Page 1 of 6 12345 ... LastLast
Results 1 to 40 of 205

Default Start-Vålerenga. 14/4 kl.18.00

Det er på tide å glemme sist hjemmekamp, både det som skjedde på og utenfor banen.

Start borte er muligheten for å få en opptur.
    Klanen kjører dette som årets tur: http://klanen.no/Turinfo/AARETS-TUR-...orte-14.-april
    Det er spådd overskya og 7 grader; omtrent som sist lørdag på Valle.

Start har spilt to hjemmekamper.
    De slo Tromsø 4-1 og så tapte de 4-1 mot Sandefjord. (bortekampen mot Stabæk er utsatt).
    Så dette lukter klassisk nyopprykka lag der det ikke er mulig å vite helt hva man kan forvente.
    Regner med at Deila har billett på Åråsen idag for å prøve å bli noe klokere.

Når det gjelder laguttak så skjønner jeg ingenting hvis det ikke blir gjort en endring eller to fra de som startet sist.
    Nouri, Ivan, Lekven og Juklerød bør nok legge inn ekstra innsats på trening denne uka for å forsvare en plass i 11-ern.

Kunne tenkte å se med Carvalho fra start,kanskje også Agyri etter glitrende spill for andrelaget.

Ut med Ivan, Adam, jukle... De trenger å kjenne benk... Skulle gjerne benka Nouri også, men her har vi vel ikke noe godt alternativ

Quote Originally Posted by Loke View Post
    Ut med Ivan, Adam, jukle... De trenger å kjenne benk... Skulle gjerne benka Nouri også, men her har vi vel ikke noe godt alternativ
    Vi har en landslagsspiller som heter Borchgrevink.
    Ett lag i Oslo.

Quote Originally Posted by Ingar View Post
    Kunne tenkte å se med Carvalho fra start,kanskje også Agyri etter glitrende spill for andrelaget.
    Jeg også.
    Deila, still med noe som ligner følgende mot Start er du snill:

Kwarasey
    Nouri - Tollås - Carvalho - Adekugbe
    Abdi/Felix/Lekven/DFH (en av de, men i den rekkefølgen)
    Agyiri - Fridjonsson
    Finne/Grødem - Johnson - Ejuke

Sitter og ser LSK-start nå, dette start laget her må selv vi klare å ta en tre poenger mot, veldig svake... hittil ihvertfall.

Quote Originally Posted by dalagubbe View Post
    Sitter og ser LSK-start nå, dette start laget her må selv vi klare å ta en tre poenger mot, veldig svake... hittil ihvertfall.
    Veldig bra at vi møter sørlendingene så tidlig i sesongen. Når VI trenger tid å få satt laget har Start et enda større problem, med sine 100 nye spillere i stallen.

Vi har også en god statistikk på Sør arena så her er det bare å reise kjerringa!

Quote Originally Posted by dalagubbe View Post
    I følge dette forumet så er Simon Larsen fotballens svar på Eddie the Eagle. Ser han har klora seg til fast plass på Start, så her burde målene renne inn.

Ser ut som Start faktisk prøver å spille fotball, mens LSK går for sin velkjente antifotballtaktikk.
    På ingen måte imponert over noen av lagene. Start-spillerene stresses veldig lett til å gjøre feil. Det burde passe oss bra.

Vi må få tilbake gleden ved å spille fotball. Tamt i de to siste kampene. Assistenttrener Lunov skriver på Twitter at «Dere fortjener bedre. Og vi skal på jobb for å gi dere bedre og morsommere opplevelser igjen. Et såret dyr er alltid farlig.»
    Så jeg forventer rett og slett en respons fra gutta. Ikke nødvendigvis at vi skal vinne kampen, men at det skal se ut som vi har lyst utpå der. Glød i øya, engasjement. Et fremoverretta lag. Jeg forventer også at det blir gjort noen endringer på laget. Borchgrevink og Finne bør feks nærme seg en startplass. Finne utrettet mer enn Juklerød sist (sier kanskje ikke så mye). Jeg føler Finne har mer inne, men liksom aldri får det ut. Grødem kan også være spennende å prøve!

Quote Originally Posted by Herman7 View Post
    Vi må få tilbake gleden ved å spille fotball. Tamt i de to siste kampene. Assistenttrener Lunov skriver på Twitter at «Dere fortjener bedre. Og vi skal på jobb for å gi dere bedre og morsommere opplevelser igjen. Et såret dyr er alltid farlig.»
    Så jeg forventer rett og slett en respons fra gutta. Ikke nødvendigvis at vi skal vinne kampen, men at det skal se ut som vi har lyst utpå der. Glød i øya, engasjement. Et fremoverretta lag. Jeg forventer også at det blir gjort noen endringer på laget. Borchgrevink og Finne bør feks nærme seg en startplass. Finne utrettet mer enn Juklerød sist (sier kanskje ikke så mye). Jeg føler Finne har mer inne, men liksom aldri får det ut. Grødem kan også være spennende å prøve!
    Det holder egentlig med det humøret og måten "andre" laget spilte på mot Nybergsund. Jada, motstanden var svakere men de hadde lyst til å spille fotball og det gikk fort i svingene. Flere der som meldte seg kraftig på i kampen om både startelver og tropp. Det er ikke så stor forskjell selv om alle er på sitt beste så her burde Deila ta noen grep som flere skriver. La flere få sjansen, kanskje det også kan trigge noen til bedre innsats. Det som har skremt meg er at flere virker slitne og humørløse der ute. La oss få noen på banen som ikke er sånn...

