Page 1 of 5 12345 LastLast
Results 1 to 40 of 163

Default Vålerenga - Odds. Søndag 18. Mars, klokka 20.00.

En herlig seier i Kristiansund, hvor de kun tapte mot Molde og Viking i fjor. Viktig at vi fikk i gang Johnson fra start. Odds rundspilte vi hjemme i fjor, og det hadde vært rått og starta sesongen med 6 poeng på de to første matchene.

Er det noe poeng å gjøre de store forandringene? Fridjonsson? Dønnum? Rets? Kanskje?

Alle til hjemmet vårt, og kom igjen Enga!!
    Ett lag i Oslo.

Quote Originally Posted by VIFpatriot View Post
    En herlig seier i Kristiansund, hvor de kun tapte mot Molde og Viking i fjor. Viktig at vi fikk i gang Johnson fra start. Odds rundspilte vi hjemme i fjor, og det hadde vært rått og starta sesongen med 6 poeng på de to første matchene.

Er det noe poeng å gjøre de store forandringene? Fridjonsson? Dønnum? Rets? Kanskje?

Alle til hjemmet vårt, og kom igjen Enga!!
    Har ingen tro på endringer så lenge de som starta i Kristiansund er kampklare.
    Her er det bare å gå rett i strupen på dem.
    Så vidt jeg kan bedømme er Odds svekket fra fjorårssesongen.
    I all beskjedenhet har jeg derfor god tro på at de aldri kommer i nærheten og at vi vinner relativt enkelt.

Håper vi starter med samme 11er. Viktig å få satt den.
    Odd er forresten svekket da Steffen Hagen (K) mest sannsynlig er ute med skade.

Veldig optimistisk på 3 poeng.

Facebookverifisert
    j_robber's Avatar

Regner med at Jukle starter selv om han var vår svakeste sist. Bor mye i gutten og Odds skal få kjørt seg med en hardtarbeidende Sam i spiss, Jukle og Chiddy som skjærer inn med to hissige backer på utsiden!

Har klokketro på en knallåpning hjemme!

Alle mann til Valle!!

Hva med Carvalho? Er han ikke spilleklar ennå? Kan eventuelt erstatte Näsberg mot Odd.

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by Caanradi View Post
    Hva med Carvalho? Er han ikke spilleklar ennå? Kan eventuelt erstatte Näsberg mot Odd.
    Ifølge Dagsavisen er akillesen bra, og såret i hodet har neste grodd helt igjen. Så han er nesten klar nå!

Laget er nok ganske satt ja, med unntak av 2/3 plasser.

- tipper Lekven ble foretrukket foran Fridjohnson av defensive grunner på en vanskelig bortebane. Når vi spiller på hjemmebane tenker jeg det like så godt kan være omvendt.
    - Juklerød: han kan ikke ha mange kamper som sist før han må se neste fra benken. Finne / Azemi / Dønnum er garantert klare for å vise seg frem. Personlig hadde jeg benka Juklerød, synes han er litt oppskrytt på tross av godt skuddbein.
    - Näsberg: ingen ting gledet meg mer enn at han hadde en god og solid match sist. Håper det fortsetter! Men er desverre ikke til å unngå at man garantert ønsker matche Carvalho etterhvert også, og da må nok Ivan benken (desverre?).

Quote Originally Posted by ziggy75 View Post
    Ifølge Dagsavisen er akillesen bra, og såret i hodet har neste grodd helt igjen. Så han er nesten klar nå!
    Ok, men da er han nok ikke aktuell før Sarpsborg-kampen

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by Caanradi View Post
    Ok, men da er han nok ikke aktuell før Sarpsborg-kampen
    Det vil jeg tro han er, siden den artikkelen var før Start kampen. :-)
    Så da er det vel bare snakk om å finne formen.

Kanskje Dønnom på vingen istedenfor Jukle hadde vært en ide? Med hattricket Dønnum hadde for VIF2 mener jeg..

Får frysninger av egenreklame-filmen Vålerenga har lagt ut på hjemmesiden nå. Herlige bilder og vakker låt/hymne! Kanskje bruke den hymnen istedenfor Eliteserien sin på hjemmekampene Gleder meg til søndag!

