Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 40 of 43

Default Sesongkortsalget for 2018

Info: http://www.vif-fotball.no/nyheter/se...rter-om-en-uke

Håper vi oppnår et sterkt salg, på vårt første hele år i eget hjem.
    Ett lag i Oslo. Støtt SIAN!

Tastoman

Noen kommentarer:

Vålerenga ønska å fryse prisene for 2018, men den annonserte økninga i "moroskatten", som gjelder kinoer, fornøyelsesparker og idrettsarrangementer, gjør at prisene må økes marginalt. På Supportertribunen utgjør dette en femtilapp. I forkjøpsperioden (fram til 5/12) spanderer imidlertid Vålerenga denne mva-økninga så prisene blir de samme i 2018 som i 2017. Honnørprisene blir bittelitt dyrere for å la barneprisene fortsatt være Eliteseriens laveste (500 kr). Vi har også landets høyeste aldersgrense for barn - 18 år. For å ikke snakke om landets høyeste aldersgrense for rabatt på Supportertribunen: Over/under 25 år. Prisene for 2017 finner du her.

Alle med sesongkort eller Vallekort kan velge å beholde samme plass som i 2017 ved å kjøpe sesongkortet de første to ukene. Man kan benytte forkjøpsperioden til å bytte plass også, men en del av de beste plassene på langsidene vil da være reservert til dem som hadde sesongkort eller Vallekort i 2017. Etter forkjøpsperioden på 2 uker er over, løses alle plasser og blir tilgjengelig for åpent salg.

Hadde du verken sesongkort eller Vallekort i 2017, kan du melde deg inn i Vålerenga Fotball Elite, Vålerenga Fotball og/eller Klanen og få mulighet til å kjøpe sesongkort for 2018 til 2017-priser. Prisen på medlemskapet (250 kr) er det samme du får i medlemsrabatt på Supportertribunen og på Patriot-feltet på Vålerenga-tribunen.

Alt av dette salget skjer i Sjappa på Intility Arena og på en egen side på Ticketmaster (den er fryktelig dårlig, vi vet, men lite vi får gjort noe med, dessverre).

Fra og med 5/12 er det åpent salg for alle.

Premium-konseptet er allerede utsolgt (vi har ventelister), så det er kun dem som hadde sesongkort for 2017 som har mulighet til å kjøpe sesongkort for 2018 her.

Alle tribunekonsepter er de samme i 2018 som i 2017.

Alle fordeler man hadde i 2017 er de samme i 2018 (som gratis adgang på evt hjemmekamper i cupen tom 4. runde), alle kampene til Vålerenga 2 og alle treningskamper (ikke evt showkamper) som Vålerenga arrangerer. I år blir det rekordmange treningskamper - både før og underveis i sesongen. Og som vanlig har vi fulgt prinsippet om "kjøp 10 - få 15 kamper".

Vi har budsjettert med en økning i både volum og inntekter for 2018 kontra 2017 på sesongkort, men det er ikke mer enn at hvis de aller fleste som hadde sesongkort eller Vallekort forlenger, så er vi innafor budsjett.

Mer info kommer på egen nettside i løpet av uka.

Bare hyl ut om det er noen spørsmål så skal jeg forsøke å svare så godt jeg kan.

Forum-Cenarius Facebookverifisert

Driftsleder

Avhengig
    loco's Avatar

Quote Originally Posted by FrankO View Post
    Premium-konseptet er allerede utsolgt (vi har ventelister), så det er kun dem som hadde sesongkort for 2017 som har mulighet til å kjøpe sesongkort for 2018 her.
    Mulig dette har vært omtalt tidligere, men hvor mange plasser dreier Premium-konseptet seg om totalt?

Uansett, spenstig at dette blir så fort utsolgt.

-jørn-
    (*´ェ`*)

500 plasser er tallet jeg har sett før.

