Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 81 to 120 of 151

Quote Originally Posted by LameDuck View Post
    Ja, hørte rykter jeg også.

Men slik ståa er hos oss ville det jo vært helt kookoo å ikke fortsette der nivået og kronene er.

Håper dog å se ham på plass når pucken droppes for første gang i den nye hallen.

LD.
    Forbaska ergerlig at hallen ikke blir klar til sesongstart 2019. Men også kjedelig at vi ikke hører noe fra klubben om lagbygget. At Bonsaksen ikke kommer nå var ikke veldig overraskende. Men han kommer tilbake en dag. Mer spent på hva Martin Røymark gjør etter ni år utenlands. Ville være en kjempesignering for oss. Eller om det blir noe av Mats Trygg og Lars Erik Spets. Så får vi se om det kommer noen MS-spillere eller Lørenskog-spillere. Jeg tror forsterkningene vil komme derfra.

Nicolai Brynhisveen er ferdig i HC Dukla Jihlava. Mulig overgang til til VIF?

Lørenskog fikk ikke lisens og må starte i 2. divisjon hvis de ønsker å stille lag. Da håper jeg VIF er på hugget og tilbyr spillere som Sixsmith, Brekke Henriksen og Grønstad kontrakt.

https://www.rb.no/lorenskog-ishockey.../s/5-43-793228

Facebookverifisert

Vaktmester

Driftsleder

Driftsleder

Nesrene's Avatar

Quote Originally Posted by Pondus View Post
    Lørenskog fikk ikke lisens og må starte i 2. divisjon hvis de ønsker å stille lag. Da håper jeg VIF er på hugget og tilbyr spillere som Sixsmith, Brekke Henriksen og Grønstad kontrakt.
    For hvem sine penger?
    Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Quote Originally Posted by Nesrene View Post
    For hvem sine penger?
    Vi har 10 spillere på kontrakt, og trenger minst 12 til. Vi hører at Spets og Trygg trener med laget. Det kan ikke være mye vits i det om det ikke finnes penger til å gi de en OK kontrakt. Det to norske på Lørenskog jeg nevner er neppe dyrere enn hva helt OK spillere koster. Sixsmith er kanskje for dyr for oss, men hadde vært en solid forsterkning. Uansett viste klubben (les, eierne) vilje til forsterke laget underveis i siste sesong da Eidstedt, Mattsson og Espeland ble hentet inn. Så jeg håper det fortsatt kan fremskaffes midler til at vi kan sette et bra lag på isen i august.

Tippekonge 2017 Facebookverifisert
    LameDuck's Avatar

For hvem sine penger?
    Vi må da ha folk på isen?

LD.

Edit: Så at Pondus allerede hadde svart her. Se bort fra mitt svar, hans er bedre.
    Vålerenga - Oslos stolthet

Facebookverifisert

Vaktmester

Driftsleder

Driftsleder

Nesrene's Avatar

Uansett viste klubben (les, eierne) vilje til forsterke laget underveis i siste sesong da Eidstedt, Mattsson og Espeland ble hentet inn. Så jeg håper det fortsatt kan fremskaffes midler til at vi kan sette et bra lag på isen i august.
    Lag får vi alltids, men det er ikke sikkert vi får så mye inn fra annet enn egne rekker. Men hvor langt strikken er tøyd nå vet jeg ikke utover at det fra eiernes side i media når den første utsettelsen kom betegnet det hele som økonomisk krise for 2018/19. Noen sponsorer har sagt de skal stå med Vålerenga i den vanskelige tiden, noen ikke - altså de venter på Nye Jordal Amfi før de igjen vil klaske riksdaler i bordet. Ergo er det eierne som må betale mye av gildet.

En kan jo bare tenke seg hva 2019/2020 vil bety økonomisk da når 2018/2019 blir krise...

Nå iler jeg til og sier at dette vet vi lite om enda. Klubben kommuniserer som vanlig ikke på denne tiden av året. Man hadde kanskje trodd at Morten Sandø kom med nye koster, men det har ikke skjedd enda.
    Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Peter Lindblad klar for Stjernen. Han har signert en et-års kontrakt.

Tallak Lyngset legger opp pga studier!

Facebookverifisert

Vaktmester

Driftsleder

Driftsleder

Nesrene's Avatar

Quote Originally Posted by Robinho View Post
    Spets(33) gjør comeback!
    Gjør trolig comeback.
    Nesrene @ Twitter

Gjør trolig comeback.
    OK. Får vel skylde på misledende overskrift i fra tv2.

William Strøm har signert for klubben(Instagram)
    Stolthet, tradisjon og religion kan ikke kjøpes!

Med han og Ekelund inn, betyr det da at Axel Eidstedt er ferdig i klubben?

Joachim Svendsen ny 2.keeper.

LameDuck's Avatar

Gjør trolig comeback.
    Nå vi nyte de gode nyhetene som kommer, Atle, ikke bare tenke negativt!

IntuativDuck.

