Page 14 of 21 FirstFirst ... 4910111213141516171819 ... LastLast
Results 521 to 560 of 809

Jeg regner med at vi har fått signaler om at han kan tenke seg å skrive kontrakt med oss etter sesongen. Hvis han ikke er interessert i det så er det en meget merkelig signering. Jeg antar videre at Ibrahim da forsvinner ikke fordi han har gjort alt galt i tida her, men fordi vi har bedre og trolig billigere alternativer. Abu vil vel ha anker rollen og forhåpentligvis kan vi da flytte DFH lenger fram så han får hjulpet angrepet. Abu har fryktelig få målpoeng 5 mål 3 assist på 191 kamper https://www.transfermarkt.com/mohamm...spieler/164478, så vi kan ikke forvente det av han. Men om han sikrer brudd og vender spillet så har vi vår nye svenske som kan hamre inn noen mål fra sentral midt og forhåpentligvis DFH som kan strø noen pasninger fra offensiv midt.
    Ser vi på resten av midtbanen har vi nå:
    Opshahl - utlån kanskje?
    Israelsson - regner med han vil spille fast
    Ibrahim - tipper han forsvinner
    Fridonsson - er med og konkurrerer
    Myhre - også en del av dobbel dekning
    Agyri - regner med han forsvinner, hjelper ikke å være god når du kun er skadet
    DFH - håper han brukes mer offensivt
    Lekven - usikker enten en av de fire faste eller bort (med abu dfh og Israelsson)
    Grødem - usikker
    Dette er da tenkt i 442 skal vi ha 433 har vi enda flere midtbanespillere til overs

Det er vel liten tvil om at det er i forsvaret vi nå må se etter neste forsterkning og at noen fra midtbanen må ut.
    I angrep har vi dobbel dekning i 433 johnsson/godly Ejuke/azemi Finne/Dønnum

Quote Originally Posted by g-maZta View Post
    Nydelig å få Abu inn! Håper det klaffer på banen og at vi signerer ham permanent.

Da har vi ihvertfall forsterket midtbanen. I dette vinduet.
    Vet ikke det. Han spiller mest på tvers og bakover, at Deila mener han var Tippeligaens beste spiller, sier ingenting.
    Har sett han utallige ganger og han kan best beskrives som ustabil. God på sitt beste og elendig på sitt verste.
    Skal jeg beskrive han med to ord, så blir det: Stabilt ustabil.
    Gimme hope johanna

Quote Originally Posted by Calven View Post
    Vet ikke det. Han spiller mest på tvers og bakover, at Deila mener han var Tippeligaens beste spiller, sier ingenting.
    Har sett han utallige ganger og han kan best beskrives som ustabil. God på sitt beste og elendig på sitt verste.
    Liker ikke helt tanken på at det fantastiske speidernettverket kun kan komme opp med tidligere Godset spillere som ikke har lykkes spesielt i etterkant... Her er fallhøyden ganske stor. Vi får være optimist og tro at alle gode ting er tre. Men skal VIF bli et Godset2? Og så håper jeg nå de "rydder" opp skikkelig i stallen på midten og får inn kant/back som kan skape målpoeng.

Quote Originally Posted by Pete View Post
    Liker ikke helt tanken på at det fantastiske speidernettverket kun kan komme opp med tidligere Godset spillere som ikke har lykkes spesielt i etterkant... Her er fallhøyden ganske stor. Vi får være optimist og tro at alle gode ting er tre. Men skal VIF bli et Godset2? Og så håper jeg nå de "rydder" opp skikkelig i stallen på midten og får inn kant/back som kan skape målpoeng.
    Er snakk om at vi har 3 spillere med fortid i godset, vil vel egentlig ikke kalle Adam godset gutt iom at han ble flaska opp i Enga. De fleste Deila har hentet har ikke fortid i godset feks Boof, Sam J, Sam A, Peter Michael, Azemi mfl

Quote Originally Posted by Oslo-ess View Post
    Vi har tre spillere med bakgrunn der, på samme måte som de har tre med bakgrunn hos oss.
    Tror Abu blir meget bra, og håper vi kan signere han for flere sesonger.
    Mhm... Jeg håper av hele mitt hjerte at Abu blir en viktig brikke for oss i lang tid med positivt fortegn.
    Skepsisen kommer av, at vi har prøvd Deila's trofaste tjenere før med fiasko.

