Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 41 to 72 of 72

Quote Originally Posted by EspenGoo View Post
    Bonsaksen og Røymark
    ER det dem? Eller brødrene Olimb? Mathis er ferdig i sin klubb ref Tv2.
    Stolthet, tradisjon og religion kan ikke kjøpes!

Ken Andre er klar for Düsseldorfer EG.

Quote Originally Posted by Ingar View Post
    Håper ikke det.Tar heller Eidstedt fremfor Fabian Gunnarson.
    Nå har vi 3 utlendinger på kontrakt.
    Kalle Ekelund er en bra back. Stor og sterk. Vi trenger absolutt å bulke opp defensiven. Og vi bør beholde Eidstedt. Er jo litt usikkert hva som skje med Ask og Lyngset. Orker Ask en sesong til? Og får Lyngset den studieplassen han ønsker seg?

Som du sier har vi tre utlendinger på kontrakt. Ahlholm, Filip Gunnarsson og Ekelund. Lindström telles ikke som utlending fra neste sesong. Men håper ikke vi går for sju importer + Lindström.

Hvis Mattson og Fabian Gunnarsson er på vei ut har vi foruten Eidstedt plass to utlendinger til.

At Bonsaksen og Røymark spiller for VIF neste sesong er ikke umulig. Godt voksne karer med mange år i utlandet. Mathis Olimb ville være en kjempesignering. Fantastisk god spiller. Han skal selvfølgelig til VIF etterhvert, men jeg tror det for tidlig for han da mange gode klubber vil prøve å få underskriften hans. Slik er det ikke med Bonsa og Røymark.

Hva skjer med Oppøyen,Braavold og Juell? 3 spillere jeg kunne godt tenke meg å ha med videre.

Det er stille fra Vålerenga. Ikke så uvanlig kanskje. Men vanskelig å tolke hva det betyr. Vi har signert en bra back fra Sparta, Kalle Ekelund. Og det viser at det er vilje og evner til å forsterke. Ekelund er sikkert ikke en billig mann, han var ønsket med videre i Sparta.

Jeg tror følgende spillere ikke er med videre: Øksnes (klar for Storhamar), Ask, Mattsson, Fabian Gunnarsson, Fischer og Aastad. Dette vil frigjøre en del midler. Spesielt de tre første har nok hatt brukbar lønn.

Ser litt på lagdelene igjen.

Keeper: Steffen Søberg er sikkert med videre. Men en jeg er sikker på vil spille for Vålerenga igjen (han var der som guttespiller) er Lars Haugen. Han er ledig. Og han har kone og barn i Oslo. Nå tror jeg ikke han får problemer med skaffe seg en ny klubb i Sverige. Men han er 32 år og familiesituasjonen tilsier at han kan være på vei hjem. Om ikke nå, så ikke så lenge til. Vi kan godt ha to gode keepere på laget. Haugen er vant til det, så spørs det hva Søberg synes om å få spille bare halvparten av kampene, kanskje ikke det engang. Eller om vi har råd til begge samtidig.

Backer: Bare Espeland og Ekelund er sikre. Lyngset er på kontrakt, men ryktes å velge studier. Vi får se. Jeg tror vi resignerer Csiszar, Eidstedt, Braavold og Sommer Nielsen. Morten Ask er jeg fortsatt usikker på. Så ryktes Alexander Bonsaksen inn. At han ikke er presentert av VIF ennå gjør det hele usikkert. Kan være at de venter på et passende tidspunkt nå i VM-oppkjøringen. Eller så er det ikke noe hold i ryktet. Daniel Sørviks klubb i Tsjekkia er i alvorlige problemer i nedrykkspillet. Han blir ikke der om de rykker ned. Men han skal spille VM og går det bra så får han sikkert ny kontrakt utenlands. Daniel kommer, men ikke ennå?

