Page 13 of 35 FirstFirst ... 3891011121314151617182333 ... LastLast
Results 481 to 520 of 1372

Thread: Sesongen 2018

Permanent utestengt

Står at det skal være en video her, men.

http://www.vif-fotball.no/nyheter/alt-om-serieapninga

Quote Originally Posted by VIFpatriot View Post
    Står at det skal være en video her, men.

http://www.vif-fotball.no/nyheter/alt-om-serieapninga
    Synes Vif media er helt fantastiske.
    Det eneste jeg savner fra dem, det er å være mer kritiske.
    Alt kan ikke konstant være dans på roser, da går det over til propeganda.

Så håper det vil være rom for mer dybde i intervjuene, samt stille Ronny & co litt mer spørsmål som vi lurer på til daglig.

MEN! Et helt fantastisk konsept.

Facebookverifisert

https://www.dagbladet.no/sport/serie...6-lag/69581060

Dagbladet har satt opp alle lagenes antatte førsteellevere. Virker som om de er ganske enige med oss her inne.

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by JorgenH View Post
    https://www.dagbladet.no/sport/serie...6-lag/69581060

Dagbladet har satt opp alle lagenes antatte førsteellevere. Virker som om de er ganske enige med oss her inne.
    Er Carvalho klar nå? Hadde vel tippa på Ivan skulle starte sjøl.

Permanent utestengt

Tror også det blir Ivan, men er litt 50/50 dette tror jeg. Carvalho trener jo for fullt.

Facebookverifisert

Quote Originally Posted by ziggy75 View Post
    Er Carvalho klar nå? Hadde vel tippa på Ivan skulle starte sjøl.
    Går vel mer på hva som er den foretrukne elleveren i den artikkelen, hvis ikke jeg misforstår? Jeg tror også at Näsberg starter mot KBK, men at Carvalho er det foretrukne valget når han er klar.

Permanent utestengt

Ranheim - Skarrepakket utsatt faktisk.

Facebookverifisert
    hmchrist's Avatar

Ranheim - Skarrepakket utsatt faktisk.
    To kamper utsatt i neste runde også.
    Hva sier regelverket om arrangørens plikt til å få banen klar?
    Burde vært 3 poeng til Brann og 0-3 i protokollen når hjemmelaget ikke får banen klar, spør du meg.
    At det er vinter i Norge er vel ikke en uforutsett hendelse?
    Om NFF mener alvor med at fotballen skal konkurrere med 5-mila i Holmenkollen om publikum burde de jo stå på sitt og stille krav til baneforhold og/eller at hjemmelaget har en plan B. Både Lerkendal og Abrahallen ligger vel bare et kvarters kjøring unna Extra Arena.
    Skeptisk til hvordan forholdene i Kristiansund blir på mandag...

Tror også det blir Ivan, men er litt 50/50 dette tror jeg. Carvalho trener jo for fullt.
    Blei vel nevnt at Carvalho var klart til å trene igjen, men ikke skulle i huedueller med det første. Kan være noe med det.

Quote Originally Posted by hmchrist View Post
    Hva sier regelverket om arrangørens plikt til å få banen klar?
    Burde vært 3 poeng til Brann og 0-3 i protokollen når hjemmelaget ikke får banen klar, spør du meg.
    At det er vinter i Norge er vel ikke en uforutsett hendelse?
    Om NFF mener alvor med at fotballen skal konkurrere med 5-mila i Holmenkollen om publikum burde de jo stå på sitt og stille krav til baneforhold og/eller at hjemmelaget har en plan B.
    NFF kan da ikke gi straff når dette er konsekvens at nettopp NFF har 16 lag i Eliteserien og har bestemt tidlig sesongstart. Om noen skulle hatt straff burde NFF gitt bot til seg selv siden dette er en konsekvens av NFF sitt arbeid og ikke lagene.

Jøss, RBK og LSK taper i 1.runde! Nå mangler det bare at vi vinner

Quote Originally Posted by tordvif View Post
    Jøss, RBK og LSK taper i 1.runde! Nå mangler det bare at vi vinner
    Jepp, håper vi blir det eneste bortelaget, sammen med Haugesund, som vinner første runde. 3 p foran trøndera er en liten, men ikke ubetydelig buffer, selv etter 1 runde. Sitter med en følelse av at serien blir veldig jevn i år, mdn noen helt klare dumpekandidater, men 1-9 plass kan bli hva som helst.
    Vi er Vål'enga!!

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Er det bare jeg som er litt rainman og lar meg irritere av draktnummerene spillerne har?
    Førstekeeper skal ha 1
    Backer 2 og 3 stoppere 4 og 5 osv...
    Noen av nummerene er litt flytende, syns det blir rotete når det nesten er tilfeldig.

