Page 9 of 9 FirstFirst ... 456789
Results 321 to 350 of 350

Quote Originally Posted by g-maZta View Post
    Ja. Jeg tenker også det. Det eneste er vel at Finne trives best på venstre side. Men han har fart, teknikk, og det går sikkert an å trene litt på innlegg også.
    Også er det på tide å få igang Ejuke igjen. Når han spiller bra er han et konstant uromoment, og han jobber faktisk bra hjemover også. Ihvertfall noen ganger.
    Kunne man ikke prøvd Ejuke som offensiv midtbane da? Kunne vært spennende å se.

Quote Originally Posted by tordvif View Post
    Det kan jo faktisk tenkes at Borchgrevink forsvinner til en annen klubb hvis han fortsetter å prestere i U19-EM. Sitter jo flust av speidere fra hele verden og ser på der.
    Det som er mest overraskende er hvor mye han scorer på yngre landslag. Fra sin back-posisjon.

Tror han kunne blitt en god høyreving i en 442-formasjon

Quote Originally Posted by EngaForAlltid View Post
    Det som er mest overraskende er hvor mye han scorer på yngre landslag. Fra sin back-posisjon.

Tror han kunne blitt en god høyreving i en 442-formasjon
    Kwarasey
    Nouri Nation Carvalho Adekugbe
    Borchgrevink Lekven Fridjonsson Finne
    Ejuke Johnson

Med det laget der kan man gjøre mye forskjellig. Abdi kan komme inn sentralt, og det samme kan Horn-Myhre og Grødem. Bård Finne eller Michael kan komme inn på topp og Ejuke kan gå ned på venstrekant for eksempel.. Jeg mener vi ikke har spillere til å spille 4-3-3 per nå, og at vi har sett mere solid ut i 4-4-2.

Hente hjem Dønnum og gi Azemi sjansen til å ta høyrekanten, så har vi dobbel dekning der igjen..
    Når er Azemi klar igjen etter bruddet i ankelen?

Quote Originally Posted by O.S.L.O. View Post
    Når er Azemi klar igjen etter bruddet i ankelen?
    Leste på Eurosport før sommerpausen at han var tilbake i trening i hvert fall..

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Hele Azemi-opplegget virker helt merkelig.
    Håper han kommer tilbake, revansjelysten som faen, og gjør alle oss som har gitt ham opp til skamme.

En annen kjenning som er uten klubb nå, og med norsk pass, er Chuma Anene. Iom. at den siste klubben var en toppklubb i Kazakhstan har jeg ikke sett noe hvordan han har utvikla seg, men han har jo spilt noen kvalikkamper i Europa. Hadde kanskje ikke gjort noe om han fikk en invite til Valle for å vise hvordan han har utvikla seg siden sist?

Quote Originally Posted by arnfinnstorsveen View Post
    En annen kjenning som er uten klubb nå, og med norsk pass, er Chuma Anene. Iom. at den siste klubben var en toppklubb i Kazakhstan har jeg ikke sett noe hvordan han har utvikla seg, men han har jo spilt noen kvalikkamper i Europa. Hadde kanskje ikke gjort noe om han fikk en invite til Valle for å vise hvordan han har utvikla seg siden sist?
    4 mål på 20 kamper i den Kazakstanske ligaen?
    Takk men nei takk, da kan vi like så godt hente tilbake Chad Barrett og Dawda Leigh
    You tried your best and failed miserably. The lesson is never to try

Kunne kanskje vurdert Dawda Leigh, bare på grunn av løpestilen hans.

Aron på benk i dag for Ham-Kam mot Sogndal. Sportslige prioriteringer, eller fordi han skal hjem? Tja.
    Ett lag i Oslo.

Er egentlig mot å hente Dønnum hjem. Tror ikke han er klar for det som forhåpentligvis er spill på høyt Eliteserienivå. Hvis han trenger kamptrening får han mer av det på Hamar. Blir litt samme situasjon som Nakkim, som heller ikke var klar når han ble hentet hjem.

Ryktes forøvrig om at Eikrem er i Molde, og at de jobber med å få han signert..

Facebookverifisert

Han kam takker aron for bidraget hos kamma på sin Instagram. Og ønsker han lykke til i vif!

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Quote Originally Posted by Trasskuken View Post
    Han kam takker aron for bidraget hos kamma på sin Instagram. Og ønsker han lykke til i vif!
    Ja. Helt ok. Dersom vi har tenkt å bruke ham jevnlig.
    Hadde dog håpa på noe spenstigere, men en fornuftig avgjørelse tross alt.

Bekreftet på klubben sin Instagram konto også at Dønnum er hentet hjem.

Nei, nå gleder jeg meg til å se Aron i aksjon igjen. Velkommen hjem !

Quote Originally Posted by Herman7 View Post
    Mitt ønske er at vi selger/låner ut Simen Juklerød, og henter tilbake Aron Dønnum fra Ham-Kam. Førstnevnte virker å ha mista det helt, og Dønnum har rett og slett større potensiale.
    Ønsker også at vi henter tilbake Vidar Örn Kjartansson 👀😉

apropos gamle spisser, hva driver Håvard Nielsen med om dagen? Hadde vært morro om han kunne fått igang karrieren igjen i VIF.

Quote Originally Posted by _Christian_ View Post
    apropos gamle spisser, hva driver Håvard Nielsen med om dagen? Hadde vært morro om han kunne fått igang karrieren igjen i VIF.
    Han er i Fortuna Düsseldorf. De har rykket opp til 1. Bundesliga. Spennende å se om han blir satsa på der. Hadde selvfølgelig vært en drøm å se han i Vålerenga igjen.

