Page 6 of 8 FirstFirst ... 2345678 LastLast
Results 201 to 240 of 301
    Facebookverifisert
    Wild Touch's Avatar

Quote Originally Posted by hmchrist View Post
    Jeg sa aldri at klubben hadde tradisjon for å sparke trenere, men det er ikke supportnes ære at Rekdal x 2 og Martin fikk 4-5 år. Begge ble dømt nord og ned tidlig og mange maste om trenerskifte. Så at VIF-supporterne har for tradisjon å kreve trenerens avgang er ikke så langt fra sannheten. Flere som gnåler om Deilas avgang nå etter stortapet i Molde. Så ikke så mye til disse etter 0-0 i Bergen, men det er lenge siden Deila ble idioterklært av enkelte på forumet. Gresset er liksom alltid grønnere andre steder for enkelte.
    Jeg synes trenerbytte er absolutt siste utvei, og synes det er teit å mase om Deilas avgang nå.
    Synest også det er for tidlig å mase om et trenerbytte nå, men hvis jeg skulle gjøre det ville jeg gjort det etter Bodø kampen, ikke etter Molde. Bodø kampen er værre. Det er på hjemmebane vi skal slå lag som Bodø. Det er de viktige kampene. Og klarer vi ikke det, så må det endringer til.

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Under reka 2 hadde vi 6 kamper vi tapte med 3 mål eller mer på ca 4 år.

I 17 og halve 18 har vi 8. Er dette en positiv utvikling?

Forbehold om at jeg har telt feil i farta, men poenget er det samme.
    På de siste 45(?) matchene har vi 8 braktap. 2 mer enn på dobbelt så mange matcher under reka.
    Vi har ihvertfall IKKE hevet bunnivået vårt.
    Kanskje er vi bedre på vårt beste? Vi har jo hatt noen målrike seiere også.

Quote Originally Posted by g-maZta View Post
    Under reka 2 hadde vi 6 kamper vi tapte med 3 mål eller mer på ca 4 år.

I 17 og halve 18 har vi 8. Er dette en positiv utvikling?

Forbehold om at jeg har telt feil i farta, men poenget er det samme.
    På de siste 45(?) matchene har vi 8 braktap. 2 mer enn på dobbelt så mange matcher under reka.
    Vi har ihvertfall IKKE hevet bunnivået vårt.
    Kanskje er vi bedre på vårt beste? Vi har jo hatt noen målrike seiere også.
    Kanskje sigende at du ikke gidder å sjekke tall på det siste der. Hvis man vil lete etter negative ting, finner man det som oftest.

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Quote Originally Posted by Gorg View Post
    Kanskje sigende at du ikke gidder å sjekke tall på det siste der. Hvis man vil lete etter negative ting, finner man det som oftest.
    Nei. Jeg satt og matet en unge på 4 mndr, så det var derfor jeg ikke sjeklet nøyere.
    Uavhengig av det, så virker det som om bunnivået er blitt dårligere. Det syns jeg ikke er spesielt betryggende.

Kanskje heller sigende at du tilsynelatende mistenker meg for å ha en agenda.
    Det er bare å sjekke de positive resultatene og presentere dem her.

I flere sesonger har vi latt oss skremme av bunnivået til laget. Og i diskusjonen rundt ronnys tid så langt, syns jeg det er betimelig å peke på at vi ser ut til å oftere spille skikkelig ræva nå enn før.

Først kan jeg komme med et solid rykte: jeg kommer IKKE til å ta på meg fotballskoene igjen og henvende meg til enga 😂...MEN jeg savner en panzer/Wæhler type i forsvar selv om vi har carvalho, og savner en panzer/Wæhler type på sentral midt. Med det mener jeg en som kommer med noen sugende men fair taklinger så man setter seg i respekt!! Har gått igjennom en del kamper i år og vi takler nesten ALDRI i kampene. Det er helt tragisk. Også ja, savner en driblesterk kreativ midtbanespiller ala Zahid og Fellah når han var på sitt beste. Keeperplassen savner jeg Sandberg i mål. At vi kvittet oss med Falch for å hente inn Adam er meg uforståelig men nok om det.
    Savner Rasmus lindqvist som alltid kom på sugende løp fra sin backposisjon og var farlig i angrep.
    Altså to-tre nye som nevnt på midt og forsvar.

Mitt ønske er at vi selger/låner ut Simen Juklerød, og henter tilbake Aron Dønnum fra Ham-Kam. Førstnevnte virker å ha mista det helt, og Dønnum har rett og slett større potensiale.