Quote Originally Posted by g-maZta View Post
    Er det bare jeg som er litt rainman og lar meg irritere av draktnummerene spillerne har?
    Førstekeeper skal ha 1
    Noen av nummerene er litt flytende, syns det blir rotete når det nesten er tilfeldig.
    Starta tidlig på pilsen?

Facebookverifisert
    hmchrist's Avatar

Førstekeeper skal ha 1
    Definitivt Rainman

Definitivt Rainman
    Jo, men Rain Man hadde som regel rett

Facebookverifisert
    hmchrist's Avatar

Quote Originally Posted by anderan View Post
    Jo, men Rain Man hadde som regel rett
    Joda, men bortsett fra at ingen har drakt nr 2, så er det jo et visst system i numrene 1-11.
    Det er kanskje ikke førsteelleveren per dags dato som har disse draktene, men man kan jo ikke skifte draktnummer etter spillernes form hele veien, heller...

1 - Sandberg

2 - Ledig
    3 - Jääger
    4 - Nation
    5 - Carvalho

6 - Ibrahim
    7 - Holm
    8 - Lekven

9 - Azemi
    10 - Johnson
    11 - Finne

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Joda, men bortsett fra at ingen har drakt nr 2, så er det jo et visst system i numrene 1-11.
    Det er kanskje ikke førsteelleveren per dags dato som har disse draktene, men man kan jo ikke skifte draktnummer etter spillernes form hele veien, heller...

1 - Sandberg

2 - Ledig
    3 - Jääger
    4 - Nation
    5 - Carvalho

6 - Ibrahim
    7 - Holm
    8 - Lekven

9 - Azemi
    10 - Johnson
    11 - Finne
    Ser fint nok ut det der egentlig. Men mener Larse burde fått 1 og Sandberg 13 eller 30/31. Nouri kunne tatt 2 el 3 og Adekubge 2 el 3. Da hadde man i antatt førsteellever hat 1-5 i backrekka. Ser tydeig at det er førstelaget som er på banen.
    Skjønner at jeg er litt rar, men jeg syns det har betydning. Ikke mye. Men litt.

Facebookverifisert
    hmchrist's Avatar

Ser fint nok ut det der egentlig. Men mener Larse burde fått 1 og Sandberg 13 eller 30/31. Nouri kunne tatt 2 el 3 og Adekubge 2 el 3. Da hadde man i antatt førsteellever hat 1-5 i backrekka. Ser tydeig at det er førstelaget som er på banen.
    Skjønner at jeg er litt rar, men jeg syns det har betydning. Ikke mye. Men litt.
    Helt enig i at det ville sett penest ut som du skisserer, eller aller helst 2 og 5 til Amin og Sam A, og 3/4 på Tollås/Carvalho.

Det er oversiktlig og pleaser autisten i meg, men betydning vil jeg ikke mene at det har... tror gutta presterer like godt med de numrene de har.

Alle mann til kampen på søndag. Ta med bestemor, ta med nabo'n, ta med bikkja, ta med skjerfet, ta med godt humør. Odd skal hjem som slakt. Ses på øst før kampen 🍺🍺💪💪

Sam Adekugbe er tatt ut i landslagstroppen til Canada skriver VG.

Quote Originally Posted by Basement View Post
    Alle mann til kampen på søndag. Ta med bestemor, ta med nabo'n, ta med bikkja, ta med skjerfet, ta med godt humør. Odd skal hjem som slakt. Ses på øst før kampen 🍺🍺💪💪
    bikkja får ikke lov og komme inn desverre

Og Näsberg på U21 :-)

Facebookverifisert

Veldig bra å ha spillere med landslagserfaring i troppen, selv om det Canada nok ikke er noe spesielt mye bedre enn Norge. Gjelder bare å få inn Fridjonsson fast i stallen til Island og JTN på det norske landslaget, så begynner det å ligne på noe. Sam Johnson har jo også vært innom det Liberiske landslaget.

Hvordan gikk rekruttkampen i dag?

Må være tidenes sterkeste rekrutt lag.
    Sandberg Borchgrevink Finne Azemi Michael Fridjonsson Agyiri Grødem Dønnum Berntsen Myhre er med i dag. Lurer på hvem som spiller bak

Det lurer jeg på også. Du får tommel opp for tidspunktet du la ut innlegget

De vant enkelt 5-2. Borch, Myhre, Bertnsen, Rets og Fitim fra start. 2-1 til pause. Nesten hele laget byttet i annen omgang. Dønnum med hat-trick. Begge Stabæks mål kom på straffe med hjelp av god filming....

Andre omgang startet Samuel, Agyiri, Finne, Micheal, Dønnum.

Takk for info. Trodde først det var seriekamp jeg. Derfor litt ivrig. Men bra med seier og godt å se at Agyiri er med.