Folk avskriver Juklerød allerede altså. Bare minner om at han ble kåret til månedens spiller for februar på Marbella. Men kampen mot KBK var kanskje ikke helt en kamp for han.

Quote Originally Posted by tordvif View Post
    Folk avskriver Juklerød allerede altså. Bare minner om at han ble kåret til månedens spiller for februar på Marbella. Men kampen mot KBK var kanskje ikke helt en kamp for han.
    På ingen måte, mer kvaliteter i Juklerød enn alternativene. Men positivt at Dønnum begynner og få på plass ting.

Føler meg optimistisk på seier til helgen jeg også. Men klok av skade er det jo som regel da det går skeis med Vålerenga. Når man får litt forventninger om seier.

Quote Originally Posted by Keyser View Post
    På ingen måte, mer kvaliteter i Juklerød enn alternativene. Men positivt at Dønnum begynner og få på plass ting.
    Månedens spiller er en intern morogreie for å stimulere til konkurranse på trening. Sier veldig lite om spillerens faktiske kvaliteter. Borch vant den tidligere, men han danker vel neppe ut Nouri av den grunn?
    Ingen som avskriver Jukle vel, men de fleste er vel enige om at Dønnums potensial er mye større. Og at Jukle neppe er mer enn stallfyll fra neste sesong av ser jeg på som nok et skritt i riktig retning.

Facebookverifisert

Quote Originally Posted by Eivindiana Jones View Post
    Månedens spiller er en intern morogreie for å stimulere til konkurranse på trening. Sier veldig lite om spillerens faktiske kvaliteter. Borch vant den tidligere, men han danker vel neppe ut Nouri av den grunn?
    Ingen som avskriver Jukle vel, men de fleste er vel enige om at Dønnums potensial er mye større. Og at Jukle neppe er mer enn stallfyll fra neste sesong av ser jeg på som nok et skritt i riktig retning.
    Da er ikke jeg de fleste.. Jeg mener Jukle har veldig spennende kvaliteter. Dønnum er for uferdig for meg, og jeg er ikke trygg på hans defensvie bidrag. Dønnum er spennende fremover, men jeg er usikker på lagspilleren Dønnum. Der synes jeg Jukle er hestehoder foran (enn så lenge.) Men uansett er det fint at det er konkurranse, og det opplever jeg at det er på nesten hver plass i laget.

Dønnum har nok større potensialet ja, men som vi så i vinter så er han ganske uferdig. Flott at han fikk seg ett hattrick, men det var i en treningskamp for VIF2. Mot KBK var han vel foreløpig ikke med i troppen en gang.

Greit å huske på at Juklerød «bare» er 23 år også. Blir vel 24 i år. Han kan ta flere steg.

En helt fantastisk posisjon klubben har med Jukle og Dønnum, de er begge fremadstormende og har stort potensial, men på litt forskjellige styrker. Et luksusproblem for øyeblikket!

For min del ville jeg gitt Dønnum sjansen, putter man 3 mål for 2.laget skal dette belønnes med å få prøve seg på A-laget.
    Tror dette er positivt for alle spillerne, er man god så får man sjansen.
    Det er guleroten de får på 2.laget!

Vi får vel se igjen gamle VIF-spillere også, i Njie og Børven. Nervøst.

Er ikke snakk om å avskrive, da misforstår du. Men jeg synes bare ikke han er Guds gave til fotballen, slik andre mener (jada, jeg overdriver med vilje nå). Synes han fort blir veldig statisk om det ikke funker for han, og at han en del begrensninger. Det som derimot er strålende er jo at han ikke er redd for å skyte og at han gjerne har noen kremmerhus. Men personlig synes jeg Dønnum er mye mer spennende spiller.

Og veldig bra at han markerer seg på trening, han kan garantert bare bli bedre. Så kan du jo si at Borchgrevink neppe danker ut Nouri med det første selv om han og har blitt månedens spiller.

Spiser gjerne hatten min om han blir en topp notch (norsk) klasse spiller, men jeg har som sagt mine tvil..

