Page 5 of 5 FirstFirst 12345
Results 161 to 173 of 173

Quote Originally Posted by hmchrist View Post
    Huff.
    Jeg er usikker.
    Usikker på hva jeg skal si...
    Og veldig usikker på hva Klanen prøver å si... Y

Jeg skjønner at Erling Rostvåg har jobba hardt opp mot NFF og at han i senere tid har opplevd motgang. Jeg synes likevel det er en trassig fjortisånd over denne teksten.
    "Når jeg ikke får det som jeg vil, så gjør jeg som jeg vil. Fuck you! Alle andre er teite. Jeg har rett!"

Betyr denne "redejørelsen" at det var supporterklubben jeg er organisert i (Klanen) som faktisk sto bak denne blussinga for å "make a statement"?
    Er du for feig til å si det rett ut, Erling?
    Eller prøver du å tåkelegge dette?
    Vær litt tydeligere om du først skal "redegjøre" for saker og ting.
    Du antyder i alle fall at Klanen kan ha hatt en finger med i spillet. Og det bekymrer meg.

Du (Erling R) har rett i én ting:
    Ikke alle klansmedlemmer er enige. Jeg er ikke enig. Men jeg er ikke nødvendigvis krenka (det som krenker meg mest er vel den ueriøse "Vi lever i en tid av krenka" som en slags blankofullmakt til at alle som er uenige med deg er krenka, og det må de leve med), men jeg er lettere forbanna, eller... kanskje mest skuffa?

Klanen har vært gjennom mange faser, og jeg har vært med på de fleste, men hvem skal Klanen være? Skal Klanen være den "allmenne" supporterorganisasjonen som har rom for de aller fleste, eller skal den være en forkjemper for "utagerende tribunekultur"? Hvor mange medlemer var vi på det meste? 10-15.000? Tror du alle disse er "utagerende" supportere som digger blussing?

At vi har fått noen "alternative" grupperinger lever jeg fint med, og jeg synes stort sett de beriker Vålerenga-familien, selv om jeg nok av og til ser på de som familiens sorte får. Jeg synes det er supert at Klanen prøver å være et nav som binder alle grupperingene sammen. Men om dette blogginnlegget er offisiell Klanspolitikk bommer dere og skyver nok en del folk fra dere.

Jeg mener Klanen er best tjent med å være den litt kjedelige og trauste storebroren som stiller med det feteste anlegget, men ellers holder en nøktern tone på festen, mens lillebrødrene, søskenbarn og kompiser går bananas, vel vitende om at storebror holder dem litt i øra om det går for langt.

Jeg er fotballsupporter og ingen lovløs ramp.
    Jeg må i tenkeboksen.
    Jeg er fortsatt usikker.
    Bl.a. på om Klansmedlemskapet fornyes i 2019.
    Enig i at redegjørelsen kunne vært klarere. Men når du går i tenkeboksen: Ikke tenk mer på det med "Vi lever i ei tid av krenka." Den er en gjennomgående undertekst på skribleriene på klanen.no og ikke noe Erling skal ha spesielt ansvar for.

Facebookverifisert
    hmchrist's Avatar

Quote Originally Posted by Farmor View Post
    Enig i at redegjørelsen kunne vært klarere. Men når du går i tenkeboksen: Ikke tenk mer på det med "Vi lever i ei tid av krenka." Den er en gjennomgående undertekst på skribleriene på klanen.no og ikke noe Erling skal ha spesielt ansvar for.
    OK. Grei klargjøring
    Men, kanskje en litt teit ting å legge til i alle innlegg. Det oppfordrer ikke akkurat til å ta til motmæle - med mindre man vil fremstå som krenka...

Quote Originally Posted by way_ View Post
    https://video.eurosport.no/fotball/e...55/video.shtml

Dette er fra frisparket til Finne og til det blåses av. Holder i massevis!
    Sett det opp igjen å opp igjen å opp igjen. Gåsehud!

Ja, holdt i massevis det. Takker og bukker.
    Wanderer

Neste år så tar vi alt

Huff.
    Jeg er usikker.
    Usikker på hva jeg skal si...
    Og veldig usikker på hva Klanen prøver å si...
    Min tolkning er at organisert, tillatt blussing har nff satt en stopper for. Siden nff nå har stoppet dette, så vil man trolig se at de som ønsker blussing ikke har noen annen vei enn "ulovlig" blussing og de vil fortsette fordi det er ingen bedring i sikte. NFF var i mot bannere, de var i mot TIFO og de var i mot stående supportere og de er i mot blussing. NFF er tradisjonelt sett i mot alt som skaper stemning på stadion og vi står nå i en situasjon der vi enten må stå opp for hva vi supportere ønsker eller gi fra oss disse "frihetene" mens nff holder klubben som gissel.