Avhengig

Noen kommentarer:

(...)
    Alle fordeler man hadde i 2017 er de samme i 2018 (som gratis adgang på evt hjemmekamper i cupen tom 4. runde),

(...)
    Hei Frank, gratis inngang før 4 runde i NM er vel og bra, men det er jo ikke akkurat mange kampene det dreier seg om. Hvis jeg husker riktig, ca 4 kamper siden 2010?
    Uansett - kunne det ikke vært en ide og fått rabatterte billetter til kvart og semi? Prisene er jo ganske stive.. og NM er jo ikke det som lokker flest folk. Av de 12 jeg vansligvis står med, var vi 4 på kamp i år.
    Og mener huske vi tidligere fikk forkjøpsrett ved en eventuell NM finale, er det noe som bestemmes fra år til år, de få gangene vi kommer dit?

Tastoman

Quote Originally Posted by donny View Post
    Hei Frank, gratis inngang før 4 runde i NM er vel og bra, men det er jo ikke akkurat mange kampene det dreier seg om. Hvis jeg husker riktig, ca 4 kamper siden 2010?
    Det med gratis adgang tom 4. runde er noe vi innførte foran årets sesong som første gang, og det er ikke gjort med tanke på de sportslige resultatene i cupen de siste årene, men som en eventuell ekstra bonuskamp.

Uansett - kunne det ikke vært en ide og fått rabatterte billetter til kvart og semi? Prisene er jo ganske stive.. og NM er jo ikke det som lokker flest folk. Av de 12 jeg vansligvis står med, var vi 4 på kamp i år.
    Det er noe vi har vurdert, men ikke funnet har hatt veldig stor innvirkning på om man drar på kamp eller ikke. Det var jo langt flere i semifinalen i år enn det det har vært på semifinaler tidligere, så det er nok mer enn bare pris som betyr noe.

Og mener huske vi tidligere fikk forkjøpsrett ved en eventuell NM finale, er det noe som bestemmes fra år til år, de få gangene vi kommer dit?
    Alle med sesongkort har forkjøpsrett på alle cupkamper, inkludert finalen som vanlig. Det skulle bare mangle.

Synes totalpakken på sesongkort er meget bra. Gode priser og godt variert tribunekonsepter.
    Håper bare folk er flinkere til å bruke de. Stort sett utsolgt de midtre seksjonene på begge langsidene nå også mot odd. Men fryktelig mange tomme seter sist mot Molde.

Avhengig

Det med gratis adgang tom 4. runde er noe vi innførte foran årets sesong som første gang, og det er ikke gjort med tanke på de sportslige resultatene i cupen de siste årene, men som en eventuell ekstra bonuskamp.

Det er noe vi har vurdert, men ikke funnet har hatt veldig stor innvirkning på om man drar på kamp eller ikke. Det var jo langt flere i semifinalen i år enn det det har vært på semifinaler tidligere, så det er nok mer enn bare pris som betyr noe.

Alle med sesongkort har forkjøpsrett på alle cupkamper, inkludert finalen som vanlig. Det skulle bare mangle.
    Takker for svar!
    Bonuskamper taes alltid imot med takk
    Litt uenig med innvirkningen av pris, synes selv 350,- var i overkant stivt og på grensen til at jeg selv ikke gadd kjøpe billett. Men, men..
    Uansett, gleder meg til samme plassen i -18!

Det går ann å ta seg lavere betalt selv om det ikke betyr at det genererer så veldig mange flere tilskuere. Tror mange syntes at prisen for semifinalen var veldig stiv, men betaler alikevel det det koster. Denne lojaliteten bør ikke missbrukes for å melke supporterne sine for mest mulig penger.
    For the fashion and the passion

Tastoman

Quote Originally Posted by Dresser View Post
    Det går ann å ta seg lavere betalt selv om det ikke betyr at det genererer så veldig mange flere tilskuere. Tror mange syntes at prisen for semifinalen var veldig stiv, men betaler alikevel det det koster. Denne lojaliteten bør ikke missbrukes for å melke supporterne sine for mest mulig penger.
    Naturligvis, og det kan fort skje vi gjør det neste år hvis anledningen skulle by seg.

Tidstjuvradd Loke's Avatar

Naturligvis, og det kan fort skje vi gjør det neste år hvis anledningen skulle by seg.
    Med alle disse DNB sponsede kampene, så lønner det seg jo nesten ikke å kjøpe sesongkort lenger...

