Page 25 of 39 FirstFirst ... 515202122232425262728293035 ... LastLast
Results 961 to 1,000 of 1543

Thread: Sesongen 2018

Quote Originally Posted by tordvif View Post
    Forøvrig deilig at Brann blir pisset på.
    Nydelig. Alle andre enn skarrepakket. Til og med Rosenborg og deres Østlandske leke"supportere". Vant til at de vinner.
    Ett lag i Oslo.

Etter å ha sovet på gårsdagens begredelige resultat i Molde, slår det meg at vi får en dårlig periode etter en bra start. Etter å ha ligget topp 4-5, er det vel bare kampen mot Brann, som har vært bra. Hva er det som gjør at vi faller i prestasjonene så snart vi ligger bra an tabellmessig?

Og betyr DFH så mye for balanse og trygghet i laget? Fridsjonsson og Juklerød fra start i går, var ikke noe lykketreff og når Carvhalo har en dårlig dag (involvert i 3-4 av måla) og Kwarasey heller ikke er patent (spesielt 3-0 målet), så blir det tøft mot et formlag. Men hva er årsaken til manglende balanse?

Noe må gjøres med backsituasjonen og hvorfor trenes det ikke mer på innleggssituasjoner? På torsdagens trening sekvens liten bane med store mål, var også innlegg fra back, uten mål og mening. Venstre back om mulig verre enn høyre, men ekstremt dårlig kvalitet på innlegg fra begge disse posisjonene.

Sentral midt trenger også et løft/generasjonsskifte og med både DFH og potensielt også Lekven ute, blir det tynt.

Så tett som det er både opp og ikke minst ned på tabellen, MÅ bunnnivået økes mange knepp og vi må begynne å score mål igjen. For meg kan vi godt slippe inn både 2 og 3, så lenge vi scorer 3 og 4.

Og Deila & co må også evaluere sine vurderinger ift laguttak og taktikk, samt inngang til kamp — noe er feil når vi er så variable i prestasjonene.

Blir godt med en pause nå, men har ikke noen god følelse i forhold til høstsesongen...
    \Kroken6

Bor på landet og jobber i Grenseveien (=bonde i byen)

Facebookverifisert

Altså, her kommer en liten oppsummering fra min side. Vi ligger omtrent der de fleste har spådd at vi skal, kanskje litt lenger ned på tabellen, men det er veldig jevnt. Klubben har mål om topp seks, noe vi lett kan klare.

Noen kamper i år har vært veldig gode defensivt, andre har vært bra offensivt. Noen kamper har vært elendige (som i går), andre viser at ungspillere har talent etc etc.

Mulig jeg ikke har utålmodighet nok, men er ikke dette som pleier, bare at vi har mer talent som kan bli veldig bra hvis de får tillit? For meg er det få trenere som hadde gjort noe særlig bedre. Deila viste at det trengs tid i godset før det kom gull/medaljer. Vi har ikke så god råd, slik at vi ikke kan hente alle spillere som ville gjort laget bedre. Da må vi bruke de vi har.

Kampen i går viste dog noe som jeg synes er problematisk, og det er viljen til å ha maks innsats og guts i alt arbeidet over hele banen. For meg i går viste Friðjónsson, Abdi og Juklerød ingenting.. Det var noe av det rareste jeg har sett på lang tid.. Andre var dårlige ja, men jeg så kanskje noe av det som heter innsats.

Jeg skulle ønske vi kunnet fått en rask hevn, men nå er det sommerpause (?!?!), så vi få heller jobbe videre med andre halvdel av sesongen. Jeg tror vi kommer innenfor klubbens målsetning og spår en 5.plass ved slutten av sesongen med ganske lang vei opp til gull og ned til nedrykk. Og det kommer med store gleder i enkeltkamper og enorme nedturer i andre kamper. Altså ganske likt som hittil i sesongen.

En liten trøst i dag. Kristiansund leder 3-1 borte mot Godset, og harryklubben fra Drammen er da 6 poeng bak oss, og nede i gjørma. Måtte det holde for KBK. Et annet pluss er en skada Stengel på tribunen.
    Ett lag i Oslo.

