Page 5 of 5 FirstFirst 12345
Results 161 to 184 of 184
    Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Virker ikke som sedelighetsforbrytelser er veldig prioritert hos Politiet.

Takk til bohem33.
    Bra oppsummering.
    Vedr Eurosport så er det flere som klør seg i hodet over fokuset deres. Kun kontroversene tas opp, lite analyser og mye tid på konspirasjonsteorier (hei, Reka). Det er relativt ubrukelig. De kan godt gjøre om alt så snart som mulig.

At bannerne havner i påtalenemda er latterlig. For Molde sin del bidrar det til mer fokus på noe de ikke ønsker å snakke om. Litt av en gjeng..
    Samtidig sier det en del om NøFF-styret at de ikke tør å stoppe saken sjæl, men sende4 den videre. Jeg kan ikke skjønne at NFFs regelverk er brudt så tar det for gitt at saken ikke realitetsbehandles av nemda.

Skjønner godt at det ikke ble straffe. Skuespilleren samler sine ben mot benet til Larsen som er helt bakken, og faller teatralsk. Enhver god fotballspiller ville løpt videre og skåret på åpent mål. Men problemene fortsetter med Larsen, vi har rett og slett vært heldige og sluppet unna. Flaksen vil ikke vare men Deila fortsetter i sin drømmeverden.

Jeg forventer ellers at NFF reagerer. Enga haterne finner nok en paragraf til å gi en straff, selv om det er ingen lov som forbyr å navngi en som er tiltalt inn sak.

Facebookverifisert

Quote Originally Posted by Loffen View Post
    Takk til bohem33.
    Bra oppsummering.
    Vedr Eurosport så er det flere som klør seg i hodet over fokuset deres. Kun kontroversene tas opp, lite analyser og mye tid på konspirasjonsteorier (hei, Reka). Det er relativt ubrukelig. De kan godt gjøre om alt så snart som mulig.
    Problemet til eurosport er at de har gått for eksperter som Bengt Eriksen, Thomas Myhre, Bernt Hulsker osv, som alle har som fellestrekk at de egentlig ikke har ekstremt mye mer peiling på fotball enn den jevne seer. Begynner selv å bli lei av gjentatt terning på kontroversielle sommersituasjoner eller eksperter som forteller i det vide og det brede om at det og det laget mangler trøkk, tæl og vilje. Jeg er veldig fornøy med mye av Discoverys dekning og måten de jobber for å gjøre mange kamper tilgjengelige og resten enkelt å se for en rimelig penge, men studiosendingene er ikke bra nok imo.

Hvilke klubber mener du har en dårligere første keeper enn Adam Larsen ?

Facebookverifisert

Quote Originally Posted by Sosua View Post
    Hvilke klubber mener du har en dårligere første keeper enn Adam Larsen ?
    Godset (Bugge), Start (Opdal), Tromsø (Kongshavn), Stabæk (Sayouba), LSK (Igonen/Maric)

Quote Originally Posted by JorgenH View Post
    Godset (Bugge), Start (Opdal), Tromsø (Kongshavn), Stabæk (Sayouba), LSK (Igonen/Maric)
    Jeg er ikke uenig, men det vil si at vi har ES 11. beste keeper.

Facebookverifisert

Quote Originally Posted by Robban65 View Post
    Jeg er ikke uenig, men det vil si at vi har ES 11. beste keeper.
    Det kan jeg godt være enig i. Han er ikke blant de beste. Men så blir det jo en diskusjon om han f. eks er mye dårligere enn Falch/Kristiansen, Barli, McDermott osv heller, da. Gode keepere er en luksus i Eliteserien, mye middelmådig der nå.

Ville heller hatt både Bugge, Kongshavn og Opdal enn Larsen. Sayouba minner veldig om Larsen, stadige tabber.

Alle disse er også SOLEKLART dårligere enn Adam Larsen:
    Bråtveit (Haugesund), Even Barli (Ranheim), McDermott (kristiansund), Radlinger (Brann),
    Jonsson (sandefjord)
    Kristiansen (Sarp)

Facebookverifisert

Quote Originally Posted by Sosua View Post
    Ville heller hatt både Bugge, Kongshavn og Opdal enn Larsen. Sayouba minner veldig om Larsen, stadige tabber.
    Jeg vil heller ha Larsen enn alle de jeg nevnte. Men han har ikke imponert spesielt i år, og jeg kunne godt tenkt meg å hente inne en ny hvis vi har en på blokka som er en klar forbedring.

Facebookverifisert

Quote Originally Posted by EngaForAlltid View Post
    Alle disse er også SOLEKLART dårligere enn Adam Larsen:
    Bråtveit (Haugesund), Even Barli (Ranheim), McDermott (kristiansund), Radlinger (Brann),
    Jonsson (sandefjord)
    Kristiansen (Sarp)
    Er ikke helt enig med deg på noen av disse navnene, men synes uansett det er greit å ta med seg at selv om mange av oss ikke er så fornøyde med Larsen så er det ikke akkurat sånn at Eliteserien forøvrig er overbefolket av klasseledere ellers heller.