Quote Originally Posted by Loke View Post
    Med alle disse DNB sponsede kampene, så lønner det seg jo nesten ikke å kjøpe sesongkort lenger...
    Alle de sponsede kampene? Er da virkelig ikke dagligdags dette. Du får heller ikke fordelene et sesongkort gir.

Bablefant

NFF synes det er helt topp å spille fotball i minusgrader, tilskuere ikke fullt så enig. Dermed er det fint å fylle opp tribunen med sponsede billetter.

Bablefant

Er Sjappa åpen i morgen? Vet det vanligvis er stengt på mandager, men utifra infoen om sesongkort kan det leses som det er åpent i morgen.

Tastoman

Quote Originally Posted by Mikkell View Post
    Er Sjappa åpen i morgen? Vet det vanligvis er stengt på mandager, men utifra infoen om sesongkort kan det leses som det er åpent i morgen.
    Åpen fra 12-16.

Bablefant

Funka ikke så veldig bra hos Ticketmaster...

Får dette når jeg klikker på Legg til handlekurv:
    https://i.imgur.com/U92TSKr.jpg

Tastoman

Quote Originally Posted by Grim View Post

Ring gjerne Ticketmaster direkte på 815 33 133 da feilen ser ut til å ligge hos dem.

Tastopat

Ring gjerne Ticketmaster direkte på 815 33 133 da feilen ser ut til å ligge hos dem.
    Foreslår heller 22 82 81 97 som er nummeret som står på ticketmaster sine sider
    Tipper 22-nummeret er vesentlig billigere å ringe enn 815-nummeret...

Tippekonge 2016 Facebookverifisert
    Bablefant
    VVV's Avatar

Same. MF ticketmaster.
    "Be what you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind." (Dr. Seuss)

Klubben får snakke med ticketmaster. Dette holder ikke.

Tastoman

Kortet skal allerede ligge i handlekurven dersom du kjøpte årets kort på nett.

Tastopat

Feilmeldingen kommer når man skal bekrefte kortet; altså gå videre til betaling.

Bablefant
    VVV's Avatar

Altså nei, det kommer opp en side med forslag til samme plass som i 2017 og så må du klikke på "Legg til i handlekurv" for å gå videre - og det er da feilmeldingen kommer opp. Klikker du deg i stedet inn i handlekurven FØR du har lagt til plassen så får du riktignok tilgang til kurven, men den er tom.
    "Be what you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind." (Dr. Seuss)

Forum-Cenarius Facebookverifisert

Driftsleder

Avhengig
    loco's Avatar

Noen som har klart å gjennomføre sesongkortkjøp?
    (*´ェ`*)

Bablefant
    VVV's Avatar

Quote Originally Posted by loco View Post
    Ja - akkurat NÅ er det tilsynelatende fiksa og sesongkortet er i boks. Eller i skyen, rettere sagt.

Jeg fikk kjøpt nå. Savnet info om hvilken tribune jeg kjøpte på, men jeg går utifra at det var på samme området i og med at det er en fornying? Det sto bare tribune S-S1 som jeg regner med er supportertribunen?

Får feilmelding med både Chrome og Safari, både på iPhone og Mac.

Tastoman

Quote Originally Posted by bundi View Post
    Jeg fikk kjøpt nå. Savnet info om hvilken tribune jeg kjøpte på, men jeg går utifra at det var på samme området i og med at det er en fornying? Det sto bare tribune S-S1 som jeg regner med er supportertribunen?
    Ja, samme tribune du hadde plass på i år.

Tastoman

Quote Originally Posted by Disig View Post
    Får feilmelding med både Chrome og Safari, både på iPhone og Mac.
    Mange har fått fornya, mange har ikke. Vi er i konstant dialog med Ticketmaster for å løse det.

Mange har fått fornya, mange har ikke. Vi er i konstant dialog med Ticketmaster for å løse det.
    Takk for svar. Det ordner seg nok til slutt!

Tastoman

Quote Originally Posted by Disig View Post
    Takk for svar. Det ordner seg nok til slutt!
    Plassen er din i knappe to uker til, og du kan alltids dra til sjappa og fikse det der.

