Page 5 of 5 FirstFirst 12345
Results 161 to 194 of 194
    Tippekonge 2016 Facebookverifisert
    VVV's Avatar

Quote Originally Posted by The Washington Post View Post
    The 29-year-old Press is one of the U.S. national team’s allocated players in the National Women’s Soccer League. She played for the Chicago Red Stars last season, but was sent to the (Houston) Dash in a three-team trade on the day of the NWSL draft. The deal also sent Carli Lloyd from the Dash to Sky Blue FC and Australian Sam Kerr from Sky Blue to Chicago. Press never acknowledged the deal on social media.

While she is not with the Dash, the team still holds her NWSL rights, which means she cannot sign with another team in the domestic league. But it does not preclude her from signing with a team overseas during the transfer window. There has been speculation she could return to Sweden, where she played in 2012-13.

Press has made 98 appearances with the national team with 44 goals. She had 11 goals and four assists in 23 games with the Red Stars last season.
    Nice. Får definitivt krysse fingra!

Hentes sesongkortet i Sjappa?

Quote Originally Posted by Flem View Post
    Jeg har nevnt navnet hennes tidligere, og om ikke noe er endret, er det fortsatt samme jente.
    Christen Press USA, angrepsspiller.
    Men for alt jeg vet, er det endringer i dette.
    Strålende!
    .."the absece of evidence is not the evidence of absence"..

Generalprøve: Vålerenga-Røa 1-0:
    Det er forsvar som vinner titler, og sånn sett var det gledelig med et Vålerenga-lag som kneblet Røa og vant 1-0 i generalprøven. Det har blitt en viss tradisjon med treningskamp mot Røa like før seriestart. I tilsvarende kamp i fjor lot vi oss blende av gnistrende offensivt VIF-spill og tenkte at det defensive sikkert kommer seg, men det gjorde vel egentlig aldri helt det. I dag slapp bare Røa til på et par lusne skudd fra distanse. Og kanskje er det der vi må starte om dette Vålerenga-laget skal gå fra å være sjarmerende til å bli et lag som tar titler.

1-0 kom ved Isabell Herlovsen (hennes første VIF-mål) på en riktig, men unødvendig straffe. Det var ikke fullstendig gnistrende offensivt, men Vålerenga produserte godt med sjanser, særlig før pause. Den største da Kine Fløtre, i sin første A-lagskamp fra start, måtte se at en keeperfinger så vidt klarte å hindre hennes skudd fra å lirke seg inn i vinkelen. Fortjent seier mot et Røa-lag jeg tror er svekket fra i fjor.

Laget mot Røa (3-5-2): Tinja-Riikka Korpela - Stine Pedersen, Stine Pettersen Reinås, Ingrid Søndenå - Maren Hauge, Marte Berget, Victoria Ludvigsen, Kine Fløtre, Ellen Wang - Isabell Herlovsen, Marie Dølvik Markussen
    Innbyttere: Adriana Imeri, Celin Bizet Ildhusøy, Tina Dalgård. Ubenyttet reserve: Sara Nilssen Kilen.
    Syk/skadet: Guro Pettersen, Arianna Romero, Sherida Spitse, Ingrid Schjelderup, Emilie Østerås, Anne Lise Olsen

Sesongkortaksjonen:
    I skrivende stund er 216 sesongkort solgt. I tillegg skal det legges til 10 kort for personene som skjules av familiepakker i telleren (klubben har bekreftet at de skal telle pr. pers. og ikke pr. pakke) + sesongkort som er solgt uavhengig av nettaksjonen. Med en liten sluttspurt kan dette fortsatt være mulig. Og det er lov til å spandere på andre.
    Og mens jeg skrev nå slo det meg at det burde være en idé å kjørt på med solid PR for dette under herrekampen mot Odd. F.eks. et innslag i pausen og så sendt inn damespillere som solgte sesongkort på tribunen. Tror det hadde vært mulig å rekruttert en god gjeng ekstra supportere på det. For forumbrukere er det ingen grunn til å vente: https://www.ibelieveinyou.no/ibiy-no...payment/7326/1

Nye spillere:
    Stallen er fortsatt (for) tynn, og jeg håper og tror det vil skje noe mer på overgangsmarkedet før vi gir oss. De fleste europeiske ligaene er ikke åpne for overganger nå, men silly season pågår i Australia, USA, Norge, Sverige og Finland, så nye spillere vil nok helst komme herfra. Vinduet stenges i Norge 4. april.