Quote Originally Posted by VIFpatriot View Post
    En liten trøst i dag. Kristiansund leder 3-1 borte mot Godset, og harryklubben fra Drammen er da 6 poeng bak oss, og nede i gjørma. Måtte det holde for KBK. Et annet pluss er en skada Stengel på tribunen.
    Det skulle årne seg med Skullerud ut ble det sagt. 3 poeng unna nedrykk nå.
    Må være godt for Herman å endelig ha kommet til en klubb som kjemper om medaljer hvert år...

Det er greit å se at godset blir pissa på ja, men mager trøst det også etter det vi presterte i går, man ser jo visse likheter mellom Adam og Bugge også, Sandefjord om en liten måned, taper vi der, noe som faktisk kan skje, da vil jeg vite hvilket speil Deila skal bruke

Tippekonge 2016 Facebookverifisert
    VVV's Avatar

Visst. Men så tar vi også ferie på nedre halvdel av tabellen. Blir kamp om 8. plassen i år også som ovennevnte eks-spiller kommenterte syrlig en tid tilbake.

Vi har kanskje ikke lag til å kjempe i toppen, men burde klare å gi bedre motstand også mot Molde. Føler verken trener eller spillere er sultne nok. Er egentlig en Drillo fotball hater men nå ønsker jeg meg mest av alt en gjeng sultne spillere som er vonde og slå. Er lei av at pasningsbasert fotball i Norge ikke kan kombineres med hjerte og vilje til å blø for drakta. hadde derfor (nesten) ønska 76 åringen Drillo hjertelig velkommen. Var mistenksom til ambisjonene til Deila da han var fast gjest i Tv2 s PL studio, var det ikke nok å være VIF trener.. At det er valgt feil mann som trener i VIF er ingen bombe. Ikke noe argument at vi ikke kan bytte trener hele tiden. Må heller jobbe hardt for å finne rett mann. Finnen i Tromsø er en mann på vei opp som Liverpool u18 ville ha. Tipper VIF jobben vil være attraktiv for han. Ingen nedtur å gå fra Tromsø til VIF., mens Celtic VIF fort kan bli nedtur. En nedtur som er vanskelig å snu.

Forstår ikke helt denne, KBK nå har godt forbi oss på tabellen.

Merker jeg begynner å bli likegyldig til Stengel og hvordan han gjør det i Godset. Men jeg registrerer at han ikke har klart å spille seg til fast plass, og jeg står fortsatt for det jeg sa når han dro at han i beste fall blir en habil eliteseriespiller.Eventuelt at han finner en klubb han får spilt fast i Skandinavia.

Status pr. nå:

- 16 kamper spilt
    - 23 poeng
    - Minus 6 i målforskjell (20-26)

10 lag har scoret mer enn oss. De som har scoret mindre enn oss er B/G (17), LSK (16), Stabæk (16), Start (14) og Sandefjord (13).

Men der vi sliter mest er innslupne mål. 26 er alt for mye.
    Bare 4 lag har sluppet inn mer enn oss. De tre nederste på tabellen, Sandefjord (35), Start (31) og Stabæk (28), samt Ranheim (28), men de har scoret 8 mer enn oss og ligger 6 poeng foran oss.

Skoen trykker helt klart på keeperplassen og forsvaret, men jeg syns det er litt enkelt. De får ikke en dritt hjelp fra midtbanen vår. Jeg tror og håper at hvis laget får mer trygghet så kommer også målene. Det er fryktelig slitsomt å jage scoring.

Mange nevner at Deila må få tid. At han ikke kan trylle med laget han har nå osv.
    Sannheten er vel at Deila selv har hentet inn mye av spillermaterialet vi har hatt til disposisjon.

Kwarasey, Meira, Carvalho, Nouri, Adekugbe, Ibrahim, Johnson, Godly, Azemi, Finne, osv.

Så at det går så fryktelig dårlig med Vålerenga er ene og alene hans egen feil. Tipper at disse spillerne ikke akkurat koster oss knapper og glansbilder heller!

Deila har mye å bevise, og han bør bevise det i løpet av neste sesong. Hvis ikke mener jeg det bør være over og ut for fyren!
    Wanderer

Neste år så tar vi alt

Tippekonge 2015 Daniel's Avatar
    Blog Entries
    33

Vi får se det positive i dette - vi slipper disse hersens medgangssupporterene

God sommer!

