Page 6 of 6 FirstFirst ... 23456
Results 201 to 222 of 222
    Tippekonge 2017 Facebookverifisert
    LameDuck's Avatar

Quote Originally Posted by g-maZta View Post
    Tilbøyelig til å være enig. Larsen er en god keeper, men ikke nå for tida. La Sanberg få en sjans. Syms de to er like klønete så kan liksågodt se om den andre gjør det bedre. Mener sandberg var mye bedre en mot en og også vesentlig bedre på strek.
    Sandberg ble jo skjelt ut i fjor, men er enig i at han fortjener en sjanse.

1. Fordi han fortjener det
    2. Fordi dagens førstekeeper ikke er god
    3. Fordi det kan få dagens førstekeeper til å våkne

ZaloDuck.
    Vålerenga - Oslos stolthet

Og hvordan går det an å svinge så jævli på kvalitet, bunn nivået vårt er virkelig lavt og på vårt beste er vi rimelig bra, fatter ikke at ett lag som trener hver dag sammen og med samme trener i snart to år nå, skjønner det ikke, virker useriøst på meg, og deila må slutte å plukke seg ut favoritter, han må ta ut laget utifra prestasjoner og form, og Adam er ikke i form, det har han ikke vært siden han kom, nå må sandberg få spille litt, i det minste for å se hvordan det går.

Quote Originally Posted by dalagubbe View Post
    Og hvordan går det an å svinge så jævli på kvalitet, bunn nivået vårt er virkelig lavt og på vårt beste er vi rimelig bra, fatter ikke at ett lag som trener hver dag sammen og med samme trener i snart to år nå, skjønner det ikke, virker useriøst på meg, og deila må slutte å plukke seg ut favoritter, han må ta ut laget utifra prestasjoner og form, og Adam er ikke i form, det har han ikke vært siden han kom, nå må sandberg få spille litt, i det minste for å se hvordan det går.

Det gjelder ikke bare keeperplassen. Alle plasser bør være basert på form og ikke tidligere historikk. Form slår klasse hver dag, hele uka.

I morgen kan 4 (!) lag ta oss igjen på tabellen i løpet av kvelden.
    Synd vi ikke vant den kampen her

Hva faen er dette for en artikkel? https://www.vg.no/sport/fotball/i/21...veldig-skuffet

En trønder for VG. Erik Eikebrokk. Kampen sett under ett, er det jo vi som er det klart beste laget spillemessig. Patetisk "journalistikk". Men ærlig talt, nå bør Sandberg starte neste kamp. Alt annet er rett og slett urettferdig.
    Ett lag i Oslo.

Quote Originally Posted by LameDuck View Post
    Sandberg ble jo skjelt ut i fjor, men er enig i at han fortjener en sjanse.

1. Fordi han fortjener det
    2. Fordi dagens førstekeeper ikke er god
    3. Fordi det kan få dagens førstekeeper til å våkne

ZaloDuck.
    Det begynner å gå opp for meg at det kanskje var en grunn til at Adam ble benket i klubb etter klubb.

Uansett skjønner jeg ikke poenget med å ta ned tempoet i kampen med en haug lange innkast. Det er jo ikke noe overskudd på luftstyrke og duellkraft i laget,

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Dagen derpå.
    Fornøyd med at vi utligner to ganger.
    Fremdeles skugfa over at vi ikke klarer å slå et amatørlag. Det er for dårlig.

For øvrig ser man at det i bergen gjøres mye riktig for tiden...

Man kan si hva man vil om Morten P i Dagbladet, men den defensive stausen i VIF lover ikke bra: https://www.dagbladet.no/sport/nar-s...sende/69755293

Quote Originally Posted by Paulinho View Post
    Man kan si hva man vil om Morten P i Dagbladet, men den defensive stausen i VIF lover ikke bra: https://www.dagbladet.no/sport/nar-s...sende/69755293
    Vært inne på det tidligere i tråden:
    Selv om vi alle har en mild til moderat man crush (eller bare crush, det er jo damer her inne og) på Carvalho, så må jeg være litt kritisk til markeringene hans i egen 16-meter.
    Det har gått igjen i alle kampene hans at motstandere kommer til avslutninger fordi han er en meter for langt unna i det pasningen kommer.
    Dette bør være mulig å korrigere, og jeg tror det vil bidra til økt trygghet i forsvaret.
    Det er ikke store justeringer som trengs før forsvaret sitter som et skudd.