Nicolay Bryhnisveen er i samme situasjon som Sørvik, men skal ikke til VM. Han har flakket rundt, fem klubber på fire år i tre land. Men vil han hjem til Norge får vi konkurranse, f.eks Oilers? Vil også nevne hamargutten Adrian Saxrud Danielsen som er ferdig i Sverige. God spiller, 30 poeng for Stjernen for to år siden. Og Kevin Nilsen Berg, 11 poeng for Lørenskog og ganske så tøff og sterk. Og så en joker, Mats Trygg. 41-åringen vil ikke gi seg med hockey, men Lørenskog er fortsatt i dyp krise og da bør VIF være et godt alternativ. Trygg kan sikkert spille et par år til.

Forwards: Lindström, Ylven, Olsen, Gunnarsson, Stene og Ahlholm er med videre. To gode rekker. Jeg tror Oppøyen, Juell, Aspehaug og Spaberg Olsen blir med videre. Da skal vi ha inn minst fire nye.

-Martin Røymark er ryktet inn. Han er i samme sitiuasjon som Bonsaksen. Jeg tror han kommer og at vi bygger GET-ligaens beste 3. rekke rundt han
    -Jørgen Karteruds klubb berget plassen i Allsvenskan. Men Karterud har ingen bra sesong bak seg. Vil ikke vasse i tilbud. I VIF kan han booste karrieren igjen. Ikke for sent med nytt utenlandseventyr etter det.
    -Brian Ihnacak er ferdig i sin sveitsiske klubb. Har tre sesonger med mye poeng etter oppholdet i VIF. Er 33 år nå. En klassespiller vi vet vil produsere for oss.
    -Eirik Salsten, en undervurdert spiller. Ledig, men vil være attraktiv for flere klubber. Noe sier meg at han vil velge Oslo.
    -Calle Spaberg Olsen, selv om han bare er U-16 spiller var han med i U-18 VM og gjorde tre poeng på fem kamper. Kjempetaleant som bør opp på A-laget. Men han velger kanskje juniorhockey i Sverige, eller USA/Canada?

Setter opp et tenkbart lag. Så får vi se om noen av de nye jeg håper kommer. Uansett må vi ha nye spillere på de plassene, eller noen jeg tror må ut får bli allikevel.

Søberg - Moflag

Bonsaksen - Espeland
    Ekelund - Trygg
    Eidstedt - Csiszar
    Lyngset - Braavold
    Sommer Nielsen

Ihnacak - Lindström - Olsen
    Karterud - Gunnarson - Ahlholm
    Ylven - Stene - Røymark
    Oppøyen - Juell - Aspehaug
    Spaberg Olsen - Spaberg Olsen

Andre alternativer: Nicolay Bryhnisveen, Adrian Saxrud Danielsen eller Kevin Nilsen Berg som backer. Eirik Salsten, Magnus Fischer eller Markus Ekberg (fra U-20).

Synes at Ahlholm og tobbe bør være i samme rekke. De har god kjemi og er gode sammen. Synes kanskje rekkene bør se ut sånn her:

Backer:
    Bonsa-Espeland
    Eidstedt-Ekelund
    Tallak-Brede
    Braavold-Sommer Nielsen

Fowards:
    Olsen-Tobbe-Rasmus.
    Karterud-Ihnacak-Oppy
    Ylven-Stene-Røymark
    Juell-Filip-Colin
    Vegard, Ekberg, lalande.

Hva skjedde med Jonas Knutsen egentlig? Hørte rykter om at kontrakten hans bare plutselig ble terminert før denne sesongen her?

Facebookverifisert

Vaktmester

Driftsleder

Driftsleder

Nesrene's Avatar

Hva skjedde med Jonas Knutsen egentlig? Hørte rykter om at kontrakten hans bare plutselig ble terminert før denne sesongen her?
    Det stemmer.
    Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Hvorfor det? Synes han gjorde en god figur sesongen 2016/17. Det var vel shampo som ikke ville ha med han videre?

Jørgen Moflag ferdig.

