Page 1 of 12 12345611 ... LastLast
Results 1 to 40 of 468

Default Norgesmesterskapet 2018

Tro det eller ei!
    Vi skal spille første runde i Oslo mot Årvoll.
    Kampen går 18. april.

https://www.fotball.no/turneringer/n...1.-runde-i-nm/

Quote Originally Posted by christer1913 View Post
    Tro det eller ei!
    Vi skal spille første runde i Oslo mot Årvoll.
    Kampen går 18. april.

https://www.fotball.no/turneringer/n...1.-runde-i-nm/
    Dæven, har de begynt å være fornuftige hos NFF??
    Dvs. det henger vel på greip. NFF har vel tidligere uttalt at lag lenger ned i divisjonene som kommer seg til 1.runde skal få møte det lokale "storlaget". Øvrige Oslo-lag som er med i 1.runde har vi vel møtt de senere årene så vidt jeg klarer å se..

Edit: her er det bare å sende sjefspeider Tjernås på spion-tur. Han bor vel 5 minutter unna banen eller noe

Yes!!!

Kunne ikke fått bedre trekning enn dette.
    Nå blir det folkefest på Årvoll. Jeg ble Enga-supporter på tidlig 2000-tallet men kan ikke huske at vi har møtt dem før.
    Noen andre som har levd lengre og kan huske vi har møtt dem tidligere?

Kort reisevei, et par rolige pils i sola og tidlig hjem. Dette blir konge!

Quote Originally Posted by Loffen View Post
    Edit: her er det bare å sende sjefspeider Tjernås på spion-tur. Han bor vel 5 minutter unna banen eller noe
    Årvoll er vel klubben i hans hjerte også? Jeg vet i hvert fall at sønnen hans følger Årvoll tett.
    Aner vi en aldri så liten interessekonflikt?

Noen som husker treningskampen mot Årvoll da de ørtenhundre jordvepsene gikk til angrep. Da ble det fort stille på tribunen gett
    https://m.youtube.com/watch?v=jkhpZoPOfZI

I år ønsker jeg meg ett cupgull.. Det er på tide Tror også vi har bedre reserver i år, og det blir jo litt reservepreget de første rundene. VIF2 har hatt noen kruttsterke lag i det siste med Meira, Grødem, Ibrahim,Godly Michael, Agyiri osv.

Facebookverifisert
    hmchrist's Avatar

Streames kampen noe sted? Noen som vet?

Quote Originally Posted by hmchrist View Post
    Streames kampen noe sted? Noen som vet?
    Her blir det vel noe https://www.nettavisen.no/sport/fotb...423442704.html

I tillegg pleier NRK å sende NM på nett, men finner det ikke nå.
    Ett lag i Oslo.

Eneste som er listet hos NRK er at de skal sende Sandviken-Brann på NRK 2.
    Står null og ingenting om de streamer andre kamper...

Troppen:

Marcus Sandberg, Kristoffer Klaesson

Christian Borchgrevink, Joao Meira, Felipe Carvalho, Ivan Näsberg, Jonatan Tollås Nation, Sam Adekugbe

Felix Horn Myhre, Ernest Agyiri, Magnus Lekven, Magnus Retsius Grødem, Simen Juklerød, Bård Finne, Samuel Kari Fridjonsson

Chidera Ejuke, Peter Godly Michael, Fitim Azemi

Ut fra den troppen er vel et toppa lag

Sandberg
    Näsberg, Tollås, Carvalho, Sam
    Agyri, Lekven, Samuel
    Finne Michael Ejuke

og et mindre toppa, men ikke helt umulig:
    Borchgrevink, Meira, Carvalho, Näsberg
    Myhre Agyri Grødem
    Jukle Michael Azemi

(jeg skriver kun lagdeler her ikke høyre venstre)
    Tipper vi får en mellomting av de to. Sandberg er nok bankers. Näsberg, Myhre, Grødem og michael tror jeg også starter. Azemi bør starte om han er klar etter å ikke ha vært i troppen til første eller andre laget sist. Jukle har jo fått litt pause fra a-laget. Finne spares kanskje for helga. Meira kan jo få sin debut.

Laget blir spennende, men forhåpentligvis blir ikke kampen det.

