Page 5 of 5 FirstFirst 12345
Results 161 to 174 of 174

At vi taper fjerde kampen på rad mot Sarp er ikke overaskende, men dog skuffende etter fin sesongstart. Jeg syntes uansett at det er noe lamper som blinker her. Midtbanen vår ble for alvor avslørt i går. Lurer på hvor mange ganger Fredheim brukte for lang tid med ball og surret det til slik at dem kontret på oss. Midtbanen er temposvak og altfor treig. Vi så abdi slet litt i første kamp også, så her må det taes grep asap. Nouri var også meget svak. Konstant på etterskudd og bommet vel på så å si alle pasninger. Skjerpings!!! Johnson får absolut ingenting å jobbe med denne kvelden. Ikke en ball rettvendt omtrent der han kan få lagd trøbbel.

Fortsatt furten pga måten vi tapte på i går, men mot de samme motstanderne som oss, og også de med to borte og en hjemmekamp, har trønderpakket bare tatt 2 lusne poeng. Det er da noe å glede seg over.
    Vi er Vål'enga!!

Leser på RBKWeb at absolutt alle ønsker Kåres oppsigelse, noen som til og med nevnte at de ønsket seg Deila som hans erstatter.

Vi tåler ikke s08 fotballen seier Deila, ja ja da vet dere hvordan dere skal slå oss, høyt press og agressiv gjenvinning høyt i banen....

Facebookverifisert

Quote Originally Posted by dalagubbe View Post
    Vi tåler ikke s08 fotballen seier Deila, ja ja da vet dere hvordan dere skal slå oss, høyt press og agressiv gjenvinning høyt i banen....
    Heldigvis for oss da, så er det fint få lag i ES som mestrer det godt nok til at det blir noe problem.

Slik som kampforløpet ble burde vi lagt om til to spisser og dype kanter. Sarpsborg tok oss helt ut av stilen.....
    ....

Tråkk på en KANARI

Isolert sett ikke noen krise å tape borte mot Sarpsborg. De slo RBK i forrige hjemmekamp. Men det vi fant ut fra kampen var et par ting vi mistenkte og en bekreftelse på noe vi visste fra før.

Vi har ikke en midtbane som vinner kriger. Vi har for lite fysikk på banen i helhet, det er ingen av våre spillere det gjør vondt å møte. Men vi har to spillere som kanskje kan gjøre noe med det. Carvalho og vår nye portugiser.

Vi har heller ikke en trener som evner å gjøre taktiske grep underveis for å snu et kampbilde.

Quote Originally Posted by Nils_de-Noia View Post
    Isolert sett ikke noen krise å tape borte mot Sarpsborg. De slo RBK i forrige hjemmekamp. Men det vi fant ut fra kampen var et par ting vi mistenkte og en bekreftelse på noe vi visste fra før.

Vi har ikke en midtbane som vinner kriger. Vi har for lite fysikk på banen i helhet, det er ingen av våre spillere det gjør vondt å møte. Men vi har to spillere som kanskje kan gjøre noe med det. Carvalho og vår nye portugiser.

Vi har heller ikke en trener som evner å gjøre taktiske grep underveis for å snu et kampbilde.
    Midtbanen fremstår litt veik, det gjelder både Lekven og DFH. Abdi sloss (om enn kanskje noe uortodoks). Begge de to første har rutine i fleng men går ikke i krigen - og kommer neppe til å gjøre det. Hva er da i veien for å prøve noen av de yngre? Grødem sloss, Agyiri som en av to indreløpere sammen med Abdi eller Samuel? Eller prøve Lekven eller Myhre i den dype rollen? Noe rotering burde gjøres. Som flere skriver så er det ingen krise å tape for S08 men det er måten det gjøres på. Vi har ikke en midtbane som evner å skape tilstrekkelig ro slik at vi får spilt vårt spill.

Bak burde vi også kanskje se på muligheter, nå har vi to stoppere som tilsynelatende kan gå i krigen fysisk, kanskje prøve Näsberg som back igjen? Stallen er nå i antall det som Deila ønsket, og hvis han mener den er god nok så bruk alternative spillere mot forskjellige motstandere - eller bytt inn for å snu et kampbilde. Jeg savner litt tiltak men det er selvfølgelig kanskje mest skuffelse etter innsatsen i går?

Quote Originally Posted by JorgenH View Post
    Vet ikke om du har fått det med deg, men vi har også hentet to backer (Amin Nouri og Sam Adekugbe) en spiss fra Nigeria (Sam Johnson) og to stoppere (Felipe Carvalho og Joao Meira). Begge backene våre har spilt alle kampene og klart seg bra, selv om de ikke hadde dagen i dag.

Bare hyggelig å kunne hjelpe.
    Sam er vel kanadisk, men Michael, som du glemte, er vel fra Nigeria?

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Sam Johnson er fra liberia. Sam Adekubge fra Kanada. Michael Godly er nigeriansk. Og Chiddi.

Facebookverifisert

Quote Originally Posted by Grim View Post
    Sam er vel kanadisk, men Michael, som du glemte, er vel fra Nigeria?
    Tror jeg mente å skrive Peter Michael, ettersom jeg regnet med at Bengt hadde fått med seg Johnson fra før. Jeg legger meg uansett langflat

Poenget, eller spørsmålet mitt JorgenH, var hvem som har vist noe, helst at de er bedre enn de vi hadde. Ingen er i den kategorien av de du nevnte. Men håper selvfølgelig de skal slå til.

Ellers puster jeg bedre, har lavere puls og er ikke så rød i toppen som i går. Nå ser jeg frem mot å knuse bønda lørdag, og spesielt en som jeg ikke nevner navn på.

Facebookverifisert

Quote Originally Posted by bengt View Post
    Poenget, eller spørsmålet mitt JorgenH, var hvem som har vist noe, helst at de er bedre enn de vi hadde. Ingen er i den kategorien av de du nevnte. Men håper selvfølgelig de skal slå til.

Ellers puster jeg bedre, har lavere puls og er ikke så rød i toppen som i går. Nå ser jeg frem mot å knuse bønda lørdag, og spesielt en som jeg ikke nevner navn på.
    Jeg skjønte hva poenget ditt var. Som jeg nevnte har både Adekugbe og Nouri spilt veldig gode kamper både mot Odd og KBK, samt i preseason. Nouri har også over flere år vært en av Eliteseriens soleklart beste høyrebacken. I tillegg har du Sam Johnson som jo har gjort det bra. Vil si at det virker som om vi har truffet godt hittil, og at vi i år har hatt et utrolig mye bedre vindu enn det grusomme overgangsvinduet i fjor.

Quote Originally Posted by g-maZta View Post
    Sam Johnson er fra liberia. Sam Adekubge fra Kanada. Michael Godly er nigeriansk. Og Chiddi.
    Takk. Geografikunnskapene mine ligger tydeligvis i kjellern.