Jeg skjønner at Erling Rostvåg har jobba hardt opp mot NFF og at han i senere tid har opplevd motgang. Jeg synes likevel det er en trassig fjortisånd over denne teksten.
    "Når jeg ikke får det som jeg vil, så gjør jeg som jeg vil. Fuck you! Alle andre er teite. Jeg har rett!"
    Tvert i mot så virker det som nff er denne fjortisen, men det er nå så.

Betyr denne "redejørelsen" at det var supporterklubben jeg er organisert i (Klanen) som faktisk sto bak denne blussinga for å "make a statement"?
    Er du for feig til å si det rett ut, Erling?
    Eller prøver du å tåkelegge dette?
    Vær litt tydeligere om du først skal "redegjøre" for saker og ting.
    Du antyder i alle fall at Klanen kan ha hatt en finger med i spillet. Og det bekymrer meg.
    Dette var en redegjørelse for hvorfor Klanens dialog med NFF er over, ikke om lsk-kampen. Men underforstått så sier han, slik jeg tolker det, at Klanen ikke lenger klarer å holde "blusserne" tilbake med lovnad om at NFF, sakte men sikkert, er på vei mot "lovlig" blussing om dere holder dere i skinnet.

Du (Erling R) har rett i én ting:
    Ikke alle klansmedlemmer er enige. Jeg er ikke enig. Men jeg er ikke nødvendigvis krenka (det som krenker meg mest er vel den ueriøse "Vi lever i en tid av krenka" som en slags blankofullmakt til at alle som er uenige med deg er krenka, og det må de leve med), men jeg er lettere forbanna, eller... kanskje mest skuffa?
    Dette er oppklart i poster etter denne, og du kommenterte det. Poenget med den er å tydeliggjøre at de postene ikke er offisielle uttalelser fra Klanens styre, eller Klanen så om du er krenka, ta det med forfatter - ikke Klanen. Om du likevel skulle være uenig så tviler jeg på at det skal være noe problem å få publisert ditt eget innlegg der, så lenge det er saklig og relevant.

Klanen har vært gjennom mange faser, og jeg har vært med på de fleste, men hvem skal Klanen være? Skal Klanen være den "allmenne" supporterorganisasjonen som har rom for de aller fleste, eller skal den være en forkjemper for "utagerende tribunekultur"? Hvor mange medlemer var vi på det meste? 10-15.000? Tror du alle disse er "utagerende" supportere som digger blussing?

At vi har fått noen "alternative" grupperinger lever jeg fint med, og jeg synes stort sett de beriker Vålerenga-familien, selv om jeg nok av og til ser på de som familiens sorte får. Jeg synes det er supert at Klanen prøver å være et nav som binder alle grupperingene sammen. Men om dette blogginnlegget er offisiell Klanspolitikk bommer dere og skyver nok en del folk fra dere.
    For å ta det siste først; Det har Klanen alltid gjort - spesielt under stiftelsen. Klanen har et styre som velges. Disse personene som legger ned masse arbeid (og får bare kjeft tilbake), uten lønn, bestemmer i stor grad hvilken retning Klanen skal ta så lenge det er innenfor vedtektene som du finner her: http://klanen.no/Om-Klanen/Vedtekter-for-Klanen. De som sitter i Styret tar gjerne i mot synspunkter fra f.eks. deg, men de har jo god innsikt i mange av medlemsmassens meninger all den tid de bruker på klubb og Klan. I likhet med samfunnet/politikken generelt, er det er lett å sitte og mene at de som skal representere deg ikke representerer deg 100% og fortelle andre rundt deg om dette. Dersom du ønsker endring er det masse tiltak du kan gjøre. Du kan kontakte styret og/eller deres medlemmer på en rekke måter, du kan stille til valg i styret, du kan skrive blogginnlegg på klanen.no, du kan skrive innlegg i fanziner, du kan inngå dialog med de du både er enige og uenig med, osv. Ev. kan du melde deg ut eller ikke fornye medlemsskapet om du er uenig. Du kan t.o.m. starte din egen gruppering som Klanen trolig vil være positiv til å ha en dialog med.