Med ref. til forrige post i denne tråden.

En digresjon - vi sa det samme i fjor på denne tiden og det føler jeg vi har gjort i mange år nå. Så intet nytt fra «østfronten» og vi gjentar mye av det samme halvveis i sesongen år etter år.

Hvor er progresjonen og hvor er personlighetene (spillergruppa) som kan være hærførere og representere det bohemske?

Da ble det «bare» 50 000 kr til Enga.
    Hvem tar den????
    Vet at Vålerenga betaler, men skal man godta at dette blir på fellesskapet fordi det ser tøfft ut og at TV kanalene bruker dette?
    Det ser gromt ut men jeg frekventere ikke området da jeg får skikkelig pusteproblemer, men det er meg. Finner andre steder å stå/sitte.

VVV's Avatar

Quote Originally Posted by panzer View Post
    Da ble det «bare» 50 000 kr til Enga.
    Hvem tar den????
    Vet at Vålerenga betaler, men skal man godta at dette blir på fellesskapet fordi det ser tøfft ut og at TV kanalene bruker dette?
    Det ser gromt ut men jeg frekventere ikke området da jeg får skikkelig pusteproblemer, men det er meg. Finner andre steder å stå/sitte.
    Blussinga var en protest, og Klanen ved Erling har forklart konteksten: "Denne sesongen har vi, for første gang på over 10 år, sett at utviklingen går bakover. Dialogen er vekk og det er ikke lenger mulig for meg, eller mine «kolleger» tilknyttet andre lag, å mane til ro med lovnader om en mer konstruktiv vei til målet. Ikke med integriteten i behold. Ikke hvis vi skal snakke sant."

Om det innebærer at Klanen tar boten vet jeg ikke, men jeg betaler gladelig noen tiere.
    "Kampen er ikke over før Frode har låst seg inne på do."

Klanen tar boten ja. Nok en grunn til å melde meg ut!

Dette er barnslig! Bruk heller pengene på fornuftige ting!
    Wanderer

Neste år så tar vi alt

Man skjønner jo hvor rævva Eliteserien er når Rosenborg taper mot Valur på Island og Molde taper mot et halvproffesjonelt lag fra Nord-Irland som mangler tre av toppspillerne. Den ene gifter seg og de to andre er på ferie....

Quote Originally Posted by wanderer View Post
    Klanen tar boten ja. Nok en grunn til å melde meg ut!

Dette er barnslig! Bruk heller pengene på fornuftige ting!
    Du vil melde deg ut fordi Klanen tar boten, så klubben slipper? "Ok".
    Ett lag i Oslo.

Du vil melde deg ut fordi Klanen tar boten, så klubben slipper? "Ok".
    naa skal vel wanderer faa lov til aa svare for seg selv, men det kreves vel ikke veldig mange tanker for aa forstaa at det nok ikke var det han mente?
    tar en raasjangs her, men tenker han er uenig i handlingen jeg, ikke det at de tar boten...

Ja, vi stinker, Molde taper mot ett publag fra Irland og vi blir pissa på av Molde tre døgn tidligere, hjelpes meg hvor ræva ES er.

Quote Originally Posted by gleee View Post
    naa skal vel wanderer faa lov til aa svare for seg selv, men det kreves vel ikke veldig mange tanker for aa forstaa at det nok ikke var det han mente?
    tar en raasjangs her, men tenker han er uenig i handlingen jeg, ikke det at de tar boten...
    Korrekt! Hva er vitsen å betale klanen medlemsavgift hvis de skal sløse bort pengene på idioti...
    Jeg betaler til og med to avgifter! Bortkasta penger å blusse seg til bøter!
    Wanderer

Neste år så tar vi alt

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Korrekt! Hva er vitsen å betale klanen medlemsavgift hvis de skal sløse bort pengene på idioti...
    men hvordan var det igjen? Kunne man ikke være medlem av klubben og kjøpe sesongkort også? Eller gikk de tilbake til at man måtte være medlem av Klanen?