Quote Originally Posted by Herman7 View Post
    Mitt ønske er at vi selger/låner ut Simen Juklerød, og henter tilbake Aron Dønnum fra Ham-Kam. Førstnevnte virker å ha mista det helt, og Dønnum har rett og slett større potensiale.
    I følge altomfotball har Dønnum vært på banen 14 av 15 kamper for Ham-Kam. Er helt enig i at Juklerød har hatt en dårlig sesong, men med mindre Dønnum er garantert fast startplass her så burde han fortsette på Hamar.
    In the beginning the Universe was created.
    This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
    - Douglas Adams

Quote Originally Posted by JohnF View Post
    I følge altomfotball har Dønnum vært på banen 14 av 15 kamper for Ham-Kam. Er helt enig i at Juklerød har hatt en dårlig sesong, men med mindre Dønnum er garantert fast startplass her så burde han fortsette på Hamar.
    Dønnum har godt av en hel sesong med fast spilletid ja.
    Så er han klar neste år.

Mener vi bør hente følgende i sommer for å styrke førsteelleveren:
    - en back som kan spille på begge sider.
    - en sentral midtbanespiller
    - en stor sterk spiss/kant.

Så bør vi også se salg av noen andre som er lengre unna spilletid som Sandberg, Meira og Azemi.
    De to første åpner også for å forsterke fra utlandet.
    EVIG VIF

Sandberg har vel kontrakt ut året.. Og Meira er vel allerede fristilt..

Quote Originally Posted by eiks View Post
    Sandberg har vel kontrakt ut året.. Og Meira er vel allerede fristilt..
    Ja, sant det.
    http://www.vif-fotball.no/nyheter/me...te-samarbeidet

Enar er jo også tilbake, så kan gjøre behovet mindre i forsvarsleddet.
    Tror og håper vi kan få noen nyheter snart.
    EVIG VIF

Facebookverifisert
    Wild Touch's Avatar

Quote Originally Posted by nico70 View Post
    Først kan jeg komme med et solid rykte: jeg kommer IKKE til å ta på meg fotballskoene igjen og henvende meg til enga 😂...MEN jeg savner en panzer/Wæhler type i forsvar selv om vi har carvalho, og savner en panzer/Wæhler type på sentral midt. Med det mener jeg en som kommer med noen sugende men fair taklinger så man setter seg i respekt!! Har gått igjennom en del kamper i år og vi takler nesten ALDRI i kampene. Det er helt tragisk. Også ja, savner en driblesterk kreativ midtbanespiller ala Zahid og Fellah når han var på sitt beste. Keeperplassen savner jeg Sandberg i mål. At vi kvittet oss med Falch for å hente inn Adam er meg uforståelig men nok om det.
    Savner Rasmus lindqvist som alltid kom på sugende løp fra sin backposisjon og var farlig i angrep.
    Altså to-tre nye som nevnt på midt og forsvar.
    Synd med Lindqvist. Mye bedre en Adekube. Vi MÅ få oss en god høyreving. Er jo null farligheter på den siden.

Noen som faktisk har noe rykter? Hørt snakk om at det MÅ selges før noen nye kommer inn. Ingen økonomi til å kjøpe pdd.

Facebookverifisert

Han der Mbappe, så han ingen kamp på TV nå, han ser ganske vass ut!

Quote Originally Posted by O.S.L.O. View Post
    Noen som faktisk har noe rykter? Hørt snakk om at det MÅ selges før noen nye kommer inn. Ingen økonomi til å kjøpe pdd.
    Virker litt rart. Samtidig kan jeg vel forstå at Trøim ikke står klar med lommeboka åpen når han har sett hva Deila har klart å hente til nå. I vinter skulle vi jo bli nordisk mester i spillerlogistikk. Har vært stille rundt det prosjektet etter det.

Overgangsvinduet er jo heller ikke åpent enda. Av en eller annen grunn så velger vi i Norge å ha et vindu som løper fra 19.juli til 15.august, selv om vi ikke har en seriekamp før i august. Det betyr at norske klubber mister muligheten til å erstatte spillere som blir solgt i andre halvdel av august, når de fleste serier fortsatt har muligheten til å hente spillere. I tillegg mister norske klubber muligheten til å hente spillere som sitter på gjerdet og kanskje ville valgt Norge 31.august, men som 15.august drømmer om overganger til større serier.

Begrunnelsen for dette er vel at lagene som spiller CL eller EL kvalik skal ha mulighet til å hente spillere. Men det gir jo ingen mening det heller, for lagene forsterker seg ikke foran første og andre kvalifiseringsrunde uansett.