Jeg vil heller ha Larsen enn alle de jeg nevnte. Men han har ikke imponert spesielt i år, og jeg kunne godt tenkt meg å hente inne en ny hvis vi har en på blokka som er en klar forbedring.
    Skal vi hente en bedre keeper så er det kun 2/3 av dem i ligaen. Hansen på rosenborg er best. Selvom han er fortsatt ung så mener jeg Rossbach er nest best. Så står det egentlig mellom Linde og Larsen om tredjeplassen. De ligger på circa samme nivå.

Facebookverifisert

Skal vi hente en bedre keeper så er det kun 2/3 av dem i ligaen. Hansen på rosenborg er best. Selvom han er fortsatt ung så mener jeg Rossbach er nest best. Så står det egentlig mellom Linde og Larsen om tredjeplassen. De ligger på circa samme nivå.
    For meg er det egentlig bare Linde og Hansen som peker seg ut som veldig gode, med Bråtveit og Rossbach rett bak, mest med tanke på potensiale. Kanskje Radlinger pga. Spisskompetanse med beina.

Vel, hvis du mener Larsen Kwarasey er topp tre i Norge, da er jeg totalt uenig med deg. Han er ikke topp 1 i Vålerenga engang, men du har rett til å mene hva du vil.

Quote Originally Posted by VVV View Post
    (...)

NøFF har tidligere sagt at terskelen for frie ytringer står høyt - nå får vi se om de mener det eller ikke. Vi har vel ikke blitt bøtelagt enda i 2018 så det er kanskje for mye å forvente at de vil la sjansen gå fra seg.
    Jeg haaper NFF mener det - i det minste I 2018.
    I 2013 ble jeg fratatt et banner paa NFF-arrangert landskamp paa Ullevaal Stadion med teksten :

TAKK DRILLO - GET LOST HALLEN.
    Dagbladet lagde en sak om det :
    https://www.dagbladet.no/sport/ville...ktene/62264736

Begrunnelsen til vekteren som reiv banneret ut av hendene mine var :
    'DET ER ET LUKKET ARRANGEMENT'. Ordrett sitert

Seinere samme år, (eller i 2104) ble en som fratatt et homo-flagg paa landskamp ( regnbue-fargene) Men han klagde og fikk ta med flagget paa kampen, ( saavidt jeg husker )

Mht. bannerne mot Molde - enig at det ble for mange og at de er affal godt PÃ… kanten.

Molde-spilleren er
    - I rettsvesenet 'uskyldig til det motsatte er bevist.
    - I media er han et loennsomt objekt saa lenge interessen varer
    - For ( mange) motstander-supportere er han "fritt vilt".
    Jeg veit ikke om han burde være det siste.

MEN han - og Molde - har muligheter til aa saksoeke for krenkelser. Det var snakk om at han vurderte aa saksoeke Petter Northug jr. som navnga han og skrev at han skulle 'i fengsel' på en Instagram-melding under kampen RBK-Molde FK...

En slik rettsak hadde - i mine oeyne - vaert ryddigere enn en behandling i Paatalenemda til NFF. Den Paatalenemda stoler jeg ikke paa etter at de ga Annan null straff for ballegrepet paa Muri i 2010. Regner bare med at de dømmer til fordel for det laget som har mest penger og som NFF tjener mest paa.

PS: Mye aa, oe og ae her, men , men...

Facebookverifisert
    lokalhelt's Avatar

Har ikke vært aktiv her på forumet på en god stund, litt morsomt å svippe innom å se status. En ting som går igjen hver sesong er supporternes søken etter syndebukk et år var det Berre, et annet Muri, så var det Sakor, flere år var det Niklas Gunnarsson, ikke minst Simon Larsen flere år. Denne listen er lang som et vondt år.

Er årets utvalgte syndebukk Adam Larsen Kwarsay av klansmedlemmene?

Det verste som går igjen er at alle syndebukker som blir valgt er egentlig svært gode og seriøse spillere. Må flire når jeg ser den håpløse diskusjonen på hvem som er verre enn Adam Larsen, når alle vet at han er sinnsykt god keeper.

Frem med popcornet.
    Er det her jeg skal legge inn signatur?

Tippekonge 2015 Daniel's Avatar
    Blog Entries
    33

Denne saken handler nå om ytring mer enn noe annet. Molde kan takke seg selv som
    A: velger å spille han, og
    B: fjerner banneret til Kanari

Supportere i Norge står sammen om få ting med unntak av hat mot NFF (illustrert med Fotball skal spilles i helgen med mer). Jeg håper ytringsfrihet på tribunen er et minst like viktig tema og at andre lags supportere følger etter.

Så kan det selvsagt diskuteres om Klanen dro det litt for langt ettersom han ble identifisert. Jeg er enig i at det ble dratt for langt, men om NFF kjenner sitt eget (og spillerens) beste tror jeg de gjør lurt å la være å straffe.

