Results 1 to 8 of 8

Default Politikk på forumet

I ryktetråden ble det en del diskusjon om politiske profilbilder og signaturer. Noen foreslo å starte en ny tråd, så da kan vi ta den debatten her.

Quote Originally Posted by hmchrist View Post
    Har fått tips om at det er mulig å slå av visning av både signaturer og profilbilder i innstillingene i forumet, så for min egen del kunne jeg "skjerma meg" fra dette ved noen enkle klikk. Men etter å sovet på det synes jeg dette er vanskelig å ignorere.

For, VIFpatriot har over 8000 innlegg på dette forumet. Signaturen hans finnes i alle. Det vil si at det under domenenavnet klanen.no står "Støtt SIAN!" mer enn 8000 ganger.

Er Klanen komfortabel med det?

Hvor mange av disse 8000 innleggene som er i forumet "Vålerenga Fotball" (aka VPN-forumet) som har VPNs logo på toppen har jeg ikke oversikt over, men vil vel anta et det står "Støtt SIAN!" noen tusen ganger under VPNs logo.

Er bloggerne i VPN komfortable med det?

Og, på forumoversikten står det fotsatt at det samme forumet ("Vålerenga Fotball" / VPN-forumet) er offisielt diskusjonsforum for Våleranga Fotball (med lenke til vif-fotball.no). Om dette stemmer står det "Støtt SIAN!" noen tusen ganger på klubbens offisielle forum.

Er Vålerenga Fotball Elite komfortable med det?

Og igjen beklager jeg at jeg tar dette i ryktetråden - modsene kan sikkert flytte dette innlegget til et bedre egna sted - men jeg synes det er viktig å ta en åpen debatt rundt hva som er greit, og ikke gjemme dette bort i privat rapportering av innlegg som ikke synes.
    Dette støttes 100%. Alt innhold på forumet bør være plassert på rett sted. Hvis du vil diskutere Trump, musikk, opera, eller hva som helst annet bør du finne et rett forum for det. Jeg mener dette spesielt bør gjelde politikk, siden det kan være uheldig mtp. Klubben. Og jeg synes det i enda grad gjelder såpass kontroversielle grupper. Oppfordringer til å støtte SIAN er ikke i samsvar med klubbens verdier, og står i sterk kontrast til at vi skal være 'klubben for alle'. Vi har hatt mange muslimske spillere i klubben, og det burde ikke være nødvendig å si at de er like velkomne hos oss som alle andre.

Dette er veldig uheldig for alt arbeidet klubben gjør for Oslo og landet forøvrig.

Quote Originally Posted by Myhre View Post
    står i sterk kontrast til at vi skal være 'klubben for alle'.
    Det er nettopp det vi er, Klubben for alle - også for VifPatriot og hans likesinnede som støtter SIAN.
    Det betyr likevel ikke at Vålerenga, klanen, VPN eller noen av oss andre støtter SIAN.
    Den signaturen hans er 2 ord som egentlig bare er å overse.

Tippekonge 2016 Facebookverifisert
    VVV's Avatar

Ok, for all del start en tråd - men er det egentlig noe mer å debattere? Reaksjonene var sterke, profilen ble endra og vi fant veien tilbake til fotballen. Er redd dette bare blir lite konstruktiv kjekling.

Synes også at denne ballen allerede har blitt lagt død.

Quote Originally Posted by christer1913 View Post
    Synes også at denne ballen allerede har blitt lagt død.
    Er vel forsåvidt enig, men hadde håpet å høre noe fra admin

Facebookverifisert
    Wild Touch's Avatar

Quote Originally Posted by Nicolai View Post
    Det er nettopp det vi er, Klubben for alle - også for VifPatriot og hans likesinnede som støtter SIAN.
    Det betyr likevel ikke at Vålerenga, klanen, VPN eller noen av oss andre støtter SIAN.
    Den signaturen hans er 2 ord som egentlig bare er å overse.
    Ikke helt enig der. Klubben for alle gjelder ikke for nazister og hatere. Hatere er vel størsteparten av SIAN.

Politikk hører ikke hjemme på ett diskusjonsforum om fotball,punktum. Derfor blir det også feil å opprette en tråd hvor man skal diskutere politikk. Bare å slette tråden.

Facebookverifisert
    hmchrist's Avatar

Jeg hadde ikke behov for en egen tråd for å diskutere dette videre. Ble mest nevnt for å rydde denne diskusjonen ut av ryktetråden.
    Men, føler saken er ferdig diskutert og har ikke mer å melde.