Adam, nesten hele forumet ønsket at Sandberg skulle vokte buret istedenfor Sandberg.

Keita, han hadde samme låneavtale som Abu har nå. Det beste Keita gjorde for klubben var å lage Keita TV.

Abdi, Abdi storspilte i Godset. Jeg kan nevne 2 treninskamper for oss hvor han har vært skikkelig god.

Abu, ja, han starter på blanke ark som absolutt alle andre. Man skal støtte han hele veien, og håpe han kan gi oss en ny dimensjon. Men.. Gamle spillere for Godset som var gode i 2013 har ingenting å si for kvaliteten idag. Det har vi selv erfart de siste 2 årene. Jeg håper selvfølgelig på det beste. Men må inrømme at jeg ikke ble våt i munnen av den signeringen.

Håper for all del at jeg blir våt i munnen i fremtiden. Men har ikke trua.

Ønsker meg en erstatter for DFH, takk for alt. Moa trenger hjelp med gressklippinga, kanskje ikke i år, men til neste år.

https://youtu.be/LKhCjyEV5Rw

Ut i fra det jeg har hørt, så er Abu veldig av og på. Alt fra veldig god, til helt ordinær. Nå er det 6 år siden han spilte i Norge, så det er lite vits å bedømme han ut i fra det.

Det er ikke seks år siden han spilte i Norge. Han dro fra Godset foran fjorårssesongen.

Tippekonge 2016 Facebookverifisert
    VVV's Avatar

Quote Originally Posted by Calven View Post
    God på sitt beste og elendig på sitt verste.
    Perfekt match for Enga da.
    "Kampen er ikke over før Frode har låst seg inne på do."

Da skjer det vel ikke noe mer i sommer hvis ikke enda flere gamle Godset-spillere blir tilgjengelig. Deila får en stor oppgave i vinter med å gjøre denne gjengen om til medaljekandidater.

Quote Originally Posted by Nils_de-Noia View Post
    Da skjer det vel ikke noe mer i sommer hvis ikke enda flere gamle Godset-spillere blir tilgjengelig. Deila får en stor oppgave i vinter med å gjøre denne gjengen om til medaljekandidater.
    Det blir nok litt «rydding» for vinduet stenges. Troppen er for mange og noen områder litt overbefolket.

Det blir nok litt «rydding» for vinduet stenges. Troppen er for mange og noen områder litt overbefolket.
    Tipper opprydning skjer etter sesongen; med en del spillere på utgående kontrakt med nær sagt 0 videresalgspotensiale.. Jaager, DFH, Abdi, Agyiri..
    Lekven har kontrakt til 2020; men tipper han og er i faresonen - om Abu slår til og får fast kontrakt etter sesongen.

Egentlig håper jeg vi går litt bort fra 10 er rollen og rendyrker en 4-3-3.
    Etter at Zahid dro har vi strengt tatt ikke hatt en playmaker som mestrer den rollen. DFH kunne vært en kandidat..
    Så en dyp midtbaneanker i Abu/Lekven og med indreløpere i Fridjohnsson og Israelsson utfordret av Horn Myhre og Grødem tror jeg kunne vært bra.
    - I år tar vi alt -

Sånn jeg husker Abu var han veldig god til å dekke store rom. Klokt å gå for lån, tilfelle det blir som med Keita. Hvis han slår til kan han bli en god match med israelsson, som vi vet er målfarlig. Så noen nevne at vi burde rendyrke 4-3-3 uten tier, og det kan se ut som det er det vi gjør. Abu som anker med israelsson, fridjon og Grødem som indreløpere. Lekven er vel best som indreløper(?), og Felix kan vel bekle begge(?). Ser ikke bort i fra at Lekven Abu israelsson kan bli en veldig solid midtbanetreer

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Quote Originally Posted by Myhre View Post
    Sånn jeg husker Abu var han veldig god til å dekke store rom. Klokt å gå for lån, tilfelle det blir som med Keita. Hvis han slår til kan han bli en god match med israelsson, som vi vet er målfarlig. Så noen nevne at vi burde rendyrke 4-3-3 uten tier, og det kan se ut som det er det vi gjør. Abu som anker med israelsson, fridjon og Grødem som indreløpere. Lekven er vel best som indreløper(?), og Felix kan vel bekle begge(?). Ser ikke bort i fra at Lekven Abu israelsson kan bli en veldig solid midtbanetreer

Det siste er jeg helt enig i. Syns det (på papiret) ser ut som en meget solid midtbane.