Litt overraskende, men desto bedre at vi fikk inn en back som Villiam Strøm. En storvokst back som har 27 landskamper og to kamper i VM 2018. Med Strøm og Ekelund vil få et tøffere backspill, noe vi har savnet de siste sesongene.

Målvakter:
    Steffen Søberg - kontrakt 18/19
    Joachim Svendsen

Backer:
    Stefan Espeland - kontrakt 20/21
    Kalle Ekelund - kontrakt 19/20
    Villiam Strøm

Løpere:
    Thomas Olsen - kontrakt 18/19
    Rasmus Ahlholm - kontrakt 19/20
    Martin Laumann Ylven - kontrakt 21/22
    Andreas Stene - kontrakt 18/19
    Tobias Lindström - kontrakt 22/23
    Filip Gunnarsson - kontrakt 18/19

Av egne backer som ikke er signert har vi da: Brede Frettem Csiszar; Morten Ask, Axel Eidstedt, Anders Braavold og Joachim Sommer Nielsen.
    En temmelig sikker kilde melder at Morten Ask tar en sesong til, mens det er mer usikkert om Mats Trygg blir VIF-spiller.

Av usignerte løpere har vi: Jonas Oppøyen, Rasmus Juell, Colin Spaberg Olsen og Magnus Fischer.

Av U-22 spillere, som fikk kamper på A-laget har vi: Emil Hybertsen (back), Rolf Aastad, Markus Ekberg og Filip Lalande.

Har Vegard Aspehaug lagt opp?

Quote Originally Posted by EspenGoo View Post
    Har Vegard Aspehaug lagt opp?
    Om han har lagt opp vet jeg ikke. Kan sikkert bli aktuell for MS, eller et av 1. div klubbene i Oslo. Han var en av fire som en sikker kilde meldte at var ferdig i VIF: -Jørgen Moflag, Vegard Aspehaug, Simon Mattsson og Fabian Gunnarsson er ferdig i klubben.

Glemte Lars Erik Spets i oversikten over usignerte spillere https://www.tv2.no/a/9913551/

Liker dagens sak fra VIF-hockey.no Spesielt det med "Veien tilbake" som kan bli samlende for hele klubben inkl supportere http://www.vif-hockey.no/2018/06/17/...d-signeringen/ Villiam Strøm virker da som å være en veldig fin type som vil passe godt inn i Vålerenga.

Med signeringen av Villiam Strøm viser klubben at dem ikke har lagt seg ned for å dø. Hvis vi regner Stefan Espeland som ny (rakk bare 3 serie- og 5 sluttspillskamper etter comebacket), så har vi tre nye solide backer i Espeland, Ekelund og Strøm. Og både Morten Ask og Mats Trygg skal være nær kontrakt. For Tryggs del var det en lengre artikkel i Romerikets blad i midten av mai: Legenden på vei til erkefienden: – Jeg har vært i samtaler med Vålerenga ganske lenge. Det er ingen papirer som er skrevet under ennå. Men det nærmer seg.

Jeg tror vi vil få se mange signeringer de nærmeste par ukene. Sportssjef Espen Knutsen var opptatt med kommentatorjobb under VM, og jeg mistenker han unnet seg en ferie etter det.

Fra VG+ søndag i en artikkel om hvem som er de beste av alle nye utlendingene i GET-ligaen. Der står det om VIF:

Vålerenga sikret seg torsdag VM-spiller Villiam Strøm fra Stavanger Oilers, før det svenske Kalle Ekelund fra Sparta Sarpsborg. Sportssjef Espen «Shampo» Knutsen må ut spillermarkedet i utlandet hvis han får nei fra en norsk spiller klubben er i forhandlinger med nå.

– Hvis vi får ja fra ham, er troppen vår fulltallig. Da er det ikke aktuelt for oss å hente nye utenlandske spillere, sier Espen «Shampo» Knutsen.

(I parentes kan nevnes at tidligere landslagsspiller Lars Erik Spets (33) etter to år fravær har fått en sjanse til å gjøre comeback for Vålerenga. Er han god nok under oppkjøringen på is foran Getliga-starten i september, vil Espen Knutsen gi ham en plass i troppen.)

Denne norske spilleren tror jeg må være Mats Trygg eller Martin Røymark. Røymark har nok muligheten til å fortsette utenlands. Men det er nye forwards vi trenger hvis det stemmer at Mattsson, Fabian Gunnarson og Aspehaug er ferdig i klubben. Så Røymark bør prioriteres foran Trygg hvis økonomien ikke tillater signering av begge. Og vi har fem usignerte backer i tillegg de tre som er signert.

Så sier Shampo at troppen er komplett med denne ene norske spilleren, evt en ny utlending, på plass. I tillegg en ledig plass for Spets. Da må det være 8-10 spillere (fra egen klubb) som er signert uten at det er offentliggjort på hjemmesiden. Får håpe klubben kan klargjøre dette ganske snart når nå sportssjefen melder at vi mangler bare en spiller.

VG+ https://www.vg.no/sport/i/1kbkBQ/get...er-akkurat-naa

Mats Trygg er klar for enga. Signerer en 1års kontrakt men med en mulighet for forlengelse.