Ikke solgt all verden å billetter til søndag om man ser på salkartet hos ticketmaster. Kom igjen folkens. Del spørr venner osv

Ikke solgt all verden å billetter til søndag om man ser på salkartet hos ticketmaster. Kom igjen folkens. Del spørr venner osv
    Er nok bare å innse at det kun er menigheten som kommer på søndag.
    Kl 20 mot Odd drar ikke all verdens av folk uansett årstid. Når du legger til at vi er i mars og det er spådd flere minus så er det vanskelig å ha store forhåpninger om antallet tilskuere.
    Men vi som drar får gi jernet.

Vinner vi og deretter får med oss uavgjort mot Sarp kan vi håpe på godt besøk i runde 4 mot Godset..

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Og for oss som ikke gidder å betale de 5 kronene står det?🤔

Ikke noe rettet mot deg eiks, men jeg synes folk kan betale for den journalistikken Reidar Sollie gjør rundt Vålerenga. Vi har lenge savna en lokalavis som virkelig tar tak i klubben og når noen først gjør det synes jeg man kan betale.

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by bJas View Post
    Ikke noe rettet mot deg eiks, men jeg synes folk kan betale for den journalistikken Reidar Sollie gjør rundt Vålerenga. Vi har lenge savna en lokalavis som virkelig tar tak i klubben og når noen først gjør det synes jeg man kan betale.
    5 uker gratis, deretter 79 kr i måneden uten bindingstid. Det er ca kr 2.5,- dagen for å støtte jobben de gjør. Jeg går for den!

Ja man prioriterer forskjellig! :-)
    Stolthet, tradisjon og religion kan ikke kjøpes!

Facebookverifisert
    hmchrist's Avatar

Forsåvidt enig i det, og jeg synes klipp og lim av hele artikler er en uting, men når man deler lenke til en artikkel bak en betalingstjenste så kan man godt koste på seg noen kjernepunkter fra artikkelen, som f.eks. "Deila sier at Vålerenga skal bli mer kyniske denne sesongen og begrunner det med at kynisme kan gi flere poeng og flere poeng bygger selvtillit og selvtillit gir festfotball" (jeg har ikke lest artikkelen, så dette er fri diktning ment som et eksempel).
    Slik lenka nå er delt fungerer den bare som et irriterende clickbait som ikke kan diskuteres (for det er jo det vi driver med her inne) av andre enn de som har tilgang til artikkelen.

Jeg synes det er flott hvis vi kan være litt kyniske. Det er mangelvare i Eliteserien. RBK har vel fått sjokk over kyniske lag i Europa, så det må vi lære oss. Så får vi tåle at KBK ikke spilte ballen tilbake. Tror vi er alt for opptatt av fair play i dette landet. Der er vi nok best i verden. Det handler om å vinne. Ikke for en hver pris være så snille mot hverandre.

Var en ræva kamp på en vanskelig bortebane,og jeg er glad for at vi kan vinne sånne kamper. Må ikke alltid være pent! Viktigste er 3p og en god start. Så får vi heller underholde på hjemmebane

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Forsåvidt enig i det, og jeg synes klipp og lim av hele artikler er en uting, men når man deler lenke til en artikkel bak en betalingstjenste så kan man godt koste på seg noen kjernepunkter fra artikkelen, som f.eks. "Deila sier at Vålerenga skal bli mer kyniske denne sesongen og begrunner det med at kynisme kan gi flere poeng og flere poeng bygger selvtillit og selvtillit gir festfotball" (jeg har ikke lest artikkelen, så dette er fri diktning ment som et eksempel).
    Slik lenka nå er delt fungerer den bare som et irriterende clickbait som ikke kan diskuteres (for det er jo det vi driver med her inne) av andre enn de som har tilgang til artikkelen.
    Her er et kort utdrag, så håper jeg Reidar Sollie og co tilgir meg. Føler jeg får litt dårlig samvittighet her,men skal slutte å legge ut linker til +-artikler:

"Slapp inn 34 mål
    I supporterkretsene er det tilfredshet etter borteseieren over Kristiansund der mange mente de så et mer kynisk Vålerenga enn før.

Og Ronny Deila bekrefter inntrykket.

– Ja, vi er nødt til å bli mer kyniske. Vi har analysert alle bortekampene i fjor og så hvor mange mål og sjanser vi ga motstanderne. Det holder ikke. Kristiansund skapte en eneste sjanse mot oss i ordinært spill. Ja, vi er blitt mer kyniske. Vi må også bli enda tøffere, vi skal være en gjeng som er på tokt sammen, sier Ronny Deila til Dagsavisen.

I fjor slapp Vålerenga inn 34 mål på bortebane, bare Sandefjord slapp inn flere (35).

Serievinner Rosenborg slapp inn ti på de 15 bortekampene. Der ligger lista."