Å leie inn Abu ut sesongen er liten risiko økonomisk. Sportslig sett trenger vi forsterkning sentralt ettersom både DFH og Lekven sliter stort med skader og er dermed ustabile i en tropp.
    Jeg håper FHM og Dønnum fremdeles får kamp-erfaring også etter signeringene, de er fremtiden og vi bør matche de forsiktig men så ofte vi kan. Begge var meget positive mot Sandefjord!

Quote Originally Posted by patriot View Post
    Å leie inn Abu ut sesongen er liten risiko økonomisk. Sportslig sett trenger vi forsterkning sentralt ettersom både DFH og Lekven sliter stort med skader og er dermed ustabile i en tropp.
    Jeg håper FHM og Dønnum fremdeles får kamp-erfaring også etter signeringene, de er fremtiden og vi bør matche de forsiktig men så ofte vi kan. Begge var meget positive mot Sandefjord!
    Enig i at Abu er liten risiko og spiller i en posisjon der vi trenger spillere. Sånn sett virker det som en bra løsning.

Men hvis vi skal bygge et lag som skal sloss om medaljer så må vi bli bedre etter hvert overgangsvindu. Det er vi foreløpig ikke blitt. Vi har erstattet Juklerød med en egen juniorspiller og lånt inn Adu pga skader i troppen. Meira har blitt erstattet av en friskmeldt Jääger og vi har ikke lenger en reservekeeper med Eliteserieerfaring.

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Enig i at Abu er liten risiko og spiller i en posisjon der vi trenger spillere. Sånn sett virker det som en bra løsning.

Men hvis vi skal bygge et lag som skal sloss om medaljer så må vi bli bedre etter hvert overgangsvindu. Det er vi foreløpig ikke blitt. Vi har erstattet Juklerød med en egen juniorspiller og lånt inn Adu pga skader i troppen. Meira har blitt erstattet av en friskmeldt Jääger og vi har ikke lenger en reservekeeper med Eliteserieerfaring.
    Vi har også hentet en rutinert midtbanespiller som tidligere har bidratt mye offensivt.

Jeg er ikke enig i at man MÅ bli bedre for hvert overgangsvindu. Man kan også utvikle de man har.
    Problemet er vel heller at det er liten fremgang å se på de vi allerede har...

Hvorfor skal de «unge» matches forsiktig? De er allerede rett bak og hvis ikke de er bedre i løpet av veldig kort tid våre «eldre» så selg dem. Ingen av de eldre er noen superstjerner, selv ikke de nye som er kommet inn. Vi bør ha såpass ambisjoner at skal vi ta steg helt opp og de unge skal være endel av det må de levere nå. Glem alder og se på prestasjoner. Blir helt feil hele tiden å snakke om rutine. Den rutinen har de siste årene ført til en haug av 7 plasser. Vi trenger noen som gjør noe helt annerledes. Vet ikke helt om det blir noen stor hopp med de siste signeringene men vi kan kanskje i høst få noen poeng ekstra. Men de tar oss ikke til toppen. Så langt i sesongen er det ikke de unge som har sviktet (tenker de helt unge (Borch, Dønnum, Felix og Grødem). Snarere tvert i mot er det eldre som har sviktet. Så bygger vi laget for en sesong eller to frem så sett i gang i praksis også. Den rutinene som mange skriker etter er ikke god nok.