Så ut som at Nettavisen skulle sende, men da jeg gikk inn så det fort ut som at de kun bruker VIF som et eksempel for å generere klikk og at de ikke sender VIF i det hele tatt. Ingen klikkbare linker og ikke på listen over TV-sendte kamper hvis man går videre innover på nettsiden.

Jeg tror ikke jeg rekker kampen, men har jo lyst til å få med meg noe hvis jeg rekker. Men om jeg gidder å betale den skyhøye prisen som nettavisen skal ha er en annen sak. Har allerede benyttet meg av tilbudet på 1 kr.

Får "Kampen produseres av NRK, sendes med tilatelse" når jeg trykker på Årvoll - Enga.
    Ett lag i Oslo.

NRK pleier erfaringsmessig å ha minimum énkameraproduksjon fra alle ES-lagenes NM-kamper, men linkene pleier ikke å dukke opp før rett før kampstart. Sjekk NRKs livesenter for fotball, kanskje noe der.

Facebookverifisert
    hmchrist's Avatar

Quote Originally Posted by VIFpatriot View Post
    Får "Kampen produseres av NRK, sendes med tilatelse" når jeg trykker på Årvoll - Enga.
    Hvor får du opp dette?

Quote Originally Posted by Mikkell View Post
    NRK pleier erfaringsmessig å ha minimum énkameraproduksjon fra alle ES-lagenes NM-kamper, men linkene pleier ikke å dukke opp før rett før kampstart. Sjekk NRKs livesenter for fotball, kanskje noe der.
    Gruer meg allerede til alle de lokale kommentatorene i de innledende rundene. I hvert fall deilig at vi fikk kamp i nærområde i 1 runde, så slipper man å sitte inne å høre på de kommentatorene.Fin mulighet til å få sett noen av "reservene" i aksjon live.

Quote Originally Posted by hmchrist View Post
    Hvor får du opp dette?
    Trykk kjapt frem og tilbake her på Engas kamp;
    https://m.nettavisen.no/sport/fotbal...423442704.html

(Er på mobil og mobilversjon). Før "plussen" dukker opp, kommer den meldingen.
    Ett lag i Oslo.

Quote Originally Posted by tordvif View Post
    Gruer meg allerede til alle de lokale kommentatorene i de innledende rundene. I hvert fall deilig at vi fikk kamp i nærområde i 1 runde, så slipper man å sitte inne å høre på de kommentatorene.Fin mulighet til å få sett noen av "reservene" i aksjon live.
    I fjor var de lokale bedre enn når NRK satte inn en LSK-supporter og vestkantidiot til å kommentere kvarten mot Elverum.
    Så heller en engasjert lokalpatriot enn det muppetshowet vi fikk da...

Beklager dobbel-post men NRK Sport har nå bekreftet på facebook at de streamer direkte.
    Så da er det ikke nødvendig med abonnement hos Nettavisen.

https://www.facebook.com/nrksport/po...57445797252796

Beklager dobbel-post men NRK Sport har nå bekreftet på facebook at de streamer direkte.
    Så da er det ikke nødvendig med abonnement hos Nettavisen.

https://www.facebook.com/nrksport/po...57445797252796
    Men på deres egne sider står det "ingen direkte strømmer i dag"....?

Facebookverifisert
    j_robber's Avatar

Kan man streame den gjennom app på tlf? Får ikke tilgang til PC akkurat når kampen går..

Facebookverifisert

Default Cupkampen

Quote Originally Posted by Pete View Post
    De blir lagt på etterhvert utover dagen.

De innvidde kan se den her: https://www.nrk.no/video/PS*11fff2cc...1-a661469d4871

Quote Originally Posted by Pete View Post
    Nrk sine nettsider er håpløse. Man må lete seg i hjæl.
    Men jeg fant det nå:
    https://resultater.nrk.no/idretter/5...226452/1690384

Her står det at sendingen begynner 17:55
    Men må altså via sportsresultater på den "vanlige nettsiden" og ikke velge nrktv for å finne dette.
    Hipp hurra for brukervennlighet...

og til j_robber: jeg får opp kampen på mobil også. men altså i nettleser og ikke i app siden kampen ikke streames via "Nrktv"