Jeg er forøvrig spent på om vi får se noen voldsom aktivitet fra oss i overgangsvinduet. Håper vi ser på midtbanen vår. Synes de sentrale mangler kreativitet og målpoeng. Det har vi ikke klart å erstatte etter at Grindheim og Stengel forsvant.

Facebookverifisert
    j_robber's Avatar

Ikke helt overbevist om at Dønnum er klar for dette. Får håpe DFH kommer seg i form og vil kunne spille de fleste kampene på høyre.
    Finne er klart best på venstre og bør få litt spilletid der om ikke Ejuke finner formen igjen.
    Dønnum har så vidt jeg forstår vært varierende for kamma, men på en annen side imponerte Zahid heller ikke når han var utlånt.
    Han ble først god når han kom tilbake.

Quote Originally Posted by Herman7 View Post

Jeg er forøvrig spent på om vi får se noen voldsom aktivitet fra oss i overgangsvinduet. Håper vi ser på midtbanen vår. Synes de sentrale mangler kreativitet og målpoeng. Det har vi ikke klart å erstatte etter at Grindheim og Stengel forsvant.
    Først og fremst så var det Zahid som sto for mange målpoeng, og det forsvant mange målpoeng ut døra med han.

Men er enig i at midtbanen er vår svakeste lagdel nå. Sander Berge, Zahid og Grindheim forsvant en etter en.

Quote Originally Posted by j_robber View Post
    Ikke helt overbevist om at Dønnum er klar for dette. Får håpe DFH kommer seg i form og vil kunne spille de fleste kampene på høyre.
    Finne er klart best på venstre og bør få litt spilletid der om ikke Ejuke finner formen igjen.
    Dønnum har så vidt jeg forstår vært varierende for kamma, men på en annen side imponerte Zahid heller ikke når han var utlånt.
    Han ble først god når han kom tilbake.
    Men Zahid ble utlånt på høstsesongen 2013 og etablerte seg på laget her i 2014. Så det er ikke helt sammenliknbart.

Er som sagt skeptisk til å hente Dønnum nå. Hvis ikke han klarer å etablere seg som et førstevalg på høyrekanten så hadde han hatt det bedre på Hamar.

Blir spennende å se om Dønnum har utviklet seg noe. Hva gjelder DFH håper jeg inderlig han er klar for kamp igjen. Var en av våres beste spillere før han ble skadet, har ekstremt bra overblikk og pasningsfot og er rå til å holde på ballen. Mener han fortsatt er en av våres viktigste spillere og føler meg mer trygg når han er på banen. Brukt han i 10’r rollen hadde vært spennende hvor han kan tre igjennom sine geniale pasninger. Etter hva han har vist tidligere i år...ja takk til 1 år til med DFH

Quote Originally Posted by Nils_de-Noia View Post
    Men Zahid ble utlånt på høstsesongen 2013 og etablerte seg på laget her i 2014. Så det er ikke helt sammenliknbart.
    Så bare fordi Dønnum ble lånt ut i vårsesongen i stedet for høstsesongen, så er det ikke helt sammenliknbart? Spesielt. Men joda, hvis han blir sittende på benken så er jeg enig med deg i at han like greit kunne blitt i Hamar.

Så bare fordi Dønnum ble lånt ut i vårsesongen i stedet for høstsesongen, så er det ikke helt sammenliknbart? Spesielt. Men joda, hvis han blir sittende på benken så er jeg enig med deg i at han like greit kunne blitt i Hamar.
    Nei, men Dønnum var lånt ut for året. Så for fire måneder siden så mente man at Dønnum ville ha godt av en hel sesong i OBOS da han ikke var god nok for jevnlig førstelagspill her. Nå mener man at Dønnum vil få mye førstelagspill her. Og grunnen til det er nok mer at Juklerød er solgt. Tviler på vi ville hentet han tilbake hvis han ikke var blitt solgt.

Derfor er det mer relevant å sammenlikne utlånet til Dønnum med det som skjedde med Nakkim, enn det er å sammenlikne med Zahid. Nakkim og Dønnum var utlånt for året, men begge ble hentet hjem halvveis i sesongen. Zahid spilte for Ull/Kisa på høsten 2013. Hvis Dønnum får sjansen for tidlig og mislykkes så er det verre for karrieren hans her langsiktig.

Så det jeg mener er at spillere vi ønsker å utvikle må følge den planen for utvikling som blir lagt, uavhengig av hvilke spillere vi selger fra førstelaget vårt. Frykter at vi her velger en kortsiktig løsning foran en langsiktig løsning.

Mest sannsynlig ble han hentet tilbake på grunn av salg av Juklerød ja. Men når han ble lånt ut så ble det jo sagt at han ble lånt ut for hele sesongen *med mulighet for å hente han tilbake nå i sommer. Så det er vel ikke 100% sikkert at planen var at han skulle bli der hele sesongen heller..

Men vi får se da. Han har muligheten til å spille seg inn fast på høyrekanten nå.

@martin Brøste på Twitter før i dag: Magnus Eikrem blir som ventet Molde-spiller. Presenteres trolig i ettermiddag.

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Var jo ikke noe poeng å ha både Juklerød og Dønnum her samtidig, mtp antall spillere i troppen og dekninga på kanten, men målet er vel at Dønnum har best mulig utviklingsarena, og med Juklerød borte, så blir det nok mange muligheter for Dønnum.

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

@martin Brøste på Twitter før i dag: Magnus Eikrem blir som ventet Molde-spiller. Presenteres trolig i ettermiddag.
    Ingen overraskelse akkurat. Greit å begrense Slim Jims tilgang på klubbens midler.
    Jeg håper vi aldri kjøper noen spillere med han som agent.