Poenget var uansett. Ingen (med få unntak) på dette laget bør forvente å starte neste kamp om man spiller under pari. Såpass gode må reservene være at det skal være kniving om posisjonene fra dag 1.

Facebookverifisert
    hmchrist's Avatar

Quote Originally Posted by donny View Post
    Spiser gjerne hatten min om han blir en topp notch (norsk) klasse spiller, men jeg har som sagt mine tvil..
    Artig

Hvor legger du lista for «topp notch (norsk) klassespiller»?
    Proff i utlandet? A-landslaget?

Er alt for tidlig å mene for mye om dette for meg, og nåløyet er smalt, så jeg kan gjerne dele din tvil, og vedder derfor ikke i mot.
    Men, hey, hattespising er kult, så jeg høyner kvaliteten på måltidet ditt og spanderer en øl til maten på Øst når/hvis det kommer til at du må spise hatten din.

Quote Originally Posted by hmchrist View Post
    Artig

Hvor legger du lista for «topp notch (norsk) klassespiller»?
    Proff i utlandet? A-landslaget?

Er alt for tidlig å mene for mye om dette for meg, og nåløyet er smalt, så jeg kan gjerne dele din tvil, og vedder derfor ikke i mot.
    Men, hey, hattespising er kult, så jeg høyner kvaliteten på måltidet ditt og spanderer en øl til maten på Øst når/hvis det kommer til at du må spise hatten din.
    Hehe, Sorry - var aldri meningen å bli en lengre negativ-til-Jukle diskusjon dette her!
    Men siden du spør: tenker vi sier landslaget, og litt mer enn ‘døgnflue på asiaturne’ landslaget. Men mtp hvor ræva jeg er i tipping og Fantasy så blir han sikkert alt det jeg tror han ikke blir; og da trenger nok både en og flere kalde for å fortære hatten

Anyways - forventer INNSATS av alle mann på søndag! På banen og på tribunen

Facebookverifisert
    hmchrist's Avatar

Quote Originally Posted by donny View Post
    Hehe, Sorry - var aldri meningen å bli en lengre negativ-til-Jukle diskusjon dette her!
    Men siden du spør: tenker vi sier landslaget, og litt mer enn ‘døgnflue på asiaturne’ landslaget. Men mtp hvor ræva jeg er i tipping og Fantasy så blir han sikkert alt det jeg tror han ikke blir; og da trenger nok både en og flere kalde for å fortære hatten

Anyways - forventer INNSATS av alle mann på søndag! På banen og på tribunen
    Du legger lista passe høyt for Jukle, men det er notert

Full gass på søndag!!

Heisan, tenkte bare jeg skulle si at JEG GLEDER MEG NO SÅ INNI HÆLVETE til søndag!
    Måtte vi som kommer i minus 8 grader lage et HÆLVETE!

Mvh Mujahedin

Amen. Skal bli så deilig å komme inn på vårt hjem igjen, istedenfor triste Ullevaal.

Tidlig opp dit, for en matbit og pils på ØST. Angående det, kommer foodtrucken til 4 Gringos fortsatt?
    Ett lag i Oslo.

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Betongen var jævli kald å stå på mot Start synes. Skal være skikkelig pingle å ta med sitteunderlag til å stå på.

Talking

Klarer ikke bestemme meg for om det der var en spøk eller om kald betong faktisk var et problem! Morsomt var det åkke som, og jeg hyller løsningen. Hvis du ble kald under føttene kan jeg også anbefale sko og/eller sokker.

Sitteunderlag til folket!

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by Ed1913 View Post
    Klarer ikke bestemme meg for om det der var en spøk eller om kald betong faktisk var et problem! Morsomt var det åkke som, og jeg hyller løsningen. Hvis du ble kald under føttene kan jeg også anbefale sko og/eller sokker.

Sitteunderlag til folket!
    Jeg hadde ullsokker og vintersko på, så trodde jeg var godt rusta. 🤔

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Jeg hadde ullsokker og vintersko på, så trodde jeg var godt rusta. 🤔
    Tony Ordinas, kone og sønn var der også. Må være en veldig fotballinteressert familie, som drar å ser på VIF mot Start i begynnelsen av Mars. Men de kasta de inn håndkleet halvveis i andre omgang.