Nå ett døgn etter at vi ikke klarer å slå Ranheim, så er jeg like skuffa. Her spiller vi mot et lag som har fotball som hobby og de fleste av spillerne har en jobb ved siden av. Må jo være flaut å ikke slå dette laget, eller?

Ser ut som vi beholder favorittplassen våres til neste helg(7plass) herlig.... piss lei vi ikke benytter sjansene våre når vi får dem, til å klatre på tabellen litt mener jeg, #keeperbytte

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by Robban65 View Post
    Nå ett døgn etter at vi ikke klarer å slå Ranheim, så er jeg like skuffa. Her spiller vi mot et lag som har fotball som hobby og de fleste av spillerne har en jobb ved siden av. Må jo være flaut å ikke slå dette laget, eller?
    Sånn sett er det flaut at vi ikke er best i Norge. Vi burde egentlig knuse alle, men fem seriegull på 105 år sier vel litt.
    Er dette som er fascinerende med fotball, at Ranheim kan rykke opp å sjokke alle. Vi burde selvfølgelig slå dem, men 11 mot 11 på et kunstgress som de kjenner og er vandt til, et godt innspilt lag og spillestil var nok til å klare u mot VIF. Er litt tilfeldigheter også selvfølgelig.. vi har tre farlige avslutninger før de scorer på sin første sjanse. Et godt skudd var det!

"men fem seriegull på 105 år sier vel litt"
    Det kan vi ikke lengre lene oss på! Nå er vi vitne til tidenes satsing i støtteapparat, treningsmuligheter, spillegruppe og stadion. Martin var ikke i nærheten av å nyte de privilegiene Deila nå rår over. I var også milevis unna. Jeg sliter med å se særlig progresjon med Deila. Bare så en ting er klart, jeg driter i om venstrebecken har gått på Vålenga skole. jeg vil se ett lag som hever seg. Akkurat nå sliter jeg med å se at vi er særlig bedre enn i fjor. Jeg sliter med å se at vi har blitt noe bedre utover en fyr fra Liberia og en fra Nigeria som med hell kan spille ballen videre noen ganger. Kanskje han fra Ghana kan gi plassen sin til en svenske!

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by ForesttGump View Post
    "men fem seriegull på 105 år sier vel litt"
    Det kan vi ikke lengre lene oss på! Nå er vi vitne til tidenes satsing i støtteapparat, treningsmuligheter, spillegruppe og stadion. Martin var ikke i nærheten av å nyte de privilegiene Deila nå rår over. I var også milevis unna. Jeg sliter med å se særlig progresjon med Deila. Bare så en ting er klart, jeg driter i om venstrebecken har gått på Vålenga skole. jeg vil se ett lag som hever seg. Akkurat nå sliter jeg med å se at vi er særlig bedre enn i fjor. Jeg sliter med å se at vi har blitt noe bedre utover en fyr fra Liberia og en fra Nigeria som med hell kan spille ballen videre noen ganger. Kanskje han fra Ghana kan gi plassen sin til en svenske!
    ja, satsing på støtteapparatet må jo være selve nøkkelen til kortsiktig suksess. Hittils i år har vi ihvertfall ikke hatt mange skader. Scoutingnettverket er hele tre-fire måneder gammelt. Men ihvertfall er overgangsvinduet bedre i år enn i fjor. Hvordan er våre treningsmuligheter sammenlignet med våre rivaler da?
    Stadion er en klar fordel, men gi det litt tid.
    Troppen er kanskje bedre i år enn i fjor, men er usikker på om den er bedre enn Molde, Godset, RBK eller Brann sin stall. Føler meg trygg på at vi blir bedre i år enn ifjor. Men toppen blir nok sånn ca bestående av RBK, Molde, Godset, 08, Brann og VIF. Et lite varsko på TIL også.. så får vi se hvor vi ender til slutt.