Veldig fint om dere som ikke får fornya på nett sier fra her (eller på mail til meg på franko@vif.no) om:
    - Hvilke(t) device du prøvde på (PC/Mac, evt hvilke type nettbrett/mobil)
    - Hvilken nettleser du brukte
    - Hvilken feilmelding du får

Merk: Det er kun dem som kjøpte på nett i år som automatisk kan fornye sesongkortet/oppgradere Vallekortet på nett i forkjøpsperioden. Sesongkortet vil allerede være i handlekurven.

Går det ikke ann å fornye med aldersrabatt på Ticketmaster? Står 2050, men da jeg er under 25 burde det da komme opp som 1550?

Bablefant
    VVV's Avatar

Merk: Det er kun dem som kjøpte på nett i år som automatisk kan fornye sesongkortet/oppgradere Vallekortet på nett i forkjøpsperioden. Sesongkortet vil allerede være i handlekurven.
    Ikke for å flisespikke, men det er ikke heeelt sånn. Som beskrevet over:

Quote Originally Posted by VVV View Post
    Altså nei, det kommer opp en side med forslag til samme plass som i 2017 og så må du klikke på "Legg til i handlekurv" for å gå videre - og det er da feilmeldingen kommer opp. Klikker du deg i stedet inn i handlekurven FØR du har lagt til plassen så får du riktignok tilgang til kurven, men den er tom.
    Litt senere på dagen fungerte det (samme nettleser fra PC - Chrome) og da la kortet seg i handlekurven når jeg klikket "Legg til i handlekurv", jeg fikk betalt, og jeg fikk bekreftelse på mail.

Borettslagshurpe

Da var neste sesongs kort i boks. Fungerte som det skulle det.
    En liberalist er en som hele tiden vil gjøre som han vil, helt til noen gjør som de vil og det går ut over ham....

Bablefant

Der fikk jeg også kjøpt gitt.

Tastoman

I dag er siste dag med forkjøpsrett for dem som vil beholde samme sete som ifjor. Sjappa er riktignok stengt nå, så hvis du ikke kan kjøpe på nett, må du sende en mail til post@sjappa.net før midnatt.

http://www.vif-fotball.no/nyheter/i-...songkortsalget

Tastoman

Har du sesongkort på Supportertribunen er det en femtilapp å spare på å kjøpe nå kontra senere i vinter eller uka før seriestart. Dette fordi klubben har fryst prisene fra 2017 til 2018 (med unntak av en varslet økning i mva - den såkalte "moroskatten"). Selv om vi som klubb gjerne ønsker at mange fornyer tidlig så vi kan sette riktige budsjetter for 2018, så er det som du sier; få intensiver for å fornye der nå. Annet enn da å vise klubben at man kommer på stadion i 2018 også.

På langsidene er det derimot litt flere grunner. Økningen av mva er litt høyere (da prisene på disse kortene er høyere), samt at man mister reservasjonsretten på samme sete dersom man ikke fornyer før tirsdag. Det kan være en del som venter på at plasser løses før dem kjøper, men de med sesongkort kan allerede nå velge å bytte plass dersom man ønsker det. Dog vil jo flere plasser være tilgjengelig fra og med tirsdag.

Hadde vi økt prisene for 2018, hadde vi nok solgt flere kort per nå, men det var noe vi absolutt ikke ønsket. Prismessig på sesongkortene ligger vi generelt sett ganske mye lavere enn de mest populære lagene i Eliteserien. I Bergen tar man også en god slump penger bare for å sikre seg samme plass de neste 1-3-5 årene.

Vi er sånn cirka i rute, det stemmer. Kort oppsummert vil vi nå budsjett for sesongen dersom alle som har sesongkort fornyer, og alle med Vallekort oppgrader til sesongkort. Det er spesielt dem med Vallekort vi er spente på. De kjøpte jo "bare" for seks kamper i år, og nå håper vi dem kjøper for hele sesongen. Prisen for dem dobles, men dem får til gjengjeld se tre ganger flere kamper enn i år + at dem med sesongkort får en langt rekke ekstrafordeler enn hva man hadde med Vallekortet.