Tror uansett ikke at vi skal regne med at så mye skjer for vår del før i august. Vinduet er ikke åpent, spillerne er vel på ferie og neste obligatoriske kamp er fortsatt lenge til.

[QUOTE=Nils_de-Noia;401014]Virker litt rart. Samtidig kan jeg vel forstå at Trøim ikke står klar med lommeboka åpen når han har sett hva Deila har klart å hente til nå. I vinter skulle vi jo bli nordisk mester i spillerlogistikk. Har vært stille rundt det prosjektet/QUOTE]

Det kommer an på hvordan man ser det Nils. Det har kun vært ett vindu åpent siden vi fikk på plass speidere. Det endte opp med å bli et ganske bra vindu med Johnson og Carvalho. Dette med at vi skulle bli Nordens beste ble vel tatt litt ut av proposjoner også.

Jeg tror at Trøim er ganske lei også. Han holdte på å trekke seg ut av Vålerenga sammen med Rekdal. Nå har det blitt sagt fra Espeseth at målet er å klare seg uten hjelp fra Trøim.

Quote Originally Posted by tordvif View Post
    Det kommer an på hvordan man ser det Nils. Det har kun vært ett vindu åpent siden vi fikk på plass speidere. Det endte opp med å bli et ganske bra vindu med Johnson og Carvalho. Dette med at vi skulle bli Nordens beste ble vel tatt litt ut av proposjoner også.
    Og hvis jeg er veldig kritisk så havnet Carvalho her fordi Liverød ble lei av Sandefjord-ledelsen. Ellers hadde han spilt der og ikke for oss.

Et veldig bra vindu? Tja...Michael var vel ikke noe speiderne våre leverte, men en som imponerte på prøvespill. Resten har vel ikke akkurat herjet i serien, selv om noen er bedre enn andre.

Jeg tror ikke Trøim er lei, men jeg vet ikke hvor mye han stoler på at de spillerne Deila kommer med er gode investeringer.

Joachim Jonsson på twitter nå:
    "Mitt tips er at Vålerenga selger en spiller i løpet av dagen. "

Hvem ryker?

https://twitter.com/Joacim_Jonsson/s...98181433860096

Han mener det altså er en spiller offensivt. Tipset Azemi som nevnes, er kanskje ikke dumt. Veldig rart det som har skjedd med han.
    Ett lag i Oslo.

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Quote Originally Posted by VIFpatriot View Post
    Han mener det altså er en spiller offensivt. Tipset Azemi som nevnes, er kanskje ikke dumt. Veldig rart det som har skjedd med han.
    Helt merkelig...
    Syns vi ser lite til den spillerutviklingen Ronny skal være så god på.
    Fra han tok over høsten 2016 har det snart gått 2 år uten at jeg kan se at noen av spillerne er blitt så mye bedre.
    Nå er det mange som er byttet ut siden den gang, men jeg kan ikke se at noen av de som kom i fjor har tatt så mange steg heller.

Om Azemi forsvinner seiler han opp som en av tidenes største flopper i klubben.

Azemi har vel egentlig aldri vært god nok. Fått mye ut av èn god sesong i Glimt.

Skal visst være noe som er positivt for klubben.

https://mobile.twitter.com/TommyTee1...26528901746689
    Ett lag i Oslo.

Skal visst være noe som er positivt for klubben.

https://mobile.twitter.com/TommyTee1...26528901746689
    35 millioner for Jukle?

Jukle solgt til Belgia http://www.vif-fotball.no/nyheter/si...al-antwerp-f.c

Da har vi nok fått en del kroner også, og jeg mener han ikke er god nok. Synes dette er ok. Men, takk for innsatsen.
    Ett lag i Oslo.

Jukle solgt til Belgia http://www.vif-fotball.no/nyheter/si...al-antwerp-f.c

Da har vi nok fått en del kroner også, og jeg mener han ikke er god nok. Synes dette er ok. Men, takk for innsatsen.
    Dette er nok en god deal, ja.
    Har veldig sansen for både typen og spilleren. Men i år har han dessverre stagnert litt i forhold til fjorårssesongen.
    Finne har kommet seg veldig og blir vel den naturlige arvtakeren på høyrekanten.

Azemi har vært konstant skadeplaget og uheldig siden han kom til oss fra Israel. Vi har han fortsatt på en lang kontrakt, så det er jo ikke umulig han slår gjennom snart igjen. Finne og Ejuke er også gode kantspillere. Litt mindre konkurranse nå uten Jukle kan bli bra det.