Tidlig tur på øst før meg og. En god 1913 burger og en fatøl i fem tida

Facebookverifisert
    hmchrist's Avatar

DFH stod over treninga onsdag pga sykdom i følge Dagsavisen. Ikke bra. Ikke sikkert han er 100% på søndag, da...

Betongen var jævli kald å stå på mot Start synes. Skal være skikkelig pingle å ta med sitteunderlag til å stå på.
    Gjorde det sist, og gjør det igjen. Kjør på, vi trenger flere erklærte pingler

Facebookverifisert

Quote Originally Posted by hmchrist View Post
    DFH stod over treninga onsdag pga sykdom i følge Dagsavisen. Ikke bra. Ikke sikkert han er 100% på søndag, da...
    Hvis han trente i går og trener i dag, bør det vel gå greit?

Da jeg bor i Stockholm, så får jeg ikke sett kampen live som ønsket, samt at jeg skal på Stockholms derby i semin her som avsluttes klokken 20:15.

Er det noen som vet hvordan det fungerer i Get appen i forhold til se kampen i reprise uten å få vite hvordan det ligger ann i det jeg startet appen?

Eller en annen ide på løsning.

Forøvrig så håper og tror jeg at vi tar dette ganske enkelt, så sant vi ikke slepper inn de første 5 som vi gjorde uttalige ganger i fjor.

Håp

Driftsleder

Quote Originally Posted by spania View Post
    Er det noen som vet hvordan det fungerer i Get appen i forhold til se kampen i reprise uten å få vite hvordan det ligger ann i det jeg startet appen?
    Du kan se matchene i reprise uten at du får vite resultat eller noe annet i selve appen (jeg sjekket akkurat ved å starte KBK - VIF). Du må dog holde deg unna alle andre medier. De har ikke Get kontroll over, tror jeg.

Tippekonge 2015 Daniel's Avatar
    Blog Entries
    33

I mangel på informasjon om dette fra klubben har Eliteserien Fantasy følgende skadeoversikt:

Vålerenga:
    Nouri - ukjent - sjanse for å spille: 75 % (oransje)
    Carvalho - hodeskade - sjanse for å spille: 75 % (oransje)
    Ejuke - ukjent - sjanse for å spille: 75 % (oransje)
    Jääger - kneskade - ute på ubestemt tid (rød)

Odd:
    Steffen Hagen - leggskade - sjanse for å spille: 50 % (oransje)
    Markus Kaasa - sykdom - sjanse for å spille: 75 % (oransje)

Facebookverifisert

Quote Originally Posted by Daniel View Post
    I mangel på informasjon om dette fra klubben har Eliteserien Fantasy følgende skadeoversikt:

Vålerenga:
    Nouri - ukjent - sjanse for å spille: 75 % (oransje)
    Carvalho - hodeskade - sjanse for å spille: 75 % (oransje)
    Ejuke - ukjent - sjanse for å spille: 75 % (oransje)
    Jääger - kneskade - ute på ubestemt tid (rød)

Odd:
    Steffen Hagen - leggskade - sjanse for å spille: 50 % (oransje)
    Markus Kaasa - sykdom - sjanse for å spille: 75 % (oransje)
    Vi har vel akkurat fått bekrefta at Nouri er klar for kamp på søndag

Facebookverifisert
    Wild Touch's Avatar

Han må bare bli litt tøffere. Trakk seg ofte i duellene mot KBK. Litt kjipt å se på...

Nå er det endelig bekreftet at kaptein Steffen Hagen mister oppgjøret mot VIF, det gjør også Markus Kaasa. Odd stiller med dette laget:

Sondre Rossbach, Espen Ruud, Vegard Bergan, Fredrik Semb, John Kitolano, Thomas Grøgaard, Jone Samuelsen, Fredrik Nordkvelle, Bilal Njie, Torgeir Børven og Elba Rashani