Til det første punktet ditt, så kom de nye medlemmene ikke pga. Vålerengas gnistrende spill, men fordi Tippeligaen var hipp, Klanen hadde (på det tidspunktet) et røft image som mange turister ville sole seg i glansen av. Dette i sin tur medførte fylleslag som russen hadde vært flau over som jeg antar var/er (deler av) grunnen til at AE ikke vil være medlem av, eller forbindes med Klanen.

Jeg mener Klanen er best tjent med å være den litt kjedelige og trauste storebroren som stiller med det feteste anlegget, men ellers holder en nøktern tone på festen, mens lillebrødrene, søskenbarn og kompiser går bananas, vel vitende om at storebror holder dem litt i øra om det går for langt.

Jeg er fotballsupporter og ingen lovløs ramp.
    Jeg må i tenkeboksen.
    Jeg er fortsatt usikker.
    Bl.a. på om Klansmedlemskapet fornyes i 2019.
    Her er jeg helt uenig. Klanen har aldri vært best i klassen og har heller aldri prøvd - heller tvert i mot vil jeg si. Nå er uansett Klanen i en identitetskrise og jeg mistenker at om Klanen eksisterer om 10 år så er det ala Stormen. Vi har stått på stedet hvil i flere år, og er i ferd med å råtne på rot, for å overdrive litt. Men som du sa, hva er vi, hvor skal vi, hviken identitet har vi/ønsker vi? Man må nesten dra på årsmøtet her (og jeg har ikke vært der på et par år).

Det må likevel sies at det er minst like mange som er uenige med deg, som enige, 80% av medlemmene driter fullstendig i det mens ~1% (?) gidder å bidra. (For ordens skyld, jeg er ikke i den 1%.)

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Litt seint ute til ballet her, men FY FAEN for en følelse da Finne senka maggottene fra eliteseriens verkebyll!

Da Matthew kontra var jeg sikker på det var over og var egentlig bare sjeleglad han bomma. Tenkte kampen var slutt og at ett poeng var greit.
    Men fytti helvete for en avslutning på kampen!!!

Diskusjonen her har sporet over på pyro.
    Jeg har alltid syns pyro er dritfett! Men jeg har alltid ment at klubben kommer først. Så om man gjør ting som kan skade klubben er det ikke greit.
    Da setter man egne behov og lyster over klubbens vel og ve, og det syns jeg ikke noe om.
    Jeg forstår godt ønsket om å gi NFF finger'n, så jeg klandrer egentlig ingen. Jeg har også vært ung en gang.
    Men om det blir bøter eller verre så har man gjort mer skade enn godt og det er vel egentlig ikke derfor vi er der.

Facebookverifisert
    hmchrist's Avatar

Quote Originally Posted by Grim View Post
    Min tolkning er...
    Som jeg starta med i mitt innlegg var jeg usikker, både på hva jeg skulle mene og hva Klanen (eller Erling) mente. Din tolkning av teksten er annerledes enn min var, men jeg forstår dine tolkninger godt og lar mitt inntrykk justeres uten at vi blir helt enig i alt av den grunn.

Facebookverifisert
    hmchrist's Avatar

Quote Originally Posted by enga View Post
    Var vel feil do da? Men uansett artig.
    Freddy og Tina har hørt deg. Se oppfølgeren.
    http://www.vif-fotball.no/nyheter/hj...intility-arena

Hehe, artig det da.

Nå har jeg sett den 350 ganger, og jeg klarer ikke å slutte. Hjelp!

Det er bare så vakkert.
    Ett lag i Oslo.

Tippekonge 2017 Facebookverifisert
    LameDuck's Avatar

Synes Erik Espeseth svarer journalisten godt her. Hever ikke pekefingeren og sier "dumme Klanen som blusser", istedenfor aksepterer han at det ble som det ble, og at det er lite de kan gjøre med det:

– Så får vi diskutere og drøfte en eventuell tilbakemelding fra dem. Det er standard prosedyre. Det skjer slike ting fra tid til annen, og vi må bare forholde oss til det, sier daglig leder Erik Espeseth til VG.
    Surt med bota som kommer dog, finnes det en frivillig botekasse til sånt?

FullfyrDuck.
    Vålerenga - Oslos stolthet

Default Kippe

Jeg foreslår at den dassen døpes om til Frode Kippes plass, eventuelt Frode Kippes dass.
    En kake sier mer enn 1000 ord

Quote Originally Posted by Bløtkakemannen View Post
    Jeg foreslår at den dassen døpes om til Frode Kippes plass, eventuelt Frode Kippes dass.
    This (10 tegn)