I tillegg utvikler Dønnum seg bra, og seriøst, han har et mye større register og potensiale enn Juklerød. Noen millioner har vi nok fått i tillegg.

Har store problemer med å se at han vil lykkes i øverste divisjon i Belgia.
    Ett lag i Oslo.

Er spent på hvem som da er på vei inn...!?

Har vi fått opp mot ti millioner for han er det et bedre salg enn Deshorn Brown.

Quote Originally Posted by Nils_de-Noia View Post
    Har vi fått opp mot ti millioner for han er det et bedre salg enn Deshorn Brown.
    Med utgående kontrakt så har vi nok ikke fått så mye.
    Nok en av Rekdals menn som forlater oss.
    Lykke til videre Jukle!
    Gimme hope johanna

Quote Originally Posted by Calven View Post
    Lykke til videre Jukle!
    1 1/2 år igjen, er ganske lenge i dagens fotball.
    Ett lag i Oslo.

Quote Originally Posted by Calven View Post
    Lykke til videre Jukle!
    Han hadde 1,5 år igjen av kontrakten. Vil si det er verken nysignert eller utgående. Men vil tro man har ganske greie forhandlingskort når kjøpende klubb evt må vente 1,5 år på å hente gratis.

Quote Originally Posted by Nils_de-Noia View Post
    Vet ikke hvor du får de tallene fra, men jeg tviler på at vi får mer enn 3 millioner.

Vi SKAL tilrettelegge for at talentene våre kan ta steget videre. Og da tror jeg ikke vi var beinharde i forhandlingene når tilbudet først kom på bordet. Han er også i en alder hvor det er "make it or break it". Belgia og Antwerpen tror jeg vil være et perfekt sted for Jukle, og jeg er glad på hans vegne. Så dette er en fin løsning for alle parter.

En gledens dag! Å selge Jukle til utlandet er imponerende å få til!

Quote Originally Posted by Nico 8 View Post
    Han hadde 1,5 år igjen av kontrakten. Vil si det er verken nysignert eller utgående. Men vil tro man har ganske greie forhandlingskort når kjøpende klubb evt må vente 1,5 år på å hente gratis.
    Ikke for å være pirkete men om nøyaktig 1 år ville det vært fritt fram for Simen å forhandle med en ny klubb.
    Det var jo nettopp det som skjedde med Stengel, og jeg håper vi unngår sånne tabber i fremtiden. Selvom vi med etterpåklokskapens øyne kan le over at Herman har hatt en svak sesong.

Quote Originally Posted by tordvif View Post
    En gledens dag! Å selge Jukle til utlandet er imponerende å få til!
    Jepp. I Norge er det så og si bare Brann som aldri klarer å få betalt (godt) for spillerne sine. Vi gjør det bra her. Nå gjelder det bare å treffe på signeringer.
    Ett lag i Oslo.

Quote Originally Posted by EngaForAlltid View Post
    Ikke for å være pirkete men om nøyaktig 1 år ville det vært fritt fram for Simen å forhandle med en ny klubb.
    Det var jo nettopp det som skjedde med Stengel, og jeg håper vi unngår sånne tabber i fremtiden. Selvom vi med etterpåklokskapens øyne kan le over at Herman har hatt en svak sesong.
    Stengel opplegget var pinlig ja, men da hadde vi ingen sportsdirektør. Det er ikke daglig leder og treneren som skal styre med sånt. Må forvente mer nå som vi har en sportslig leder.

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Lykke til videre Jukle!
    Bra jobbet av klubben.
    Syns Simen stagnerte fullstendig, så bytte av beite kan være bra for gutten.

Quote Originally Posted by EngaForAlltid View Post
    Jepp. Men kjøpende klubb ville måtte vente 1,5 år før de fikk han. Hvis man først har lyst på en spiller, så er man ikke spesielt keen på å vente så lenge. Selvom de kunne tilbudt han kontrakt om 1 år så er det såpass lenge til at jeg tviler på klubben har måtte akseptere noe skambud.

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Det vil overasske meg om vi har fått særlig mer enn halvannen million for ham.
    For all del, fint om vi har fått mer, men kan ikke skjønne at markedsverdien hans skulle være så veldig høy.

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Quote Originally Posted by g-maZta View Post
    Det vil overasske meg om vi har fått særlig mer enn halvannen million for ham.
    For all del, fint om vi har fått mer, men kan ikke skjønne at markedsverdien hans skulle være så veldig høy.
    Ser forresten at transfermarkt verdsetter ham til € 300k.