Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 40 of 83

Default Generalprøve: Vålerenga - Start. 3. Mars, klokka 16.00. HJEMME!

http://www.vif-fotball.no/nyheter/vi...-generalproven

Rett etterpå er det Kickoff. Snart i gang.

Kom igjen Enga!!
    Ett lag i Oslo.

Hvordan stiller vi på lørdag?

Håper på følgende:
    Adam
    Nouri Tollås Carvalho Adekugbe
    Aygiri Daniel Abdi
    Jukle Sam Ejuke

Gleder meg til kamp!
    EVIG VIF

Facebookverifisert

Quote Originally Posted by Oslo-ess View Post
    Hvordan stiller vi på lørdag?

Håper på følgende:
    Adam
    Nouri Tollås Carvalho Adekugbe
    Aygiri Daniel Abdi
    Jukle Sam Ejuke

Gleder meg til kamp!
    Hadde vært gøy å se Agyiri fra start. Han har sett bra ut i de innhoppene han har fått i vinter.

Jeg lurer på hvordan det går med hodet til Carvalho. Var det ikke sånn at han ikke kunne heade en ball på et par uker?

Ellers tror jeg kanskje Fridjonsson starter foran Agyiri, i hvert fall hvis vi skal stille opp som vi skal i serien. Ernest bør uansett ha gode muligheter til å spille seg inn etterhvert hvis han holder seg skadefri.

Quote Originally Posted by tordvif View Post
    Jeg lurer på hvordan det går med hodet til Carvalho. Var det ikke sånn at han ikke kunne heade en ball på et par uker?

Ellers tror jeg kanskje Fridjonsson starter foran Agyiri, i hvert fall hvis vi skal stille opp som vi skal i serien. Ernest bør uansett ha gode muligheter til å spille seg inn etterhvert hvis han holder seg skadefri.
    Carvalho har i hvertfall trent for fullt denne uka.
    Alterativt tipper jeg Ivan kommer inn der.

Vikrelig konkurranse om plassene på midtbanen ja.
    EVIG VIF

Facebookverifisert

Jeg tror det fort kan vise seg denne sesongen at Agyiri er bedre enn Fridjonsson eller Abdi, og at det blir opptil de to å kjempe om den tredje plassen i midtbanetreeren ved siden av DFH/Lekven og Agyiri. Så blir jo spørsmålet om hvordan klubben ønsker å satse, med tanke på at Fridjonsson har kontrakt utover denne sesongen. Er jo ikke helt usannsynlig at Fridjonsson (og Abdi, hvis han skriver under på en ny kontrakt) prioriteres på bakgrunn av det. Men i mitt hode bør den spilleren som presterer best spille, lånespiller eller ei.

Quote Originally Posted by JorgenH View Post
    Jeg tror det fort kan vise seg denne sesongen at Agyiri er bedre enn Fridjonsson eller Abdi, og at det blir opptil de to å kjempe om den tredje plassen i midtbanetreeren ved siden av DFH/Lekven og Agyiri. Så blir jo spørsmålet om hvordan klubben ønsker å satse, med tanke på at Fridjonsson har kontrakt utover denne sesongen. Er jo ikke helt usannsynlig at Fridjonsson (og Abdi, hvis han skriver under på en ny kontrakt) prioriteres på bakgrunn av det. Men i mitt hode bør den spilleren som presterer best spille, lånespiller eller ei.
    Spennende å se kampen om alle midtbaneplassene egentlig.
    Vi har reell konkurranse om mange plasser på laget og det er viktig.
    EVIG VIF

-7 grader og god vind er værmeldinga. Når skal norsk fotball lære?

Facebookverifisert

Quote Originally Posted by Oslo-ess View Post
    Spennende å se kampen om alle midtbaneplassene egentlig.
    Vi har reell konkurranse om mange plasser på laget og det er viktig.
    Jeg er veldig spent på midtbanen vår denne sesongen, men genuint usikker på hvordan det kommer til å bli. Hvis ting klaffer så er jeg av den oppfatningen at potensielt har en av de sterkeste midtbanene i Elitserien, men hvis ting ikke klaffer, vi får skader eller Abdi går tilbake til fjorårets form når alvoret starter, tror jeg vi kan få ordentlige problemer. Gleder meg til å se Fridjonsson fortsette utviklingen fra i fjor, Abdi tror jeg kommer til å bli viktig både i det defensive og offensive spillet, og jeg er spent på DFHs rolle som ballfordeler og anker. I tillegg har vi Grødem som har sett skarp ut i vinter, Felix Horn Myhre som jeg tror kan være en fremtidig konkurrent om en plass allerede denne sesongen og Agyiri som har et enormt potensiale og er en av mine favoritter. Til sist har vi Lekven som ha mye rutine og kan bekle både indreløper og ankerrollen, og Berntsen som bør være sugen på å vise at han har noe på dette laget å gjøre (hvis han ikke forsvinner). Tror det kan bli veldig bra, og at vi ikke nødvendigvis kommer til å kjenne noe særlig på savnet etter Grindheim og Stengel i år.