Petter Grønstad klar for kongeblått.

Forsynt oss av Lørenskogs konkurslag! Blir en spennende sesong!

Quote Originally Posted by EspenGoo View Post
    Mats Trygg er klar for enga. Signerer en 1års kontrakt men med en mulighet for forlengelse.
    Så ble altså Mats Trygg klar for VIF etter flere uker med rykter. Og for en spiller vi får. Du er en ekte veteran når du skal spille i GET-ligaen sesongen 2018/19 for Vålerenga og samtidig står oppført med 60 kamper for Spektrum Flyers ! Jeg er overhodet ikke redd for at han ikke holder mål selv om han har fylt 42 år.

Samtidig får vi også Petter Grønstad fra Lørenskog. I norsk målestokk et stor talent med bl.a. fem junior-VM. Fylte 21 år i februar og gjorde respektable 19 poeng (8+11) for et svakt Lørenskog-lag. Han var en av to jeg mente vi skulle hente derfra. Han andre, Brekke Henriksen, har gått til MS.

Med Trygg har vi fire meget gode backer på kontrakt, og alle har kommet siden februar.

Hvis Trygg var den siste nordmannen Shampo snakket om i VG så må resten av troppen fylles med egne spillere. Og så har vi jo Lars Erik Spets som jeg er helt sikker er på laget ved seriestart.

Trygg er ikke den siste.

Quote Originally Posted by Ingar View Post
    Trygg er ikke den siste.
    Spennende. Røymark? eller hva med Mats Frøshaug?

Tror det også er et par spillere som har blitt resignert, men ikke offentliggjort enda

Hvis Ingar har rett, og det pleier han å ha, så er vi ikke ferdighandlet. Jeg håper og tror at vi kan signere Martin Røymark også, eller en spiller nær hans kaliber. Med alle de siste signeringene går det an å leke med tanken på hvordan rekkene kan bli. Og dette ser ut som et veldig bra lag!

Søberg - Svendsen

Espeland - Ekelund
    Eidstedt - Trygg
    Ask - Strøm
    Csiszar - Sommer Nielsen

Ahlholm - Lindström - Olsen
    Røymark - Gunnarsson - Ylven
    Spets - Stene - Grønstad
    Oppøyen - Fischer - Juell
    Calle Spaberg Olsen - Colin Spaberg Olsen - Ekberg

(Hvis Røymark, eller en annen, ikke kommer kan Oppøyen flyttes oppover i rekkene).

LameDuck's Avatar

I en sesong - uten egen isflate - begynner dette å se veldig bra ut, ja.

I serien bør vi kunne nærme oss topp tre-fire, og semi bør skrives inn som et minstemål.

Vålerenga Hockey satser, det betyr at jeg kommer til å stille oftere i FF - gjerne med betalende popcornetende venner.

PøkkDøkk.

Spaberg Olsen forlenger

Spaberg Olsen forlenger
    Intervju med Colin http://www.vif-hockey.no/2018/06/22/...en-fortsetter/

Blir spennende å se om lillebror Calle også blir å se på A-laget. En 2002-modell, som altså bare er en U-17 spiller kommende sesong. Kjempetalent som spilte U-18 VM for Norge i april (som U-16 spiller). Jeg vet at han vasser i tilbud fra i alle fall Sverige, om å starte på hockeygymnas der. Men det er mulig han får sjansen i treningskamper for Vålerenga for å evt satse på en A-lagskontrakt https://www.eliteprospects.com/playe...-spaberg-olsen

Facebookverifisert

Vaktmester

Driftsleder

Driftsleder

Nesrene's Avatar

Men det er mulig han får sjansen i treningskamper for Vålerenga for å evt satse på en A-lagskontrakt https://www.eliteprospects.com/playe...-spaberg-olsen
    Hvis han spiller for Vålerenga (A-lag) mister han muligheten til å spille på college-nivå over dammen. GET-ligaen regnes som proffliga uansett om han ikke får ei krone.

Kort fortalt.
    Nesrene @ Twitter

Hvis han spiller for Vålerenga (A-lag) mister han muligheten til å spille på college-nivå over dammen. GET-ligaen regnes som proffliga uansett om han ikke får ei krone.

Kort fortalt.
    Ja, det er riktig. Men vet vi om NCAA er det han sikter mot? Du skal være skoleflink også for å ha en sjanse der.

LameDuck's Avatar

Spaberg Olsen forlenger
    Viktig og deilig! En av de beste forrige sesong, og potensialet er stort.

PøkkDøkk.

En meget grundig gjennomgang fra Sotahjørnet http://www.sotahjornet.no/?p=10811

PS! Aspehaug og Mattsson er meldt på ryktebørsen til å være ferdig i klubben. Men det er fortsatt bare 15 spillere som vi kan være sikre på spiller for oss. Så det skal inn minst 10 spillere til og da kan det fort hende der er med videre begge to.

Rasmus Juel legger opp.