Page 30 of 30 FirstFirst ... 1020252627282930
Results 1,161 to 1,165 of 1165

Thread: Sesongen 2018

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by ForesttGump View Post
    Enga er ikke NAV, men en fotballklubb. Det eneste som er trist med dette er at det ikke er en permanent overgang, men bare et utlån. Azemi har en halvgrei sesong i ES, resten er nada. Trist å se ham mot Årvoll. Trist å tenke på at Enga har signert en langtidskontrakt med ham.
    Synes klubben gjør det riktige her, å finne en løsning for Azemi. Beste hadde vært salg, men sikkert ikke lett å få solgt han heller. Derfor er utlån bra, men vi må jo få inn en ny spiss. Feiler klubben med å finne en spiss, så er det rett og slett pinlig. Tror nok Michael fort kan score noen mål for oss, men er ikke optimalt å være avhengig av han enda. Bare lurer på hvor lenge Johnson er ute??
    Vilhjalmsson ble nevnt, men er han skada? Spiller han kamper i det hele tatt? Tror vi trenger en matchfit spiller ganske kjapt. Vilhjalmsson hadde uten tvil vært en bra langsiktig signering.

Hva skjer med Sakkarias Opsahl? Han ble tatt ut av spilletroppen hvor han sto på B-lista, men ble ikke lånt ut og ikke lagt inn i gjen før vinduet stengte. Betyr det at han ikke kan komme innpå noen kamper i høst?

Tippekonge 2016 Facebookverifisert
    VVV's Avatar

Lang artikkel med Deila i dagens VG/ i etterkant av overgangsvinduet/ i forkant av dagens kamp:

– Jeg har vært for opptatt av å angripe. Vi har mistet balanse i det offensive spillet og for mange etablerte spillere er blitt byttet ut. Det har vært skader, suspensjoner og vi har ikke spilt med en klar ellever. Samtidig som vi har møtt fire av de seks beste lagene borte – og vi har ikke tapt to ganger på rad, påpeker Deila.

– Men vi har spilt litt åpnere. Det blir alltid et brytningspunkt mellom å spille for mye og forsvare seg. Men du kan ikke forsvare deg til å vinne noe. Du må spille deg til det. Det er filosofien min. Vi var i flytsonen, men har gått ut av den, og det er litt min skyld. Vi vil litt for mye, har «trøkt» til litt for mye, tilstår Vålerenga-treneren.

Så gjenstår det å se hva det betyr for dagens kamp
    "Kampen er ikke over før Frode har låst seg inne på do."

Quote Originally Posted by VVV View Post
    Lang artikkel med Deila i dagens VG/ i etterkant av overgangsvinduet/ i forkant av dagens kamp:

– Jeg har vært for opptatt av å angripe. Vi har mistet balanse i det offensive spillet og for mange etablerte spillere er blitt byttet ut. Det har vært skader, suspensjoner og vi har ikke spilt med en klar ellever. Samtidig som vi har møtt fire av de seks beste lagene borte – og vi har ikke tapt to ganger på rad, påpeker Deila.

– Men vi har spilt litt åpnere. Det blir alltid et brytningspunkt mellom å spille for mye og forsvare seg. Men du kan ikke forsvare deg til å vinne noe. Du må spille deg til det. Det er filosofien min. Vi var i flytsonen, men har gått ut av den, og det er litt min skyld. Vi vil litt for mye, har «trøkt» til litt for mye, tilstår Vålerenga-treneren.

Så gjenstår det å se hva det betyr for dagens kamp
    Det som er i mine øyne merkelig er at det vel er de etablerte og rutinerte spillerne som har sviktet når laget ikke presterer. Så hans forklaring kjøper jeg ikke.

Digresjon men Vålerenga scorer flest mål siste 15 minutter; 7 mål har kommet siste 15. Vi har scoret 16 mål i 2. omgang mot 9 mål i 1. omgang.
    Mål i mot så er vi verst fra 16 - 30 minutter med 9 mål i mot. Her er det ganske likt mellom 1. og 2. med 14 i 1. og 15 mål i 2. omgang.