Quote Originally Posted by lokalhelt View Post
    Har ikke vært aktiv her på forumet på en god stund, litt morsomt å svippe innom å se status. En ting som går igjen hver sesong er supporternes søken etter syndebukk et år var det Berre, et annet Muri, så var det Sakor, flere år var det Niklas Gunnarsson, ikke minst Simon Larsen flere år. Denne listen er lang som et vondt år.

Det verste som går igjen er at alle syndebukker som blir valgt er egentlig svært gode og seriøse spillere. Må flire når jeg ser den håpløse diskusjonen på hvem som er verre enn Adam Larsen, når alle vet at han er sinnsykt god keeper.

Frem med popcornet.
    "Må flire når jeg ser den håpløse diskusjonen på hvem som er verre enn Adam Larsen, når alle vet at han er sinnsykt god keeper." WOW!! Alle vet at han sinnsykt god keeper. JADDA, alle vet, siden du sier det....

Nok om krenkelser og voldtektsmenn. Over til Vålerenga: Adam viser svak form om dagen og jeg ser gjerne Sandberg mellom stengene snart (kommer dog aldri til å skje med Deila som sjef). En annen ting: Hvorfor er vi så ufattelig ræva på cornere? I går var corner til oss jevngodt med Moldesjanse. En kilde som ser de fleste treninger sier at vi aldri øver på dette. Lite vits i å sende fram hodespillere som Nation og Carvalho når serven er 50 meter høy, 15 meter for lang og motstanders kontringspillere har et hav med tid til å starte løpene sine.
    Vi er Vål'enga!!

Facebookverifisert

Quote Originally Posted by lokalhelt View Post

Jeg synes ikke Adam er årets syndebukk. Jeg synes bare vi godt kan skaffe oss en bedre keeper hvis muligheten dukker opp. Jeg skjønner ikke helt hvor alle disse tabbene folk snakker om har kommet, men samtidig har han hatt noen rare inngrep, spesielt i feltet. Litt av problemet med Adam er at jeg ikke helt skjønner hva styrkene hans er. Han er ikke spesielt reaksjonssterk, kløner ofte i feltet og ikke veldig god med beina når handbak sette i gang herfra. Han fremstår ikke som en matchvinner for oss mellom stengene, og det hadde vi trengt. Men tror ikke det er noen krise om han fortsetter ut sesongen og tror heller ikke Sandberg er noen bedre løsning.

Facebookverifisert

Quote Originally Posted by maestro View Post
    Nok om krenkelser og voldtektsmenn. Over til Vålerenga: Adam viser svak form om dagen og jeg ser gjerne Sandberg mellom stengene snart (kommer dog aldri til å skje med Deila som sjef). En annen ting: Hvorfor er vi så ufattelig ræva på cornere? I går var corner til oss jevngodt med Moldesjanse. En kilde som ser de fleste treninger sier at vi aldri øver på dette. Lite vits i å sende fram hodespillere som Nation og Carvalho når serven er 50 meter høy, 15 meter for lang og motstanders kontringspillere har et hav med tid til å starte løpene sine.
    Imo har vi egentlig vært ganske gode på dødballer i år, har vel minst et mål som har kommet etter en corner. På 6 kamper er ikke det så ille. Corner tross alt stort sett ikke mål i fotball

Imo har vi egentlig vært ganske gode på dødballer i år, har vel minst et mål som har kommet etter en corner. På 6 kamper er ikke det så ille. Corner tross alt stort sett ikke mål i fotball
    Riktig at corner ikke er mål, men det må være lov å håpe på at:
    1) de kan se litt farlige ut
    2) at man mest av alt frykter kontring i mot

Nå skal det også sies at i 2.omgang så la vi igjen 2 mann mot en Molde-spiller når vi hadde corner.
    Dette var vel for å demme opp for kontringer, men det bidro jo også til at vi var i undertall innenfor Moldes 16-meter. Blir vanskelig å skape noe stort da; det krever i så fall en veldig bra slått corner.

Det er riktig at vi har scoret på en corner. Da fikk Tollås Nation stå helt alene mot et passivt Start-forsvar.
    Men Tollås var da også i nærheten av 5-metern. Mot Molde var han alltid på bakre stolpe og forsøkte å heade ballen inn i mølja igjen. Vår beste hodespiller bør holde seg midt foran mål. Mange andre som kan henge bak bakre stolpe...

Og sånn generelt om keepere: de blir kun satt ut av laget ved skade eller tabber som har kosta laget poeng.
    Larsen dreit seg ut da Odd fikk 1-0, men det målet ble ikke avgjørende siden resten av laget snudde kampen.
    Han kunne ha kosta oss poenget mot Molde (straffesituasjonen ikke medregnet), men slapp unna.
    Sånn sett tar jeg det for gitt at han står mot Ranheim også...

Facebookverifisert

Quote Originally Posted by maestro View Post
    En kilde som ser de fleste treninger sier at vi aldri øver på dette. Lite vits i å sende fram hodespillere som Nation og Carvalho når serven er 50 meter høy, 15 meter for lang og motstanders kontringspillere har et hav med tid til å starte løpene sine.

Trente mye på corner i vinter.
    Han som trente mest var Dønnum. Han er nå i Ham/Kam ��
    www.tsbudbil.no