Kringkastingssjef
    Driftsleder

Quote Originally Posted by jerusalem View Post
    Sesongkortaksjonen:
    I skrivende stund er 216 sesongkort solgt. I tillegg skal det legges til 10 kort for personene som skjules av familiepakker i telleren (klubben har bekreftet at de skal telle pr. pers. og ikke pr. pakke) + sesongkort som er solgt uavhengig av nettaksjonen. Med en liten sluttspurt kan dette fortsatt være muliFg. Og det er lov til å spandere på andre.
    Og mens jeg skrev nå slo det meg at det burde være en idé å kjørt på med solid PR for dette under herrekampen mot Odd. F.eks. et innslag i pausen og så sendt inn damespillere som solgte sesongkort på tribunen. Tror det hadde vært mulig å rekruttert en god gjeng ekstra supportere på det. For forumbrukere er det ingen grunn til å vente: https://www.ibelieveinyou.no/ibiy-no...payment/7326/1
    Per dags dato er det solgt 218 kort. Tre av disse er familiepakke 2 voksne + 2 barn, 6 er 1 voksen + 1 barn. Det er altså solgt 233 sesongkort i auksjonen. Det mangler altså 67 sesongkort. Hvor mange som er solgt i Sjappa aner jeg ikke.
    in Absinthia

Facebookverifisert
    hmchrist's Avatar

Quote Originally Posted by Hjesus View Post
    Per dags dato er det solgt 218 kort. Tre av disse er familiepakke 2 voksne + 2 barn, 6 er 1 voksen + 1 barn. Det er altså solgt 233 sesongkort i auksjonen. Det mangler altså 67 sesongkort. Hvor mange som er solgt i Sjappa aner jeg ikke.
    Og nå er det 264 + 15 (5 2+2 pakker) + 8 (8 1+1 pakker) = 287... dette nærmer seg!

Tar turen til VIF-LSK på lørdag. Det blir gøy!
    Er sjappa åpen før damekampene også?

Facebookverifisert
    hmchrist's Avatar

Quote Originally Posted by hmchrist View Post
    Og nå er det 264 + 15 (5 2+2 pakker) + 8 (8 1+1 pakker) = 287... dette nærmer seg!

Tar turen til VIF-LSK på lørdag. Det blir gøy!
    Er sjappa åpen før damekampene også?
    Og nå er kampanjen merket som vellykket! Kult

mangler det ikke 15 stk?
    Fett uansett!

Facebookverifisert
    FuriousMachine's Avatar

Quote Originally Posted by nyegymsko View Post
    mangler det ikke 15 stk?
    Fett uansett!
    Forstod det slik at det skjuler seg noen tall i familiepakkene (skal visst telles pr. person, ikke pr. pakke) og at kort solgt i sjappa også skal telles med (om jeg har forstått det riktig, da).

Så jeg er grisehappy for at dette kom i mål og gleder meg til å hente VIP-kortet mitt :-)

Facebookverifisert
    FuriousMachine's Avatar

Finner ikke hvor den står merket som vellykket... eller har du dette fra innsideinfo?

Quote Originally Posted by FuriousMachine View Post
    Forstod det slik at det skjuler seg noen tall i familiepakkene (skal visst telles pr. person, ikke pr. pakke) og at kort solgt i sjappa også skal telles med (om jeg har forstått det riktig, da).

Så jeg er grisehappy for at dette kom i mål og gleder meg til å hente VIP-kortet mitt :-)
    Suverent! Er ikke så Vip`ete av meg så jeg valgte det vanlige kortet.
    Tror vi har et knall lag på gang denne sesongen. Noe nytt om hva som skjer med den amerikanske spilleren?

Facebookverifisert
    hmchrist's Avatar

Se på forsiden til ibelieveinyou. Der er det er grønt banner som sier vellykket på denne kampanjen.

Facebookverifisert
    hmchrist's Avatar

Se på forsiden til ibelieveinyou. Der er det er grønt banner som sier vellykket på denne kampanjen.
    Eller her:
    https://www.ibelieveinyou.no/ibiy-no..._ALL&s=0&c=150

Facebookverifisert
    hmchrist's Avatar

Nei, den lenka funka heller ikke så bra men klikker du på Fotball fra forsiden så ser du det.