Agyiri har vært syk med malaria og er langt unna kampform. Det var synd, vi kan nok ikke regne med han denne sesongen heller. Johnson er tydeligvis ett stykke unna toppformen han også, og Carvalho trenger kamptrening siden han har vært ute med skade siden i fjor sommer når han kom.

Facebookverifisert

Agyiri har vært syk med malaria og er langt unna kampform. Det var synd, vi kan nok ikke regne med han denne sesongen heller.
    Hvor kommer den infoen fra, og er det bare spekulasjon fra din side at han blir ute resten av sesongen? For i så fall burde vi jo egentlig vurdere å bare avbryte lånet. Vil være et sportslig tap for oss, men kan han ikke bidra så er det bedre at han er i City.

Quote Originally Posted by JorgenH View Post
    Hvor kommer den infoen fra, og er det bare spekulasjon fra din side at han blir ute resten av sesongen? For i så fall burde vi jo egentlig vurdere å bare avbryte lånet. Vil være et sportslig tap for oss, men kan han ikke bidra så er det bedre at han er i City.
    Ble sagt på møtet i går, men han er ikke ute resten av sesongen. Han er bare langt unna toppform for øyeblikket.

Ble sagt på møtet i går, men han er ikke ute resten av sesongen. Han er bare langt unna toppform for øyeblikket.
    Allikevel så herjet han ganske så bra når han spilte på Marbella.
    Sier vel litt om nivået hans det.
    EVIG VIF

Hvor langt unna er Johnson kampform?

Agyiri kommer garantert til å spille fast utover vårsesongen. Såpass bra i alle innhoppene og det ble sagt fra klubben at han har trent hardt og godt med city nå etter jul. Trene hardt og malaria henger vel ikke helt på greip. Han spilt og trente i Spania ihvertfall. Og det tar ikke 5-6 måneder å spille seg i form når han allerede er vår beste i en omgang i kampene. Høres veldig merkelig ut

Hva trur man om oppmøte a? Jeg gleder meg som en unge til å komme meg inn på intility igjen, og synge for full hals, Kan bli en litt kjedelig match om man skal fryse ræva av seg og i tillegg stå 40 mann på support.

Var det 1200 plasser på Kick off? Gitt at det er utsolgt bør vi bli så mange på tribunen. Jeg skal ikke på Kick off så tar en råsjangs og tipper 1201 tilskuere.

Tror faktisk vi blir over 2000. Lengter etter å besøke hjemmet vårt igjen.
    Ett lag i Oslo.

Men utover det er de fleste fit for fight. Kapteinsbindet står mellom DFH, Adam og Nation. Det får vi kanskje se på generalprøven nå mot Start hvem som har bindet. Deila var tydelig på at vi kun skal hente inn folk som tåler mye trening nå, og at å hente folk som ikke tåler mye trening var uaktuelt. Prøver også å leie ut et par unggutter så de skal få litt mer spilletid.

Quote Originally Posted by Basement View Post
    Agyiri kommer garantert til å spille fast utover vårsesongen. Såpass bra i alle innhoppene og det ble sagt fra klubben at han har trent hardt og godt med city nå etter jul. Trene hardt og malaria henger vel ikke helt på greip. Han spilt og trente i Spania ihvertfall. Og det tar ikke 5-6 måneder å spille seg i form når han allerede er vår beste i en omgang i kampene. Høres veldig merkelig ut
    Han fikk malaria i hjemlandet sitt før han returnerte til City, derfor har han ikke hatt en optimal oppkjøring, men han har jo fått trent godt en stund. Det var kanskje jeg som formulerte meg litt dårlig i innlegget. Johnson er klar til å spille, men er ett lite stykke unna toppformen. Må nok gi han litt tid. Og det samme med Carvalho.

Tippekonge 2015 Daniel's Avatar
    Blog Entries
    33

Men utover det er de fleste fit for fight. Kapteinsbindet står mellom DFH, Adam og Nation. Det får vi kanskje se på generalprøven nå mot Start hvem som har bindet. Deila var tydelig på at vi kun skal hente inn folk som tåler mye trening nå, og at å hente folk som ikke tåler mye trening var uaktuelt. Prøver også å leie ut et par unggutter så de skal få litt mer spilletid.
    Så det er ikke helt sikkert at vi er ferdighandlet slik det ble uttalt til Eurosport tidligere i dag?

Facebookverifisert

Han fikk malaria i hjemlandet sitt før han returnerte til City, derfor har han ikke hatt en optimal oppkjøring, men han har jo fått trent godt en stund. Det var kanskje jeg som formulerte meg litt dårlig i innlegget. Johnson er klar til å spille, men er ett lite stykke unna toppformen. Må nok gi han litt tid. Og det samme med Carvalho.
    Det vil si at Tollås og Näsberg sannsynligvis danner stopperparet i første serierunde?

