Page 1 of 4 1234 LastLast
Results 1 to 40 of 154

Default Lagbygget for sesongen 2018/19

Fantastisk nyhet at Stefan Espeland har signert for tre sesonger. http://www.klanen.no/Nyheter/BREAKIN...for-Vaalerenga

Tobbe Lindström har signert for fem år!

Spillertroppen ajourføres her:

Ajour 3. august

Keepere:

Steffen Søberg 18/19
    Joachim Svendsen

Backer:

Stefan Espeland 20/21
    Kalle Ekelund 19/20
    Villiam Strøm
    Mats Trygg
    Brede Frettem Csiszar
    Axel Eidstedt
    Joachim Sommer Nielsen

Forwards:

Tobias Lindström 22/23
    Martin Laumann Ylven 21/22
    Martin Røymark 20/21
    Rasmus Ahlholm 19/20
    Andreas Stene 18/19
    Thomas Olsen 18/19
    Filip Gunnarsson 18/19
    Petter Grønstad
    Colin Spaberg Olsen
    Jonas Oppøyen
    Lars Erik Spets
    Morten Ask
    Marcus Ekberg

Rykter inn:
    Hans Hagen trener med laget

Ut:
    Andreas Øksnes til Storhamar
    Tallak Lyngset lagt opp
    Magnus Fischer lagt opp
    Rasmus Juell lagt opp
    Vegard Aspehaug til Ski
    Jørgen Moflag til Ski
    Fabian Gunnarson
    Simon Mattsson
    Last edited by Muppetkokken; 18.09.2018 at 00:10.

Quote Originally Posted by Pondus View Post
    Har også hørt at Tobbe Lindström har signert for fem år!
    Om dette stemmer.. yes!!!

Søberg har vel også kontrakt ut sesongen 18/19?

Quote Originally Posted by EspenGoo View Post
    Søberg har vel også kontrakt ut sesongen 18/19?
    Iflg Eliteprospekt har han bare kontrakt ut denne sesongen.

Så på silly season 2016/17 og der står det at Steffen Søberg har kontrakt ut 2018/19. Mener også at jeg har lest at han signerte en 3 års kontrakt i 2015.

Så på silly season 2016/17 og der står det at Steffen Søberg har kontrakt ut 2018/19. Mener også at jeg har lest at han signerte en 3 års kontrakt i 2015.
    Ja, sjekket den silly season 16/17 og der står det at han har kontrakt ut 18/19. Det er jeg som har skrevet det, så det er det sant:-) Dessverre funker ikke den linken jeg la ved.

En annen spiller på kontrakt, livstids sådan, er Bredde Frettem Csiszar.

http://www.vif-hockey.no/2018/02/06/...med-valerenga/

5 nye år på Lindstrøm. Kruttsterk signering og noe å bygge laget rundt i tiden som kommer.
    Husk at Enga spiller på jordal også!

Syng deg hes for Vål`enga!

Øksnes har signert en 2 års kontrakt med gamleklubben Storhamar.

https://www.tv2.no/sport/9746458/

Tobias Lindstrøm blir norsk!

Quote Originally Posted by eiks View Post
    https://www.tv2.no/sport/9746458/

Tobias Lindstrøm blir norsk!
    Så ikke den komme. Med åtte sesonger i Norge teller han ikke lenger som utlending fra neste sesong.

Her mistenker jeg at landslagstrener Petter Thoresen har ivret for at Tobbe skulle bli norsk. Anders Bastiansens dager på landslaget må snart være talte. Og da passer Tobbe perfekt inn på en ledig centerplass. Men det blir rart å se han i rekke med Zuccarello og Patrick Thoresen...

Får ikke håpe at VIF brenner av penger, som de kanskje ikke har, på sju utlendinger + Tobbe. Vi kan fint klare oss med fem utlendinger. Bedre å ha fem med skikkelig kvalitet.

Blir også spennende å se om Morten Ask tar en sesong til

Tidligere stjernen spiller Victor backman står uten kontrakt igjen. Tror han hadde passet bra inn i laget og backman er en spiller med gode ferdigheter og kvaliteter. Det så vi når han var i stjernen sist.