Morten Ask ser ut til å ta en sesong til.

Noen spillere fra skauen som vi kunne hatt nytte av? Har for dårlig oversikt selv..
    Stolthet, tradisjon og religion kan ikke kjøpes!

Quote Originally Posted by eiks View Post
    Noen spillere fra skauen som vi kunne hatt nytte av? Har for dårlig oversikt selv..
    Ponomarenko,Brekke Henriksen og Trygg kanskje

Maksims Ponomarenko (97-modell, back)
    Brekke Henriksen (96-modell, løper) - har a-landskamper
    Fredrik Pedersen (00-modell, back) - har fått en del spilletid i år
    Petter Grønstad (97-modell, løper)

Facebookverifisert

Vaktmester

Driftsleder

Driftsleder

Nesrene's Avatar

Quote Originally Posted by Ingar View Post
    Ponomarenko,Brekke Henriksen og Trygg kanskje
    Mats Trygg? 41 år? Seriøst?

Drikker du i arbeidstida Ingar?
    Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Quote Originally Posted by Nesrene View Post

Trygg kan vel bidra med rutine slik som Ask.

Drikke i arbeidstida? I gamledager det...overlever lettere i hotellbransjen da...å så morsomt a gitt...!

Quote Originally Posted by Nesrene View Post

Jeg har også nevnt Trygg i et innlegg. Dønn seriøs type og fortsatt en meget god spiller. Kommer jo an på hvem andre vi skal ha på back-plass. Hos Roy har Trygg garantert en høy stjerne, så jeg blir ikke så overrasket om vi signerer Trygg for to år.

Hei skål

Martin Røymark (31) kan bli Vålerenga-spiller neste sesong, men flere klubber ønsker Oslo-guttens signatur. https://www.tv2.no/a/9804489/

Mats Trygg er ferdig i Lørenskog. Vil fortsette med hockey som jobb og vurderer alternativer. Her bør VIF være på banen https://www.vg.no/sport/ishockey/i/m...ldig-moerkt-ut

Har det skjedd noe mere rundt Røymark, bonsa, Salsten eller Eidstedt?

Kunne tenkt meg Karterud men han er så å si klar for Karlskrona på 2-års kontrakt.

Har det skjedd noe mere rundt Røymark, bonsa, Salsten eller Eidstedt?
    Det er vel umulig å vite noe mer eksakt om disse spillerne. VIF pleier ikke røpe så mye før ting er i boks. Jeg tror vel det er gode sjanser for at i alle fall Røymark og Eidstedt spiller for oss neste sesong. Aller viktigst ville vært en signering av Bonsaksen. Salsten vil nok være ønsket av både Oilers og Storhamar. Det som er sikkert er at dette blir spennende. Har VIF Hockey midler til å forsterke laget kraftig allerede i år?

Sleng på Mathis å.Signerer han skal jeg gå fra Lillehammer til Oslo med ei hockeykølle i hånda.

Det ryktes at både Lars Erik Spets og Mats trygg er klare for Vålerenga. Noen som har kilder om dette?

Det ryktes at både Lars Erik Spets og Mats trygg er klare for Vålerenga. Noen som har kilder om dette?
    De trener ihvertfall med laget.Trygg er jo greit å ha med tanke på rutine.Spets er jeg litt mer usikker på.

Begynner å bli noen år siden sist han presterte noe......på hockeybanen.

Sikker kilde sier at Jørgen Moflag, Vegard Aspehaug, Simon Mattsson og Fabian Gunnarsson er ferdig i klubben.

Moflag har selv takket for seg på sin egen instagram-profil så det stemmer.

Er det noe nytt ang Røymark og Bonsa?

Er det noe nytt ang Røymark og Bonsa?
    Nå som arenaen ble utsatt med et år til, skjer nok ikke noen slike signeringer. Her blir det syltynt 2 år til. Ja, jeg vet det ikke er fastsatt 2 år til, men NCC har mere peiling på dette kontra kommunen.