carvalho.

Midtbane: Dette er den lagdelen jeg føler at det er vanskeligst å evaluere. Vi mista 2 midtbanespillere som ihvertfall på høstsesongen holdt et godt eliteserienivå. Vi har ikke henta noen nye inn, men jeg føler likevel at konkurransen på midtbanen har spisset seg til, og at vi har flere gode alternativer på midten nå. Mye av det er på grunn av at både Aygiri (Ernst, som jeg kaller'n) og Samuel er skadefrie. Samtidig virker det for meg som at både Lekven og Abdi virker bedre i år enn i fjor, selv om det skal sies at Abdi er veldig av og på. Vi har også flytta Daniel ned i ankerposisjon som han virker å bekle i alle fall rimelig godt. Tror at han og Grindheim ville vært på ganske likt nivå i den posisjonen så langt - med ganske like styrker og svakheter.
    Samtidig har vi talenter i Grødem og Horn Myhre som banker på døra. Alt i alt så tror jeg at vi stiller rimelig greit på midtbanen, og at vi hverken er styrka eller svekka sett opp imot 2017. Man kan likevel argumentere for at ingen av midtbanespillerne våre er top 10 av midtbanespillere i Eliteserien og at ingen av de vi har har virkelige gjort plassen til "sin". Det kan kanskje ses på som en svakhet.

Angrep: Her mener jeg at vi har styrka oss. Vi har fått inn en spiss i Sam som så langt scorer i annenhver kamp - som i så fall vil gi 15 mål, og som absolutt er mer enn godkjent. Vi har solide back-ups i Azemi og Peter Michael.
    Chiddi har fått et år til på backen og han har absolutt tatt steg. I fjor fikk han 16 kamper (12 fra start), og jeg håper han får 30 kamper i år - altså en forbedring fra i fjor for hele laget. På høyre har vi to gode alternativ i Finne og Jukle. Jukle virker dessverre å være litt av og på, mens Finne ikke helt har innfridd så langt; selv om Finne har virket påskrudd i kampene mot Start og Molde og han kanskje kan få en fin sesong for oss i 2018.
    Oppsummert: Sam Johnson > Henrik Kjelsrud Johansen (det smerter meg litt å si, ettersom jeg og Henrik er fra samme sted og er like gamle, samtidig som han er en bra kar).
    Chiddi 2018 > Chiddi 2017.
    Høyreving 2017 = Høyreving 2018 - så langt.
    Alt i alt - her er vi forsterket.

Laget enkelt oppsummert: Jeg tror vi har et bedre mannskap i år enn i fjor. Men så er jeg litt optimist av meg da.

Detta ble en lengre kommentar enn jeg så for meg. Håper ikke det ble for mye babbel. Dere må gjerne være komplett uenige, eller supplere meg - det er jo tross alt det man skal bruke forumet til. God kvæll!

Quote Originally Posted by Krolla View Post
    Carvalho er den vi dessverre har sett minst av, men dersom han fortsetter å spille på samme måte som mot Molde i dag så har vi fått på plass en forsvarsbauta som mange her på forumet har etterlyst i lang tid. Sterk, rask, god (men varierende) fot, og en kar med haugevis av engasjement! Stort pluss!
    Carvalho har ingen dårlig pasningsfot slik jeg ser det. Han "skyter" pasninger og de treffer medspillere i langt større grad enn alle våre andre spillere, spesielt forsvaret.
    Igår kan jeg telle en pasning som ikke kom fram, men det så ut som en misforståelse mer enn en feil.
    Rart hvor mye et sitat kan hefte ved en spiller, noe vi ser alt for ofte i andre sammenhenger og.
    Når vi henta han, ble det fortalt at han hadde en "svak" pasningsfot, og da er det opplest og vedtatt at han har det.
    Det ville overraske meg om han har hatt masse flaks i disse 2 kampene, til tross for liten matcherfaring.
    Jeg tror vi bare har sett begynnelsen til en stor spiller, og jeg håper virkelig vi signerer han for noen år til.

Ellers godt oppsummert

Quote Originally Posted by Flem View Post
    Carvalho har ingen dårlig pasningsfot slik jeg ser det. Han "skyter" pasninger og de treffer medspillere i langt større grad enn alle våre andre spillere, spesielt forsvaret.
    Igår kan jeg telle en pasning som ikke kom fram, men det så ut som en misforståelse mer enn en feil.
    Rart hvor mye et sitat kan hefte ved en spiller, noe vi ser alt for ofte i andre sammenhenger og.
    Når vi henta han, ble det fortalt at han hadde en "svak" pasningsfot, og da er det opplest og vedtatt at han har det.
    Det ville overraske meg om han har hatt masse flaks i disse 2 kampene, til tross for liten matcherfaring.
    Jeg tror vi bare har sett begynnelsen til en stor spiller, og jeg håper virkelig vi signerer han for noen år til.