Skuffende prestasjon, men tror vi vil se at få lag klarer å vinne borte mot Ranheim. Spår at de blir et nytt Kristiansund. Det viktige blir å begynne å ta poeng hjemme selv!

Velger å se på det positive. Vi slipper til 4 sjanser bare på bortebane. Det er innafor. Ser også på 1-0 scoringen at han som får assist har maks flaks. Han tupper vel ballen rett frem som går i en av våre som da blir en perfekt pasning til han som scorer. Vi er ofte flinke i å vinne ballen tilbake. Og vi har som regel ballen på banehalvdelen til Ranheim. Første 20 var også bra. Får vi slått bedre cornere og kanskje varier i kastene (kort og legg tilbake for hardt innlegg) så blir vi fort farligere. Nei ingen veldig god kamp. Men synes poenget vi fikk var veldig fortjent tross alt.

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by Basement View Post
    Får vi slått bedre cornere og kanskje varier i kastene (kort og legg tilbake for hardt innlegg) så blir vi fort farligere. Nei ingen veldig god kamp. Men synes poenget vi fikk var veldig fortjent tross alt.
    Så mange kast og cornere, men ble ikke scoring ut av det mot Ranheim eller Molde.
    Jeg vet ikke hvor lett det er å sikte når Samuel kaster, eller om han bare kaster så langt han klarer. Men uansett så kanskje de trenger en bedre plan i boksen under disse kastene. Ellers har vi vært bra på dødballer en stund! Men dårlig uttelling nå i det siste, bortsett fra mot Start. Det går vel litt opp i løpet av sesongen.

Quote Originally Posted by ziggy75 View Post
    Så mange kast og cornere, men ble ikke scoring ut av det mot Ranheim eller Molde.
    Jeg vet ikke hvor lett det er å sikte når Samuel kaster, eller om han bare kaster så langt han klarer. Men uansett så kanskje de trenger en bedre plan i boksen under disse kastene. Ellers har vi vært bra på dødballer en stund! Men dårlig uttelling nå i det siste, bortsett fra mot Start. Det går vel litt opp i løpet av sesongen.
    Husker jeg leste noe statistikk på det, og det er vel i grunn ganske sjeldent at dødballer ender i mål sånn generelt.

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by tordvif View Post
    Husker jeg leste noe statistikk på det, og det er vel i grunn ganske sjeldent at dødballer ender i mål sånn generelt.
    Har lest det samme. Men hva regner de som dødballmål? Hvor mange berøringer av ballen før det ikke er regnet som dødball/cornermål? Hvis de kun regner førstetouch, så blir det ikke mange.

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Ellers synes jeg at DFH begynner å bli bedre i rollen som hengende midtbane. Noe av det han viser iblant er rett og slett klasse!
    Har et ønske om at Nouri kommer kjappere på overlapp de neste kampene. Synes det tar for lang tid nå. Virker som om Finne og Juklerød må vente på han litt lenge iblant, og da blir angrepet ofte spolert.

Facebookverifisert
    hmchrist's Avatar

En kar i The Washington Post analyserte ca 20.000 cornere i to sesonger (2013/14 og 2014/15, trur eg) i La Liga, Bundesliga og Premier League.

Ca 7000 (35%) ender med avslutning på mål
    Ca 700 (3,5%) ender med mål for laget som tar corneren

Ca 1800 ender med kontring
    526 av disse kontringene endte med skudd på mål og 72 med scoring (0,4% av cornerne)

Altså endte 3,9% av cornerne i disse tre ligaene i disse to sesongene med scoring, 3,5% for laget som tar corneren og 0,4% for forsvarende lag.

Eller «corner er mål» ca 1 av 29 ganger, og mål i mot ca 1 av 250 ganger.

Kilde: https://www.washingtonpost.com/news/...=.e1bf943c2987