Håper vi kvitter oss med Fabian Gunnarsson og Simon Mattsson. Finner bedre importer om vi først skal bruke penger på dem. Øksnes har dratt så håper Morten skal spille forward og det heller prioriteres 2 backer med fart. Jeg ser heller ikke noe fremtid for Juell eller Fischer. Nivået må opp om vi skal ha noen som helst sjanse i toppen.

Forsøker meg på et mulig Vålerenga-lag sesongen 18/19. Både en ønskedrøm, men med realistiske spillerforsterkninger.

Et moment i lagbygget er at Tobias Lindström går utenom kvota på sju utlendinger, ettersom han har åtte hele sesonger i Norge (egen regel som også gjelder Larrivee, Malmström og Jimmy Andersson). VIF kan derfor ha sju utlendinger + Tobbe. Men jeg tror ikke vi vil fylle opp kvoten da førstepri vil være å bygge en så sterk stamme som mulig med norske spillere, les Oslo-gutter.

Keeper: Søberg har kontrakt en sesong til. Og vi skal selvfølgelig satse videre på han. Steffen har et veldig høyt øverste nivå, men sist sesong var hans svakeste i VIF-drakta. Han er helt klart avhengig av en god keepertrener. Hans to klart beste sesonger kom når han fikk ha Tre Kronors keepertrener Stefan Lahde som sin personlige trener. VIF må satse på skaffe Steffen en fullgod trener. Å heve hans keeperspill fra 90 i redningsprosent til 92,5 vil bety mange poeng, og være helt avgjørende i et sluttspill. Han hadde 86,9% i vårens sluttspill, mens han hadde hele 92,8 over 18 sluttspillskamper i 2014. Men vi må også ha et mye tøffere og bedre organisert backspill. Det kommer jeg tilbake til.

Backer:

Ut -

Andreas Øksnes - Storhamar

Har kontrakt

Stefan Espeland 20/21
    Tallak Lyngset 18/19

Bør være med videre

Morten Ask
    Brede Frettem Csiszar
    Axel Eidstedt
    Joachim Sommer Nielsen

Usikker

Anders Braavold

Aktuelle spillere

Alexander Bonsaksen
    Daniel Sørvik
    Nicolai Bryhnisveen
    Ny svenske

Det er et hett rykte at Bonsaksen kan være på vei tilbake til VIF. Han har vært utenlandsproff i åtte år. Sist sesong i Iserlohn i Tyskland, uten særlig suksess. Han og sju andre utlendinger fikk ikke ny kontrakt. At Bonsa skal tilbake til VIF er helt sikkert. Jeg tror det kan skje allerede nå. Bonsaksen er den type back vi trenger. Han er veldig aggressiv i egen sone, flytter beina fort og kommer derfor i posisjon til å takle på rett tidspunkt. Dette er noe han kan lære bort til unge spillere som Eidstedt og Sommer Nielsen. Vi trenger som sagt et tøffere backspill.

Sørvik og Bryhnisveen spiller begge i Tsjekkia hvor lagene dems, Litvinov og Jihlava, nå i april spiller for videre eksistens i Extraliiga. Om disse to er aktuelle for videre spill i Tsjekkia, eller om de vil finne seg en annen klubb/liga vet vi ikke. Men i alle fall Sørvik må vi tro skal spille for VIF på et tidspunkt. Bryhnisveen har VIF som moderklubb, og har 15 kamper for A-laget.

Hvis vi ikke får napp hos de to i Tsjekkia bør vi lete etter en kvalitetsback fra Sverige. En med offensive kvaliteter slik at det ikke bare er Espeland vi kan forvente poengproduksjon av. Sørvik hadde hele 58 poeng i sin foreløpige siste sesong i VIF, 14/15. Legger vi en del penger i en importback bør han et poeng i snitt pr kamp, minst 45 poeng totalt.