Ellers godt oppsummert
    Er også meget uenig i dette med dårlig pasningsfot, synes han treffer bra og samtidig gjør smarte pasningsvalg. I tillegg, så klarererer han uten at ballen går utover sidelinja hver gang, noe som er høyst uvanlig i norsk fotball

Facebookverifisert

Quote Originally Posted by Gluecoma View Post
    Er også meget uenig i dette med dårlig pasningsfot, synes han treffer bra og samtidig gjør smarte pasningsvalg. I tillegg, så klarererer han uten at ballen går utover sidelinja hver gang, noe som er høyst uvanlig i norsk fotball
    Har egentlig blitt imponert over hvor ivrig Carvalho er på å spille seg ut bakfra og ta med seg ballen oppover i banen. Mulig han burde bli litt flinkere til å spille støtte på en av de andre forsvarsspillerne eller Adam, for tidvis slår han for mye langt opp mot Johnson, noe som blir veldig enkelt for Molde-stopperne å plukke opp. Alt i alt er jeg veldig positivt overrasket over Carvalho i det oppbyggende spillet bakfra, og vi trenger stoppere som kan håndtere det. Tror vi vil ha mye å vinne på å mestre å spille oss ut bakfra i større grad enn i dag.

For ordens skyld så sa jeg ikke at Carvalho hadde en dårlig passningsfot. Jeg sa ordrett «Han har en god, men varrierende fot».
    Grunnen til at jeg skrev varrierende er nok både på grunn av beskrivelsen han kom med, og et par veldig subjektive observasjoner.

Har egentlig blitt imponert over hvor ivrig Carvalho er på å spille seg ut bakfra og ta med seg ballen oppover i banen. Mulig han burde bli litt flinkere til å spille støtte på en av de andre forsvarsspillerne eller Adam, for tidvis slår han for mye langt opp mot Johnson, noe som blir veldig enkelt for Molde-stopperne å plukke opp. Alt i alt er jeg veldig positivt overrasket over Carvalho i det oppbyggende spillet bakfra, og vi trenger stoppere som kan håndtere det. Tror vi vil ha mye å vinne på å mestre å spille oss ut bakfra i større grad enn i dag.
    Og spille oss ut bakfra er det vi har prøvd på i de fleste kampene i år og mot de bedre lag(Godset og Sarp) skaper vi null og nada. I går var vi mer direkte i spillestil og skapte godt med sjanser , en del av årsaken må nok også bytte av plass på Fridjonsson og DFH ta æren for. Det gikk betraktelig raskere fremover.

Facebookverifisert

Quote Originally Posted by Keyser View Post
    Og spille oss ut bakfra er det vi har prøvd på i de fleste kampene i år og mot de bedre lag(Godset og Sarp) skaper vi null og nada. I går var vi mer direkte i spillestil og skapte godt med sjanser , en del av årsaken må nok også bytte av plass på Fridjonsson og DFH ta æren for. Det gikk betraktelig raskere fremover.
    Når vi spiller oss ut bakfra har vi ekstremt mye bedre kontroll på hva som skjer med ballen. Enig i at det fungerer bra når vi klarer å være direkte, men det er først og fremst når vi klarer å distribuere gutt langs bakken, og da er ballsikre stoppere essensielt. Prøver vi å slå langt og høyt mot lag som f. Eks Molde blir vi spist opp, og det så vi imo for mye av i går.

Når vi spiller oss ut bakfra har vi ekstremt mye bedre kontroll på hva som skjer med ballen. Enig i at det fungerer bra når vi klarer å være direkte, men det er først og fremst når vi klarer å distribuere gutt langs bakken, og da er ballsikre stoppere essensielt. Prøver vi å slå langt og høyt mot lag som f. Eks Molde blir vi spist opp, og det så vi imo for mye av i går.
    Vi skapte mer sjanser i går enn det vi greide tilsammen mot Godset og Sarp,når vi spiller oss ut bakfra har vi en ekstrem tendens til og bli veldig forutsigbare og da blir det vanskelig mot gode lag.
    Molde har god kontroll i den bakre fireren og ballen burde nok gått mer langs bakken for og oppnå flere sjanser.
    Uansett synes vi leverte en god kamp i går.