Tydelig fra bildene på sotahjørnet at det er det defensive vi må jobbe mest med fremover: http://www.sotahjornet.no/?p=10562

Lov å håpe på litt mer plass for kontringer mot Start, så det offensive er kanskje ikke like viktig inn mot den kampen. Selv om det også var elendig mot Godset.

Godt innlegg av Reidar Sollie i dag. Skal vi være optimist eller pessimist videre.

Men det kan virke som mest energi blir lagt på å få liv i gjengen som har spilt enn å gjøre endringer. Blir spennende å se nærmere helgen.

https://www.dagsavisen.no/sport/opti...enga-1.1127554

Ut fra dagens trening kan det se ut som det blir en ganske lik 11 mot start. Kun Finne/Jukle som var byttet om. Nouri og Tollås stod over med skade (?) men ble rapportert klar til lørdag. Borchgrevink og Carvalho var "erstattere" i dag.

Vinner vi ikke dette sees vi takker jeg for meg for i år. Kall meg en råtten supporter.

Quote Originally Posted by Madaxe View Post
    Vinner vi ikke dette sees vi takker jeg for meg for i år. Kall meg en råtten supporter.
    Takk for i år! Finnes en klubb i Trøndelag som det sikkert er mye enklere for deg å være "supporter" av.

Facebookverifisert
    hmchrist's Avatar

OK. Siden du sier det.
    Du er en råtten supporter.

gjennom råtten, kos deg! 😂

Nakkim trener på Intility i dag. @sotahjornet på insta.

Må si jeg skjønner lite av at Nakkim skal komme tilbake nå som vi har henta João. Tror det er bedre for utviklingen hans å bli i Viking ut sesongen. Noen som kjenner bakgrunnen for at han er på Valle?

Facebookverifisert

Quote Originally Posted by Kverna View Post
    Nakkim trener på Intility i dag. @sotahjornet på insta.
    Er vel ikke noe å legge i det? Om han hentes tilbake så får vi vel ikke registrert han?

Takk for laget.
    Om dette er holdningen så er det like greit at du tar en pause. Missforstå meg rett, jeg kaller deg ikke en råtten supporter. Vi trenger medgangsupporterene også. Men å kreve seier for å fortsette å være fan? Det funker bare ikke.
    .."the absece of evidence is not the evidence of absence"..

Quote Originally Posted by Ed1913 View Post
    Må si jeg skjønner lite av at Nakkim skal komme tilbake nå som vi har henta João. Tror det er bedre for utviklingen hans å bli i Viking ut sesongen. Noen som kjenner bakgrunnen for at han er på Valle?
    kun på besøk hjemme.
    .."the absece of evidence is not the evidence of absence"..

Tippekonge 2016 Facebookverifisert
    VVV's Avatar

Jeg tenker du ikke mente dette helt bokstavelig. Altså, "Kjøss meg bak" betyr jo ikke at jeg vil ha noen på knærne med leppene planta midt i planeten lizm. Uansett - ingen fare - vi tar denna.

Quote Originally Posted by Ed1913 View Post
    Tipper at en del av avtalen med Viking er at vi skal kunne holde øye med utviklingen hans. Så det innebærer sannsynligvis at han trener her av og til, akkurat som Agyiri trente med Man City før han kom tilbake hit.

Ser at Borchgrevink må bli hjemme. Noen som vet om det er spesiell grunn til det?

Tror/ håper på følgende lag:
    Larsen
    Fridjonsson -DFH - Agyiri
    Finne - Johnsson - Ejuke

Måtte vi banke dem!

Quote Originally Posted by VIFpatriot View Post
    Nå vil jeg se fighting!
    Jeg og. På MMA-nivå om nødvendig.

Facebookverifisert
    hmchrist's Avatar

Quote Originally Posted by Loffen View Post
    Ser at Borchgrevink må bli hjemme. Noen som vet om det er spesiell grunn til det?

Tror/ håper på følgende lag:
    Larsen
    Fridjonsson -DFH - Agyiri
    Finne - Johnsson - Ejuke

Måtte vi banke dem!
    Kanskje ett bytte for mye, med tanke på kontinuitet/relasjoner, men dette er en spennende ellever.

Jeg ønsker meg også Sandberg i mål (og nei, jeg er ikke blandt Adam-kritikerne - han er førstevalget og skal være det, men dette er en fin kamp for å holde andrekeeperen varm).

Facebookverifisert
    hmchrist's Avatar

Dagbladet lader opp til kamp med hakk i plata og Rekdal blir mer og mer en bitter mann i mine øyne:
    https://www.dagbladet.no/sport/rekda...ikane/69706707

Rekdal savner den humoren han har vokst opp ned fra VIF-supporterne.