Quote Originally Posted by nyegymsko View Post
    Suverent! Er ikke så Vip`ete av meg så jeg valgte det vanlige kortet.
    Tror vi har et knall lag på gang denne sesongen. Noe nytt om hva som skjer med den amerikanske spilleren?
    Det er, bokstavelig talt, litt Texas på den andre siden av dammen akkurat nå (i hvert fall tilsynelatende). Vi nevnes ikke blant twittrere, ryktemaker eller på forum, så skal vi tro på det er kanskje ikke sjansen så stor for at dette går veien.
    Mulig det er litt paranoid, men jeg er også litt redd for å ødelegge noe (hvis vi faktisk skulle være så heldig å være med i spillet) ved for mye deling og naming på åpent nett, men hvis noen vil holdes oppdatert kan jeg sende noe på PM. Og jeg har ikke noe annet å by på enn rene rykter og spekulasjoner.

Tar gjerne imot litt info

Jeg også! Ikkeno er som litt ryktesladder!

Passert 300 solgte sesongkort..

Facebookverifisert
    FuriousMachine's Avatar

Nei, den lenka funka heller ikke så bra men klikker du på Fotball fra forsiden så ser du det.
    Takker, nå så jeg den :-)

Nettavisen tipper Toppserien:
    https://www.nettavisen.no/sportspill...423427782.html

Er jo lov å håpe de får rett.

Finner ikke igjen denne betalingen i nettbank..noen som vet når og hvor man kan hente sesongkortet?

Quote Originally Posted by Ingar View Post
    Finner ikke igjen denne betalingen i nettbank..noen som vet når og hvor man kan hente sesongkortet?
    Lurer på det samme. Men i verste fall tar jeg utskrift av ordrebekreftelsen og krangler meg inn på den

I ordrebekreftelsen står det at pengene blir trukket 22.03.
    Var innom Sjappa nå, kortene kan hentes fra og med fredag.

Tippekonge 2016 Facebookverifisert
    VVV's Avatar

Kampanjen er ikke over før om 2 dager, og det er da kortet ditt belastes. På kampanjesiden opplyses det også om at kort kan hentes i sjappa fom 20/3 hvis kampanjen er vellykket - altså skulle en tro det går fint når som helst nå.

EDIT: Ooops cross-post. Hør på Mikkell

Var også innom Sjappa i dag. Fikk beskjed om at sesongkortene kunne hentes fra fredag (de beklaget forsinkelsen). Fikk også vite at Sjappa stenger kl. 14 på lørdag. Så vinduet for å hente kortene i Sjappa er ganske lite. Tidligere år har det riktignok vært mulig å få sesongkort utlevert av Kåre ved inngangen til tribuna. Vet ikke om det også er tilfellet i år (det vil jo også bli noe mer krevende å håndtere over 300 kort mot et par titalls (kanskje?) tidligere), men det må jo nesten være en option å få tak i de før match også.

Quote Originally Posted by jerusalem View Post
    Var også innom Sjappa i dag. Fikk beskjed om at sesongkortene kunne hentes fra fredag (de beklaget forsinkelsen). Fikk også vite at Sjappa stenger kl. 14 på lørdag. Så vinduet for å hente kortene i Sjappa er ganske lite. Tidligere år har det riktignok vært mulig å få sesongkort utlevert av Kåre ved inngangen til tribuna. Vet ikke om det også er tilfellet i år (det vil jo også bli noe mer krevende å håndtere over 300 kort mot et par titalls (kanskje?) tidligere), men det må jo nesten være en option å få tak i de før match også.
    Spurte damene på FB (før jeg dro innom Sjappa). Fikk dette til svar nå:

Kampanjen slutter torsdag, så kortene vil være mulig å hente i Sjappa fom. fredag og helt frem til klokken 14:00 på lørdag. Deretter vil må man evt. hente dem ved inngang 1
    Så det løser seg nok med kort for alle selv om man kommer nærmere kampstart

Gjetordet melder om 400 solgte sesongkort. Og ennå er det tid. For et års tid siden var det stas når tilskuertalle runda tresifra. Gøy å følge en eksplosiv økning i interessen for damefotball. Det kan rett og slett bli enda skikkelig moro på damekampene i år.
    http://www.sotahjornet.no/?p=10488

Quote Originally Posted by Nils_de-Noia View Post
    Nettavisen tipper Toppserien:
    https://www.nettavisen.no/sportspill...423427782.html