Facebookverifisert

Nrk sine nettsider er håpløse. Man må lete seg i hjæl.
    Men jeg fant det nå:
    https://resultater.nrk.no/idretter/5...226452/1690384

Her står det at sendingen begynner 17:55
    Men må altså via sportsresultater på den "vanlige nettsiden" og ikke velge nrktv for å finne dette.
    Hipp hurra for brukervennlighet...

og til j_robber: jeg får opp kampen på mobil også. men altså i nettleser og ikke i app siden kampen ikke streames via "Nrktv"
    Jeg skal love deg den forsida ikke ser ut i månelys om det skal ligge 21 streamer med videovindu øverst hele dagen. Kampene går på stream av kapasitetshensyn, og blir lagt på etterhvert utover dagen. Selv om det beste selvsagt hadde vært å kunne tilby alle full flerkameraproduksjon med reprise og grafikk på alle NRKs apper og plattformer, går det av flere årsaker ikke an. Men jeg føler din smerte :/

Quote Originally Posted by hideyoshi View Post
    Jeg skal love deg den forsida ikke ser ut i månelys om det skal ligge 21 streamer med videovindu øverst hele dagen. Kampene går på stream av kapasitetshensyn, og blir lagt på etterhvert utover dagen. Selv om det beste selvsagt hadde vært å kunne tilby alle full flerkameraproduksjon med reprise og grafikk på alle NRKs apper og plattformer, går det av flere årsaker ikke an. Men jeg føler din smerte :/
    Du misforstår meg.
    Jeg har ikke noe ønske om at alt skal ligge med direktelink på forsida.
    Men det kunne vært en boks som het "nm runde 1 - streamene ligger her".

Og så synes jeg kaoset blir komplett når Sandviken-Brann ligger inne på nrktv, mens for å finne de andre så må du altså velge "resultater" så finne kampen og så trykke på den for å få opp bildet.
    Ved googling av matchen kommer det også kun opp betalingsløsningene til alle lokalavisene og ikke den streamen som tross alt er gratis.

Velger man nrk.no/sport/fotball så er det heller ikke innlysende at man må trykke på "sjekk resultatene". Man kunne kosta på seg en nyhetssak og lagt alle linkene inn der (på samme måte som nettavisen).

Vedr fullkameraproduksjon: det har jeg ikke nevnt med et ord.
    Jeg henger meg kun opp i at streamene er lagt forskjellige steder og at jeg mener dette er lav brukervennlighet.
    Vedr din siste setning så tolker jeg den som hersketeknikk så den lar jeg være å kommentere...

Facebookverifisert

Default Misforståelse

Du misforstår meg.
    Jeg har ikke noe ønske om at alt skal ligge med direktelink på forsida.
    Men det kunne vært en boks som het "nm runde 1 - streamene ligger her".

Og så synes jeg kaoset blir komplett når Sandviken-Brann ligger inne på nrktv, mens for å finne de andre så må du altså velge "resultater" så finne kampen og så trykke på den for å få opp bildet.
    Ved googling av matchen kommer det også kun opp betalingsløsningene til alle lokalavisene og ikke den streamen som tross alt er gratis.

Velger man nrk.no/sport/fotball så er det heller ikke innlysende at man må trykke på "sjekk resultatene". Man kunne kosta på seg en nyhetssak og lagt alle linkene inn der (på samme måte som nettavisen).

Vedr fullkameraproduksjon: det har jeg ikke nevnt med et ord.
    Jeg henger meg kun opp i at streamene er lagt forskjellige steder og at jeg mener dette er lav brukervennlighet.
    Vedr din siste setning så tolker jeg den som hersketeknikk så den lar jeg være å kommentere...
    Du misforstår meg også.
    Kampene blir lagt opp på sportsforsida i løpet av ettermiddagen, de er bare lagt klare til publisering i et annet system der de ligger nå, mens Sandviken-Brann er programsatt på lineærtv, da dukker den også opp i sendeoversikten.

Hersketeknikk var ikke intensjonen, for jeg skrev med vennlig penn, men kunne sikkert gjort det tydeligere. Jeg skulle gjerne hatt full flerkameraproduksjon på alle kampene som beskrevet, faktisk, og det kunne jo vært en sak som fortalte om cupen noe bedre. Men så er det første runde, og det er vanskelig å få folk interesserte såpass tidlig. Da blir en nettsak nedprioritert.