PS! Tallak Lyngset vurderer utdanning, som ikke lar seg kombinere med full satsing på hockey. Erstatter for han bør være en ung back, f.eks Sondre Bolling Vaaler fra egen stall.

Bonsaksen hadde vært en drit bra signering. Det hadde styrket det defensive spillet veldig bra. Men har vi råd til å hente han hjem til Vålerenga og da tenker jeg på lønn. Håper også at Braavold blir med videre. Har sansen for han. Har også hørt at Morten Ask legger opp?

Forwards -

Har kontrakt

Tobias Lindström 22/23
    Martin Laumann Ylven 21/22
    Rasmus Ahlholm 19/20
    Filip Gunnarsson 18/19
    Thomas Olsen 18/19
    Andreas Stene 18/19

Bør være med videre

Jonas Oppøyen
    Rasmus Juell
    Colin Spaberg Olsen

Usikre

Magnus Fischer
    Vegard Aspehaug
    Fabian Gunnarsson
    Simon Mattsson
    Rolf Aastad

Hvor mange av de usikre som evt får kontrakt avhenger jo av om vi får inn nye forwards.

Aktuelle spillere

Jørgen Karterud
    Martin Røymark
    Mats Frøshaug
    Eirik Salsten
    Ny svenske
    (Ny svenske)

Mikael Dokken
    Daniel Tranavsky
    Markus Ekberg
    Calle Spaberg Olsen

-Karterud har to ok sesonger i Västervik i Allsvenskan. Har også vært utlånt til Linköping i SHL hvor han har 17 kamper. Spiller nå for å unngå nedrykk til Div 1. Vil han gi "sverige-eventyret" en ny sjanse? Jeg tror er en god mulighet for at han returnerer.
    -Martin Røymark har ni sesonger i SWE/FIN. Sist sesong "bare" i Allsvenskan etter at han ble finsk mester i fjoor. Modo er ferdig med sesongen. Her får vi garantert konkurranse av Oilers, Storhamar og Sparta, men en fugl kvitret VIF.
    -Mats Frøshaug er en spiller jeg har stor sans for. Har nå to ok sesonger bak seg i Allsvenskan, men får neppe sjansen i SHL. Bør være ettertraktet hos flere i GET, men en Oslo-gutt foretrekker kanskje en Oslo-klubb?
    -Eirik Salsten kan være ferdig i Oilers. Har vokst til å bli en meget god spiller etter sitt korte opphold i VIF. Bør være høy prioritert å sikre oss Salsten
    -Ny svenske. Avhengig av hva vi får inn av norske spillere bør vi hente en erstatter for Mattsson. Men da må det være en klart bedre spiller. Så god at han kan gå inn i førsterekka og skyve Ahlholm ned til andrerekka.
    -(ny svenske) Vi kan ha ytterligere en svenske som forward hvis vi ikke får fylt opp med norske backer.

-Mikael Dokken (Storhamar) og Daniel Tranavsky (Kongsvinger, går utenom kvota) er to gode spillere vi bør vurdere om vi ikke får napp hos de jeg har ønsket oss

-Markus Ekberg og Calle Spaberg Olsen. Ekberg var lenge ute med skade og fikk ikke vist seg så mye frem på A-laget sist. Men er den mest spennende fra U-20 laget, og er nå førsteårs senior. Calle Spaberg Olsen er bare 16 år, og er U-17 spiller fra høsten. Men han har øst inn poeng på U-20 laget og skal spille for Norge U-18 i april. Vi bør ta opp et så stort talent og gi han sjansen til å trene med seniorene.

Bonsaksen hadde vært en drit bra signering. Det hadde styrket det defensive spillet veldig bra. Men har vi råd til å hente han hjem til Vålerenga og da tenker jeg på lønn. Håper også at Braavold blir med videre. Har sansen for han. Har også hørt at Morten Ask legger opp?
    Hvis Ask legger opp frigjøres det sikkert en god slump penger til å lønne f.eks Bonsaksen. De store pengene må brukes på spillere som faktisk utgjør en forskjell. Jeg tror det er ganske stor vilje hos eierne til å satse, og at de ser at vi ikke kan vente et år. En ny 5. plass og på hodet ut at sluttspillet kan ikke tolereres.