Hvorfor skal de «unge» matches forsiktig? De er allerede rett bak og hvis ikke de er bedre i løpet av veldig kort tid våre «eldre» så selg dem. Ingen av de eldre er noen superstjerner, selv ikke de nye som er kommet inn. Vi bør ha såpass ambisjoner at skal vi ta steg helt opp og de unge skal være endel av det må de levere nå. Glem alder og se på prestasjoner. Blir helt feil hele tiden å snakke om rutine. Den rutinen har de siste årene ført til en haug av 7 plasser. Vi trenger noen som gjør noe helt annerledes. Vet ikke helt om det blir noen stor hopp med de siste signeringene men vi kan kanskje i høst få noen poeng ekstra. Men de tar oss ikke til toppen. Så langt i sesongen er det ikke de unge som har sviktet (tenker de helt unge (Borch, Dønnum, Felix og Grødem). Snarere tvert i mot er det eldre som har sviktet. Så bygger vi laget for en sesong eller to frem så sett i gang i praksis også. Den rutinene som mange skriker etter er ikke god nok.
    Jeg er delvis enig med deg. De unge MÅ få sjansen, men de skal ikke være direkte prestasjonsbærere for resultater. Alle disse gutta har fått sjanser og vil få det fremover også, men de har ikke overbevist når de har fått muligheten fra start heller(Tenker spesielt på Grødem). FHM fikk starte mot RBK på lærkendal uten at det heller var overbevisende?

Poenget er at de må matches pent, få muligheter og gode erfaringer for så å kjempe seg inn som et førstevalg i sin posisjon.
    Det har ingen av ung-gutta gjort enda, kanskje Dønnum er nærmest etter kampen mot Sandefjord.

Er enig i mye av det du skriver Pete, men hvis du tar en titt på praten med Deila på hjemmesiden. Så sier han at vi ønsker å utvikle de unge spillerene vi har, men samtidig så ønsker vi å ta medalje neste år. Hvis vi skal klare det så MÅ vi ha en blanding av rutinerte og unge spillere. Deila sa selv at hvis vi bruker for mange unge spillere samtidig, så blir det mye usikkerhet.

Flere av de unge vi har blir viktig for fremtiden, og som du sier er de nok ikke mye dårligere enn de rutinerte vi har. Men det gjelder å finne en blanding. Deila har jo strippet hele laget med spillere som Zahid, Grindheim, Sander Berge, Wæhler osv. Med et mål om at vi skulle ha en tropp som var tilgjengelig for trening og som kunne trene hardt uke ut og uke inn. Bygge en treningskultur. Hadde vi vært en klubb som for eksempel Sarpsborg, så kunne Deila holdt på med dette i fred og ro i flere år med ung gruppe, som på sikt kanskje ville endt med medalje eller seriegull. Men siden vi ønsker å både tenke langsiktig, men også kortsiktig, så er det ekstremt viktig å ha spillere som Tollås, Israellsson, Abu, Lekven, Johnson, Adam, Carvalho osv, som kan være bærebjelker i laget.

Jeg er delvis enig med deg. De unge MÅ få sjansen, men de skal ikke være direkte prestasjonsbærere for resultater. Alle disse gutta har fått sjanser og vil få det fremover også, men de har ikke overbevist når de har fått muligheten fra start heller(Tenker spesielt på Grødem). FHM fikk starte mot RBK på lærkendal uten at det heller var overbevisende?

Poenget er at de må matches pent, få muligheter og gode erfaringer for så å kjempe seg inn som et førstevalg i sin posisjon.
    Det har ingen av ung-gutta gjort enda, kanskje Dønnum er nærmest etter kampen mot Sandefjord.
    Er det bare jeg som synes at Grødem ikke kommer til sin rett på midtbanen? I hvert fall ikke som 10"er i 4-2-3-1. Jeg synes han har sett mye bedre ut som kantspiller, fordi da kan han også bruke farten sin mer..

Har ikke du vært ganske tydelig på at det er så enkelt å ta medalje? Du har jo skrevet at det er små marginer og at det ikke er så mye som skal til før denne troppen kan ta en medalje. Men nå er det plutselig en stor oppgave. Jaja.

FHM startet ikke på Lerkendal men det spiller jo mindre rolle. Det som er mitt største poeng er at vi endel/mye bedre spillere. Ingen av de vi signerer i dag eller har i stallen vil i utganspunktet gi oss medaljer. Skal vi bli stabilt gode over tid trenger vi en stamme av bedre spillere. Og dersom de yngre kan bidra flott men de må faktisk vise det nå. Du nevner Berge, han fikk sjansen og blomstret. Hvis dagens unge ikke gjør det så burde vi få det avklart asap for da må vi finne andre. Ja takk, både i pose og sekk men vi blir neppe medaljekandidat med dagens eldre rutinerte spillere. Vi trenger noen med x faktor. Jeg er redd vi lurer oss litt selv dersom vi tror at de vi signerer nå skal stabilisere laget på medaljenivå.