Det er ikke SÅ lenge siden vi sang:
    Det er bare én NN
    Det er bare én NN
    Med en pose med seigmenn,
    og et sleskete smil:
    NN er an jævla pedofil.

NN kunne være flere spillere (kanskje spesielt «stjerner» med yngre kjærester?)

Ingen (i media) reagerte før vi sang om Davy Wathne.

Joda, pedofili er en stygg sak, og å få påstander om at man er pedofil kasta etter seg er ikke gøy.
    MEN - fotballsupportere kan ikke både være morsomme og bli tatt på alvor, det er enten eller. Enten er vi morsomme, eller så tas vi på alvor. Men ikke begge deler samtidig.

Ingen tror Davy Wathne er pedofil.
    Ingen tror mora til Herman Stengel er prostituert.

Men, fotballsupportere som prøver å «disse» motstanderne påstår likevel det. Med glimt i øyet og en eller annen form for humor.

Noen synes kanskje humoren er platt og dårlig, og den kritikken kan vi godt ta. Men kritikk for at vi kaller Mamma Stengel for ei hore er på grensa til spekulativt, og noe jeg mener vi skal stå i med rak rygg. Vi mener jo ikke det på ramme alvor. Det bør folk skjønne.

At ikke alle sang med på denne "horesønn-sangen" handler (forhåpentligvis) om at noen synes dette var platt, ikke om at folk var redde for et injuriesøksnål.

Fotballsupportere må aldri få injurierende kraft. Da kan vi legge opp og booke inn Sølvguttene til kamp i stedet.

Vel, ei lita avsporing der, men jeg synes «horesønn-gate» er en voldsom storm i et bitttelite vannglass - selv om jeg synes det var unødvendig, først og fremst fordi Herman ikke er verdt vår oppmerksomhet i så store doser.

Men nå: Start! De har vi slakta før - håper vi gjør det igjen.

Piss lei hele Rekdal. "Jeg måtte kutte på alt, Deila har fått alt han har pekt på" blablabla - buhuhu.

Nå går han på Engasupportere også ja. Han bør vel vite hvordan fotball og supporternes verden fungerer. Nei, som sagt, piss lei fyren og bitterheten hans.
    Ett lag i Oslo.

Ja vi er alle lei Rekdal og den gnålingen hans. For en bitter gammel sutrekuk.
    Anyway, 3 poeng i denne kampen er ekstremt viktig. Kom igjen Enga!

Vi har ett nytt lag med mange nye spillere. Etter en god start har det gått dårlig i det siste. Vi slo dette startlaget hjemme vel og merke i oppkjøringen. Hvis vi skulle tape idag så er det ikke krise, men da kan vi antagelig i beste fall håpe på nok en sesong midt på tabellen. Jeg tror det kommer til å ta halve sesongen før laget setter seg skikkelig. Vi har uferdige spillere med stort potensiale som f.eks ejuke, men som ikke er så fotballklok enda. Jeg regner med at de jobber med saken. Godset kampen var ett skikkelig pinlig slag i trynet og vi bør nok snakke litt mer med beina enn med kjeften i fremtiden inntil vi er så gode at seier bortimot er garantert. Det kommer til å kreve hard jobbing over tid. Hvis vi skal følge enga for å hele tiden sitte med gode følelser kan vi like så godt gjøre noe annet. Det er 80 smerte å være enga supporter også er det en jævla endorfin fest i skallen når det går bra. La oss håpe på det idag🤞

Har trua idag jeg, trir det blir festfotball!

Er fornøyd bare det blir 3 poeng, men det hadde vært noe hvis vi slo tilbake med en overlegen seier, type med 3 mål.
    Ett lag i Oslo.

Facebookverifisert
    Wild Touch's Avatar

Quote Originally Posted by hmchrist View Post

Det er ikke SÅ lenge siden vi sang:
    Det er bare én NN
    Det er bare én NN
    Med en pose med seigmenn,
    og et sleskete smil:
    NN er an jævla pedofil.
    Hærlig hvis vi kjørte den i kveld med NN som Rekdal.... Da hadde det blitt furore :-D

Quote Originally Posted by VIFpatriot View Post
    Hvorfor er ikke Azemi i troppen? Er han på vei ut?

Quote Originally Posted by tordvif View Post
    Hvorfor er ikke Azemi i troppen? Er han på vei ut?
    Jeg synes også det er rart. Virker som Deila bare har sånn passe trua på’n.

Godt Jukle og Nasberg er satt ut, men synd han ikke lot Sandberg få prøve seg etter en rekke middelmådige kamper av Kwarasey.
    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Hvis ikke skada, så er det merkelig ja. Er ikke så lenge siden han skrev under for 4 år.
    Ett lag i Oslo.

Fortjent at Jukle får seg en hvil forøvrig. Men vet ikke om Finne er så mye bedre. Juklerød blir avslørt mot de beste lagene, men tror denne kampen kunne passet han greit.