Er jo lov å håpe de får rett.
    Håper veldig (!), men for at ikke optimismen skal gå helt til himmels: normalt vil det ta litt tid å sett et nytt lag, og - det er lett å bli blendet av noen nye, kjente navn - men vi har også mistet veldig mye kvalitet fra samme tid i fjor. Sånn umiddelbart vil jeg ikke tro vi i forsvar og på midtbane har bedre mannskap enn ved fjorårets seriestart. Et eksempel på en spiller vi ikke har erstattet er Theresa Nielsen som kom på årets lag i toppserien og var nest eller tredje sist på 12 mål i fjor. Midtbanen med Jonsdottir, Luik, Verdoia og Kur/Fridlund var også kanskje toppseriens beste. Her er alle borte. Vi har også en tynn tropp som er sårbar for skader. Lengst framme bør vi imidlertid ha et noe sterkere lag i år. Og jeg er også spent på å se hva slags magi Monica Knudsen kan tilføre dette laget. Et par andre ting som bør styrke våre sjanser er at vi i år har flere norske spillere (som catcher norsk spillestil lettere), våre juniorer har blitt et år eldre. Dessuten har flere av våre konkurrenter blitt svekka. Særlig Røa, Stabæk og Avaldsnes, og vi har også svekket LSK ved å rappe spissen deres. Allikevel: Monica Knudsen mener det er for tidlig å tro på gull i år, og jeg må dessverre melde at jeg holder LSK som favoritter på lørdag. De har beholdt det meste av laget som var suverene i fjor. Så skulle vi få vår første serieseier mot LSK vil det være en meget stor prestasjon. Og avstanden er ikke større enn at det er veldig lov å håpe.

Hvis islandsken min er akkurat god nok til å tolke dette ser det ut til at vår forsvarsklippe Arianna Romero linkes til Reykjavik-laget Valur i den islandske Pepsi-ligaen. Etter å ha løpt til twitterkontoen hennes ser det også ut til at hun nylig har sjekket ut fra opptrening i Arizona. Med tanke på hvor tynn troppen vår allerede ser ut er ikke dette ved første øyekast så strålende nyheter (med mindre Romero skal spille der for å trene seg opp til å komme tilbake til oss). Romero er på vei tilbake fra en kneskade hun fikk i landskamp i fjor, og imponerte stort i vårsesongen for Enga med hurtighet, spenst og spilleforståelse, og kan bekle alle posisjoner i forsvar (og jeg tipper ho heller ikke gjør seg bort på midtbanen).

https://www.mbl.is/sport/efstadeild/...leid_til_vals/

...og siden hennes navn har blitt nevnt i spekulasjoner om nye spillere kan det i dag meldes at Christen Press, en av verdens aller beste angrepsspillere, har signert for Kopparbergs/Göteborg i damallsvenskan. Etter å ha blitt traded mot sin vilje fra Chicago Red Stars til Houston Dash valgte hun heller å reise til den svenske vestkysten. Det har vært gøy å følge med underveis i en tråd som har passert over 100 000 foruminnlegg.

Av annen spillerlogistikk og annet snacks som kanskje kan interessere et par andre:
    - Aivi Luik er en av de få fjorårets VIF-spillere vi har vært usikre på hvor kom til å ende denne sommeren. Svaret er Sverige og Kalmar.
    - Stephanie Verdoia ser ikke ut til å ha kapret seg en plass i Seattle Reigns meget sterke midtbanetropp, og står så vidt jeg vet uten kontrakt i øyeblikket. Michelle Betos og Theresa Nielsen spilte imidlertid fra start i helgas serieåpning.
    - Vi kan også gratulere Gunnhildur Jonsdottir med å ha blitt historiens første målscorer for Utah Royals. Jonsdottir satt inn 0-1-målet på et glimrende bakromsløp etter 3 minutter i en kamp mot Orlando Pride.
    - Hvis jeg husker riktig er det bare lov til å ha tropper på under 20 spillere i USWL. De endelige troppene ble satt nå i helga. Det betyr at det i øyeblikket er ganske mange relativt gode spillere som nettopp ikke har fått plass på et lag. Her kan det være mulig å hente forsterkninger (siden det blant relativt gode ligaer bare er den norske og svenske som har åpent overgangsvindu). For ordens skyld er ikke Camille Levin (som er på vei til oss nå) en av de som ble vraket. Hun trakk seg fra troppen etter eget ønske for å spille for oss.

'Med erfaring fra yngre landslag'.
    Sikkert en bra spiller - og vi hadde jo gode amerikanere på damelaget i fjor. WELCOME TO SNOWY OSLO, CAMILLE !

Men ENDA EN 1års-kontrakt ?!?

Driftsleder

Jeg reagerte også på det. Burde man ikke signere folk på lengre kontrakter om man vil bygge noe varig?

tok en tur og så damelaget mot Kolbotn
    dette var tynn suppe
    damelaget har hatt en nedadgående kurve siden cecile berg hansen sluttet som trener desverre