Inn:
    Abu, Israelsson, Dønnum +Jääger
    Ut: Meira, Juklerød, Sandberg.
    Mener vi er forsterket der vi trengte det (sentralt på midtbanen)

Så det handler det selvsagt om å utvikle spilletroppen videre og unngå skader.
    EVIG VIF

3 dager igjen av vinduet i Norge. Er vel lite som tyder på at det skjer noe mer med oss etter å ha hentet 2 midtbanespillere + Dønnum tilbake fra lån.
    I en perfekt verden hadde vi henta en etablert spiss, men jeg ser ikke helt den komme.
    Så det får bli på ønskelista til jul.

Noen som vet hvor lenge Sam Johnson er ute?

Mener jeg leste en artikkel der det ble sagt at de jobbet febrilsk for å få han klar til matchen i dag. Så det kan umulig være noe langvarig. Var det støtskade som ble nevnt?
    Ett lag i Oslo.

Quote Originally Posted by VIFpatriot View Post
    Mener jeg leste en artikkel der det ble sagt at de jobbet febrilsk for å få han klar til matchen i dag. Så det kan umulig være noe langvarig. Var det støtskade som ble nevnt?
    Han er ikke med i troppen til kveldens match

Facebookverifisert

Betyr dette at vi kan vente oss en/noen nye? Agyiri vender hjem (for sikkert å bli lånt videre)

http://www.vif-fotball.no/nyheter/ag...anchester-city
    Last edited by Pez; 13.08.2018 at 14:23. Reason: ville si mer

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

hvor mange utenlandske har vi nå, og hvor stor er troppen uten Agiyri?

Synd at vi ikke fikk dratt nytte av han, men greit å avslutte samarbeidet nå..

i følge sotahjørnet så sliter Abu med en hamstringskade og det er grunnen til at han ikke spiller denne matchen..
    Nå er ikke vedkommende overvettes positiv til noe rundt a-laget lengre men stemmer dette er det jo på trynet å hente en skada spiller på lån...
    http://www.sotahjornet.no/?p=10953
    .."the absece of evidence is not the evidence of absence"..

Quote Originally Posted by Pez View Post
    Betyr dette at vi kan vente oss en/noen nye? Agyiri vender hjem (for sikkert å bli lånt videre)

http://www.vif-fotball.no/nyheter/ag...anchester-city
    Spennende å se i så fall. Adu er visst skadet.

Men at Agyiri forsvinner tror jeg mest dreier seg om at vi har for mange utenlandske og han kan like gjerne være skadet i sin egen klubb som hos oss.

Quote Originally Posted by Stingray View Post
    Jammen på tide, han har ikke opprettet noen verdens ting i kongeblått.
    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Quote Originally Posted by nyegymsko View Post
    i følge sotahjørnet så sliter Abu med en hamstringskade og det er grunnen til at han ikke spiller denne matchen..
    Nå er ikke vedkommende overvettes positiv til noe rundt a-laget lengre men stemmer dette er det jo på trynet å hente en skada spiller på lån...
    http://www.sotahjornet.no/?p=10953
    Å hente skada spillere er vi verdensmestere i å gjøre, så dette føyer seg i så tilfelle bare i rekka
    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Nicolai Næss er på vei hjem til norge, og stabæk.
    Håper vi kupper den overgangen!

Quote Originally Posted by g-maZta View Post
    Nicolai Næss er på vei hjem til norge, og stabæk.
    Håper vi kupper den overgangen!
    Er det Carvalho eller Tollås du vil ha ut av laget? Tviler på at Næss kommer hjem for å være tredjevalg

Facebookverifisert

Quote Originally Posted by Flem View Post
    Å hente skada spillere er vi verdensmestere i å gjøre, så dette føyer seg i så tilfelle bare i rekka
    https://twitter.com/Engavif/status/1...583406081?s=19

Ifølge denne tweeten var Abu med på spilløkt her om dagen, så han kan ikke være langt unna kampklar.

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Quote Originally Posted by Mikkell View Post
    Er det Carvalho eller Tollås du vil ha ut av laget? Tviler på at Næss kommer hjem for å være tredjevalg
    Jeg mener vi trenger mer enn to habile stoppere. Det så vi sist da Tollås var ute.
    3 stk som hele tiden kjemper om startplass er bedre enn fast plass på laget.