Vi skal spille fem treningskamper hjemme i vinter som alle med sesongkort får gratis adgang på. I tillegg er det lagt opp til flere treningskamper gjennom sesongen på grunn av alle pausene som kommer. Så hadde du tenkt å se alle treningskampene i år, er du allerede godt på vei til å spare inn sesongkortet ditt. Man får rabatt i Sjappa, man kan få cupbilletter gratis/billigere, billigere adgang på kickoff og lignende arrangementer, og man får tilgang til samtlige 15 hjemmekamper i serien til prisen av 10.

Likevel er kanskje den beste grunnen til å kjøpe sesongkort, for egen del, at man slipper å måtte tenke på billettkjøp foran hver kamp man skal på.

Litt tall sånn for moro skyld om 2017-sesongen. Selv om økninga i tilskuertall var på moderate 7-8-9 prosent, var økninga av faktiske tilskuere inne på stadion på rundt 25 prosent. Tidligere år har vi sett at flere med sesongkort/fribilletter ikke kommer på kampene selv om dem har fri adgang, men dette er i ferd med å bedre seg drastisk - noe som jo så klart er veldig positivt. Selv om økonomisjefen i klubben er mest opptatt at folk kjøper billett, og kanskje ikke like mye om hvor mange som bruker den, er vi som jobber med dette til daglig opptatt av å øke stadionopplevelsen og det skjer med folk i, og foran, setene på stadion.

Flytter denne hit da det er en mer relevant tråd enn 2018-sesongen-tråden.

Det er som nevnt i innlegget over, start for det åpne salget i morgen, tirsdag, klokka 10.00. Da skal alle priskategorier/felter/seter være åpent for kjøp både på nett og i Sjappa. Så lenge setene ikke har blitt fornya/reservert vel og merke.

Erfaringa tidligere viser dessverre at nettløsninga ikke alltid fungerer optimalt på dag 1, så kom gjerne med tilbakemeldinger om det er noen som opplever feil. Enten som åpent svar her, på PM eller på mail (franko@vif.no). Vi anbefaler å kjøpe på nett, fordi;
    - Da blir gjenkjøp lettere neste år
    - Du kan få evt cupkamper rett inn på sesongkortet
    - Vi har mulighet til å kontakte deg om relevant informasjon om billettkjøp o.l. Per nå har vi riktig mailadresse på rundt 1 av 3 sesongkortholdere og mobilnr til enda færre. Du havner IKKE på en mailingliste, bare så det er sagt.

Vi har blitt oppmerksomme på flere utfordringer med nettkjøp så langt som vi må fikse til neste år. Dette gjelder så langt dem som skal fornye i forkjøpsperioden, og det dukker helt sikkert opp flere nå som det åpne salget starter. Det er viktig at vi får vite om disse avvikene så vi kan melde de inn til Ticketmaster.

Det samme gjelder om plassen din har begrensa sikt pga stolper og gjerder og slikt så vi får blokkert ut disse plassene.

På onsdag slipper vi litt mer info om salgstall, og det blir en gladsak!

Tar spillerne en ringerunde i år mtp sesongkortsalg? Har vel vært ganske populært i andre klubber mener jeg.
    Jeg hadde ihvertfall ikke klart å si nei om en av gutta på laget ringte meg
    Og spesielt om man ringer de som ikke har hatt i år. Der kan man sikkert få solgt noen ekstra. Bare tenker høyt her.

Tastoman

Quote Originally Posted by Basement View Post
    Tar spillerne en ringerunde i år mtp sesongkortsalg? Har vel vært ganske populært i andre klubber mener jeg.
    Jeg hadde ihvertfall ikke klart å si nei om en av gutta på laget ringte meg
    Og spesielt om man ringer de som ikke har hatt i år. Der kan man sikkert få solgt noen ekstra. Bare tenker høyt her.
    Det har vært gjort tidligere, et par uker før seriestart, men ble av ulike årsaker ikke gjennomført i år. Satser på at det blir noe av i år.