PS! Fikk høre at Atle Olsen er valgt inn VIF-styret. Vi trenger et styre som tar grep om resultatene uteblir. Olsen er en vinnerskalle, og gjorde en veldig god jobb med å bygge opp et sterkt Lørenskog-lag.

Edit: Skal stå.. --(ny svenske) Vi kan ha ytterligere en svenske som forward hvis vi får fylt opp med norske backer.

Hva med ludvig hoff og evt Cato Cocozza? Vil cato komme tilbake til enga? og har Hørt sterke rykter om at hoff kan være aktuell?

Visst Braavold blir med videre tror jeg nok at det er stor sannsynlighet for at Salsten kommer tilbake. Han trivdes Godt i Oslo og Braavold og Salsten er gode venner og har vokst opp sammen og begge har sagt at de har lyst til å spille sammen i fremtiden igjen. Håper dette skjer

Facebookverifisert

Vaktmester

Driftsleder

Driftsleder

Nesrene's Avatar

Hva med ludvig hoff og evt Cato Cocozza? Vil cato komme tilbake til enga? og har Hørt sterke rykter om at hoff kan være aktuell?
    Cato er jo steingammal blitt (34), og har vel full jobb ved siden av hockeyen. Vålerenga trener på dagtid, og det har vært et ufravikelig krav at spillerne deltar.

Det er derfor vi kanskje mister Tallak om han satser på studier som Pondus skriver.
    Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Håper det stemmer, Hoff var en av de beste i OL.

Ellers er vel Røymark på vei??

Bonsa og Røymark så å si i boks.

Og Sørvik kommer med stor sannsynlighet ikke i år.

Kilde; han selv.

Jeg kan helt forstå at Ludvig Hoff kan være aktuell. Han er nå på andre året av fire på betalt utdanning hos University of North Dakota. Det er ikke vanlig at man bryter av et slikt tilbud han er på nå.

Quote Originally Posted by Morrison View Post
    Og Sørvik kommer med stor sannsynlighet ikke i år.

Kilde; han selv.
    Det høres sannsynlig ut at han fortsetter ute. Mulig han har gjort det såpass bra at bedre klubber i Tsjekkia er interessert. Får vi napp hos Bonsaksen er vi på god vei til et sterkere backkorps. Men jeg mener vi trenger en god back til, spesielt om Morten Ask legger opp. Vi må nok se til Sverige for å få inn en kvalitetsback til.

Quote Originally Posted by Pondus View Post
    Jeg kan helt forstå at Ludvig Hoff kan være aktuell. Han er nå på andre året av fire på betalt utdanning hos University of North Dakota. Det er ikke vanlig at man bryter av et slikt tilbud han er på nå.
    Jeg kan IKKE helt forstå... skal det stå :-)

Blir Eidstedt med videre?

Blir Eidstedt med videre?
    Jeg tror han blir med videre. Har forstått at han og sambo liker seg i Oslo. Kan vel heller ikke vasse i tilbud. Er en type back vi trenger. Spiller ganske så tøft, men også han kan spille mer aggressivt og blir vondere å møte. Men er litt treg og må jobbe med frekvensen i skøytegåinga. Er nok også en fhv billig spiller og ikke lett å finne bedre spillere i Sverige uten at det også koster oss mer.

Reichenberg er ledig.Noe for oss?

Kalle Ekelund klar for to år.Stor å tung back som kommer fra Sparta.

Quote Originally Posted by Ingar View Post
    Kalle Ekelund klar for to år.Stor å tung back som kommer fra Sparta.
    Solid defensiv back.

Betyr det at Eidstedt forsvinner?

Betyr det at Eidstedt forsvinner?
    Håper ikke det.Tar heller Eidstedt fremfor Fabian Gunnarson.
    Nå har vi 3 utlendinger på kontrakt.

Nå er det vel rykter om to norske klassesigneringer også.

Og evt Karterud og Salsten

Hvem er det?

Altså to norske klassespillere.