Quote Originally Posted by ziggy75 View Post
    men hvordan var det igjen? Kunne man ikke være medlem av klubben og kjøpe sesongkort også? Eller gikk de tilbake til at man måtte være medlem av Klanen?
    Kan være medlem av Vålerenga Fotball Elite og få samme rabatt som klansmedlemmer. Men man behøver ikke være medlem noen av stedene for å få kjøpt sesongkort.
    Men prisen for sesongkort uten rabatt = sesongkort med rabatt + medlemskontingent (en av stedene).

Jeg er ikke meldem av Klanen, men er medlem av klubben og har sesongkort på supportertribuna. Og om noe, så taler det _for_ å melde seg inn i Klanen at de tar boten. Tommel opp! Forøvrig hyggelig nivå på boten denne gangen? En implisitt måte å ta selvkritikk på av forbundet?

Quote Originally Posted by Ed1913 View Post
    Jeg er ikke meldem av Klanen, men er medlem av klubben og har sesongkort på supportertribuna. Og om noe, så taler det _for_ å melde seg inn i Klanen at de tar boten. Tommel opp! Forøvrig hyggelig nivå på boten denne gangen? En implisitt måte å ta selvkritikk på av forbundet?
    Nivået på boten har sikkert noe å gjøre med at det er lenge siden det ble blusset ulovlig sist

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Det blusses altfor lite! 😁 Det er kjipt med bøter, men noen ganger må man ty til sivil ulydighet for å få ting igang.

Facebookverifisert
    Wild Touch's Avatar

Det er jeg helt enig i.

VVV's Avatar

Quote Originally Posted by ziggy75 View Post
    Det blusses altfor lite! �� Det er kjipt med bøter, men noen ganger må man ty til sivil ulydighet for å få ting igang.
    Det er jeg helt enig i
    "Kampen er ikke over før Frode har låst seg inne på do."

No offence Wanderer, men du virker som en skikkelig sutrekopp. Hvert eneste innlegg er sutring om ett eller annet.

Quote Originally Posted by VVV View Post
    Det er jeg helt enig i
    Absolutt enig med Ziggy ja.
    Ett lag i Oslo.

Får håpe det skjer noe snart. En my midtbanespiller inn f.eks.

Quote Originally Posted by Nils_de-Noia View Post
    Får håpe det skjer noe snart. En my midtbanespiller inn f.eks.
    Skulle heller hatt en ny kant/back - eller kanskje begge deler ;-)?

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Ser Grøgaard skal til Bergen etter sesongen. Gratis.
    Jævlig synd. Har sansen for ham og håpet kanskje vi kunne snappe ham opp.

ODD driver å gir bort gode spillere gratis. Både Keeperen Viljar Myhra og nå Grøgaard. To stk de kunne fått bra betalt for. Kan ikke være bra butikk.

Quote Originally Posted by Pete View Post
    Skulle heller hatt en ny kant/back - eller kanskje begge deler ;-)?
    Hvis målet er medalje, så mangler det laget vårt ganske mye egentlig.. Midtbanen er for svak. Backene er for svake og det samme kan man si om kantene. Men Bård Finne virker frisk om dagen da.

Men jeg tror vi klarer topp 6 med det laget vi har nå. Hvis alle hever seg noen hakk.

Men jeg tror vi klarer topp 6 med det laget vi har nå. Hvis alle hever seg noen hakk.
    Må bare spørre. Er ofte jeg ser flere innlegg rett etter hverandre av deg, hvorfor det egentlig? Er det ikke bedre å skrive alt i samme post? Hehe, går jo selvfølgelig greit det, men bare lurer på hva som er grunnen.

Quote Originally Posted by enga View Post
    Må bare spørre. Er ofte jeg ser flere innlegg rett etter hverandre av deg, hvorfor det egentlig? Er det ikke bedre å skrive alt i samme post? Hehe, går jo selvfølgelig greit det, men bare lurer på hva som er grunnen.
    Du sier noe der ja. Ofte jeg kommer på mer å skrive, men så har tiden for å redigere gått ut.. Har blitt en uvane å skrive to poster etter hverandre, vet jeg gjør det ofte. Hehe.

Du sier noe der ja. Ofte jeg kommer på mer å skrive, men så har tiden for å redigere gått ut.. Har blitt en uvane å skrive to poster etter hverandre, vet jeg gjør det ofte. Hehe.
    Bedre at noen skriver flere ganger, enn at ingen skriver i det hele tatt.