Facebookverifisert

Quote Originally Posted by hideyoshi View Post
    Du misforstår meg også.
    Kampene blir lagt opp på sportsforsida i løpet av ettermiddagen, de er bare lagt klare til publisering i et annet system der de ligger nå, mens Sandviken-Brann er programsatt på lineærtv, da dukker den også opp i sendeoversikten.

Hersketeknikk var ikke intensjonen, for jeg skrev med vennlig penn, men kunne sikkert gjort det tydeligere. Jeg skulle gjerne hatt full flerkameraproduksjon på alle kampene som beskrevet, faktisk, og det kunne jo vært en sak som fortalte om cupen noe bedre. Men så er det første runde, og det er vanskelig å få folk interesserte såpass tidlig. Da blir en nettsak nedprioritert.
    EDIT: Der kom´n: https://www.nrk.no/sport/se-20-cupka...her-1.14012455

Facebookverifisert

Håper vi stiller ganske B-preget i dag og at så mange som mulig av de som ikke har spilt noe særlig i år starter. Er ikke 100% sikker på skadesituasjonen, men håper at spillere som Grødem, Borchgreving, Azemi, Michael, Horn Myhre, Sandberg, Meira, Agyiri osv får så mye spilletid som mulig. Vi bør valse greit over et fjerdedivisjonslag selv med tilnærmet B-lag fra start.

Facebookverifisert

Laget:
    Sandberg
    Borch - Carvalho - Meira - Näsberg
    Agyiri - Horn Myhre - Grødem
    Jukle - Azemi - Finne

Ser ut som jeg får de fleste ønskene mine, så håper jeg Michael kommer inn etterhvert.

Er det like vanskelig å se forskjellen på lagene live som det er på skjermen? Grufullt!
    Wanderer

Neste år så tar vi alt

Skrudde på kampen rett etter at Meira hadde gitt oss ledelsen

Snudde meg bort fra skjermen og da stod det plutselig 2-0.
    Utrolig kjipt at det ikke er repriser på målene.

Forøvrig fryktelige bortedrakter vi er ikledd. Håper det er siste gang de er i bruk.

Og da kom mål nr3 i det jeg skrev dette innlegget. Får ikke sett noen av målene live

5-0 finne
    4-0 azemi
    3-0 jukle
    2-0 jukle
    1-0 meira

Nå renner det inn!!

4 mål på under 5 minutter

Synes tredjedraktene er fete, kjøper nok en sånn. Men hadde vært bedre med hvite drakter i dag. Solid omgang, gutta koser seg! Akkurat sånn det skal leveres.

Facebookverifisert

Quote Originally Posted by Ed1913 View Post
    Synes tredjedraktene er fete, kjøper nok en sånn. Men hadde vært bedre med hvite drakter i dag. Solid omgang, gutta koser seg! Akkurat sånn det skal leveres.
    Enig, liker de rosa draktene. Kjøpte meg hjemmedrakt for noen uker siden, men nå er det neste sånn at jeg får litt lyst til å kjøpe den rosa også.

Den store overraskelsen i kveld kan bli Ullern som leder 2-0 til pause over Stabæk.

Krysser fingrene for at det blir en cupbombe på oslos beste vestkant

Dette gikk kjapt etter hvert! Ullern - Stabæk 2-0 til pause.

Edit: Der var jeg for sein gitt....
    Ett lag i Oslo.

Draktene er greie de, men var bare til tider vanskelig å se forskjell på lagene.
    Wanderer

Neste år så tar vi alt

Quote Originally Posted by Ed1913 View Post
    Årvoll har hvite shorts, så går ikke å bruke 2. drakta

Facebookverifisert
    hmchrist's Avatar

Det er her jeg detter av. Hvorfor er man så fastlåst i hva som er hva av disse draktene?
    Vi har svarte shortser og strømper i dag. Sleng på ei hvit trøye. Problem solved. Kall det gjerne 2/3-drakta om det må til

0-6 Azemi
    0-7 Michael

Må jo bare bli tosifret dette

Mot Sarp borte valgte de å gjøre det. De bare byttet shorts. Hadde ventet rosa der egentlig.
    Seriemester 2005