Facebookverifisert

For de av oss som ikke har mulighet til å innfinne seg på stadion eller pub... er det noe sted kampen vises? (tv / stream)

Quote Originally Posted by Daniel View Post
    Så det er ikke helt sikkert at vi er ferdighandlet slik det ble uttalt til Eurosport tidligere i dag?
    Jobber kun med å leie ut et par unggutter nå..

Quote Originally Posted by Shtian View Post
    Det vil si at Tollås og Näsberg sannsynligvis danner stopperparet i første serierunde?
    Carvalho starter nok, han trenger kamptrening. Men tror vi må gi han litt tid.

Blir spennende med DFH. Han har trent godt i vinter og tåler 90 min.

Blir spennende med DFH. Han har trent godt i vinter og tåler 90 min.
    Men håper han jobber litt mer enn han har gjort til nå og er mer delaktig. Den rollen krever endel for å kunne fylles skikkelig. Du må jobbe knallhardt for å være spillbar og det har han ikke overbevist om til nå. Hjelper ikke om han kan være på banen i 90 min uten at han tåler det. Sjekk Lekvens involveringer kontra DFH. Mye mer "tilgjengelig".

Carvalho starter nok, han trenger kamptrening. Men tror vi må gi han litt tid.
    Ham er vel skada..?!

Quote Originally Posted by eiks View Post
    Ham er vel skada..?!
    Nei, han trener for fullt.
    Ett lag i Oslo.

Quote Originally Posted by Pete View Post
    Men håper han jobber litt mer enn han har gjort til nå og er mer delaktig. Den rollen krever endel for å kunne fylles skikkelig. Du må jobbe knallhardt for å være spillbar og det har han ikke overbevist om til nå. Hjelper ikke om han kan være på banen i 90 min uten at han tåler det. Sjekk Lekvens involveringer kontra DFH. Mye mer "tilgjengelig".
    Synes faktisk DFH har vært god i gjenvinningsfasen så langt i vinter. Han løper kanskje ikke så mye, men han spiller veldig smart og vet hvor han skal stå. Vi får gi han litt tid til å mestre rollen, men den pasningssfoten hans blir gull verdt. Han kan dra av ett par mann også og ta med seg ballen fremover i banen.

Men ja, kan skjønne at folk setter spørsmålstegn ved løpskapasiteten til DFH. Han blir ikke yngre heller. Nå er det uansett meningen at han skal ligge dypt i banen å spre baller rundt. Blir som «Pirlo rollen» hvor han blir limet i midtbanen som styrer spillet. Vi får se hvordan han løser det, synes det er ett spennende prosjekt.

Vil bli ekstremt overrasket om DFH vil være ett klart førstevalg i start elleveren, er redd den evig unge er over "the top".
    Og da særlig med tanke på hans skadesituasjon de senere år, vil det være bingo og ha han i denne rollen.

Fortsatt flere år igjen i Daniel, og jeg mener at han ikke er over the hill. Egentlig en perfekt rolle for han nå. Men det er dette med skader da.

Krysser fingrene for både han og oss.
    Ett lag i Oslo.

Regner med at vi ser toppet lag i morgen?
    Er Felipe og Tollås klare?

Larsen
    Nouri Tollås Felipe SamA
    DFH
    Abdi Samuel
    Jukle Ejuke
    SamJ

Kan dette være laget som skal starte de 2 neste kampene?

Ser ikke ut som kampen blir streamet noe sted ? Noen som vet?

Om Daniel holder seg skadefri ser jeg ingen som tar hans plass i øyeblikket, han har spilt såpass bra at han forsvarer den lett.

Quote Originally Posted by Sosua View Post
    Ser ikke ut som kampen blir streamet noe sted ? Noen som vet?
    Vises på Eurosport Player fra 15.50

Quote Originally Posted by VIFpatriot View Post
    Fortsatt flere år igjen i Daniel, og jeg mener at han ikke er over the hill. Egentlig en perfekt rolle for han nå. Men det er dette med skader da.

Krysser fingrene for både han og oss.
    Er enig med deg. Tror heller ikke Daniel er over the hill, og i en sånn rolle kan han vokse i og spille i mange år. Han er fortsatt en av ligaens beste når han er i form.

Vi kjenner til skadene hans, og at han har spilt minimalt de siste årene, men kjedelig å ta sorgene på forskudd hele tiden. Vi får krysse fingrene!

Dere som drar, kudos til dere! Jeg kjenner det er alt for kaldt for å dra på stadion når det "kun" er en treningskamp. Ser den på tven. Men håper laget viser gode tegn i dag, ikke lenge igjen. Håper også at vi blir bedre i forsvar i år, føler det har vært den største svakheten år etter år.

Start 11'er;
    21 Adam Larsen Kwarasey

33 Amin Nouri, 4 Jonatan Tollås Nation, 22 Ivan Näsberg, 25 Sam Adekugbe

6 Abdisalam Ibrahim, 7 Daniel Fredheim Holm (K), 27 Samuel Kari Fridjonsson

17 Simen Juklerød, 19 Peter Godly Michael, 40 Chidera Ejuke